| Forfatter |
|
Zaxo Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye router mærke/type Linksys WRT54GL.Kig evt. her http://linksysinfo.org/index.phpeller her http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/Der findes nogle linux firmwares til din router, der sparker røv i forhold til Linksys egen. Det er et stykke tid siden jeg brugte den router, så er lidt rusten med hvor langt de er kommet
__________________ http://zaxonet.dk
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
SoundMan skrev:
|
Lad os lige få lidt flere oplysninger omkring dit setup:
router mærke/type Linksys WRT54GL. har du nyeste firmware i din router Det ved jeg ikke med sikkerhed - den siger: v4.30.7, Jun. 20, 2006 forbinder du op kablet el. trådløst Trådløst. forbinder du både til Squeezenetwork og egen musikserver Ja, som regel - af og til lykke det at komme på Squeezenetwork direkte. kører din musikserver altid el. slukker du den Jeg slukker den som regel efter brug (Synology DS207+) version af Squeezecenter Jeg mener det er den nyeste (7.0.1) firmware i receiver og controller Nyeste tror jeg - den siger ihvertfald at den ikke vil opdatere. Hvordan ser jeg receiverens FW-version? |
|
|
Tak for at du vil se på det. Faktisk kørte det næsten hele dagen i går efter at jeg havde lukket alting ned og genstartet det. Noget tyder på at den helst vi forbinde, når netværksserveren kører med Sqeezecenter tændt - også selv om jeg kun vil på Squeezenetwork. |
|
|
Hej Boye Ok, tak for svar. Nu forstår jeg lidt bedre. Jeg har samme router som dig, og det er en god stabil sag til Squeezebox produkterne. Hvis din router er ver. 1.0, har du nyeste firmware. Ellers ser her.Du kan få en samlet status oversigt over dine Squeezebox produkter, hvis du åbner Squeezecenter, klikker nede i højre hjørne "Indstillinger", og vælger sidste faneblad. Mener det hedder "Status". Ellers kan du også se det på Controlleren, den har også en "status" menu. Anyway, til dit problem. Jeg har nøjagtig samme problem: når jeg har min musikserver som musikkilde, på duetten, og musikserveren så lukker ned (stadig med duetten tilsluttet), bliver jeg også nød til at genstarte receiveren. Jeg gør det at jeg holder knappen inde i 5-8 sek. indtil den blinker hurtigt rødt, hvorefter jeg kan komme i kontakt med receiveren igen. MEN jeg har fundet en måde at undgå dette på. Inden min musikserver lukker ned, forbinder jeg op til Squeezenetwork, hvorefter det hele kan køre i ugevis! Når jeg så har liv i musikserveren igen, bruger jeg denne som musikkilde, og forbinder igen op til Squeezenetwork, hvis musikserveren skal lukkes ned. Prøv at se om ikke dette kan virke for dig også...... __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan og Zaxo
Min router er ver. 1.1 og jeg har lige opdateret til nyeste firmware. Nu har den kørt udmærket siden i går, men jeg vil lige undersøge om ikke dit råd kan få det til at virke for mig - og om den mister forbindelsen hvis jeg gør det anderledes.
Tak for rådene.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well - nu er den gal igen, og det er umuligt for mig at få hul igennem.
Det er som om den ikke vil slutte til min trådløse net. På den anden side er der blåt lys i Receiveren og Controlleren siger, den er tilsluttet mit net, og jeg kan komme på Squeezeneetwork. MEN - nåt jeg beder den om at spille fra en af mine favoritter - DR Jazz - så står der i Controlleren at den spiller, men Receiveren lyser stadig blåt, og ingen lyd kommer ud ...
Indrømmet - jeg er ikke nogen netværkshaj, men det burde det være muligt at få dette her til at fungere ...
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - efter flere forgæves forsøg i løbet af dagen opgav jeg. Men efter ydeligere nogle timer uden jeg havde blandet mig, var der pludseligt hvidt lys i Receiveren. Der var altså forbindelse igen og adgang til musik på både NAS og Squeezenetwork. Spiller nu fint.
