Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: VINTAGE KONTRA NYT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian B
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil

Bruger siden: 28 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
HansRoskam skrev:
Det handler da slet ikke om alder, men om kvalitet, der produceres mængder af godt grej idag, men det koster!! og med risiko for at træde over ømme tæer, kan enhver idiot finde ud af at trække dankortet igennem en maskine og betale 100000 kr. for et anlæg, andre har sat sammen.

Ja det er jo både rigtigt og forkert på een gang. Det er ikke nødvendigvis let selv at sammensætte et anlæg i den kaliber og tro at det lyder "godt" uanset hvad. Man kan meget let kombinere forkert udstyr og opnå et resultat langt fra "idealet" - hvad det så end måtte være.

Det er i bund og grund heller ikke det der diskuteres her. Det jeg appelerer for er en mere åben tone omkring vintage grej herinde. Det kan ikke være rigtigt at så snart man nævner noget negativt i vintage-sammenhæng, så skal man pr. definition skydes ned af en håndfuld stykker.

Jeg har min holdning til emnet, og den vil jeg have lov til at have - ligesom vintage-tilhængere skal have lov til at beholde deres, uden at jeg skal fare i flinten over det.

Halleluja .

Til top Vis Christian B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian B

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

@ Christian B: og hvad skal vi så lige med dén kommentar?

Du kan ikke regne med andet end at hidse folk op som faktisk prøver at forklare sig, imens du giver en verbal finger. Det er ikke helt i den tone tråden var startet op...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Det er i bund og grund heller ikke det der diskuteres her. Det jeg appelerer for er en mere åben tone omkring vintage grej herinde. Det kan ikke være rigtigt at så snart man nævner noget negativt i vintage-sammenhæng, så skal man pr. definition skydes ned af en håndfuld stykker.

Jeg ved ikke om jeg er en af dem der skyder dig ned** - jeg oplevede i sin tid det modsatte når jeg skrev og var glad for noget vintage grej -så efter at jeg og pqr og en håndful mere fik lagt lidt pres på fik vi endelig et vintage forum.

Det er klart at vi primært tænder på vintage i et vintage forum ligesom det nok ikke nytter meget at prise en mp3 afspiller på pladespillerforumet.

Dermed ikke sagt at her ikke er plads til det hele - dybest set handler vintage for mange om at putte hyggen tilbage i hifi - Jeg har hørt nyt der er godt - men meget nyt virker meget koldt på mig både lyd og udseende mæssigt - og der er i min optik ikke så hyggeligt

For mig er der også en hel del nostalgi blandet op i min glæde ved vintage - men ligeså meget at det vintage grej jeg har spille musikken sådan som jeg vil høre den - aner ikke om det er hifi eller ej - mange af de plader jeg har er fra perioden midten af 50erne til midten af 60erne - de er harmonisk produceret - men de går sikkert ikke unde 70 hz eller over 12 khz

Jeg sprang messen over i 07 - havde influenza - men i 06 hørte jeg grej der var meget dyrt som bare ikke lød godt uanset lokaliteten eller ej - men jeg hørte også grej som var virkelig vellydende - mest var jeg do intereseret i Mørchs nye tonearm med sidevægte men den kunne man desværre ikke høre

** hvis jeg er modtag min uforbeholdne undskyldning

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
wildstyle skrev:
brok skrev:
wildstyle skrev:

r-l-b skrev:

jeg bruger de penge på service some ejere af sprit nyt grej bruger på dyre kabler

Se, det er sådan nogle kommentarer som ødelægger en ellers god tråd.

Hvorfor går du ud fra, per definition, at alle med nyere anlæg bruger tusindevis af kroner på kabler? Prøv dog for guds skyld, at undgå sådanne kommentarer, bare for at holde det en smule sagligt.

Jamen, hov! Hvem er det nu lige, der går ud fra, et et tjek af ældre apparatur partout skal koste flere tusinde kroner? Og dyre kabler kan jo være dem til 40 kr/meter, hvis man ikke tror på den slags

Det er vel for hulan blot udtryk for forskellige måder at prioritere på.

Hygge,

Brok

Hvor har jeg pointeret at et tjek af et ældre apparatur skal koste flere tusinde kroner?

Den med kablerne er selvfølgelig god nok, men det lød nu mere som et angreb på dem som mener at kabler har en betydning for lyden.

Den med pris på tjek står i dit første indlæg i ovennævnte quote. Jeg læser det som om, du forudsætter at "dyre" kabler koster flere tusinde kroner, og at et tjek af ældre apparatur må koste det samme, når nu r-l-b bruger netop den sammenligning

Jeg tror ikke, det var et angreb på nogen som helst.

Anywayz, jeg synes ofte, at ældre grej fungerer super med elektronisk musik, hvorimod klassiske optagelser, fed jazz og sager bedst nydes med nyere grej. Underlig? Sikkert, men så er det ikke første gang

Hygge,

Brok

Mit udgangspunkt i dyre kabler, havde nu intet med reparation af vintage apparaturer at gøre.
Jeg så blot at han fik det til at lyde som om, at de fleste skød sig selv i foden ved at bruge pengene på møgdyre kabler.

Ja, din betragtning af vintage og elektronisk lyder til at være lidt finurlig, i princippet burde det vel næsten være omvendt?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
kommentar til floe og wildlife:

Jeg har ikke sagt noget om kabler til en million - men hvis du spørger købere af nyt udstyr vil du oftest opleve at sælger i butikken har gjort en hæderlig indsats for at sælge dem kabler da det er her butikken tjener penge - derfor synes jeg med rette at jeg kan sige at jeg bruger de penge købere af nyt grej bruger på kabler til at servicere mine vintage maskner - så jo sobert nok

Jeg er meget tilhænger af at denne tråd fortsætte hyggeligt og der lå ikke nogen onde undertoner i mit indlæg - egentlig blot at det er vigtigt at holde vintage grej vedlige - hvorimod man må formode at nyt grej -bortset fra rørforstærkere - bør kunne spille i hvertfald garantiperioden ud uden service

så der i en adnen tråd blev nævnt L55 A - er det en lillesøster til min L58A eller er det en helt anden type maskine ?

Helt iorden, jeg misforstod åbenbart dit pointe med den kommentar.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

du får sådan en - ses ellers kun i tante bergs tråd 

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
du får sådan en - ses ellers kun i tante bergs tråd 

Så går der lige totalt good-feeling i den?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:

Hvis prisen også er en faktor mener jeg ikke nyt har en chance.

Hvis man indkøber 30 år gammelt superudstyr, der ellers er i orden, får man virkelig bang for the buck.

Jeg har et par NS-1000m (1974) som trækkes af en gammel accuphase P-300 ( 1972 ) Hele sættet har kostet et stykke under 10.000 og spiller ret tæt op af mine Martin Logan quest som trækkes af en rørblok.

For 10,000 kr for man ikke særlig meget vellyd hvis man skal købe nyt ( eller lettere brugt ) er min erfaring.

Gamle Tannoy enheder ( red, gold) er et andet eks. på at der ' i gamle dage' er lavet udstyr som man ikke kan hamle op med idag.

Udstyr med 30 år på bagen og som aldrig har været "rørt" er servicekrævende, at tro andet er en illusion.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland

r-l-b skrev:
Her er en debattråd om vintage kontra nyt - hvad lyder bedst, hvad ser bedst ud, hvad giver mest bang for the buck kort set alt mellem himmel og jord om vintage kontra nyt

Super tråd

Jeg vil da lige smide et par ord om en oplevelse.

Oplevelsen hedder Sansui 555a, den er til dato den bedste amp jeg har hørt og haft,endda på trods af den er nogle årgange ældre end jeg, apperaturet stammer fra engang i starten af 70'erne, mit eksemplar er købt hjem fra usa i defekt stand og derefter total restaureret, sjældent har jeg fået så meget musik, så meget vellyd, detalje, perspektiv ja jeg kunne blive ved. På trods af dens relativt beskedne udgangs effekt, levere den en kontrol af bassen som sjældent er hørt og ikke engang i nærheden af mine største digitale amps formåen her. riaa er også blandt de helt klart bedre, jeg har haft/har meget nyt udstyr til relativt høje summer og har hørt en del, intet af det kan måle sig her med denne. Jeg kunne aldrig drømme om at skifte den ud eller bytte den til en anden forstærker.

