| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
4 x 15" basser vil tage livet af din Sony indenfor 30 min. hvis du spiller højt.
4 x 15" basser vil sætte luften så meget i svingninger på 15 kvm at meget af bassen vil forsvinde fordi lydbølgerne begynder at opveje hinanden. Samtidigt vil den bas der er tilbage begynde at mudre, og eftersom du ikke køber cd'er med subwoofer signal eller 50 hz støj på er det næppe dette du vil høre, heller ikke selvom du tror det er "fedt"!
Hvis du spare sammen til en fornuftig forstærker, evt. en Crown og så smider pengene efter en DC-12 eller DC-15 får du det du søger.
mig og nogle venner har leget med nogle LS-12 cv'ere med en 12" bas i hver side, og de kunne trykke den nok af til at vi fik propper i ørene og at vandrørene i væggen begyndte at vibrere.
Du siger at du vil kunne skrue HELT op, og hermed mener du vil at du vil skrue vol. knappen i bund. Det gør du kun ÈN gang, uanset hvilket anlæg du har. En forstærker yder som regelt max omkring klokken 12, skruer du højere op begynder den at forvrænge.
Jeg synes du skal snuse lidt rundt herinde på dette forum og på nettet og finde ud af lidt omkring hifi. På den måde undgår du at købe noget for stort og dermed dyrt grej, og samtidig smadre det i løbet af 30 min.
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
4 x 15" basser vil tage livet af din Sony indenfor 30 min. hvis du spiller højt.
4 x 15" basser vil sætte luften så meget i svingninger på 15 kvm at meget af bassen vil forsvinde fordi lydbølgerne begynder at opveje hinanden. Samtidigt vil den bas der er tilbage begynde at mudre, og eftersom du ikke køber cd'er med subwoofer signal eller 50 hz støj på er det næppe dette du vil høre, heller ikke selvom du tror det er "fedt"!
Hvis du spare sammen til en fornuftig forstærker, evt. en Crown og så smider pengene efter en DC-12 eller DC-15 får du det du søger.
mig og nogle venner har leget med nogle LS-12 cv'ere med en 12" bas i hver side, og de kunne trykke den nok af til at vi fik propper i ørene og at vandrørene i væggen begyndte at vibrere.
Du siger at du vil kunne skrue HELT op, og hermed mener du vil at du vil skrue vol. knappen i bund. Det gør du kun ÈN gang, uanset hvilket anlæg du har. En forstærker yder som regelt max omkring klokken 12, skruer du højere op begynder den at forvrænge.
Jeg synes du skal snuse lidt rundt herinde på dette forum og på nettet og finde ud af lidt omkring hifi. På den måde undgår du at købe noget for stort og dermed dyrt grej, og samtidig smadre det i løbet af 30 min.
|
|
|
men men men, Jeg har jo sagt at når jeg får pengene så skal jeg købe den mindste Cerwin vega forstærker ? http://www.hifi-leipzig.de/shop/product_info.php/info/p906_S ony-TA-F630ESD-Esprit-Highend-Digital-Verstaerker.html Dette er den forstærker jeg har ^ tror du ikke den ville kunne klare "Cls 15"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
Ascari skrev:
|
|
|
men men men, Jeg har jo sagt at når jeg får pengene så skal jeg købe den mindste Cerwin vega forstærker ?
http://www.hifi-leipzig.de/shop/product_info.php/info/p906_S ony-TA-F630ESD-Esprit-Highend-Digital-Verstaerker.html
Dette er den forstærker jeg har ^ tror du ikke den ville kunne klare "Cls 15"
|
|
|
Den forstærker dør. Så det sagt.
Men jeg kan ikke finde ud af hvilken højttalere du vil have.
Få på plads hvilken højttalere du vil have. Og bliv 100% sikker i din sag.
Kig så på forstærker derefter.
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg har besluttet mig for at jeg vil købe CERWIN-VEGA CLS-15 højttalere  så nu skal jeg bare finde en forstærker ?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk snakker godt om Crown til CV: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55169502
Ellers vil en stor NAD forstærker som eks. Nad 208, Nad 2600PE og 2700PE fint kunne gøre jobbet.
Dertil skal du så finde dig en fornuftig forforstærker (kontrolforstærker) hvor du indstiller lydstyrken.
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Folk snakker godt om Crown til CV: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55169502
Ellers vil en stor NAD forstærker som eks. Nad 208, Nad 2600PE og 2700PE fint kunne gøre jobbet.
