Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Farvel min ....... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
det med den tinitus er jeg ked af at høre piobyte - er den kommet af en årsag/skade eller bare sådan listende .. Min kone har det - men hun har det bedst når der er musik eller andet der kører - helt stille som når vi er i de svenske skove gør hende helt tosset -
Kan man ikke få sådan et høreapparat som lave noget kontralyd - som kan går med (når man ikke hører musik) som ligesom kan få tinitusen banket lidt i bero?
Vi krydser fingrer for at du kan beholde dit dejlige sansui og den überfeder magnum Onkyo forstærker og fremfor alt genvinde glæden ved musik

Tak for det og det må vi jo håbe det pludselig vender . Jeg har  i 22 år haft støjende arbejde men har altid brugt de bedste høreværn så det er ikke kommet på grund af skødesløshed . Lige nu skal jeg skrue mere op end jeg egentlig bryder mig om  så stille lytning er lidt anstrengt .
Jeg må hellere give det en chance et par måneder .
Pt er Accuphasen forforstærker på Onkyoen  og det er ellers en sand nydelse

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Citér:

Tak for det og det må vi jo håbe det pludselig vender . Jeg har  i 22 år haft støjende arbejde men har altid brugt de bedste høreværn så det er ikke kommet på grund af skødesløshed . Lige nu skal jeg skrue mere op end jeg egentlig bryder mig om  så stille lytning er lidt anstrengt .
Jeg må hellere give det en chance et par måneder .
Pt er Accuphasen forforstærker på Onkyoen  og det er ellers en sand nydelse

Føler med dig!

Og må lige spørge. Har du været til ørelæge? - Tinitus kan komme af andre ting end støj!

Så hvis ikke, så kom af sted!!!   

God bedring med det! - Og jeg håber det ikke bliver nødvendig at sige farvel til HiFi!!!

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

fx en forkalket "stigbøjle" i mellemøret

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

tak for råd 

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Så er det farvel til min sjældne Micro Seiki CD-M1 der er på vej til Australien.

Fik ikke lige det jeg regnede med for den, men sådan er det jo når man sælger på ebay.

Til gengæld røg min Philips CD100 for 3x mere end hvad jeg gav for den, og en glad mand lytter nok til den nu.

det er synd at disse fine maskiner bare står og ikke bliver brugt, derfor den lidt drastiske beslutning om at sælge. 

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Farvel min elskede

Nakamichi ZX 7

må du få et godt liv fremover og pas nu godt på de 250 små bånd.

Du er jo kun  ca.20 år og det er jo ikke nogen alder men jeg syntes du er begyndt at skrante på det seneste når der kommer strøm på dig.Ja man skal lige i gang men så kører det også.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Her tråden for frivillige og ufrivillige afsked med kært vintage grej

I dag lod jeg Sansui AU 555 A den kære lille skat - få lov at komme ud i verdenen på egne ben sammen med et par faseliniære Technics Højtalere - Må den blive lykkelig i sit nye hjem og sprede hygge og musik glæde og må den nye ejer for mange gode stunder i dens selskab.

Jeg havde annonceret den med kontakt knas men i dag da den stolt stod sin mandomsprøve spillede den lydefrit og elegant - måske den til det sidste havde håbet at jeg ville beholde den

(Til de der synes dette indlæg er for meget - tja - skidt være med det - det er det jo nok men jeg tror ikke jeg er den eneste der en gang i mellem oplever et lille suk når et kært stykke vintage grej skal videre )

Hejsa nej det er ikke for meget kender selv at man har noget man virkelig holder af så det er altid sørgmodigt at komme af med noget man holder af, det er jo lige det man kalder effektions værdi.

mvh
Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 November 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Syg tråd, eller hva` , og jeg som troee det kun var mig

her er min hitorie, I 1980 fyldte jeg 8 år, og musik varallerede en del af mit liv, min far`s aflagte stod på værelset, det var b&0,tanberg, musiken var også arvet, slade,dr.hook, boney M o.s.v.Min fa kom hjem med en stor kasse , jeg pakkede min gave op og der, der var forstærkeren "ybber alles" en vidst nok brugt JVC 2x 110 watt, et kraftværk syntes jeg, stor og sølv farvet med store dreje knapper, den tjente mig i mange år , til sidst gemt i lige så mange år, til en dag en ven sagde hvad er det der , er den ikke til salg, tja.. jo han købte den brute den nogle år, men en dag  , så åhh.. foresten din gamle  JVC vil du  have  den igen , jo tak., nej til forstærkere, utænkelig.! jeg satte den tilbage i gemmerne, og et par år gik, så flyttede min svoger i lejlighde og manglede en forstærker for nu skulle han sku` have lyd i hytten, jeg foreslog han kunne tage min JVC, som sagt så gjordt,  tror han var godt tilfreds, så gik tiden , og en dag da min kone hjalp sine forældre med at ryde op på loftet , ja så stod den der igen, hva` øhh, hvad skal den der gamle JVC?? UD var svaret, og jeg tænkte nej fandme nej, den skal sku med hjem igen , så jeg tog den, senere er den blevet bygget i kabenet med en 12" bas, så min søn kunne få glæde af den og det har han haft frem til dato, nu har han så købt en "rigtig" Bas combo til sin el-bas, og min gamle JVC er forvist igen til gemmerne , men historien er ikke helt slut, for jeg har skumle planer, den genopstår i min nye bio, som er under opførelse, der kommer den til at trække 2x 12" og jeg glæder mig til igen selv at tænde den. når dagen kommer tror jeg sku`at jeg lægger den under en flise på terressen, el. ligende.  29 år er trods alt noget.   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes