| Forfatter |
|
JimmiF Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Fordi at med så meget bas vil det hele bare ende i mudrebas og bulder. |
|
|
Men det jo kun fedt :) ? du skal tænke på at det er et rigtig drengerøvs værelse som bare skal kunne klarer de vildeste Hardstyle fester :) ?
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro mig, mudderbas og bulder er IKKE fedt !! Det har intet tilfælles med en fed og kraftig bas.
Bassen skal være tør og hurtig, ellers bliver det meget hurtigt trættende. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså dyb bass og sådan noget som man kan hører flere huse væk :D ?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
| Altså dyb bass og sådan noget som man kan hører flere huse væk :D ? |
|
|
Hvilken forstærker har du?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jimmi, lyt til Sonny og jeg!.. Jeg er selv til elektronisk musik (hardstyle, hard trance, trance, euro-dance, house osv), og hvis det på gældende rum, ikke er særlig stort, så er det IKKE fedt!.. Jeg havde selv Cerwin Vega AL-1000 - Made in USA, det er virkelig "kvalitet" (CV-standard), de kan smadre igennem. Mit værelse er små 20 kvm, og det lød ikke særlig godt!:..Bevars, det kunne spille hjørnedødt højt, sådan så man fik flimmer for øjene, hvilket er sjovt 1 gang  , men så er det også det!...Du kan sagtens får nogle højtalere, der spille næsten så højt, hvor bassen er langt bedre!.. Jeg skiftede til B&W 604 S3, fra mine AL-1000, og basse ner blevet langt mere markant, og fx. house lyder super fedt!..Så har jeg valgt at supplere med en Velodyne 1200, til at tage den dybe bund, og det setup, smadrer CV'erne til sydpolen!...DEt kan godt være du ikke tror på det, men jeg har stået i samme situation, lad vær med at købe CLS'erne af den årsag, du tror der kommer god bass, for DET GØR DER IKKE!... Mvh Zirio
CineZirio - Opdateret 12 maj Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
en sony forstærker med 2x120 watt.
Men når jeg får løn og sådan skal jeg købe denne
http://hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/cerwin-ve ga_a08kw2_effektforstaerker_sort.htm
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio hvad skal jeg så købe, som der er vild dyb bass på og som får huset til og ryste, hvor man også kan skrue helt op, og mener HELT OP, hvor der ikke sker noget ?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at få alle tingene på plads!... Hvor mange penge har du til rådighed, og hvad vil du gerne have?...Altså stereo, Surround, eller surround, hvor stereo-højtalerne kan smadre igennem??... Du kan evt søge lidt på min gamle bio (gymnasiekælderen), der kan du se hvad jeg havde!..Tag det evt som lidt inspiration!.. Mvh Zirio
CineZirio - Opdateret 12 maj Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså jeg har godt og vel 8 - 9 kg og købe for, er ligeglad hvad det er bare det kan få huset til og ryste og der er fed bass :D
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kunne du gøre følgende!.. 1. Finde en forforstærker, evt fra NAD 2. Købe en NAD 218 THX, Eller 2 diskoteksforstærkere og bruge 1 til hver højtaler (Dvs de får hver ca. 1000 watt +/- (det vil du få mest volume ud af) 3. Købe et par CV AL-1000 også supplere med en CLSC-15X sub Det bliver nok en anelse dyrere, men ikke meget!..Det kommer nok ikke til at lyde særlig godt, men du kan helt sikkert fyrer op for noget fest!...Nogle vil nok sige at CLS-215 er bedre, hvis der skal holdes fest, fordi de nok kan spille det højere end AL-1000, men jeg syntes bassen er meget plastik-agtigt, hvor AL-1000 er hårdtslående og det kan mærkes i brystet!
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zirio hvis du har tid? kan jeg så ikke få din msn ?
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså kan sige, det skal lyde sådan ca. Diskotek agtigt lyd med vild bass :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
| altså kan sige, det skal lyde sådan ca. Diskotek agtigt lyd med vild bass :) |
|
|
Jamen så skal du bare ha' noget Vega. Men pas på med at vælge for stort. Det kan let give den modsatte virkning.
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hi-sonny-fi: Tror du hifi-klubben kan rådgive mig? altså ikke fordi jeg ikke tror på jer, jeg ved i har ret, jeg har nemlig ikke selv spor forstand på dette område :) var bare akustikken i mit værelse er noget møg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
hi-sonny-fi: Tror du hifi-klubben kan rådgive mig? altså ikke fordi jeg ikke tror på jer, jeg ved i har ret, jeg har nemlig ikke selv spor forstand på dette område :) var bare akustikken i mit værelse er noget møg.
|
|
|
Hifiklubben vil nok forslå dig at købe hvad du har nu.
Kan bare ikke forstå hvorfor du ikke følger et af de mange råd der er kommet her?
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jov jeg kan godt se det, men tror du at det ville være bedre med clsc-15 altså den hvor der kun er 1 bass i ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
| jov jeg kan godt se det, men tror du at det ville være bedre med clsc-15 altså den hvor der kun er 1 bass i ? |
|
|
Tror det ville være bedre med DC-15 eller AL-1000.
PS begynd nu ikke at lave klassikeren! Spørg ikke om ting som vi har svaret på 10 gange før.
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen de 2 modeller bliver ikke lavet mere vel ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
| jamen de 2 modeller bliver ikke lavet mere vel ? |
|
|
Lav ikke klasikeren: neeeeeej.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
4 x 15" basser vil tage livet af din Sony indenfor 30 min. hvis du spiller højt.
4 x 15" basser vil sætte luften så meget i svingninger på 15 kvm at meget af bassen vil forsvinde fordi lydbølgerne begynder at opveje hinanden. Samtidigt vil den bas der er tilbage begynde at mudre, og eftersom du ikke køber cd'er med subwoofer signal eller 50 hz støj på er det næppe dette du vil høre, heller ikke selvom du tror det er "fedt"!
Hvis du spare sammen til en fornuftig forstærker, evt. en Crown og så smider pengene efter en DC-12 eller DC-15 får du det du søger.
mig og nogle venner har leget med nogle LS-12 cv'ere med en 12" bas i hver side, og de kunne trykke den nok af til at vi fik propper i ørene og at vandrørene i væggen begyndte at vibrere.
Du siger at du vil kunne skrue HELT op, og hermed mener du vil at du vil skrue vol. knappen i bund. Det gør du kun ÈN gang, uanset hvilket anlæg du har. En forstærker yder som regelt max omkring klokken 12, skruer du højere op begynder den at forvrænge.
Jeg synes du skal snuse lidt rundt herinde på dette forum og på nettet og finde ud af lidt omkring hifi. På den måde undgår du at købe noget for stort og dermed dyrt grej, og samtidig smadre det i løbet af 30 min.
|
| Til top |
|
| |