Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DUET - OM’er, Logitech (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Lille update:

• Fik SB Duet retur med besked om at den var i orden men var blevet opdateret med nyeste firmware.
  • Resatte router og prøver nu - midlertidigt - at køre uden kryptering.
  • Satte SB Duet til og den hoppede fint på nettet og spiller nu radio fra Squeezenetwork uden bøvl.
  • Min NAS er pt. pakket væk for ferien, men jeg vil slutte den til senere og se hvordan det går.
  • Hvis det fortsat kører, vil jeg prøve forsigtigt med WEP-kryptering og tage den derfra.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej Boye

Lyder godt at du har din Duet tilbage igen, håber den er lidt mere samarbejdsvillig nu, efter den har været på lidt sommerferie.

Nyeste firmware....hhmmmm....ifølge de oplysninger du er kommet med tidligere i denne tråd, har jeg haft opfattelse af at du allerede havde nyeste firmware.

Prøv at dobbeltchecke hvilken version du nu har, i henholdsvis receiver og controller. Jeg gætter på at din receiver er ver. 23 og at controlleren har software version 7.0.1 r2448.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har tjekket firmwaredata og de er præcis som du skriver. Jeg regnede også med at den allerede havde den nyeste da jeg ved et par lejligheder tidligere har bedt den om at hente nyeste version via controlleren, men om det har virket efter hensigten er jeg ikke sikker på.

Jeg mener dog at have konstateret at der er noget lidt nyt, nemlig at jeg skulle vælge mellem statisk IP eller automatisk IP-tildeling i controlleren da jeg satte den op til netværket. Det husker jeg ikke fra tidligere.

Indtil videre går det godt:

Jeg gik opad til WEP-kryptering og det spillede stadig netradio. Med Duetten kørende satte jeg min NAS til, startede SSODS/SC og kunne straks efter vælge min NAS som musikkilde. Så nu spiller "Autobahn" (et af de øverste albums i listen) lystigt i stuen.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Nu har det kørt med varierende held i et stykke tid. Bedre end før, men stadig ikke tilfredsstillende.

Det er et stort problem for mig at det er så svært at få afspilleren tilbage på netværket når den en gang er hoppet af. Fabriksindstillinger hjælper af og til, men ikke i de fleste tilfælde. Det mærkelige er at den nu springer spørgsmålet om statisk IP eller automatisk IP-tildeling over. Det var ellers som om det hjalp første gang.

Desvære er jeg så ukyndig i netværksopsætning at jeg ikke rigtig magter at prøve det med at lade nogle af enhederne få fast IP, for jeg aner simpelthen ikke hvad jeg piller ved. Jeg må prøve at efterlyse en erfaren netværksmester til at sætte det op for mig.

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Jeg kan forstå at der efterhånden er nogle stykker som har købt Duetten, men hvordan lyder den så. Køre i den direkte til amps. gennem en forforstærker eller extern dac. Selv har jeg kørt med en SB3 i et par år jeg synes lyden direkte til amps. dvs. analog udgang kun lige er ok, gennem en pre lidt bedre. På et tidspunkt lånte jeg en Benzmarck dac pre1 og kørte fra pcens usb og til amp. jeg må nok sige at lyden rykkede klasser over SB3. Desværre nåede jeg ikke at sætte den sammen med SB3. Men er der lydforeskel på Duetten og SB3 alene uden extern dac, og er der foreskel ved bruge af dac.

mvh.Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har recieveren uden controlleren(bruger en mobil tlf til betjeningen) og har anvendt et computer program til at opsætte recieveren. Kan hentes her: http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac  det er dog lidt besværligt at få programmet til at køre, men recieveren har fungeret 100% efterfølgende. Jeg valgte at arbejde med faste ip adresser.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej Eriek

Jeg vil ikke beskrive lyden af Duetten, for jeg bruger dens digitale udgang. Indtil videre sender jeg signalet til min Panasonic receiver, men fremover vil jeg sende det til min Behringer som kommer til at fungere som digitalt delefilter, equalizer, tids/fasekorrektion og 4-kanals forforstærker.

Jeg har kun brugt de analoge udgange med mine aktive PC-højttalere i forbindelse med fejlsøgning på den notorisk vanskelige trådløse forbindelse, og de er nok ikke gode nok til at danne sig et indtryk af lyden fra de analoge udgange.

Hej exciter

Det du linker til er i mine øjne snak for nørder på et højt plan. Alene at sætte systemet op til fast ip er for indviklet for mig, men sådan er det jo med alting indtil man har lært det.

P.T. har jeg forbundet receiveren med kabel og det fungerer upåklageligt. Problemet er så kabeltrækket mellem kontor og stue, så jeg vil helst finde en løsning på det trådløse problem.l

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Det er et stort problem for mig at det er så svært at få afspilleren tilbage på netværket når den en gang er hoppet af. Fabriksindstillinger hjælper af og til, men ikke i de fleste tilfælde. Det mærkelige er at den nu springer spørgsmålet om statisk IP eller automatisk IP-tildeling over. Det var ellers som om det hjalp første gang.

Desvære er jeg så ukyndig i netværksopsætning at jeg ikke rigtig magter at prøve det med at lade nogle af enhederne få fast IP, for jeg aner simpelthen ikke hvad jeg piller ved. Jeg må prøve at efterlyse en erfaren netværksmester til at sætte det op for mig.

Hej Boye

Det med netværket skal du nu ikke være så bange for, bare du ved hvad du ændre på, således at du kan komme tilbage til start igen.

Når du ikke kan komme på netværket, som du har beskrevet ovenfor, kan du så "kickstarte" det igen ved at gøre flg.: holde knappen inde på receiveren i 8 - 12 sec. (indtil den blinker hurtigt rødt) og herefter vælge afspiller på controller (den kommer frem med mac adresse på displayet) og gennemgå den lille opsætnings guide for receiveren?

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Hej Eriek

Jeg vil ikke beskrive lyden af Duetten, for jeg bruger dens digitale udgang. Indtil videre sender jeg signalet til min Panasonic receiver, men fremover vil jeg sende det til min Behringer som kommer til at fungere som digitalt delefilter, equalizer, tids/fasekorrektion og 4-kanals forforstærker.

Jeg har kun brugt de analoge udgange med mine aktive PC-højttalere i forbindelse med fejlsøgning på den notorisk vanskelige trådløse forbindelse, og de er nok ikke gode nok til at danne sig et indtryk af lyden fra de analoge udgange.

Hej exciter

Det du linker til er i mine øjne snak for nørder på et højt plan. Alene at sætte systemet op til fast ip er for indviklet for mig, men sådan er det jo med alting indtil man har lært det.

P.T. har jeg forbundet receiveren med kabel og det fungerer upåklageligt. Problemet er så kabeltrækket mellem kontor og stue, så jeg vil helst finde en løsning på det trådløse problem.l

Boye jeg tror at converteren i Behringeren er ringere end den som sidder i SB Duet, så om du vinder noget ved at køre digitalt her er nok et spørgsmål.

Nu kender jeg jo en nogle af dine komponenter og hvordan de lyder / virker. Det jeg søger er nok et par klasser højere, derfor spørger jeg til lydforeskelle på SB3 og SB Duet, alene og med en dac spændt efter.

Et andet spørgsmål, kan man med den nye SB Duet spole i et track eller er det ikke muligt som på SB3, jeg har irreteret mig flere gange over at man ikke kan spole med SB3.

mvh.Eriek

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Eriek skrev:
Boye skrev:

Hej Eriek

Hej exciter

Boye jeg tror at converteren i Behringeren er ringere end den som sidder i SB Duet, så om du vinder noget ved at køre digitalt her er nok et spørgsmål.