Dertil skal du så finde dig en fornuftig forforstærker (kontrolforstærker) hvor du indstiller lydstyrken.
|
|
|
Hvad med en af Cerwin Vegas egne Forstærkere ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
Ascari skrev:
|
|
|
Hvad med en af Cerwin Vegas egne Forstærkere ?
|
|
|
De kan da BOOME. Men vil klart hellere anbefale NAD.
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken NAD forstærker så, fordi mit budget er ikke lige det støreste efter jeg har købt de 2 Cerwin vega højttalere?
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
Okay jeg har besluttet mig for at jeg vil købe
CERWIN-VEGA CLS-15 højttalere 
så nu skal jeg bare finde en forstærker ?
|
|
|
Godt valg ;) Det er en god højttaler, og mere homogen end 215'eren. Jeg gik i gang med at læse svarene igennem, og jeg forstår godt du blev forvirret, for en gang mere subjetiv og ubegrundet argumentation skal man da lede længe efter. Jeg overvejede selv at købe en 215 i sin tid, men valgte cls-15 fordi lyden simpelthen er mindre farvet af bas da der jo "kun" er én i hver højttaler. Når du har 4 basser, sluger de sindssygt meget effekt. -Det betyder at lyden fra mellemtone og diskant bliver dårligere og bassen doven med en lille forstærker (ja selv med en CV 0,8). Mit lytterum er 30 kvm, og jeg synes faktisk mine CLS-15ere er for voldsomme til rummet. Jeg synes personligt man skal op i 60 kvm+ før en CLS-15 kommer til sin ret.
Køb en NAD 272/372. - De kan godt give CLS-15erne noget at leve af. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
[QUOTE=JimmiF] Okay jeg har besluttet mig for at jeg vil købe
Godt valg ;) Det er en god højttaler, og mere homogen end 215'eren. Jeg gik i gang med at læse svarene igennem, og jeg forstår godt du blev forvirret, for en gang mere subjetiv og ubegrundet argumentation skal man da lede længe efter. Jeg overvejede selv at købe en 215 i sin tid, men valgte cls-15 fordi lyden simpelthen er mindre farvet af bas da der jo "kun" er én i hver højttaler. Når du har 4 basser, sluger de sindssygt meget effekt. -Det betyder at lyden fra mellemtone og diskant bliver dårligere og bassen doven med en lille forstærker (ja selv med en CV 0,8). Mit lytterum er 30 kvm, og jeg synes faktisk mine CLS-15ere er for voldsomme til rummet. Jeg synes personligt man skal op i 60 kvm+ før en CLS-15 kommer til sin ret.
Køb en NAD 272/372. - De kan godt give CLS-15erne noget at leve af. |
|
|
Hvor meget koster de forstærkere ? er det ikke 2 forstærkere ? altså en forforstærker og så en normal forstærker eller ?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
| Zirio hvis du har tid? kan jeg så ikke få din msn ?
|
|
|
....
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vil nok anbefale en forforstærker og en effektforstærker, tror jeg du får mere ud af!.. Som jeg skrev tidligere, en NAD 218, den er der knald på
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Ja vil nok anbefale en forforstærker og en effektforstærker, tror jeg du får mere ud af!..
Som jeg skrev tidligere, en NAD 218, den er der knald på
|
|
|
kan du ikke forklare mig om det på msn fordi tror ikke helt jeg forstår det :)
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JimmiF skrev:
zirio skrev:
Ja vil nok anbefale en forforstærker og en effektforstærker, tror jeg du får mere ud af!..
|
|
|
|
|
|
Meget simpelt. Det er svært at finde en intergreret forstærker der er kraftig nok til små penge. Defor skal du satse på nad effekt og nad forforstærker.
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
JimmiF skrev:
zirio skrev:
|
|
|
|
|
|
Meget simpelt. Det er svært at finde en intergreret forstærker der er kraftig nok til små penge. Defor skal du satse på nad effekt og nad forforstærker. |
|
|
Hvor meget kan det løbe op i hvis jeg kun skal bruge det til at drive cerwin vega cls-15 ?
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
4-6000 kr
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 04:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til JimmiF
Jeg kan godt forstå at de forskellige indlæg i denne tråd har forvirret dig. Og nu bliver det værre.
1: At 215 skulle give "mudderbas" og dårlig lyd på et lille værelse er sludder.
2 : 215 er ubetinget den bedste højtaler i CLS serien, kan du nå at bytte din 115 så gør det.
3: Hovedårsagen til CV har et dårligt ry for mudderbas og skrige diskanter (unikt for dk) er fordi CV altid er blevet solgt i hifiklubben som har pushet og pumpet NAD. NAD er tæt på det mest piangtigt ringe når det kommer til baskontrol.
4 : Om dem der her endten anbefaler NAD eller de master-audio amps med CV klistermærker på, er det min påstand at deres relle kendskab til andet end lige NAD eller MA er stort set ikke eksisterende.
5 : Af alle de tråde man kan læse om CV her på forum (og der er mange) så er der aldrig nogen der har skiftet fra Crown til NAD. Det er min universielle påstand at CV har meget mere hifi potentiale end det gives kredit for. Den opfattelse får jeg bekræftet hver gang en bruger herinde prøver at spænde en Crown foran sine CVer
6. Det er dejligt at se nye og entusiastiske brugere, men en smule mere selvjustist mht til at rådgive uden at sætte sin erfaring lidt i relief overfor den man rådgiver..ville være positivt
Den bedste måde at sikre sig at man træffer de bedste valg er at teste lidt selv. Lån et par amps og gør dig nogle erfaringer, så er det også nemmere at sortere de dårlige råd fra næste gang du har et spr.
Witzel havde på et tidspunt en Crown Ce 1000 som han var flink til at låne ud, smid ham en besked så har du en optimal amp som du kan afprøve afprøve nad osv op imod...jeg sætter gerne en ramme bajere på at den Crown gør de andre til skamme med lethed.
Til dem der har mailet : de spørgsmål der er relvante skriv dem her i tråden.
Det her CV anlæg blev på 10 sekunder virkeligt vellydende da NAD blev skiftet ud med Crown..der var intet mudder tilbage!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64951&K W=holck
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
Til JimmiF
Jeg kan godt forstå at de forskellige indlæg i denne tråd har forvirret dig. Og nu bliver det værre.
2 : 215 er ubetinget den bedste højtaler i CLS serien, kan du nå at bytte din 115 så gør det.
3: Hovedårsagen til CV har et dårligt ry for mudderbas og skrige diskanter (unikt for dk) er fordi CV altid er blevet solgt i hifiklubben som har pushet og pumpet NAD. NAD er tæt på det mest piangtigt ringe når det kommer til baskontrol.
4 : Om dem der her endten anbefaler NAD eller de master-audio amps med CV klistermærker på, er det min påstand at deres relle kendskab til andet end lige NAD eller MA er stort set ikke eksisterende.
5 : Af alle de tråde man kan læse om CV her på forum (og der er mange) så er der aldrig nogen der har skiftet fra Crown til NAD. Det er min universielle påstand at CV har meget mere hifi potentiale end det gives kredit for. Den opfattelse får jeg bekræftet hver gang en bruger herinde prøver at spænde en Crown foran sine CVer
6. Det er dejligt at se nye og entusiastiske brugere, men en smule mere selvjustist mht til at rådgive uden at sætte sin erfaring lidt i relief overfor den man rådgiver..ville være positivt
Den bedste måde at sikre sig at man træffer de bedste valg er at teste lidt selv. Lån et par amps og gør dig nogle erfaringer, så er det også nemmere at sortere de dårlige råd fra næste gang du har et spr.
Witzel havde på et tidspunt en Crown Ce 1000 som han var flink til at låne ud, smid ham en besked så har du en optimal amp som du kan afprøve afprøve nad osv op imod...jeg sætter gerne en ramme bajere på at den Crown gør de andre til skamme med lethed.
Det her CV anlæg blev på 10 sekunder virkeligt vellydende da NAD blev skiftet ud med Crown..der var intet mudder tilbage!
|
|
|
Tak for responsne Hasselhof. Jeg har nu besluttet mig for at købe dem som du sagde men er det så ok hvis jeg køber denne forstærker til ?
NAD C315BEE & så skal jeg når jeg får penge til det købe en crown forstærker ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Til JimmiF
|
|
|
Du har ret i at Cerwin Vega ikke har samme status i DK som i udlandet. Men uansat mærke vil du få bulder med så stor en højttalre i et så lille rum.
Mere har jeg ikke at tilføje til denne sag. 
|
| Til top |
|
| |