Det er en masse ævl om et apperat, men bevidner at pris på ingen måde hænger sammen med ydelse i hifi verdenen, nyt vs. gammelt er heller ingen garanti for det er bedre til nogle af siderne. 

Det er fint med mig kalleklat mener vintage er noget overpris sat halløj, så er der bare det mere til os andre, og vi kan så grine lidt af dem der løber rundt og køber alverdens nyt grej, og skifter det ud hver halve år med stort tab for ikke at ende med "sidste års farve"

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland

Må, for min egen regning, sige at jeg er ganske sikker på, at der findes nye anlæg der spiller glimragende. Jeg har bare tilgode at høre dem endnu.

Har selv været vejen omkring en smule Densen, og har deltaget i demoer hos Expert i Varde, men er af en eller anden grund ikke imponeret. (Det burde man ellers være til de priser).

Jeg er til vintage(så er det ude af skabet(for de der ikke vidste det)). Om det er lyden, udseendet, følelsen af kvalitet, eller noget andet ved jeg ikke, men det ser godt ud og spiller i mine ører fremragende. At prisen på meget vintagegrej er til at komme i nærheden af, og muligheden for at gøre et guldkup på et gammelt loft eller i en genbrugsbutik, gør kun oplevelsen større for mig.

Nyt grej i papkasser siger mig underligt nok ikke rigtigt noget, men heldigvis er der jo nogen der køber det, for hvad skulle ellers blive vintage i fremtiden?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Nyt grej i papkasser siger mig underligt nok ikke rigtigt noget, men heldigvis er der jo nogen der køber det, for hvad skulle ellers blive vintage i fremtiden?

Det er nemlig en meget vigtig betragtning - vi vintage folk lever i symbiose med de der gerne vil have det nyeste "state of the art" (he he vintage begreb) vi kan ikke leve uden deres forædres køb for 30-40 år siden og vore børn og børnebørn er afhængige af hvad de køber nu! - Så køb dyrt men godt og lad være at smide service manualen væk!
På den anden side vil producenterne ikke af med os da vi også er med til at hype et mærke - Thorens var fx ikke genopstået hvis ikke det havde så godt ry for deres ældre pladespillere blandt hifi t**ser

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Der er sket noget med designet gennem tiden, som måske ikke er helt af det gode, i alle tilfælde:

• EI-kerne trafoer er erstattet af ringkernetrafoer
  • Pertinaxprint er skiftet til glasfiberprint
  • Krav til arbejdsmiljø er skærpet, hvilket udelukker flere giftige fremstillingsprocesser af f.eks. elektrolytter
  • Der er kommet fjernbetjening og chipstyret volumenkontrol
  • Besværlige processer i fremstillingen er erstattet af robotvenlig produktion
  • Printudlæg udføres tit af PC-software

Der er mange flere, men de gyldne tider vender næppe tilbage.

Kvalitetskontrollen er for det meste bedre på nyt grej, men på den anden side må det vel siges at det gamle, der ikke er endt på genbrugspladsen, nok var bygget ok fra start.

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

SMD komponenter? Hvornår kom de i hifi?

Og hvad med den udbredte brug af ICer? Hvor langt går det tilbage?

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Vintage eller nyt kan vel koges ned til at man vælger det der lyder bedst til prisen. Der blev lavet meget l... i gamle dage også, bare gå på loppemarked og se alle de forfærdelige plastik grammofoner og 3 i en anlæg. Det er jo også vintage vel.

Der bliver lavet masser af grej i dag som er helt vidunderligt, f.eks. en SME30 grammofon og alt muligt andet. Alligevel må jeg give r-l-b ret i, at der på hifi udstillinger er rigtig meget ikke interessant lyd. Det er sjældent nogle formå at give en lysten til at sætte familien på vandgrød for at købe en vidunderligt lydende dims. Det har jeg endnu aldrig oplevet på nogle af mine få hifi udstillinger, .......det ender som regel med hovedpine.

Vintage er også en jungle at bevæge sig rundt i, men det er billigt og man kan få afprøvet en masse, og finde et anlæg der giver en lyst til at høre musik. Selv har jeg gennem tiden bygget lidt forskellige højttalere, og der er jeg endt med gamle vintageenheder. Kunne jeg få en ny der var dedikeret bedre i mine øre, ja så ville jeg da vælge sådan en. Det er mest tiden der koster i sådanne projekter.

Følgende bid fra nettet kunne jeg ikke have skrevet meget bedre selv, kursiv fremhævet af mig.

My first audio system was a simple mono turntable and an old valve radio, which my father had repaired for me. I was 11 or 12 years old that time and I remember exactly - It sounded just fantastic!
And this I nearly forgot!

Everything I did own after that was a clear step back the way it sounded. Of cause, the high frequencies were clearer, the bass was deeper and more precise, the distortion was lower and, and, and…. But, I didn't feel the music anymore. Whatever system I had, listening to music was always straining after a while.

The music was just there and it sounded very good. But it wasn't jumping at me anymore. I missed the voice, the musicality, the liveliness and the emotions.

After labelling tube technology as "old fashion stuff" and studying Transistor as a profession, I decided to give that "old fashion" technology one more chance.

I got myself a tiny Philips tube amp, restored it to modern standards and build myself a pair of loudspeakers with the famous, ..........................

And there it was again - after all these years: Music, just pure music - straight and alive! Speechless and happy I could dip into and let go again.

Og det er måske det der sker, bas, diskant, rumgengivelse, detaljer bliver bedre, men samtidig forsvinder der langsomt noget andet. Går man fra nyt til vintage, genfinder man måske noget af det der forsvandt, men selvfølgelig mister man også noget andet. Det er en svær balance.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:

SMD komponenter? Hvornår kom de i hifi?

Og hvad med den udbredte brug af ICer? Hvor langt går det tilbage?

IC'erne dukkede op allerede i 60'erne. Den første funktionsduelige IC er angiveligt fra 1958 (Texas Instruments) men ideen er lige så gammel som halvlederen.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Ja, dén var ikke smart, når man tænker på at det var netop R-l-b som startede denne tråd, fordi han mente den første var startet for at irritere og provokere.

Kommentaren viser iøvrigt hvor svært det er her i DK at debattere noget, uden at svine andres. Sådan er det vist bare.

Nej, det er det ikke, men der er en del der konstant påberåber sig tilsvining hver gang omgivelserne ikke er enige med dem

til trådens emne siger jeg á la wildstyle og Floe; vintage er så sjovt og sådan-en-havde-min-far og det var SÅ godt dengang, men det får generelt tæv af nyere god hifi.

Har selv prøvet det nemlig, så dér røg det modargument

Pt har jeg en Sansui 6500 og 9500 vintage integreret forstærker, en Thorens 160 MkII grammofon og et sæt JBL L80 ( modellen fra 1974) at spille på - ved siden af mit nye grej; Clearaudio Champion Level II med CA arm og det hele, Pathos integreret forstærker og pathos CD og Gamut L3 speakers.

Der er ingen tvivl overhovedet; det ny er klasser bedre. Slut.

Det gamle spiller mere råt og direkte, ikke så finkornet som det ny og uden de nuancer der faktisk er i indspilningerne. Dynamisk er det også en del bagud, o.s.v.

Så faktuelt er der ingen tvivl og målemæssigt heller. Men der er jo nogen som hellere vil køre i en Volvo 544 fra 1960 end en V70 og sådan er det jo bare. Hver mand, sin smag og smag kan ikke diskuteres, det kan kun respekteres.

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

LM301 og LM741 var de første praktisk anvendlige "audio" op-amps (1969)

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:

"Og det er måske det der sker, bas, diskant, rumgengivelse, detaljer bliver bedre, men samtidig forsvinder der langsomt noget andet. Går man fra nyt til vintage, genfinder man måske noget af det der forsvandt, men selvfølgelig mister man også noget andet. Det er en svær balance."

Freddy skriver:

Jeg er så optaget af Vintage-udstyr, at jeg ville kunne skrive en tyk bog om mine oplevelser - tanker - følelser - kampe om dette, men det har jeg ikke tid til og vil heller ikke trætte jer med, men..

Det der med, at vintageudstyr, som for øvrigt altid stille og roligt ender med at ændre definition gennem trådene (definitionen er, at det er udstyr, som har en særlig kulturel eller kvalitetsmæssig karaktér og bør være fra en tidligere industrikulturel epoke - typisk ikke under 25 år. Mange indlæg afslører, at blot udstyret er gammelt, så er det vintage - ikke sandt.

Desuden vil jeg gerne påpege, at vintageudstyr i denne definition aldeles ikke er detaljefattigt - dårligt opløst - anderledes rumoplevelser osv - . Hvis jeg skal påpege en forskel i lyden, så må det være, at klangidealet (frekvensgangen)har flyttet sig fra det varme, med vægten i det originale grundtonetoneområde i området mellem 80 og 1000 hz til en mere "tør" (støvet) gengivelse med en større vægt på en fremhævet diskantgengivelse og en større "oprydning" i bassen, så den fremstår mere tøt (nogel vil kalde dette "præcis"). Det gamle Vintageudstyr besad i høj grad både impulsvillighed i hele toneområdet - nøjagtig og opløst gengivelse og lader ikke "moderne" udstyr noget at ønske. Den tralse del af at besidde Vintageudstyr er, at man skal være oppe på dupperne med service og vedligehold - noget, som også vil komme med det udstyr, som i dag er af nyere dato.

Uden at skulle lyde "bedrevidende", hvilket jeg nok nemt kommer til, så vil jeg sige, at jeg har været musiker - hifi-enthusiast og lydtekniker i næsten 40 år- og HAR hørt, hvordan mange forskellige musikarter/instrumenter lyder både naturligt og forstærket- og skal jeg svinge min beskedne dommerpisk, så kommer vi (jeg?)ikke uden om, at moderne udstyr mangler en musikalsk dimension - varmen og nærværet - som måske forsvandt i vist omfang ved indførelsen af lydidealet "tør og "præcis" lyd. Dette lydideeal husker jeg skiftede omkring 1985-86 og holder stadig ved i især transistorerede konstruktioner og højttalere.

Hvis jeg var i mit onde sul, så kunne jeg påstå, at branchen i sig selv var med til at kaste ved på bålet, ved at indføre dette lydideal. Det var svært at sælge de store kasser - transmissionline - rigtige studio moniors - selvbyggerhorn osv - da fruerne i hjemmene ikke ønskede dette. Så måtte man konstruere HT-systemer, som betjente sig af små basser og der var lukket op for man kunne sælge anlæg båret af en fremherskende (oversat til salgssprog: detaljeret og præcis) diskantgengivelse i stedet.  Denne diskant hører jeg aldrig i naturlige instrumenter - det er efter min mening en gang fis.

Jeg har aldrig selv været i tvivl om at rigtigt Vintage-udstyr (altså ikke bare gammelt udstyr) - lyder klart bedst (og rigtigst) i mine ører. Jeg vil genre lige tilføje, at jeg HAR hørt rigtig meget såkaldt "high-end" udstyr til mange 100.000 af moderne herkomst og er sjældent blevet musikalsk imponeret.

Dette var så heller ikke et forsøg på at træde nogen over tæerne, men blot min ide til en mulig forklaring på ændringer i klangbillede - klangidealer m.m.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Og det er måske det der sker, bas, diskant, rumgengivelse, detaljer bliver bedre, men samtidig forsvinder der langsomt noget andet. Går man fra nyt til vintage, genfinder man måske noget af det der forsvandt, men selvfølgelig mister man også noget andet. Det er en svær balance.

Det er lige det... Du ramte plet! Det er bare svært at beskrive for mig hvad det 'andet' man mister er, men jeg giver dig ret, jeg føler slet ikke noget hvis jeg sidder og lytter til fx en Lyngdorf, som jeg gjorder i forleden... Men jeg blev glad da jeg kom hjem til det gamle Nak setup

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Sådan så high end ud i midt firserne.

Der er nok et par moderne modeler der vil få problemmer ved en direkte sammenligning.Der skal så lige sige at denne, som ikke kan ses, er opgraderet med neomagneter.

MVh

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes