| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du leder efter nye hovedtelefoner vil jeg lige anbefale et par Beyer Dynamics 770 (fås til ca en tusse på www.thomann.de hvilket er ca 500kr mindre end de fleste danske forhandlere). Det er et par lukkede hovedtelefoner så man ka spille højt på dem i en studie/kontor-miljø uden at genere andre. Ud over det har de en fantastisk bas-respons, og stereoperspektivet er meget bredt og de fås i både en 250 og 80 ohms version (har dog kun hørt 250). Selv kan jeg rigtig godt lide Sennheiser men jeg var sku imponeret over hvor gode disse Beyer lyder, specielt prisen taget i betragtning. Held og lykke med jagten.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD 650 til transportabel brug...SEJT NOK, men du er næsten nødt til at have dig en amp til at trække dem...
Samtidigt må jeg nødtvunget give tectrino ret i at Ipods ikke har verdens bedste forstærker indbygget, de er lysår foran de fleste andre mp3 afspillere lige med undtagelse af det der gælder, nemlig lyden, heldigvis er det til at lave om på med et dockkabel og en extern amp, så får man en afspiller der er rigtig god..
Nu vi snakker om Ipods så har jeg fundet ud af at de faktisk kan laves om til at køre med flashram (compactflash kort) og så har man lige pludselig en 64 GB flash baseret afspiller, det er sq sejt...
Er man på jagt efter gode og billige hovedtelefoner er Philips efter min mening vejen frem, for en plov får du et par bøffer som spiller mindst lige så godt som en af de "anerkendte" modeller fra beyer/senn/AKG OSV og det vel og mærke til en 3del af prisen...Selv har jeg deres gamle topmodel HP1000 og de er faktisk en af mine foretrukne bøffer og det foran modeller som beyer dt880 og Grado RS2...(min favorit lige i øjeblikket er ATH9000, men elektrostater er ikke ligefrem særligt transportable)...
Hvis du/i har mulighed for det så prøv at lytte til philips shp5400/5500, så vil i glemme alt om at brænde tusindvis af kroner af på de dyre mærker..
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok.....jeg har lige kigget i budgettet og der kan her og nu blive plads til noget der ligner en tusse.
Ellers skal jeg vente lidt.
Hvad vil i skyde på at jeg skal bruge på dette lille eventyr? __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad siger folkt til disse modeller?
AKG - K-506 AFC
SENNHEISER RS140
DENON AH-D1001
Det var dem jeg lige hurtigt kunne finde uden at de koster lige så meget som mit stue setup __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil kraftigt anbefale dig at _undgå_ trådløse.. dvs f.eks RS140.. lyden du får for pengene er elendig sammenlignet med en i samme prisklasse med ledning ! så er det sagt..
derudover ville jeg nok hellere anbefale noget i retning af Beyerdynamic 770 i det prisleje... de koster som nævnt tidligere 1000 kr ca.. eller Sennheiser HD580 som også til tider burde kunne gafles til en ok pris..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg lige igen spørge hvad for noget musik du hører og hvilken type lyd du kan lide. Kan ik komme med nogen kvalificerede råd før vi ved noget mere
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primært rock og metal....AC/DC, Mötley Crüe, Gun, Megadeth, Soilwork, Guns ´n´Roses, Van Halen, Blind Guardian, Vince Neil, Def Leppard, Pyramaze, Pretty Maids, The Cult, White Lion, Arch Enemy, Pink Cream 69 osv osv osv
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så vil jeg stadig anbefale Beyer Dynamic 770 da du får brug for en god solid bund :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste lige lidt op inde på head-fi.org og også selvom jeg aldrig selv har brugt ms-1 til metal, så siger folk at de gør det super godt. Så jeg vil anbefale allesandro ms-1.
De er svære at få fat på, men de spiller godt, også burde du kunne få dem til ca 600-700kr
Desuden er de lette at trække, så med dem er det ik så tiltrængt med en forstærker
Du kan finde dem brugt inde på head-fi.org, hvilket nok er det letteste sted at købe. Ellers kan du købe dem fra ny, men det er lidt mere tricky.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte kort en alessandro til sidste træf, ganske kort for jeg kunne ikke holde ud at høre på den metalliske og skarpe klang som de har, jeg har svært ved at forstå at folk er så vilde med dem..... Det er nok et spørgsmål om smag og behag jo.....
jeg ville langt heller smide penge efter et par brugte stax, de skal sluttes til højtalerudgangen på dit anlæg og så er headampen også sparet væk, de kan fåes til samme pris som et par ms-1 på ebay.de, men hvis du kan vente så vent til du har været her jeg har lidt af hvert og så undgår du også de store skuffelser når du køber, vi kunne jo se om vi kunne lokke tectrinos lillebror med herned, han har jo også nogle dejlige ting, jeg har plads nok til at vi mageligt kan være 4-5 stykker, så hvis andre i det sdr. jydske har lyst, så kan vi da holde et lille uofficielt møde....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm forstå ik helt hvad du har imod ms-1, de lyder næsten som et par sr225, og de koster jo 4 gange så meget.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MS1 er den bedste lyd til pengene jeg har prøvet, undtaget ksc-75 måske.. vil jeg klart anbefale.. men hvor gode de er til metal ved jeg ikke... men de er fantastiske til rock
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bare ikke de lyder særligt godt, faktisk synes jeg de lyder dårligt, alt for skarpe og metalliske i lyden til mine ører...
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan lige så godt hoppe ud af busken og indrømme det før som sidst...jeg er en sucker for 80´er og problemet med de albums er ofte at treble er skruet helt op under indspilningerne.
FX Damn Yankees - comming of age....
Så jeg tror hellere jeg må smutte ned forbi Claus-dk og lytte  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |