Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DUET - OM’er, Logitech (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:

Ifølge High Fidelity nr. 4 fra i år har Duet'en en konverter fra Wolftech der understøtter 24/192. Jeg mener også andetsteds at have læst at man har skiftet konverter fra SB3 til Duet ... Så håbet lever stadig.

Jo, men dac'en i SB3 eren er også en 24/96 dac. Pointen er at uden data kan dac jo lige så godt være 0/0, og hvem skal føde dac'en med 0'er og 1'er. Det skal (iflg. tråden) netkortet, databussen, dekoderne etc. som igen drives af cpu'en som igen skal bruge ram for at gøre dette. SB3 har fot lidt ram/cpu til 24/96, og Receiveren har samme mængde...
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Med det nye SqueezeCenter 7.1, som udkommer i dag???, er "spolingsfunktionen" stærkt forbedret for alle Slimdeivce's afspillere. Dvs. det er mere en scanningsfunktion i den forstand at man kan flytte hen til et vilkårligt sted i et nummer. Dette er ikke ligesom på cd-afspillere med lyd, men det fungerer ganske fortræffelig.

Jeps......version 7.1 er ude. Jeg vil installere og afprøve i morgen.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 August 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg håber Jastrup bærer over med mig at jeg bruger så meget plads i den tråd han startede. Men selv om han ikke døjer med de samme problemer som jeg, synes jeg overskriften passer så godt.

For at slippe for alt besværet med den trådløse forbindelse flyttede jeg Klemmekassen ind i kontoret og forbandt den til routeren med kabel. Et langt coax-kabel ind til forstærkerens digitale indgang - hen over gulvet og gennem gangen (ikke populært) - fik lyden frem. Sådan kørte det perfekt i en uge. Opmuntret af succesen, prøvede jeg så forsigtigt - hvad det så end er - at tage netværkskablet ud og havde held til at koble op trådløst. Ved brug af forlængerledning og hurtige flyt fra et strømudtag til det næste fik jeg bugseret Receiveren ind på plads. Her var der trådløs forbindelse uden problemer i 3 dage - det må være en rekord. Desværre kom jeg letsindigt til at bruge funktionen "Sluk for Squeezeboxen" (i stedet for Pause og derefter så slukke controlleren). Straffen kom promte: Blåt lys i receiveren og ingen forbindelse at finde - øv igen!

Jeg har på fornemmelsen at der er nogle ip-konflikter som jeg ikke formår at løse. Tilsyneladende kan man ikke tildele faste ip-adresser til Duettens enheder igennem min router.

Jeg havde håbet at opdateringen til SC 7.1 kunne hjælpe, men der virker ikke sådan.

Hele ideen med at SB skulle gøre musiksamlingen lettere tilgængelig er røget sig en tur - det ville efterhånden være enklere at have med LP'er at gøre.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Jeg bilder mig ind at jeg er ved at finde årsagen til problemerne: MANGLENDE RÆKKEVIDDE!

Da den trådløse forbindelse har været så ustabil i de to måneder jeg har haft Duetten, har jeg nu forsøgsvist rykket receiveren ind i samme lokale som den trådløse router. Den har nu haft forbindelse i to dage i træk og mister den heller ikke ved skift mellem Squeezenetwork og NAS-server.

Hidtil har jeg nægtet at tro på at det kunne være årsagen, da der var mindre end 5m mellem routeren og receiveren og kun en gasbetonvæg med en dør i til at spærre for signalet. Meget større afstande har ikke givet anledning til udfald eller andre problemer med nogle af de trådløse pc'er der ellers er i huset, så det var svært for mig at acceptere at receiveren skulle være så kritisk med hensyn til signalstyrke. Det mindste jeg kunne ønske mig var at få en besked fra enheden om at signaniveauet var kritisk.

Nu vil jeg lade receiveren blive i kontoret og afprøve det en uges tid, og hvis det kører uden problemer, bliver jeg nok nødt til at acceptere at jeg må trække et netværkskabel ind i stuen. Det var bestemt ikke planen, og jeg kommer til at droppe enhver ide om at købe receivere til køkken eller børneværelser, for de vil kun få endnu sværere ved at nå nettet.

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 August 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Kan skyldes interferens

Har du prøvet at ændre kanal på dit accesspoint (linksys?) væk fra default 11 til 1 eller 6?
Med networkstumbler på din slæbbar kan du se hvilke andre WLANs der måtte være i dit luftrum og hvilke kanaler de bruger + signalstyrke

Det gav det sidste stabilitet for mig.

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Det er da værd at undersøge, inden jeg laver flere huller i huset. Tak for rådet.

Måske skal jeg huske at sige at muligheden for interferens er blevet nævnt tidligere, men jeg har afvist det, fordi det andet netværk jeg kan finde, tilhører en nabo der bor to huse og en vejbredde væk. Men jeg kommer i tanker om at vi har endnu et trådløst accespoint (med alverdens krypteringer, for det er leveret af fruens firma) sluttet til routeren, og det kan måske være årsagen. Det vil jeg da lige prøve af med Networkstumbler.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 August 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hvlket accesspoint har du, for hvis det er et ældre et er det måske værd at købe et nyt der ex. understøtter MIMO?
Hvor meget signalstyrke har SB'en fra dit AP, mit skal være over ca. 40% før der ikke er problemer.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 13 August 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Det er da værd at undersøge, inden jeg laver flere huller i huset. Tak for rådet.

Måske skal jeg huske at sige at muligheden for interferens er blevet nævnt tidligere, men jeg har afvist det, fordi det andet netværk jeg kan finde, tilhører en nabo der bor to huse og en vejbredde væk. Men jeg kommer i tanker om at vi har endnu et trådløst accespoint (med alverdens krypteringer, for det er leveret af fruens firma) sluttet til routeren, og det kan måske være årsagen. Det vil jeg da lige prøve af med Networkstumbler.

Boye - jeg havde også problemer med rækkevidden af mit AP (Acccess Point) og her er umiddelbart to løsninger. Den billige løsning er at investere en en forbedret antenne der omteres på dit AP istedet for den nuværende antenne (dette har jeg gjort med godt resultat). Den dyrere eer at investere i et AP med N-standard(draft). Her får du også en større rækkevidde.

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 13 August 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvlket accesspoint har du, for hvis det er et ældre et er det måske værd at købe et nyt der ex. understøtter MIMO?
Hvor meget signalstyrke har SB'en fra dit AP, mit skal være over ca. 40% før der ikke er problemer.

Du skriver at din signalstyrke til din SB skal være >40% for at virke. Er det muligt at "se" signalstyrken til SB'en?  

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 August 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

En anden tråd ang. samme problematik
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44340
Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Jeg bruger en trådløs router: Linksys WRT54GL. Den skulle være helt fin til formålet. Øhhh - MIMO ...?

Jeg kan da vist  kun se signalstyrken i controlleren og den har ingen problemer. Det er receiveren der står af på tilsyneladende tilfældige tidspunkter.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Jeg kan da vist  kun se signalstyrken i controlleren

Se Indstillinger -> Status (kræver selvfølgelig at Receiver er tilsluttet SqueezeCenter)
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:

Se Indstillinger -> Status (kræver selvfølgelig at Receiver er tilsluttet SqueezeCenter)

Det er jo så problemet når den en gang er stået af, men jeg har været inde og se på det for længe siden, og der så det helt fint ud.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

bhaagensen skrev:

Det er jo så problemet når den en gang er stået af, men jeg har været inde og se på det for længe siden, og der så det helt fint ud.

Hvis der er masser af signal så synes jeg det ville være mærkeligt at det skulle være rækkevidden som var problemet, det hænger ikke umiddelbart sammen. Har du ikke mulighed for at prøve med et andet AP for at se om det er der problemet er?

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg med held og forbindelsen bevaret flyttet Receiveren hen på plads. Det reducerer signalstyrken fra 100 (på kontoret) til 56, 84, 76, 75, 81 og 78 (i musikreolen, ifølge på hinanden følgende målinger) Det burde være nok til at den ikke kommer på glatis. Nu prøver jeg at følge med i signalet fra tid til anden.

Routerens kanal (Root Canal?) har jeg ændret til 6, da jeg kunne se at andre netværk også kørte på 11  - som Slate påpegede - måske kan det hjælpe.

Tak for rådene. Det ser ud til at der er lys forude. Ellers er der jo altid hardwiring ...

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvis der er masser af signal så synes jeg det ville være mærkeligt at det skulle være rækkevidden som var problemet, det hænger ikke umiddelbart sammen.

Det har jeg også ment hele tiden, og derfor har jeg længe troet det handlede om at der var problemer med routerens DHCP-server-funktion, altså så der blev nogle ip-konflikter, når vi tændte og slukkede de forskelllige trådløse enheder, der er i huset.

På Slimservers forum er der nogen der skriver "The problem seems to be re-authentication" Det lyder på en måde rigtigt i mine ører, for det der sker er at både Controller og Receiver tilsyneladende har forbindelse til nettet (blåt lys i Receiveren), men jeg får beskeden "Fejl ved tilslutning" og så mulighederne "Forsøg igen" eller "Spring dette trin over" hvorefter jeg skal trykke receiverens knap ind, så Controlleren kan finde den igen, men når dens navn kommer i displayet, og jeg prøver at slutte den til kommer der igen "Fejl ved tilslutning" og sådan kan jeg køre i ring en hel dag eller mere uden held.

Jesper Juul skrev:
Har du ikke mulighed for at prøve med et andet AP for at se om det er der problemet er?

Ikke umiddlebart. Så må jeg prøve at låne et.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Jesper Juul skrev:
Hvis der er masser af signal så synes jeg det ville være mærkeligt at det skulle være rækkevidden som var problemet, det hænger ikke umiddelbart sammen.

Det har jeg også ment hele tiden, og derfor har jeg længe troet det handlede om at der var problemer med routerens DHCP-server-funktion, altså så der blev nogle ip-konflikter, når vi tændte og slukkede de forskelllige trådløse enheder, der er i huset.

På Slimservers forum er der nogen der skriver "The problem seems to be re-authentication" Det lyder på en måde rigtigt i mine ører, for det der sker er at både Controller og Receiver tilsyneladende har forbindelse til nettet (blåt lys i Receiveren), men jeg får beskeden "Fejl ved tilslutning" og så mulighederne "Forsøg igen" eller "Spring dette trin over" hvorefter jeg skal trykke receiverens knap ind, så Controlleren kan finde den igen, men når dens navn kommer i displayet, og jeg prøver at slutte den til kommer der igen "Fejl ved tilslutning" og sådan kan jeg køre i ring en hel dag eller mere uden held.

Jesper Juul skrev:
Har du ikke mulighed for at prøve med et andet AP for at se om det er der problemet er?

Ikke umiddlebart. Så må jeg prøve at låne et.

Jeg synes også umiddelbart det mere lyder som en form for netværksproblem, end dårlig forbindelse til AP'et.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 14 August 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Jeg håber Jastrup bærer over med mig at jeg bruger så meget plads i den tråd han startede. Men selv om han ikke døjer med de samme problemer som jeg, synes jeg overskriften passer så godt.

Så absolut, Boye - jeg føler meget med dig. Mine problemer er for intet at regne imod dine, men alligevel kan jeg blive ganske rasende når jeg må slås med at få udstyret til at finde hinanden. I øvrigt mener jeg at have kunne konstateret at jeg oftest er nødt til at lave factory resets i tiden omkring softwareopdateringer til controlleren.

Derudover mener jeg stadig væk at overskriften på tråden holder. Dels pga. problemer med opkoblingen mellem apparaterne, dels pga. at controlleren i hvert fald i mit tilfælde ikke fungerer tilfredsstillende. Den kan ikke holde styr på hvad der bliver afspillet. Fx kan skærmen vise at jeg hører Pergolesi, men i virkeligheden hører jeg Serj Tankians (i øvrigt fantastiske) nye solo-album (så kom biledet på). Ud over at være irriterende i sig selv, betyder det også at jeg ikke kan bruge spolefunktionen.

Duet-problem

Så det er stadig en OM'er, Logitech.

j.

PS. Prøvede at vedhæfte et billede af skærmen på controlleren, men det kunne jeg ikke få til at virke ...

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:
PS. Prøvede at vedhæfte et billede af skærmen på controlleren, men det kunne jeg ikke få til at virke ...

Du kan kun uploade egne billeder i de underforummer der hedder "Billeder af mit ..." Ellers skal billedet hentes fra en ekstern placering. Det kan være et sted som photobucket eller lign.

Jeg er nu mere og mere overbevist om at mine problemer med Duetten skyldes noget så banalt som signalstyrke. Nu havde den kørt et par dage i reolen uden problemer og med signalstyrke omkring 60 - 80 de gange jeg har tjekket. I aften faldt den dog ud, dvs. skiftede fra svagt hvidt lys til blåt lys i receiverens knap. Da jeg har montere receiveren med forlængerledning prøvede jeg lige at flytte den ind i kontoret hvorefter lyset skiftede til hvidt igen. Tilbage i reolen - skiftede til blå efter få sekunder - igen på kontoret - skifter til hvid ... Den er på Squeezenetwork uden  SqueezeCenter tændt, så jeg kunne selvsagt ikke tjekke signalstyrken med det samme.

Til gengæld har jeg indtil videre været fri for de problemer du netop har beskrevet. Jeg bemærker dog at SC 7.1 har alfabetiseret Albums på en anden måde, nemlig efter kunstnerens navn og ikke albumtitel som før. Desuden spiller den nu et album færdigt ligesom på en lp eller cd, når jeg vælger et nummer midt i et album og ikke som før, kun det valgte nummer. Jeg havde ellers lige vænnet mig til at lave spontane playlister ved at udvælge favoritnumre og trykke på +-tasten. Nu spiller den den resterende del af albummet færdig, før det næste nummer kommer på. Det synes jeg ikke så godt om. Måske har den bare anderledes default settings end den gamle, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få den gamle funktion tilbage igen.

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 15 August 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hej Boye

Ved ikke om du har opdaget det, men SC 7.1 har en såkaldt "Network Test" under indstillinger/avanceret, på controlleren.
Den kan måske være en hjælp til dig eller bekræfte dine teorier....
Som jeg forstår det, så tester den din forbindelse mellem musikkilde (dvs. NAS hos dig) og Reciever ved forskellige bitrater, som du vælger ved scrolle med hjulet.

Du kunne evt. starte testen og flytte rundt på din receiver for at se hvad der sker!?

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes