Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Farvel min ....... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Det dæmrer LouBP - C.V er ham der også lyder som om han har en pastaskure i næsen - men som til forskel for ham fra ham den lille grimme fra Svantes Viser ikke kann undskylde det med at det er  noget medfødt -- Jeg har forresten intet i mod dansk musik så længe jeg slipper for at høre på det

Hah, ja det er ham med pastaskruen i næsen Hvad med engelsksproget dansk musik? lige så slemt måske?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Vi må vist hellere komme tilbage på sporet med denne tråd efter dette lille indspark :
Når vi tager jazz ud af regnestykket bliver det meget lidt dansk musik jeg kan prale af at have stående - lidt Dicte, lidt Tina Dickow, lidt Savage Rose, lidt Randi Laubeck - så har jeg lidt mere med svenske kvinder det er nok det.
Du kan fx få mig til at tilstår at jeg stod bag 9/11 hvis du bandt migt til en stol og satte enten Kim Larsen eller Shubidua på mens jeg tror at amtlige mine indre organer ville ophøre med at fungere hvis jeg blev tvunget til at høre en pladeside med Lars Lillholdt (det man i WWII film typisk ser når en SS officer presser torturen for langt så helten når at dø istedet for at røbe noget)

Nå tilbage til tråden - om de kære små vi en gang i mellem vnker forvel til

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Vi må vist hellere komme tilbage på sporet med denne tråd efter dette lille indspark :
Når vi tager jazz ud af regnestykket bliver det meget lidt dansk musik jeg kan prale af at have stående - lidt Dicte, lidt Tina Dickow, lidt Savage Rose, lidt Randi Laubeck - så har jeg lidt mere med svenske kvinder det er nok det.
Du kan fx få mig til at tilstår at jeg stod bag 9/11 hvis du bandt migt til en stol og satte enten Kim Larsen eller Shubidua på mens jeg tror at amtlige mine indre organer ville ophøre med at fungere hvis jeg blev tvunget til at høre en pladeside med Lars Lillholdt (det man i WWII film typisk ser når en SS officer presser torturen for langt så helten når at dø istedet for at røbe noget)

Nå tilbage til tråden - om de kære små vi en gang i mellem vnker forvel til

Haha, okay jeg tror på du hader det

Men så kan jeg fortælle den lille historie om Min ellers rigtig gode Luxman PD282, som måtte vige sin plads for Thorensen. Jeg solgte den til min kammerat, så jeg ser den ind i mellem, men det piner at den står midt i alt hans rod! Hver gang jeg ser den, fyldt med støv osv. så holder mit hjerte med at slå et kort sekundt..

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

du må lære ham at støve af - ellers må du konfiskerer den - uden tilbagebetaling - den findes et særligt vitage audio kodex som retfærdiggør en sådan indgriben - du skal blot giver ham tre advarsler vælger han at overhører dette tage du med udgangspunkt i loven om danefæ pladespilleren fra ham igen.

ps. jeg har valgt ikke at hade noget - selv ikke dansk musik

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

I dag kom der så en ny lille AU555A'er på gården - renoveret med nye caps etc. - i weekenden kommer der små Sansui SP30 højtalere fra det jyske - så nu er der atter en Sansui AU555A i mit liv og denne gang skal den blive

Tilgengæld forlod Braun PS 1000 huset for at starte en ny kariere andet sted - den smukke pladespiller fik ikke spilletid nok - og med adskillige Lenco projecter på vej og en Garrard 301 og en Thorens 124 så var det bedre den gør glæde hos en anden vintagioman

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej R-B-L

Efter at have læst denne tråd kan jeg godt se at jeg ikke skulle have anbefalet "Lykkela

nd"

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Kritiserer alt det Sansui jeg slæber til huse, kan ikke lide dansk musik...... efter at har set dette sort på hvidt er jeg overbevist om at du Ruben har en skrue løs...... en pastaskrue!

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

X-cuse ME - meen Er det ikke Jesper der er ude efter Sansui og driller bl.a. pQR - med hans sansui ?? jeg mener ikke Jeg har været efter dit sansui Edge ? -

Deriomod; sætter nogle dansk musik på kan jeg jo altid tage to af de pastaskruer du siger jeg har løse og proppe dem i ørerne

Sjovt nok med sådan en gammel AU 555a - den blever noget mere klar i lyden af nye kondensatlytter m.m. - knap så vamsetbamset

Måske jeg skal sætte Cornelius Vreeswijk på

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hmm så skal jeg bare blandes ind i det her knas - øv!! uden af have gjort noget.

Jeg er færdig med kritik... indtil videre

Spændende forøvrigt at lave en test af gammel ditto nyrenoveret 555A for at høre forskellen.

Hilsen

r-l-b skrev:
X-cuse ME - meen Er det ikke Jesper der er ude efter Sansui og driller bl.a. pQR - med hans sansui ?? jeg mener ikke Jeg har været efter dit sansui Edge ? -

Deriomod; sætter nogle dansk musik på kan jeg jo altid tage to af de pastaskruer du siger jeg har løse og proppe dem i ørerne

Sjovt nok med sådan en gammel AU 555a - den blever noget mere klar i lyden af nye kondensatlytter m.m. - knap så vamsetbamset

Måske jeg skal sætte Cornelius Vreeswijk på

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

jo det kunne være sjovt med sådan en test - det kan da også være at den lige skal spilles varm - gerry mulligans bariton sax lyder sku meget godt på den eksten små højtalere jeg har sat til

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Hey

Hvordan går det med  Philips hjørnehornet???

Hilsen

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Mine Carlsson OA50.3 har forladt deres hjem - er blevet byttet ud med et sæt B&W matrix 805... Jeg håber køberen får glæde af dem, han havde i hvert fald den rigtige ånd - fortalte at han var født og opvokset i Sverige, og som ung havde han bygget et par sonab højtalere selv ud fra et byggeforslag i et svensk hifi og elektronik blad. God tur ud i den store verden til dem....

Og så røg min Supex sd-900 pickup også ud i verden - måtte sølge den for at få penge til den SPU royal N, som jeg har så meget glæde af nu. Den spillede med stor indlevelsesglæde, og jeg vil ikke udelukke, at jeg falder for sådan en igen - det bliver i så fald min tredie supex... Jeg brugte den faktisk sjældent, men ikke desto mindre var den en stor fornøjelse at eje. Også god tur til dig.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=bjerager]

Mine Carlsson OA50.3 har forladt deres hjem - er blevet byttet ud med et sæt B&W matrix 805... Jeg håber køberen får glæde af dem, han havde i hvert fald den rigtige ånd - fortalte at han var født og opvokset i Sverige, og som ung havde han bygget et par sonab højtalere selv ud fra et byggeforslag i et svensk hifi og elektronik blad. God tur ud i den store verden til dem....

Og så røg min Supex sd-900 pickup også ud i verden - måtte sølge den for at få penge til den SPU royal N, som jeg har så meget glæde af nu. Den spillede med stor indlevelsesglæde, og jeg vil ikke udelukke, at jeg falder for sådan en igen - det bliver i så fald min tredie supex... Jeg brugte den faktisk sjældent, men ikke desto mindre var den en stor fornøjelse at eje. Også god tur til dig.

[/QUOTE

Burmeister & Wain - shock'et skal lige sætte sig - det må da være en vild lydomlægning du lige har gennegået - er det den model med en sort  lille fugl ovenpå kabinettet?

Hvis det næste jeg hører er at du har skiftet Mørch'en ud med en LP12 så står du for alvor til revsning

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

Jeg kan se i din signatur at du har en Accuphase C-200... det er nok det apparat jeg nogensinde har haft det sværest ved at skille mig af med. Super preamp.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Sjovt nok med sådan en gammel AU 555a - den blever noget mere klar i lyden af nye kondensatlytter m.m. -
knap så vamsetbamset

Hvis du synes at den er blevet lidt for pågående i lyden, ved jeg godt hvilken kondensator det hovedsagelig skyldes, jeg kan
skifte dem til en lidt mere tilbagelænet, hvis du ønsker det.

Mvh Klaus

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Tak Klaus, men den skulle bare spille sig lidt varm med de rigtige højtalere og signalkilder - nu er den meget tiltalende i lyden, dog med en dynamik jeg ikke tidligere har hørt på en 555a'er

ulik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
I dag kom der så en ny lille AU555A'er på gården - renoveret med nye caps etc. - i weekenden kommer der små Sansui SP30 højtalere fra det jyske - så nu er der atter en Sansui AU555A i mit liv og denne gang skal den blive

@ R-L-B

Jeg kan fortælle dig, at den AU 555A du solgte mig sidste år -stadig- er til stor daglig fornøjelse

Der har ingen problemer været med den, what-so-ever. Sjovt, at den virker så sart og robust på samme tid.

-Men SKULLE der opstå problemer, kan du så løfte sløret for, hvem du har fået til at renovere den?

Jeg har nemlig nu selv svært ved at forestille mig tilværelsen uden -og jeg ville helst ikke overlade den til hvemsomhelst.

Kunne selvfølgeligt også være interessant, om man kunne hive endnu mere vellyd ud af den...

VH

Til top Vis ulik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulik

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
bjerager skrev:

Jeg kan se i din signatur at du har en Accuphase C-200... det er nok det apparat jeg nogensinde har haft det sværest ved at skille mig af med. Super preamp.

Den kan jeg heller ikke forestille mig, at jeg vil skille mig af med - jo, måske hvis jeg får tilbuddet om noget klassisk rør preamp af en art, eks. en af Luxmans store fra deres guldalder.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Tilgengæld forlod Braun PS 1000 huset for at starte en ny kariere andet sted - den smukke pladespiller fik ikke spilletid nok - og med adskillige Lenco projecter på vej og en Garrard 301 og en Thorens 124 så var det bedre den gør glæde hos en anden vintagioman

Det kan jeg li ´ en ny 555`er
Jeg går med overvejelse om at sælge helt ud Jeg har haft let tinitus på det venstre øre og det er blevet en del værre det sidste år , så musiknydelsen er lav , uff alle de år med hifi , hvis det ender her .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

det med den tinitus er jeg ked af at høre piobyte - er den kommet af en årsag/skade eller bare sådan listende .. Min kone har det - men hun har det bedst når der er musik eller andet der kører - helt stille som når vi er i de svenske skove gør hende helt tosset -
Kan man ikke få sådan et høreapparat som lave noget kontralyd - som kan går med (når man ikke hører musik) som ligesom kan få tinitusen banket lidt i bero?
Vi krydser fingrer for at du kan beholde dit dejlige sansui og den überfeder magnum Onkyo forstærker og fremfor alt genvinde glæden ved musik

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes