Emne: Effektforstærker? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
| Så skal du bare lige have fat i sådan en Y-splitter, så du kan dele din sub pre-out i to, så du kan trække et signalkabel til hver monoblok. |
|
|
Det er der igen fidus i, for bassen blive så mono !
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
CosworthDriver skrev:
| Så skal du bare lige have fat i sådan en Y-splitter, så du kan dele din sub pre-out i to, så du kan trække et signalkabel til hver monoblok. |
|
|
Det er der igen fidus i, for bassen blive så mono !
|
|
|
Hvordan vil du ellers få begge fronthøjttalere til at spille bas, når du kobler dem til subwoofer udgangen på receiveren (via monoblokkene)? __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror faktisk jeg ville bruge pre out main, en til hver mono blok og så "bare" lade de 6600'er gøre deres arbejde med højttalerne.
Hvis det ikke er nok kan man måske eksperimentere (kan dog udgøre risiko for alt for meget bass) med bi amping så 2105'ern trækker mellemtoner og diskant og 6600'erne trækker basserne. MEN kun hvis forstærkeren har denne mulighed/option.
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
LilleNørd skrev:
|
Tror faktisk jeg ville bruge pre out main, en til hver mono blok og så "bare" lade de 6600'er gøre deres arbejde med højttalerne.
Hvis det ikke er nok kan man måske eksperimentere (kan dog udgøre risiko for alt for meget bass) med bi amping så 2105'ern trækker mellemtoner og diskant og 6600'erne trækker basserne. MEN kun hvis forstærkeren har denne mulighed/option.
|
|
|
Min plan er også at køre signalet fra henholdsvis højre og vens´tre kanal ind i hver sin blok, og så lade hver blok håndtere hver sin højttaler. Får jeg brug for SUB, så kan jeg jo købe en 
Mon jeg vil få noget ud af at bi-wire min bi-amping? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
LilleNørd skrev:
|
|
|
|
Ja, der er groft sagt 3 muligheder som jeg ser det.
1. Lade 6600'erne trække de to fronthøjttalere fuldt. Dvs. både bas og diskant/mellemtone og så evt. biwire højttalerne. Herved "spildes" der bare 2 kanaler i receiveren.
2. Lade 6600'erne trække basserne i fronthøjttalerne, koblet til receiverens front pre-out. Diskant/mellemtone kobles så til front højttaler terminalerne på receiveren. Dvs. højttalerne er nu biampet.
3. Lade 6600'erne trække basserne i fronthøjttalerne, koblet til receiverens subwoofer udgang via en Y-splitter. Diskant/mellemtone kobles til front højttaler terminalerne på receiveren. Dette er også en slags biamping. Herved fåes en dybere basgengivelse, da basserne nu fodres med LFE-signalet fra receiveren.
Mit råd er at "eksperimentere" lidt med disse forskellige setup og så se hvad der passer dig bedst, DC-Z93. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC-Z93 skrev:
LilleNørd skrev:
|
|
|
|
Min plan er også at køre signalet fra henholdsvis højre og vens´tre kanal ind i hver sin blok, og så lade hver blok håndtere hver sin højttaler. Får jeg brug for SUB, så kan jeg jo købe en 
|
|
|
Med mulighed nr. 3 som jeg nævner ovenfor, så får du ikke brug for en sub, tro mig! 
Hvad mener du med at bi-wire din bi-amping? Hvis du bi-amp'er, så skal du jo uanset trække separate kabler for henholdsvis bas og diskant/mellemtone.
Vælger du at lade 6600'erne trække fronterne 100%, så er der jo ikke tale om en bi-amping, men enten single- eller bi-wiring. Og ja, der kan det da godt tænkes at der er noget at hente ved at bi-wire der. Men jeg har også hørt mange delte meninger vedr. bi-wiring, nogle mener at det er spild og andre mener at det lyder bedre. Så det er vist op til dig selv at prøve dig frem.  __________________ Mvh
CosworthDriver
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
DC-Z93 skrev:
LilleNørd skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Med mulighed nr. 3 som jeg nævner ovenfor, så får du ikke brug for en sub, tro mig! 