Nu vil jeg prøve at lukke ned som du beskriver og se om det hjælper.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye Ja, der er mange fejlmuligheder her, så det gælder om at holde tungen lige i munden. - din internet forbindelse, er den god og stabil
- dit trådløse netværk, er det godt og stabilt
- og så selvfølgelig SB Duet
Jeg tror du har været ude for en fejl fra Squeezenetwork serveren. For ca. 2 uger siden var der en fejl på deres server, som gjorde at alle dem der var logget på Squeezenetwork oplevede lige præcis det du har oplevet i dag - man kunne ingenting, og lige pludselig virkede det hele igen. Jeg læste om det inde på deres forum, da jeg selv var "ramt". Hvis du vil se om receiver og controller har forbindelse til din router, kan du gå ind i routerens opsætning og se hvilke enheder der er sluttet til. Både trådet og trådløs. Det er under "Status/Local Network/DHCP Clients Table"
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Zaxo Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Boye Der står du bor i Storkbh, bor du i lejlighed ? Hvis du har en bærbar så se lige hvor mange accespunkter du fanger, for du kan godt være ramt af interferens fra andre accespunkter. Der findes et program der hedder netstumbler http://www.netstumbler.com/ det gode ved dette er at du kan se hvor god din egen forbindelse er, plus du kan se hvilken kanal du sender på fra 1-13 i EU samt andres kanaler iden er så at finde den kanal der bliver brugt mindst, det er ikke sikkert det hjælper. Men det kan hjælpe. Du kan også retningsbestemme dit wifi signal ved hjælp af papir og sølvpapir læs evt. de her sider. http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=47284http://www.freeantennas.com/men som Soundman skriver, der er mange muligheder, håber du finder en løsning
__________________ http://zaxonet.dk
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Det har nu kørt hele eftermiddagen med tænd og sluk uden problemer. Jeg har hele tiden sørget for at være forbundet til Squeezenetwork når jeg slukker for Squeezeboxen.
Jeg har kigget på hvilke enheder der er tilsluttet routeren og kan se at Squeezeboxen (som spiller) figurerer som 1 enhed - men der er en del enheder der ikke har navn - eller i det mindste kryptiske betegnelser, så om det er Controlleren eller Receiveren der står som "Squeezebox" ved jeg ikke.
Hej Zaxo
Jeg tror ikke det er problemer med interferens eller manglende signal, for problemet er også til stede når jeg sidder i samme lille rum som routeren. Desuden bor jeg i hus og kan kun fange to accesspunkter med den bærbare, og det som ikke er mit er meget svagt. Det tilhører en nabo to huse væk.
Igen tak for hjælpen.
Nu sidder jeg og retter ID3 tags til og med 3090 sange på NAS'en tager det lidt tid. Især at få billeder med. Det tager noget tid for Mp3tag at gemme den information, men så virker det vist også. I Winamp er det lidt enklere - der skal billedfilen bare ligge i samme mappe som musikken og have albumtitlen som filnavn. Jeg håbede det også virkede med Squeezeboxen, men der skal billedet på en eller anden måde inkluderes i ID3 tag'en.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Jeg har kigget på hvilke enheder der er tilsluttet routeren og kan se at Squeezeboxen (som spiller) figurerer som 1 enhed - men der er en del enheder der ikke har navn - eller i det mindste kryptiske betegnelser, så om det er Controlleren eller Receiveren der står som "Squeezebox" ved jeg ikke. |
|
|
Hej igen Jamen det lyder godt, so far. Du kan identificere dine enheder vha. mac adresserne. På receiveren står den i bunden, og på controlleren står den bag batteriet. Disse mac adresser kan du se i status oplysningerne på din router, og på den måde finde ud af hvad der er hvad. Edit: du kan også se mac oplysninger på controlleren: se under "Indstillinger/avanceret", her er de 2 øverste linjer oplysninger om controlleren og recieveren. Øverste linje hedder "Om" og næste det navn du nu har givet din receiver. God arbejdslyst med Tags'ene    __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså - det kører stadig lidt af og på efter hvad det selv vil, selv om jeg følger Allans metode.
Jeg har siddet og kigget lidt på routeren og hvad den har i netværket. Forsøgsvis har jeg prøvet at pinge Receiveren og Controlleren og der er hul igennem til receiveren. Det passer jo også med at der er blåt lys i receiveren, men når jeg prøver med Controlleren får jeg denne besked:
PING 192.168.1.103 (192.168.1.103): 56 data bytes --- 192.168.1.103 ping statistics --- 5 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss
Men i controllerens display står der at den også er tilsluttet mit netværk, så der er et eller andet galt. Så vidt jeg kan se er der mange med lignende problemer på Slimdevices forum: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=45031
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye
Du har desværre ret, der er en hel del med samme problemer - dog har de alle forskellige netværks setups. Her har vi trods alt den fordel at din og min router er ens, hvorfor det skulle være lidt nemmere at fejlsøge.
Hvilken kryptering har du på den trådløse del? WEP, WPA, WPA2 el. lign.? Mister du forbindelsen med faste intervaller, altså 1 gang i timen el. lign.?
Ved at læse den slim tråd du henviser til, er der en del gode ting at afprøve for at afhjælpe problemet. Det sjove (eller er det nu det!) er dog at jeg ikke har de problemer.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for at du gider bruge tid på at prøve at hjælpe. For det er lidt frustrerende med disse underlige udfald. Mit trådløse net har kørt uden problemer siden vi fik det for ½ års tid siden og det er først blevet mystisk med Squeezeboxens indtog. Konceptet er jo fedt og jeg er lykkelig når det kører. Det gør det bare ikke tit nok.
Jeg nøjes med WEP-kryptering for at kunne få børnenes gamle laptop til at komme på DR/Oline.
Jeg kan ikke se noget mønster i intervallerne, men jeg har heller ikke overvåget det systematisk.
Det mærkelige er som nævnt at både Receiver og Controller siger de er tilsluttet nettet, men når jeg prøver at vælge afspiller kommer Squeezebox ikke op i displayet. Så må jeg trykke på receiverens knap så den blinker rødt hvorefter den kommer frem i Controllerens display. Når jeg så prøver at tilslutte den går der en rum tid, hvorefter den melder fejl og beder mig vælge "forsøg igen" eller "spring dette trin over" - begge dele uden det hjælper.
Jeg har prøvet et af de seneste råd i Slim-tråden, hvor jeg ændrede ip-adressen på routeren. Det betød bare at jeg ikke kunne komme i forbindelse med NAS'en eller SSODS fra min pc. Heller ikke selv om jeg prøvede at bruge den pågældende ip-adresse. Da følte jeg mig på for dybt vand og gik tilbage til den gamle adresse.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Hvornår oplever du udfald: når du er tilsluttet Squeezenetwork el. egen musikserver el. ved begge dele? Hvorfor vælger du afspiller, har du flere Squeezeboxes på? Eller er det når den er faldet ud og du prøver at komme på igen? Lad os checke vores hard- og software versioner. Start Squeezecenter, vælg indstillinger og sidste faneblad "Status". Her er mine data:
SqueezeCenter version: 7.0.1 - 19705 @ Wed May 14 19:43:37 PDT 2008 - Windows XP - DA - cp1252
IP adresse for server: 192.168.1.100
Perl version: 5.8.8 MSWin32-x86-multi-thread
MySQL version: 5.0.22-community-nt Platformarkitektur: 586 Host navn: mediaserver Server portnummer: 9000 Samlet antal kendte afspillere: 2
Navn: SB Duet Køkken Model: receiver Programmel: 23 IP-adressen for denne afspiller er: 192.168.1.106:27475 MAC-adressen for denne afspiller er: xx:xx:xx:xx:xx:xx (x'er har jeg sat) Trådløs signalstyrke: 89 Receiver: Version 7.0.1 r2448 14. maj (taget fra controlleren selv) En anden lille ændring jeg har foretaget i standard opsætningen: Vælg fanebladet "Avanceret" og herefter "Netværk" i dropdown boksen til venstre. Indstillinger for "Antal sekunder buffer for internetradio" har jeg 10 sek. og "Tidsgrænse for Internet radio" har jeg 20 sek.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke oplevet udfald mens den har spillet, kun efter jeg har valgt "sluk Squeezebox" og derefter slukket for controlleren. I receiveren slukker dioden på forpladen, men efter et stykke tid tænder den igen og lyser blåt. Derefter er det jeg ikke kan få enhederne til at se hinanden.
Jeg vælger afspiller, når jeg prøver at komme på igen ved at sætte controlleren til at gendanne fabriksindstillingerne. Jeg har kun en receiver.
Mine data er:
SqueezeCenter version: 7.0.1 - 19705 @ Wed May 14 19:53:43 PDT 2008 - Linux - DA - utf8 IP adresse for server: 192.168.1.104 Perl version: 5.8.8 armv5tejl-linux-thread-multi MySQL version: 5.0.51 Platformarkitektur: armv5tejl-linux Host navn: NAS-server Server portnummer: 9000
Flere oplysninger kan jeg vist ikke lige hente uden at få Duetten forbundet igen - og det går ikke så godt lige nu.Mit trådløse net har som nævnt kørt upåklageligt i den tid jeg har haft det, så hvis det ikke er en konflikt der skyldes en uhensigtsmæssig opsætning af routeren, så begynder jeg at tro at der kan være noget galt med Duetten. Jeg har i den nævnte Slim-tråd læst om flere der har fået byttet deres med godt resultat.
Det begyndte ellers så lovende. Der var musik fra Squeezenetwork kort efter installationen, og da jeg fik hægtet min NAS på var der også adgang til hele musiksamlingen. Men efter et par dage beyndte udfaldene at melde sig.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye
Jamen en væsentlig forskel på dit og mit setup er så at jeg ikke slukker min. Når jeg er koblet på Squeezenetwork starter og stopper jeg afspildningen vha pause knappen (langt tryk=stop). Receiveren lyser så svag hvid, hvilket netop betyder stoppet musikkilde.
