Emne: Ny lyd i stuen ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du lytter ikke rigtigt hva  De KEF'er er jo også et sat/sub sæt, det vil give dig en okay surround performance, men til musik vil du mangle en del.. Men det er dig der skal have det  Og der er ingen tvivl om at der er klasser til forskel fra det du kommmer fra og til det her..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Du lytter ikke rigtigt hva De KEF'er er jo også et sat/sub sæt, det vil give dig en okay surround performance, men til musik vil du mangle en del.. Men det er dig der skal have det Og der er ingen tvivl om at der er klasser til forskel fra det du kommmer fra og til det her.. |
|
|
Jo, jeg lytter - men hvis det kun må være satelitter, så er det vel et godt kompromis.
Christian fra CSN Teknik foreslår Velodyne SPL-800I SUB til sættet - så det snupper jeg.
Det er det bedste kompromis jeg kunne lave med konen. Hvis hun insisterede på at de skulle være små, så blev det dyrere. De høtjalere var de pæneste sagde hun. Og så måtte hun bide i det sure æble og lade mig købe de "bedste" (?) af de små der findes...
Onkyo'en er vidst selvskrevet til sættet...damn det blev også dobbelt så dyrt end forventet...
Er der nogle kommentarer til mit højtaler-placerings-spørgsmål? __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt, men jeg er kommet i tvivl!Jeg mente Onkyo'en var selvskrevet, og er tæt på at bestille hos CSN. Men jeg faldt over Harman Kardon AVR 255 og 355. AVR 255 har samme pris som Onkyo'en - men spørgsmålet er om den er stor nok? Det er svært at sammenligne specs: Først H/K 
Så Onkyo'en

Bør jeg være i tvivl, eller er det stadig Onkyo'en der vinder ift 255'eren? Tak __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved en a/b test ville mine penge være på h/k. De er som regel ikke helt så optimistiske med effektopgivelserne som mange andre. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det har jeg egentlig også hørt. Men spørgsmålet er om specs herover røber om 255'eren ville være stor nok!?
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal spille med de KEF sæt, vil der overhovedet ikke være problemer med det HK-sæt, jeg tror endda nok at det skal vise sig at det er kraftigere end Onkyo, i virkeligheden, ellers er det ikke meget den står tilbage, så køb du roligt den, hvis du synes den er federe
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, efter jeg så billeder her på AVSForum, så synes jeg den er fed. Men jeg vil have den bedste af de 2...
606'eren eller 255'eren... ...606'eren eller 255'eren... ...606'eren eller 255'eren... ...606'eren eller 255'eren... ...606'eren eller 255'eren... ...606'eren eller 255'eren... ... __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, beslutningen er taget og alt er bestilt. Se signatur.
Det endte med at blive mere end dobbelt så dyrt som da jeg lagde ud. Men da jeg sidste gang smed 4.500 for "det hele", ved jeg hvor ærgeligt det kan være at gå på kompromis.
Det mener jeg ikke at have gjort denne gang. Tak for alles input og ping-pong!
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder???? Lytteindtryk??? (Er det kommer op endnu!?)
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Offcourse_dk26 - ja, det mangler da bare at give lidt feedback.... ...men jeg har haft travlt med at se film  . Jo, det hele er kommet op - jeg er meget tilfreds. Det er primært lyden der i den grad er blevet opgraderet. De KEF'er og Velodyne er mange klasser over mine gamle Jamo. Jeg har en knaldgod bass, der er mørk og kraftig uden at det runger/forvrænger - imponerende. I film er selv mindre nuancer og lyde tydelige. Det er virkelig ren biograf. H/K'en gør det godt. Jeg tror Christian (fra CSN teknik) der hjalp med kalibrering, savnede nogle opsætningsfeature på H/K'en (han sværger jo til Onkyo og kender dem). Men spille det kan den. Om det indikerer noget ved jeg ikke, men volumen knappen skal jeg helst ikke have længere ned end til -10db....for så ringer naboen nok :-) - den går vist til +10db. Det ser ud til at den fint kan trække højtalerne. H/K'en har et fedt design og en god OSD menu-skærm - eneste anke på den er at den virker lidt sløv at fjernbetjene - man skal pege fjernbetjeningen rimelig nøjagtig på den. Jeg havde en lille frygt for, at hvor jeg virkelig ville få noget ud af det hele med film, så var der måske nogle mangler på musik-siden. Der er jeg positivt overrasket. Virkelig sprød og god musik-lyd. Alt i alt - lækkert grej. Og det er den "dobbelte" investering værd, som det jo endte med...  ...jeg er glad for at jeg ikke gik på kompromis (altså udover at konen insisterede på satelitter  ) Med et 32" LG er det nu billedsiden jeg kaster mig over - det virker helt forkert med så lille et billede til så stor en lyd.  Billeder, de skal nok komme - skal lige have spændt og skjult ledninger....
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super. Der er ikke noget som at nyde hver eneste opgradering.. det er næsten bedre end at få det hele på en gang - så har man ikke så meget at sætte det direkte op imod. Og ja - igen og igen oplever jeg reaktioner på en gos subwoofers forskel på deet samlede setup. Har også selv lige opgraderet til STOR fornøjelse på den front. Det næste du kunne prøve var en EQ til at tæmme bassen endnu mere. Det lyder som om din sub har overskud til at kunne trække det sidste stykke også - hvis du har problemer i rummet. (og det ved man nogle gange først man har når man retter det.. har oplevet god bas blive til SUPER bas for 5-600 kroner og et par timer med en dB-måler!! (se evt. s.11 i min tråd) God vind - og pøj pøj med HiFi bacillen.... den bliver vist først man er "smittet"  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|