Hvad mener du med at bi-wire din bi-amping? Hvis du bi-amp'er, så skal du jo uanset trække separate kabler for henholdsvis bas og diskant/mellemtone.
Vælger du at lade 6600'erne trække fronterne 100%, så er der jo ikke tale om en bi-amping, men enten single- eller bi-wiring. Og ja, der kan det da godt tænkes at der er noget at hente ved at bi-wire der. Men jeg har også hørt mange delte meninger vedr. bi-wiring, nogle mener at det er spild og andre mener at det lyder bedre. Så det er vist op til dig selv at prøve dig frem. 
|
|
|
Bi-amping... SKAL det være én forstærker til bas, samt én til diskant/mellemtone? Er det ikke muligt at bi-ampe ved at lade én forstærker drive hele den ene højttaler, og én forstærker drivere hele den anden højttaler?
Såfremt det sidste er muligt, så er det jo muligt at bi-wire fra den enkelte forstærker Det var det jeg mente.
AAARG!! 2½mdr. endnu før jeg er hjemme og kan få det hele sat til og hørt 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC-Z93 skrev:
CosworthDriver skrev:
DC-Z93 skrev:
LilleNørd skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Vælger du at lade 6600'erne trække fronterne 100%, så er der jo ikke tale om en bi-amping, men enten single- eller bi-wiring. Og ja, der kan det da godt tænkes at der er noget at hente ved at bi-wire der. Men jeg har også hørt mange delte meninger vedr. bi-wiring, nogle mener at det er spild og andre mener at det lyder bedre. Så det er vist op til dig selv at prøve dig frem. 
|
|
|
Bi-amping... SKAL det være én forstærker til bas, samt én til diskant/mellemtone? Er det ikke muligt at bi-ampe ved at lade én forstærker drive hele den ene højttaler, og én forstærker drivere hele den anden højttaler?
Såfremt det sidste er muligt, så er det jo muligt at bi-wire fra den enkelte forstærker Det var det jeg mente.
AAARG!! 2½mdr. endnu før jeg er hjemme og kan få det hele sat til og hørt 
|
|
|
Nu der er tale om monoblokke, jo så er det vel bi-amping, hvis der bruges en blok til hver side (mener det kaldes vertikal bi-amping). Og ja, så kan du trække separate kabler til henholdsvis bas og diskant/mellemtone fra hver monoblok (og dermed biwire også??).
Mit forslag var bare, at du også skulle prøve at lade monoblokkene trække basserne alene og så lade receiveren trække diskanter/mellemtoner. Hermed får monoblokkene mere magt over basserne, da de ikke længere skal spille diskant/mellemtone området.
Men prøv dig frem og lad dine ører bestemme. 
Puhaaa......2½ måned.....lang tid at vente!  __________________ Mvh
CosworthDriver
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
|
Nu der er tale om monoblokke, jo så er det vel bi-amping, hvis der bruges en blok til hver side (mener det kaldes vertikal bi-amping). Og ja, så kan du trække separate kabler til henholdsvis bas og diskant/mellemtone fra hver monoblok (og dermed biwire også??).
|
|
|
Nej. det er ikke bi-amping. Der er jo stadig kun en forstærker pr. højttaler, hvilket svarer til en stereoforstærker til to højttalere. Med vertikal bi-amping menes en stereoforstærker pr. højttaler.
CosworthDriver skrev:
|
Mit forslag var bare, at du også skulle prøve at lade monoblokkene trække basserne alene og så lade receiveren trække diskanter/mellemtoner. Hermed får monoblokkene mere magt over basserne, da de ikke længere skal spille diskant/mellemtone området.
|
|
|
Det bliver så horisontal bi-amping. Jeg vil dog hellere sige at diskant/mellemtone bliver bedre da receiveren ikke længere skal trække bassen. Det er bassen der bruger meget strøm og derfor giver dårligere diskant/mellemtone, ikke omvendt. At monoblokkene så måske alligevel har mere magt over bassen er noget helt andet. Det vil så være fordi det er kraftigere forstærkere. Jeg mener nu at det er en dårlig løsning at bruge sub-out i den opstilling. På sub-out har du kun subbas altså dybbasområdet, mens resten af basområdet mangler. Der kommer altså til at mangle en del af basområdet. Det svarer nærmest til at man, i en alm. opstilling med to gulvhøjttalere og en subwoofer, piller basenhederne ud af gulvhøjttalerne.
LilleNørd skrev:
|
|
|
|
Det mener jeg også er den bedste løsning.
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
LilleNørd skrev:
|
|
|
|
|
|
Mit valg falder også på at hver 6600'er får sin egen højttaler, så må vi jo se hvordan det lyder... og herefter vurdere om der skal ændres lidt i setupet
|
| Til top |
|
| |
mikro Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
dkmffgl
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC-Z93 skrev:
Stanley skrev:
LilleNørd skrev:
|
|
|
|
|
|
Mit valg falder også på at hver 6600'er får sin egen højttaler, så må vi jo se hvordan det lyder... og herefter vurdere om der skal ændres lidt i setupet
|
|
|
Nå, det blev ikke til de Denon POA-6600 monoblokke alligevel :-( Desværre havde den ene af dem en meget tydelig ridse øverst på fronten, som ikke var til at overse. Det er jeg sikker på at jeg ville blive træt af efter meget kort tid, og så er det jo bare "penge ud af vinduet", elelr i hvert fald besvær med at sælge videre :(
Derfor kigger jeg nu igen efter en effektforstærker, og er nok blevet lidt mere kræsen den her gang... har lyttet til til min kære far, og kigger nu primært efter ren klasse A 
Men for dælen da, der er mange lækre effekter derude... har bl.a en parasound HCA-1500 i kikkerten, dog ikke klasse A, desuden også en Mark Levison No29... men sådan noget skla jo høres, og ikke købes på specs. Så det bliver jo nok først når jeg engang lander hjemme i gode gamle Danmark igen 
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 17 Juni 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg kører selv med Vincent SP-991 monoblokke på 4. år...
Jeg synes de er meget musikalske til prisen og der er godt med power i dem. Jeg bruger dem til at trække et par VA Mahler, som jo gerne vil have noget strøm og det klarer de sgu meget godt!
Og selv efter opgradering af resten af anlægget (næsten) følger de stadig godt med...
De kostede 13.000 stykket dengang.. Så mon ikke man kan finde et sæt brugte til omkring 10.000,-
De vejer 30 Kg. stykket og er opgivet til 100 W kl.A / 300 W A/B i 8 Ohm og 200 W kl. A /600 W A/B i 4 Ohm... De kan trække det meste 
Det er en kineser... Ellers kunne man nok ikke få så meget klasse A power til den pris!
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
Hejsa!
Jeg kører selv med Vincent SP-991 monoblokke på 4. år...
Jeg synes de er meget musikalske til prisen og der er godt med power i dem. Jeg bruger dem til at trække et par VA Mahler, som jo gerne vil have noget strøm og det klarer de sgu meget godt!
Og selv efter opgradering af resten af anlægget (næsten) følger de stadig godt med...
De kostede 13.000 stykket dengang.. Så mon ikke man kan finde et sæt brugte til omkring 10.000,-
De vejer 30 Kg. stykket og er opgivet til 100 W kl.A / 300 W A/B i 8 Ohm og 200 W kl. A /600 W A/B i 4 Ohm... De kan trække det meste 
Det er en kineser... Ellers kunne man nok ikke få så meget klasse A power til den pris!
|
|
|
Nu er der så mange der snakker om "kinesere", men hvorfor skulle det være dårlige end andet?
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude igen :)
Sidste indlæg var der ikke andre der ville svare på, så derfor er jeg kommet lidt videre i min søgen efter effektforstærkere.
pt. har jeg en Rotel RB-1090 i kikkerten, dog lidt dyr som det ser ud lige nu. og så en RMB-1066 til center + 2x baght. (bridged mono)
Dvs. jeg får 2x 380W (jvf specs) til mine fronter (Dali Ikon 8) og 3x 150W (jvf specs) til min center samt mine baghøjttalere.
Men er det alle pengene værd? (ca. 20K som det ser ud lige nu)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC-Z93 skrev:
|
Sidste indlæg var der ikke andre der ville svare på, så derfor er jeg kommet lidt videre i min søgen efter effektforstærkere.
pt. har jeg en Rotel RB-1090 i kikkerten, dog lidt dyr som det ser ud lige nu. og så en RMB-1066 til center + 2x baght. (bridged mono)
Dvs. jeg får 2x 380W (jvf specs) til mine fronter (Dali Ikon 8) og 3x 150W (jvf specs) til min center samt mine baghøjttalere.
|
|
|
Hej igen!