Nu kender jeg jo en nogle af dine komponenter og hvordan de lyder / virker. Det jeg søger er nok et par klasser højere, derfor spørger jeg til lydforeskelle på SB3 og SB Duet, alene og med en dac spændt efter.

Et andet spørgsmål, kan man med den nye SB Duet spole i et track eller er det ikke muligt som på SB3, jeg har irreteret mig flere gange over at man ikke kan spole med SB3.

mvh.Eriek

Jeg kan da godt spole på min SB3, det fungerer ikke super, men det kan lade sig gøre.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Siden jeg nu startede tråden, så er det måske lige på en plads med en update. Jeg fandt ud af at problemet med at musikmappe-indgangen ikke blev vist opstod når den eksterne harddisk som indeholder mine musikfiler, ikke var tændt når jeg startede PC'en med Squeezecenter op. Så det problem blev som sådan løst. Jeg har dog stadig ofte problemer med at controlleren ikke vil forbinde til Squeezecenter, og det kræver som regel en factory reset. Meget utilfredsstillende, Logitech!

Man kan godt spole med Duet'en, men det er ret vanskeligt at styre. Så ikke særlig godt, Logitech.

Hvad angår lyden, så synes jeg at SB3 lød bedre end Duet. Mere blødt og mere musikalsk. Men jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at bruge den digitale udgang med en ekstern DAC, som forhåbentlig snart er på plads.

På et tidspunkt vil jeg dog nok prøve Linn Sneaky'en også. Logitech bør snarest se at få lavet en firmware-opdatering, så Duet'en kan udnytte sin 24 bit / 192 kHz-kapacitet. Ellers vil de på sigt tabe kunder til Linn (og meget snart sikkert andre), tror jeg. Så pas på at toget ikke kører fra jer, Logitech! Transporteren er efter min mening ikke et alternativ, i hvert fald ikke i mit anlæg, hvor den lyder skarpt og ubehageligt.

Jens

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Eriek skrev:

Behringerens DAC-kredse er de ret anerkendte fra AKM http://www.asahi-kasei.co.jp/akm/en/product/ak4393/ak4393.ht ml og med Jan Diddens modifikation af analogdel/udgangstrin http://www.linearaudio.nl/6chan-1.htm tror jeg at fordelene ved at bruge digital filtrering og højttalerkorrektion er store nok. Ikke mindst er fleksibiliteten i systemet enormt.

Jeg har ikke belæg for at mene at Duettens Wolfson-DAC skulle være hverken ringere eller bedre end Behringerens AKM, men ingen af de to apparaters analogdele er vist noget råbe hurra for hvis vi taler om den højere ende af kvalitetsskalaen.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Eriek skrev:

Med det nye SqueezeCenter 7.1, som udkommer i dag???, er "spolingsfunktionen" stærkt forbedret for alle Slimdeivce's afspillere. Dvs. det er mere en scanningsfunktion i den forstand at man kan flytte hen til et vilkårligt sted i et nummer. Dette er ikke ligesom på cd-afspillere med lyd, men det fungerer ganske fortræffelig.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:

På et tidspunkt vil jeg dog nok prøve Linn Sneaky'en også. Logitech bør snarest se at få lavet en firmware-opdatering, så Duet'en kan udnytte sin 24 bit / 192 kHz-kapacitet. Ellers vil de på sigt tabe kunder til Linn (og meget snart sikkert andre), tror jeg. Så pas på at toget ikke kører fra jer, Logitech! Transporteren er efter min mening ikke et alternativ, i hvert fald ikke i mit anlæg, hvor den lyder skarpt og ubehageligt.

Jeg tror måske jeg tidligere på dette forum er kommet til at sige at 24/192 var noget man kunne håbe på at Duetten i fremtiden vil kunne (da DAC'en kan). Dog har jeg senere læst på forumet at det ikke kan lade sig gøre på grund af at Duetten (og SB3) ikke har cpu-kraft nok til at behandle 24/192. Det sidste udsagn mener jeg kom fra seanadams, hvilket nok nærmest er ensbetydende med sømmet i kisten for hi-res på Duet/SB3. Har lidt dårilig tid lige nu, men jeg vil forsøge at grave et link frem for evt. at fjerne (mine egne) tvivl i sagen.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Det kunne være interessant at se link på, bhaagensen. I første omgang ville 24 bit / 96 kHz nu også hjælpe gevaldigt ...

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Ok Boye, jeg vidste ikke at din Behringer var modded, men ja SB3,s analog udgang er ikke speciel god ved siden af en god dac. Nu har jeg faktisk kun kørt SB3 via analog udgange. Efter jeg havde en Benchmarck dac pre1 tilsluttet, gad jeg ikke rigtig høre musik længere da SB3 lød af l... i forhold til dacen.

Selve sqeezecenter havde jeg kun bøvl i starten lige da den var frigivet, den fryste og var en evighed om at indlæse div. album som jeg ville høre. Efter en afinstalation og nyinstalation kørte den fint, dog stadig for langsomt, men nu må vi se hvad der sker i fremtiden.

Tak for svar ang. spolning i track.

Mvh. Eriek

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:

Det kunne være interessant at se link på, bhaagensen. I første omgang ville 24 bit / 96 kHz nu også hjælpe gevaldigt ...

Ja det tænkte jeg nok nogen vil sige :) Enten så huske jeg forkert, eller så kan jeg ikke umiddelbart finde den tråd jeg tænker på. Jeg har dog fundet nedenstående tråd

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=36240

hvor der i 5. post meldes klart ud at SB3 aldrig vil understøtte højere samplinsrater end 48 på grund af ressourcebegrænsninger. Udsagnet er mht. til SB3, MEN iflg.

http://wiki.slimdevices.com/index.php/HardwareComparison

vil man kunne se at Receiveren har samme cpu- og ram-specifikationer som SB3. Hvor mange cpu-cykler SB3'erens vfd trækker ved jeg ikke, ej heller om Receiveren er mere effektiv end SB3. Bemærk at der ikke er nævnt noget om bitdybden.

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Ang. spolning med musikken. Så er det kun noget som kan lade sig gøre med FLAC og hvis nok WAV filer. Ved ikke om det er anderledes med SC 7.1

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

Ang. spolning med musikken. Så er det kun noget som kan lade sig gøre med FLAC og hvis nok WAV filer. Ved ikke om det er anderledes med SC 7.1

Mvh
Torben

Spoling, som jeg vælger at kalde søgning i den nye version, er understøttet for alle formater som kan dekodes i hardware og altså ikke skal transkodes på serveren. Derudover kan man søge i streamede mp3 og wma filer

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Citér:

Ja det tænkte jeg nok nogen vil sige :) Enten så huske jeg forkert, eller så kan jeg ikke umiddelbart finde den tråd jeg tænker på. Jeg har dog fundet nedenstående tråd

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=36240

hvor der i 5. post meldes klart ud at SB3 aldrig vil understøtte højere samplinsrater end 48 på grund af ressourcebegrænsninger. Udsagnet er mht. til SB3, MEN iflg.

http://wiki.slimdevices.com/index.php/HardwareComparison

vil man kunne se at Receiveren har samme cpu- og ram-specifikationer som SB3. Hvor mange cpu-cykler SB3'erens vfd trækker ved jeg ikke, ej heller om Receiveren er mere effektiv end SB3. Bemærk at der ikke er nævnt noget om bitdybden.

Ifølge High Fidelity nr. 4 fra i år har Duet'en en konverter fra Wolftech der understøtter 24/192. Jeg mener også andetsteds at have læst at man har skiftet konverter fra SB3 til Duet ... Så håbet lever stadig.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes