Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DUET - OM’er, Logitech (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 August 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Desuden spiller den nu et album færdigt ligesom på en lp eller cd, når jeg vælger et nummer midt i et album og ikke som før, kun det valgte nummer. Jeg havde ellers lige vænnet mig til at lave spontane playlister ved at udvælge favoritnumre og trykke på +-tasten. Nu spiller den den resterende del af albummet færdig, før det næste nummer kommer på. Det synes jeg ikke så godt om.

Det samme gør min (for det meste - ikke altid). Jeg kan nu meget godt lide det - det svarer jo til hvad en CD også gør.

Det spiller i øvrigt som en drøm nu (altså når jeg ikke slås med factory reset). Jeg har fået købt min ønske-DAC, en Accustic Arts, og det lyder så godt at jeg ligefrem overvejer at sælge mine plader og min elskede Pink Triangle-pladespiller!

j.

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:

Hej Boye

Ved ikke om du har opdaget det, men SC 7.1 har en såkaldt "Network Test" under indstillinger/avanceret, på controlleren.
Den kan måske være en hjælp til dig eller bekræfte dine teorier....
Som jeg forstår det, så tester den din forbindelse mellem musikkilde (dvs. NAS hos dig) og Reciever ved forskellige bitrater, som du vælger ved scrolle med hjulet.

Du kunne evt. starte testen og flytte rundt på din receiver for at se hvad der sker!?

Tak for det gode råd. Det er jeg netop begyndt på. Det kan jo fint bekræfte og give et tydligt billede af den sammenhæng mellem placering og udfald, jeg synes at kontatere - iøvrigt igen i aften. 

Det næste spørgsmål er så hvilken bitrate der bedst svarer til behovet for afspilning af flac-filer.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej igen i tråden.

Jeg synes lige jeg må vende tilbage for at meddele at tingene nu kører betydeligt bedre end før. siden sidste indlæg - en måneds tid - har der faktisk kun været to afbrydelser af forbindelsen til receiveren. Den ene gang hang sammen med at jeg afbrød min NAS direkte, mens SB spillede musik fra den. Normalt husker jeg at hægte SB på Squeezenetwork inden jeg slukker NAS og controller.

Nu ved jeg ikke om forbedringen skyldes opgraderingen til SC 7.2 eller at jeg har flyttet receiveren i reolen, så den er kommet routeren 1 meter nærmere, men faktum er at det kører betydeligt bedre nu - faktisk helt tilfredstillende.

Der er dog et enkelt 'men' - jeg oplever som Jastrup at der vises et andet albumcover end af det der afspilles. Mit er dog kun i et særligt tilfælde: I alle de albums der allerede har et billede vises det korrekt, men da jeg for nyligt lagde Sebastians 1001 Nat ind lagde coverbilledet sig ind på en hel masse af de albums jeg endnu ikke har fået tildelt et billede - det er lidt underligt. Mp3tag kan ikke finde det i de respektive filer og jeg har prøvet at genindlæse hele musikbiblioteket uden at det ændrer noget.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hej Boye

Lyder godt at det er ved at gå den rigtige vej for dig og din Duet Der er ingen tvivl om at systemet bliver mere og mere stabilt efterhånden som gutterne fra Slimdevices (Logitech) får fintunet koden til server software og enheder.

Det lyder som om MP3Tag har f..... tingene lidt op for dig. Der er skrevet forkerte tags til dine filer... Kan du ikke se eller editere tags for de enkelte filer?

Det kan selvfølgelig også være SC der får et eller andet galt i halsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes