Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 14:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Vedligeholdelse af anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Det eneste jeg nu skifter forebyggende er min pick-up (vinyl)

Ja, her er jeg enig i at det er forebyggende vedligeholdelse af pladesamlingen. En slidt pickupnål vil medføre øget slidtage på pladen.

Kjeldsen skrev:

De gamle Denon CD maskiner (og sikkert også andre) led af, at det fedt/smøremiddel de var født med stivnede. Derfor skulle mekanikken omkring skuffen smøres,

Det har jeg også oplevet, men det gælder dog kun på nogle apparater som du skriver. I langt de fleste apparater sker det aldrig. Her er der altså ingen grund til forebyggelse, tværtimod risikerer man at de kommer til at køre dårligere af det. Så igen, hvis problemet opstår må man gøre noget ved det, ellers er det bare at nyde musikken og glæde sig over at tingene virker.

Kjeldsen skrev:

det er også kendt at laseren kan komme ud af justering. Men ja, men skal vide hvad man gør, ellers skal man sende den på værksted, men det gælder jo alle forhold.

Det gælder også kun nogle maskiner, langt de fleste cdafspillere idag skal ikke justeres. Hvis de skal justeres, er man heller ikke i tvivl om det, da det giver læseproblemer. Justering af laser/servo kræver både viden og udstyr, så det er nok de færreste der har mulighed for at gøre det selv.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes