Emne: CERWIN-VEGA CLS-215 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Du har ret i at Cerwin Vega ikke har samme status i DK som i udlandet. Men uansat mærke vil du få bulder med så stor en højttalre i et så lille rum.
Mere har jeg ikke at tilføje til denne sag. 
|
|
|
Jeg er helt enig.
Èt ord: eigenmodes! __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV kan sagtens lyde godt, hvis det rigtige udstyr er spændt for!...
Jeg prøvede med min Onkyo 875 og et par Flatline Gold fra Nordost, og der lød CV'erne overraskende godt!..Nu har jeg desværre ikke stiftet er personligt kendskab til Crown + CV, men hvis budgettet holder til det, så vil jeg selvfølgelig hellere anbefale det end Crown!..
Men når manden nu har 9K at gøre godt med, så er det ikke særligt realistisk at anbefale ham en Crown, med tilhørende..hvis det skal være ordenligt, så løber det jo hurtigt op i små 15K, og det er jo lidt mere, end budgettet tillader!...
Men Jimmi tag ned i HFK, og smid noget NAD på et par CV'er, og hvis du er tilfreds, så gør det!.. Men hvis du skal have noget med en 12" i, så vil jeg hellere sige du skulle kigge efter en Al-750!..Men det er selvfølgelig dit eget valg!..
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu været nede og betille cerwin vega cls 15 højttalere.
så nu skal jeg spare sammen til en forstærker, men hvad koster den Onkyo 875 ?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Du har ret i at Cerwin Vega ikke har samme status i DK som i udlandet. Men uansat mærke vil du få bulder med så stor en højttalre i et så lille rum.
|
|
|
Jeg er helt enig.
Èt ord: eigenmodes! |
|
|
lige min kommentar til hi-sonny-fi  i min verden er der forskel på mudderbas og den bulder et lille (eller stort - for den sags skyld) rum giver. mudderbas er når forstærkeren ikke magter at holde styr på højttalerens enheder, hvilket fx nad er ved at være godt kendt for. og cerwin vegas egne amps, eller ihvertfald den Kim Olsen testede på hifi-musik.dk. bulder derimod, er når rummet spiller med. det kan selv jeg få frem i min stue på knap 20m2 med de små Peak Consult og Crown SR1. Holck, som hasselhof omtaler, havde netop en masse mudderbas på de Cerwin vegaer, og jeg er faktisk lidt imponeret over hvor godt de kunne spille. og hans værelse var ikke kæmpe stort.. Jeg ville allerhelst at folk gad lytte til lidt forskelligt inden man valgte den ene eller den anden. Der er ingen skam i at man foretrækker det ene frem for det andet, det afhænger af smag og behag. Men jeg vil dog vove den påstand at på neutralitet, dynamik og baskontrol er der ikke mange forstærkere der er bedre end min SR1. Jeg har ihvertfald endnu ikke hørt nogen, og jeg er villig til at dukke op hvis nogen mener at have noget der er bedre, for det undrer mig meget at jeg ikke selv har fundet noget endnu. btw Sonny, skal vi ikke få fundet en dag til den dyst vi snakkede om for et par uger siden. CTS mod CV. Mon ikke mastervol kan overtales til at hive sin amp med. ?
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Jeg er helt enig.
Èt ord: eigenmodes! |
|
|
lige min kommentar til hi-sonny-fi 
i min verden er der forskel på mudderbas og den bulder et lille (eller stort - for den sags skyld) rum giver. mudderbas er når forstærkeren ikke magter at holde styr på højttalerens enheder, hvilket fx nad er ved at være godt kendt for. og cerwin vegas egne amps, eller ihvertfald den Kim Olsen testede på hifi-musik.dk.
bulder derimod, er når rummet spiller med. det kan selv jeg få frem i min stue på knap 20m2 med de små Peak Consult og Crown SR1. Holck, som hasselhof omtaler, havde netop en masse mudderbas på de Cerwin vegaer, og jeg er faktisk lidt imponeret over hvor godt de kunne spille. og hans værelse var ikke kæmpe stort..
Jeg ville allerhelst at folk gad lytte til lidt forskelligt inden man valgte den ene eller den anden. Der er ingen skam i at man foretrækker det ene frem for det andet, det afhænger af smag og behag. Men jeg vil dog vove den påstand at på neutralitet, dynamik og baskontrol er der ikke mange forstærkere der er bedre end min SR1. Jeg har ihvertfald endnu ikke hørt nogen, og jeg er villig til at dukke op hvis nogen mener at have noget der er bedre, for det undrer mig meget at jeg ikke selv har fundet noget endnu.
btw Sonny, skal vi ikke få fundet en dag til den dyst vi snakkede om for et par uger siden. CTS mod CV. Mon ikke mastervol kan overtales til at hive sin amp med. ?
|
|
|
Nu sidder jeg her og bliver lidt ked af det. Har efterhånden hørt et par stykker sige negativt om NAD, selv synes jeg det er fint nok. Men da jeg i starten kun havde CLS 15 med C 372, vidste jeg ikke hvad jeg gik glip af. Da jeg fik C 272 på blev jeg meget mere tilfreds - nu sidder jeg og tænker lidt over om jeg ville få samme følelse hvis jeg spændte en crown på. Det meste af mit værelse er træ, og det ryster vidst meget nemt med. Og så lige en murstensvæg, men det er nok ikke den. Har aldrig lagt mærke til om det mudre, kommer det lidt uprofessionelt. Men er aldrig blevet provokeret af noget mudret noget, så jeg tror da ikke det mudre... Eller sådan noget. Men alligevel, man får næsten lyst til at prøve at spænde noget andet på. Skulle jeg måske også gøre..... __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan fortælle at jeg ingen problemer har mht bulder, på mine CV AT-80 som er spændt for min Crown Reference II. Hvordan det er med andre amps ved jeg ikke, da jeg kun kører med Crown, men ville da lige bidrage med en positiv oplevelse af den kombination  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil K. skrev:
witzel skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Jeg er helt enig.
Èt ord: eigenmodes!
|
|
|
i min verden er der forskel på mudderbas og den bulder et lille (eller stort - for den sags skyld) rum giver. mudderbas er når forstærkeren ikke magter at holde styr på højttalerens enheder, hvilket fx nad er ved at være godt kendt for. og cerwin vegas egne amps, eller ihvertfald den Kim Olsen testede på hifi-musik.dk.
bulder derimod, er når rummet spiller med. det kan selv jeg få frem i min stue på knap 20m2 med de små Peak Consult og Crown SR1. Holck, som hasselhof omtaler, havde netop en masse mudderbas på de Cerwin vegaer, og jeg er faktisk lidt imponeret over hvor godt de kunne spille. og hans værelse var ikke kæmpe stort..
Jeg ville allerhelst at folk gad lytte til lidt forskelligt inden man valgte den ene eller den anden. Der er ingen skam i at man foretrækker det ene frem for det andet, det afhænger af smag og behag. Men jeg vil dog vove den påstand at på neutralitet, dynamik og baskontrol er der ikke mange forstærkere der er bedre end min SR1. Jeg har ihvertfald endnu ikke hørt nogen, og jeg er villig til at dukke op hvis nogen mener at have noget der er bedre, for det undrer mig meget at jeg ikke selv har fundet noget endnu.
btw Sonny, skal vi ikke få fundet en dag til den dyst vi snakkede om for et par uger siden. CTS mod CV. Mon ikke mastervol kan overtales til at hive sin amp med. ?
|
|
|
Nu sidder jeg her og bliver lidt ked af det. Har efterhånden hørt et par stykker sige negativt om NAD, selv synes jeg det er fint nok. Men da jeg i starten kun havde CLS 15 med C 372, vidste jeg ikke hvad jeg gik glip af. Da jeg fik C 272 på blev jeg meget mere tilfreds - nu sidder jeg og tænker lidt over om jeg ville få samme følelse hvis jeg spændte en crown på. Det meste af mit værelse er træ, og det ryster vidst meget nemt med. Og så lige en murstensvæg, men det er nok ikke den. Har aldrig lagt mærke til om det mudre, kommer det lidt uprofessionelt. Men er aldrig blevet provokeret af noget mudret noget, så jeg tror da ikke det mudre... Eller sådan noget. Men alligevel, man får næsten lyst til at prøve at spænde noget andet på. Skulle jeg måske også gøre.....
|
|
|
Hehe, du skal ikke blive ked af det. NAD er ganske ok grej, men Hifiklubben prøver at ophøje dem til at være "the sh*t". Og det er de sq ikke, heller ikke til at drive Cerwin Vega. Men jo, det er vel det bedste Hifiklubben har der kan drive Cerwin Vega hvis ikke det skal blive en hel del dyrere.
Og mht. at du ikke mener du har hørt mudder, så er det som med alt andet lyd, det noget forbandet abstrakt noget at forholde sig til når man ikke har hørt andet. 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Jeg er helt enig.
|
|
|
|
|
|
Du kunne nok godt være... Men nu siger du at du aldrig har hørt noget bedre end din Ref., så jeg tænker om jeg måske kunne overtale FHWac til at medbringe hans DIY effekter også. For de' slet ik' så ring'! 
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil K. skrev:
witzel skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Jeg er helt enig.
|
|
|
|
|
|
Nu sidder jeg her og bliver lidt ked af det. Har efterhånden hørt et par stykker sige negativt om NAD, selv synes jeg det er fint nok. Men da jeg i starten kun havde CLS 15 med C 372, vidste jeg ikke hvad jeg gik glip af. Da jeg fik C 272 på blev jeg meget mere tilfreds - nu sidder jeg og tænker lidt over om jeg ville få samme følelse hvis jeg spændte en crown på. Det meste af mit værelse er træ, og det ryster vidst meget nemt med. Og så lige en murstensvæg, men det er nok ikke den. Har aldrig lagt mærke til om det mudre, kommer det lidt uprofessionelt. Men er aldrig blevet provokeret af noget mudret noget, så jeg tror da ikke det mudre... Eller sådan noget. Men alligevel, man får næsten lyst til at prøve at spænde noget andet på. Skulle jeg måske også gøre.....
|
|
|
Var det så en ekstra C272 ud over C372'eren? :P Læser det som om du har byttet direkte :P __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Jeg er helt enig.
|
|
|
|
|
|
Lad os finde en dag. Helt sikkert.
|
| Til top |
|
| |
Emil Killer Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil klart anbefale dig at købe Crown til fordel fra Nad, da jeg er ret sikker på du vil kunne mærke forskel i baskontrollen mellem den, og så en Nad med f.eks. 2*150W. Det skal lige siges jeg ikke har personlig erfaring med Crown, men dette svar er baseret på hvad jeg har hørt, læst osv. osv. osv. Men god jagt i hvert fald ;)
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså i starten havde jeg én C 372. Og så købte jeg en C 272 og brokoblede de to. Så har ikke byttet noget :) Men det lyder som om jeg skulle prøve en crown en dag.  Og det er rigtig nok. Jeg har aldrig rigtig hørt andet end NAD, så jeg ved det ikke. Men det er da altid en dejlig overraskelse når man går ud og prøver noget nyt. Men jeg har altid bildt mig selv ind at Crown er PA. Det kan jeg så høre på jer overhovedet ikke passer 
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
JimmiF Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak emil :)
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|