Det samme gør sig gældende når jeg bruger egen musikserver, her slukker jeg heller ikke for nogle af delene, men nøjes med at stoppe/pause, vha pause knappen på controlleren.
Det kunne være jeg skulle prøve at slukke for min og se reaktionen..... __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
| En anden lille ændring jeg har foretaget i standard opsætningen:
Vælg fanebladet "Avanceret" og herefter "Netværk" i dropdown boksen til venstre. Indstillinger for "Antal sekunder buffer for internetradio" har jeg 10 sek. og "Tidsgrænse for Internet radio" har jeg 20 sek. |
|
|
Det har jeg nu også gjort, for efter to dages jævnlige og forgæves forsøg er det nu til aften pludselig lykkedes mig at få den til at spille igen. Jeg er glad, men det hjælper mig ikke til at gennemskue et mønster.
De øvrige data er nu også tilgængelige:
Samlet antal kendte afspillere: 1 Afspiller information Navn: Squeezebox Model: receiver Programmel: 23 IP-adressen for denne afspiller er: 192.168.1.102:18768 MAC-adressen for denne afspiller er: (som din ...) Trådløs signalstyrke: 81
Jeg ville være ked af at være afhængig af at skulle have maskinparken tændt hele tiden, for jeg er en af dem der går lidt på jagt efter stand by-strømslugere i hjemmet. Men hvis det kan få det til at fungere, vil jeg lige lade det køre nogen tid - i det mindste for at se om det hjælper.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye
Jamen, vi kan så konstantere at vores hard- og software, på Squeezebox siden, er identiske......vores routere er identiske.....
Der er ikke andet for at vi begge må lidt i "forsøgs-mode" for at komme videre.
Jeg er lige off-line de næste par dage, her fra forummet.
God weekend. __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har næsten følt mig i forsøgs-mode siden jeg fik min Duet ... Men jeg er lidt i tvivl om det er mig eller Duetten der bliver testet.
Dagens update: I går kørte den igen, og jeg hørte netradio og musik fra nas'en inden jeg gik til køjs. Der var et par numre i den aktuelle spilleliste inden jeg til slut skiftede til Squeezenetwork og lyttede et par minutter.
- Derpå stoppede jeg afspilningen.
- Jeg slukkede for controlleren.
- Jeg stoppede SC fra pc'en.
- Jeg slukkede min nas.
Der var svagt hvidt lys i receiveren - også da jeg kom derind i morges. Så skete følgende:
- Jeg tændte controlleren.
- Satte den til at spille DR Oline for børnenes skyld - alt ok.
- Efter nogle timer fik jeg mod på at høre min egen musik, så jeg tændte nas'en,
- startede SC via SSODS på pc'en og
- valgte NAS-server som musikkilde på controlleren.
- For at tifredsstille min nysgerrighed vill jeg lige kigge i "musik mappe" (som skrevet i displayet) hvorefter displayet "fryser" - (den lille pil til højre drejer ikke rundt).
Herpå søger den efter min NAS-server (hvide roterende prikker) og skriver så "Problem med tilslutning" i lysavisen foroven, mister forbindelsen og kan ikke finde nogen afspiller - til gengæld spiller receiveren nu videre på den spilleliste jeg sluttede af med i går, og den kører i løkke, som den var sat til. Controlleren mener dog stadig at den er tilsluttet mit net, for der er flueben ud for mit netværks navn og fyld, hvidt lys i symbolet i den nederste linie. Den kan dog ikke se nogen afspiller. 
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye
De symptomer du beskriver i tråden herover, har jeg også oplevet på en kammerats setup. Han kørte dog med en Infrant ReadyNas, men lige nøjagtig den beskrivelse du giver herover, fik vi også på hans setup. Det endt med at vi skiftede til en PC med Squeezecenter installeret på, hvorefter tingene kørte meget meget bedere.
Jeg kører også selv med en PC som musikserver. Jeg har i mellemtiden prøvet at slukke og tænde for mine enheder (controller og receiver) flere gange, men har ikke haft problemer med at få tingene igang igen.
Dit problem ser ud til at være forbindelsen mellem Squeezecenter og Receiver/Controller, og måske skulle du prøve at finde et forum hvor Synologi'en diskuteres. Der er garanteret andre med samme setup som dit. __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu også der har været mange dage, hvor jeg heller ikke har kunnet komme på Squeeezenetwork - uafhængigt af om Nas'en har været tændt eller ej. Faktisk har det været så svært at få systemet til at koble op, at jeg nu har leveret den tilbage til butikken, for jeg synes jeg har været så mange ting igennem, at jeg mistænker at mit eksemplar har en fejl.
Nu får vi se om det ændrer noget.
|
| Til top |
|
| |