Forfatter |
|
Mr. Accuphase Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag goddag Nilau
Som nævnt tidligere på tråden, er planen selvfølgelig også at få opgraderet strømslangerne.
Meeen...... Syntes nu du gør dem dårligere end fortjent. Bevares, kablerne er overhovedet ikke på samme plan som resten af setuppet. Men syntes nu det gør det meget godt (til pengene) :)
Vil selvfølgelig give dig ret i, at der vil være noget at hente ved udskiftning.
Men før jeg havde købt Neeperne, og havde B&W, har jeg haft prøvet et par sæt analizis plus til en små 4-6 klik stykket. Og ja de var bedre..... Men godt nok ikke så jeg væltede ned af stolen.
Og det skal så dyre stømkabler altså få mig til. Ellers vil jeg ærligt talt hellere bruge pengene et andet sted i setuppet. Eller købe plader for hele skidtet for den sags skyld:)
Der skal prøves Nordost strømkabler næste gang. Har hørt dem på andet udstyr kontra andre kabler. Og de var ret overbevisende.
Har du da nogle slanger du vil anbefale?
Men alt i alt vil jeg give dig ret i dit synspunkt.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super nice set-up du har der    Men mangler der ikke en lækker plade spiller på toppen af det rack der  Mvh. Morten (014)
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Accuphase skrev:
Goddag goddag Nilau
Som nævnt tidligere på tråden, er planen selvfølgelig også at få opgraderet strømslangerne.
Meeen...... Syntes nu du gør dem dårligere end fortjent. Bevares, kablerne er overhovedet ikke på samme plan som resten af setuppet. Men syntes nu det gør det meget godt (til pengene) :)
Vil selvfølgelig give dig ret i, at der vil være noget at hente ved udskiftning.
Men før jeg havde købt Neeperne, og havde B&W, har jeg haft prøvet et par sæt analizis plus til en små 4-6 klik stykket. Og ja de var bedre..... Men godt nok ikke så jeg væltede ned af stolen.
Og det skal så dyre stømkabler altså få mig til. Ellers vil jeg ærligt talt hellere bruge pengene et andet sted i setuppet. Eller købe plader for hele skidtet for den sags skyld:)
Der skal prøves Nordost strømkabler næste gang. Har hørt dem på andet udstyr kontra andre kabler. Og de var ret overbevisende.
Men alt i alt vil jeg give dig ret i dit synspunkt.
|
|
|
Lækkert set-up ;-)
Jeg kan kun give dig ret mht strømkablerne. Jeg har haft ps audio statement kabler på mit set-up, og jeg syntes heller ikke prisen på 12000, var proportionalt med forbedringen. Nu har jeg kun statement på min effektblok, og nogle billige skærmede kabler på mine andre apparater.
Mvh Frank.
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej K
Ja jeg kan kun sige at dette setup lyder fantastisk, at vi har mistet en B&W mand er jo desværre sørgeligt, men alt det Mr. Accuphase beskriver om lyden kan jeg kun give ham ret. Glæder mig til en aften hvor vi har lidt mere tid end sidst.
Reolen er så fed, gad vide hvor man støver tigerøje op .
Busk Audio __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Svan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkkert setup  Hvordan gør de Neeper sig egentlig når vi snakker "de dybe toner", der siddder jo "kun" 2 stk. 5.5"? 
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Accuphase skrev:
Goddag goddag Nilau
Men alt i alt vil jeg give dig ret i dit synspunkt. |
|
|
Hej igen... Jo, det kan godt være at jeg er lidt hård ved Suprakablerne, men desværre har de kabler udvist de samme karakteristika uanset hvor de er blevet tilsluttet; Dynamikdræbende, uldne, lukkede, upræcise osv. Det er faktisk mere 'normalt' at en givent kabel giver noget mere forskellige resultater - alt efter hvor de indsættes. Men Supra har en meget kraftig signatur, som dog givetvis vil passe ind i en del anlæg, som ikke er så godt sammensat...  Egentlig tør jeg ikke rigtig gi' generelle anbefalinger af netkabler. Det er dog min erfaring, at sådanne kabler ikke behøver at være i mange-tusind-kroners-klassen for at være gode! Det er bare på med vanten, og få afprøvet nogle forskellige. Nemt - men tidskrævende. Jeg har prøvet mange forskellige fabrikater, og har nu fortrinsvis 'egne' kabler lavet af 999 finsølv. Antallet af ledere (0,5mm i diam.) varierer. Til min DAC bruger jeg et kabel med 32 meter finsølv i. Kablet er på ca. én meter og alle ledere er individuelt ført i Teflonslange. Kablet er konfigureret på en ret kompliceret måde. (Den måde lederne er 'ført' på i selve kablet). Hvis det var lavet af ét af 'firmaerne' ville det sikkert koste 200.000 kroner, når først marketingafdelingen havde været inde over...!  Finsølv er et godt materiale til netkabler. Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
              .
I bund og grund er det vel bare et spørgsmål om så lav impedans som muligt, og så god en afskærmning som muligt.
Og jeg vil aldrig kalde det mr. accuphase har af lyd for "Dynamikdræbende, uldne, lukkede, upræcise" meget langt fra. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende at høre om dine opgraderinger (ja det var altså helt tilbage på side 1!  ) Det er helt ufattelig, hvor mange der enten har haft Dali 104 som start højtaler. Ja, eller har haft den inde over på et eller andet tidspunkt. Har du dem stadigvæk? Mine triller lystigt på mit arbejde. Ellers vil jeg klart give dig ret i at det perfekte anlæg ikke findes, men jeg kan godt lide din fremgangsmåde - stille og rolig og med sans for at en opgradering skal betyde noget. Jeg håber at du en dag lander på det du syntes du kan leve med i mange år - så mon ikke den er ved at være der når du får skiftet (din ellers fremragende) signalkilde. En DP78 er da oplagt  ellers vil jeg da lige være total lamer-namedropper og anbefale at du tager et lyt på Cary Audio - der er også indbygget forforstærker. Audio Aero er der også mange fans af... Mht. strømkabler så har jeg selv testet en flok for et par år siden, og det gav ikke rigtig den kæbe åbnende oplevelse, som jeg havde håbet på. en 10-12.000 for kabler, stikdåse mv. så skal der altså være en fornuftig forskel for at det kan vriste pengene fra musik budgettet.
|
Til top |
|
|
Mr. Accuphase Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sigma6: Ja det er jo lige det. Det skal sgu virkelig virke til pengene, ellers har man sgu for mange af dem:)
Svan: De gør det imponerende godt nedefter. De er sat til at gå ned til en 30hertz området. Og det lyder bestemt også sådan. Dybe toner fastholder greb og volume.
Der er altså rigeligt output nedefter, og har personligt ikke haft bedre bas i mit stereosystem før
Nilau: Tak for tippet
busk: Tak for de rosende ord. Glæder mig til at ses igen.
Zorglub: Jeg har købt et sæt dali 104 igen, og står i soveværelset med den goe gamle NAD310 og Denon DCD1015. Samme system jeg startede med
Er super glad og nostalgisk over det. Og der bliver da også smidt et par plader på i ny og næ.
|
Til top |
|
|
Svan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|