Synes din løsning der lyder som en gang overkill! 20K!!?? Hvorfor er du gået bort fra de Denon monoblokke? Du får jo masser af power der for billige penge. Et par bud lige pt:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56157139
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55876085
Her kan du for ca. 6500kr få 2x260watt + 2x160watt!! Det burde være nok til fronter og baghøjttalere. Og skulle du finde en enkelt 4400 mere, så kan du bruge den til centeren.
Har du 20k der sidder løst i lommen, så skulle du hellere skifte din Denon receiver ud med dette sæt:
http://hifi-freaks.dk/webshop/product_info.php?cPath=1_21&am p;products_id=30
http://hifi-freaks.dk/webshop/product_info.php?cPath=1_21&am p;products_id=63
Jeg har i mellemtiden fået mig en Onkyo M5890 effektblok (2x200watt og 30kg!) og et sæt JBL L7 fronthøjttalere (12" basenheder). Og jeg har koblet effektforstærkeren via subudgangen på receiveren, således den kun trækker basenhederne (en opkobling jeg har nævnt tidligere i tråden). Dem der siger, at denne løsning ikke du'r, dem skal du ikke lytte til, for de aner tydeligvis ikke en skid om det ("snakkere" som ikke har prøvet denne løsning selv!)! Jeg har fået SERIØST meget punch i og styr på bassen! Da effektforstærkeren kun skal forstærke signaler under 120hz, så får den et suverænt godt greb i basenhederne, da den ikke belastes nær så hårdt, som hvis den skulle arbejde med hele det hørbare frekvensområde. Og da basområdet ikke kan retningsbestemmes af det menneskelige øre, så betyder det ikke noget i praksis, at det er i mono. Ærgeligt at du bor så langt væk, for så havde jeg gerne givet dig en demo. __________________ Mvh
CosworthDriver
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
DC-Z93 skrev:
|
|
|
|
Hej igen!
Synes din løsning der lyder som en gang overkill! 20K!!?? Hvorfor er du gået bort fra de Denon monoblokke? Du får jo masser af power der for billige penge. Et par bud lige pt:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56157139
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55876085
Her kan du for ca. 6500kr få 2x260watt + 2x160watt!! Det burde være nok til fronter og baghøjttalere. Og skulle du finde en enkelt 4400 mere, så kan du bruge den til centeren.
Har du 20k der sidder løst i lommen, så skulle du hellere skifte din Denon receiver ud med dette sæt:
http://hifi-freaks.dk/webshop/product_info.php?cPath=1_21&am p;am p;products_id=30
http://hifi-freaks.dk/webshop/product_info.php?cPath=1_21&am p;am p;products_id=63
Jeg har i mellemtiden fået mig en Onkyo M5890 effektblok (2x200watt og 30kg!) og et sæt JBL L7 fronthøjttalere (12" basenheder). Og jeg har koblet effektforstærkeren via subudgangen på receiveren, således den kun trækker basenhederne (en opkobling jeg har nævnt tidligere i tråden). Dem der siger, at denne løsning ikke du'r, dem skal du ikke lytte til, for de aner tydeligvis ikke en skid om det ("snakkere" som ikke har prøvet denne løsning selv!)! Jeg har fået SERIØST meget punch i og styr på bassen! Da effektforstærkeren kun skal forstærke signaler under 120hz, så får den et suverænt godt greb i basenhederne, da den ikke belastes nær så hårdt, som hvis den skulle arbejde med hele det hørbare frekvensområde. Og da basområdet ikke kan retningsbestemmes af det menneskelige øre, så betyder det ikke noget i praksis, at det er i mono. Ærgeligt at du bor så langt væk, for så havde jeg gerne givet dig en demo.
|
|
|
Ja, købsprisen vilel være 20K, det er bestemt ike hvad jeg har tænkt mig at bruge. Min budget ca. 10K på en effekt til fronterne, og så kan jeg altid overveje en effekt til center + baght.
De Denon jeg kiggede på ved lidt ridsede, specielt én tydelig ridse på fronten og det ville jeg blive trær af at kigge på i længden - desværre! Derfor har der været lidt stilstand i de Denon monoblokke. Nu er jeg så blevet enig med mig selv og "WAF" om at den "bare" skal ligne en alm. "hifi-ting"... Og så faldt jeg over den Rotel RB-1090, som er afskrevet pga. prisen. og Så har jeg en Musical Fidelity A5CR i sigte i stedet, til betydeligt mindre :)
Så jeg tror at valger kommer til at falde på den A5CR effekt, og så må der nogle nye kabler oven i. Andre forslag er selvfølgelig velkomne, selvfølgelig!
Og til sidst, 20K til et 5.0 sæt der har stået i 20K+, det vel ikke totalt gak??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC-Z93 skrev:
|
Ja, købsprisen vilel være 20K, det er bestemt ike hvad jeg har tænkt mig at bruge. Min budget ca. 10K på en effekt til fronterne, og så kan jeg altid overveje en effekt til center + baght.
De Denon jeg kiggede på ved lidt ridsede, specielt én tydelig ridse på fronten og det ville jeg blive trær af at kigge på i længden - desværre! Derfor har der været lidt stilstand i de Denon monoblokke. Nu er jeg så blevet enig med mig selv og "WAF" om at den "bare" skal ligne en alm. "hifi-ting"... Og så faldt jeg over den Rotel RB-1090, som er afskrevet pga. prisen. og Så har jeg en Musical Fidelity A5CR i sigte i stedet, til betydeligt mindre :)
Så jeg tror at valger kommer til at falde på den A5CR effekt, og så må der nogle nye kabler oven i. Andre forslag er selvfølgelig velkomne, selvfølgelig!
Og til sidst, 20K til et 5.0 sæt der har stået i 20K+, det vel ikke totalt gak??
|
|
|
Ok, ja mange af os kender problemet med at få bremset hifi-drømmene pga. WAF'en. Jamen Musical Fidelity er så vidt jeg ved ganske godt grej, så det tror jeg ikke du går galt i byen med. Rotel laver også gode forstærkere, så måske du kan finde en lidt ældre model end den RB-1090 til billigere penge?
Mht. det sidste, så kommer det jo an på hvor meget + der er i 20K+ om prisen på 20k er ok (og alderen på grejet) 
Forslag til alternativer med høj WAF?
http://www.arhifi.com/shop/
lidt mere info her: http://www.acoustic-reality.com/
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/lyngd orf_audio_sda2175_effektforstaerker_sort.htm
__________________ Mvh
CosworthDriver
|
| Til top |
|
| |
DC-Z93 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
DC-Z93 skrev:
|
|
|
|
Ok, ja mange af os kender problemet med at få bremset hifi-drømmene pga. WAF'en. Jamen Musical Fidelity er så vidt jeg ved ganske godt grej, så det tror jeg ikke du går galt i byen med. Rotel laver også gode forstærkere, så måske du kan finde en lidt ældre model end den RB-1090 til billigere penge?
Mht. det sidste, så kommer det jo an på hvor meget + der er i 20K+ om prisen på 20k er ok (og alderen på grejet) 
Forslag til alternativer med høj WAF?
http://www.arhifi.com/shop/
lidt mere info her: http://www.acoustic-reality.com/
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/lyngd orf_audio_sda2175_effektforstaerker_sort.htm
|
|
|
20K+ er ikke meget mere end 20K, så det er ikke fordi der er "sparet" meget men billigere var det i hvert fald. Og så var det én ubrugt "demo" m. emballage, 2 stk nye og 2 stk meget lidt brugte demoer u/ emballage.
Jeg ved ikke helt hvorfor WAF'en har bremset mig her, men det er nok fordi jeg også gerne selv vil have en stuen der ikke direkte oser af "nørd", hehe... Så måske der er lidt WAF i både kæresten og jeg
Jeg kan ikke se hvilken Linn du linker til, der findes ingen på HFK hjemmeside. arhifi.com, ja det er ikke lige min stil må jeg nok indrømme, men fint ser det ud. og Acoustic Reality virker ikke 
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|