Emne: VINTAGE KONTRA NYT ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold op en gang brokkerøve der folder sig ud her, hyggeligt!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Hold op en gang brokkerøve der folder sig ud her, hyggeligt! |
|
|
Og det vil du så lige brokke dig over  .
MVH
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg springer lige det indlæg om brok over og går videre med freddys og mellemhjulets indlæg
Jeg mangler endnu at møde en "hifi udenforstående" som ikke falder totalt på halen over lyden af mit anlæg - og alle med ord i retning af " hvor lyder det musikalsk" eller "sådan skal en high hat lyde", eller "hvor er stemmerne smukke og naturtro" etc. etc.
Af samme grund har jeg valgt at drosle ned hvad angår ambitionen om at lave mit anlæg bedre - jeg bliver simpelt hen ialt for godt godt humør af at lytte til det - fordi det spiller på en måde så at det er musiken jeg hører og og ikke andet.
Jeg sidder sjældent i sweetspot - snarere 45 grader skråt fra og ca 5 meter fra den nærmeste ht og 7 meter fra den fjerneste så i princippet kunne jeg ligeså godt have en gamle dampradio stående som den vidunderlige sag jeg arvede fra min bedstemor og bedstefar - jeg kan som personen i mellemhjulets indlæg stadig huske lyden den var fabelagtig men dækkede sikkert kun over 3-4000 hz - men der manglede ikke noget.
Freddy har nok ret i at lydidealer ændre sig med tiden og det er måske der hvor vandene skiller - og de som holder af det nye //i mine øre stirile // i deres øre præcise, må jo endelig blive ved med det - og nogle gange vil folk glide fra den ene lejr over i den anden og omvendt.
Er rauna leira forresten gamle nok til at være vintage ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg springer lige det indlæg om brok over og går videre med freddys og mellemhjulets indlæg
Jeg mangler endnu at møde en "hifi udenforstående" som ikke falder totalt på halen over lyden af mit anlæg - og alle med ord i retning af " hvor lyder det musikalsk" eller "sådan skal en high hat lyde", eller "hvor er stemmerne smukke og naturtro" etc. etc.
Af samme grund har jeg valgt at drosle ned hvad angår ambitionen om at lave mit anlæg bedre - jeg bliver simpelt hen ialt for godt godt humør af at lytte til det - fordi det spiller på en måde så at det er musiken jeg hører og og ikke andet.
Jeg sidder sjældent i sweetspot - snarere 45 grader skråt fra og ca 5 meter fra den nærmeste ht og 7 meter fra den fjerneste så i princippet kunne jeg ligeså godt have en gamle dampradio stående som den vidunderlige sag jeg arvede fra min bedstemor og bedstefar - jeg kan som personen i mellemhjulets indlæg stadig huske lyden den var fabelagtig men dækkede sikkert kun over 3-4000 hz - men der manglede ikke noget.
Freddy har nok ret i at lydidealer ændre sig med tiden og det er måske der hvor vandene skiller - og de som holder af det nye //i mine øre stirile // i deres øre præcise, må jo endelig blive ved med det - og nogle gange vil folk glide fra den ene lejr over i den anden og omvendt.
Er rauna leira forresten gamle nok til at være vintage ?
|
|
|
Det lyder rigtigt fedt, det du du fortæller om dit anlæg. Hvilket grej benytter du hovedsageligt?
Er det ikke snart på tide, at vi ser en tråd med alt dit grej?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er nogen der mener at der er nyere rørmærker, der kan konkurrere med de ældre NOS rør, kunne det være meget sjovt med lidt info.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
r-l-b skrev:
| Her er en debattråd om vintage kontra nyt - hvad lyder bedst, hvad ser bedst ud, hvad giver mest bang for the buck kort set alt mellem himmel og jord om vintage kontra nyt |
|
|
Super tråd
Jeg vil da lige smide et par ord om en oplevelse.
Oplevelsen hedder Sansui 555a, den er til dato den bedste amp jeg har hørt og haft,endda på trods af den er nogle årgange ældre end jeg, apperaturet stammer fra engang i starten af 70'erne, mit eksemplar er købt hjem fra usa i defekt stand og derefter total restaureret, sjældent har jeg fået så meget musik, så meget vellyd, detalje, perspektiv ja jeg kunne blive ved. På trods af dens relativt beskedne udgangs effekt, levere den en kontrol af bassen som sjældent er hørt og ikke engang i nærheden af mine største digitale amps formåen her. riaa er også blandt de helt klart bedre, jeg har haft/har meget nyt udstyr til relativt høje summer og har hørt en del, intet af det kan måle sig her med denne. Jeg kunne aldrig drømme om at skifte den ud eller bytte den til en anden forstærker.
Det er en masse ævl om et apperat, men bevidner at pris på ingen måde hænger sammen med ydelse i hifi verdenen, nyt vs. gammelt er heller ingen garanti for det er bedre til nogle af siderne.
Det er fint med mig kalleklat mener vintage er noget overpris sat halløj, så er der bare det mere til os andre, og vi kan så grine lidt af dem der løber rundt og køber alverdens nyt grej, og skifter det ud hver halve år med stort tab for ikke at ende med "sidste års farve"
|
|
|
Hej Per
Stor respekt for din glæde over din fine Sansui amp. Men jeg kan love dig, der findes bedre forstærkere, (jeg har selv haft en 555a), lad mig nævne Audia Flight alle modeller, Densen alle modeller, mange Onkyo modeller ( ikke de billigste) og selvfølgelig toppen af det hele Accuphase. Der er jo også de fine som Krell OA. Hvis din Sansui er den bedste amp. du har hørt, så kom ud til nogle demoaftener, eller til mig, du vil få et kæmpe chock.
vh. Tarup
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dét synes jeg så er lidt "en letbenet omgang"
Som vi jo alle ved, så betyder højttalerne og lytteakustikken voldsomt meget - op imod 80 % (hvis man da kan sætte procentsatser på ?) af det samlede lytteindtryk. Så at invitere en person ud at høre et andet anlæg i andre omgivelser med sikkert andre højttalere for derigennem at overbevise personen om, at forstærkeren er klart bedre er da vist vildfarelse.
Jeg er ikke i tvivl om, at de nævnte forstærkere sikkert er fine og kan levere varen, men hvis en Sansui 555A i Pers ører på Pers anlæg i Pers omgivelser smelter sammen til det perfekte for Per - så kan du ikke anfægte det, men blot konstatere, at Per har (gen-)fundet sin forstærker. Jeg ahr også hørt relativt billige og små forstærkere, som i mine ører spiller helt utroligt (vel at mærke på det samme anlæg i de samme akustikse omgivelser og i (tror jeg nok) den samme sindsstemning. Det drejer sig om den lille antipotente Marantz 1060 (hvad ellers) - en lille uanselig forstærker med en musikalitet for viderekomne. Hvis jeg blev tvunget til at afstå min forstærkersamling og kun beholde en 1060'er, så ville jeg stadig kunne høre dejlig lyd, som passede mig fortrinligt. Men det kræver nok, at højttalerne er pænt effektive hvis man skal kunne høre musik ved pæne lydniveauer og stor dynamik.
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fred 
jeg har for en del år siden leget med en Marantz 1060
som drev et sæt Jealvox Sound Monitor ....,
max. spl. toppede ca. omkring 117dB peak 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tarup - du har sikkert ret - men au 555 a er nu en rigtig lille charmetrold - har lige med tåre i øjnene skilt mig af med en - og da jeg demonstrerede den over for køber var jeg da lige ved at kaste mig grådkvalt over den og love den at jeg aldrig ville skille mig af med den - men en gang i mellem må man jo lade dem gå. Al respekt for Sillesen og hans Densen - dejligt at danske firmaer gider arbejde med lyd - men jeg kan bedre lide lyden af 555aeren end af de Densen jeg har hørt hvilket slår ludobrikken tilbage til start - altså til at det kan være at også Pers lyttepræferencer ligger over ved 555 lyden og ikke i de du nævner?. Jeg har ikke haft den sidste 555a i mit liv - den næste jeg skal have skal gennemgås 110% og have alt efterset og så skal den have nogle dejlige letdrevne højtalere og en god gramofon og et ikke alt for stort rum at bestemme over. I tidernes morgen dengang au 555 ikke var vintage men blot en 14 år gammel forstærker havde jeg en klassekammarat der brugte mange mange penge på grej som vi altid skulle lytte til som var vi til højmesse - men uanset hvad han diskede op med af nyt grej så kunne jeg altid bedst lide min au 666a - ja det var sådan en jeg havde først, men faktisk er lyden i 555aeren bedre.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Hold op en gang brokkerøve der folder sig ud her, hyggeligt!
|
|
|
Jeg er stået af her... Når folk ikke engang kan kommentere sagligt på et velargumenteret indlæg (som ovenstående, der på fornemste vis blamerer sig med sin floskuløse retorik - eller mangel på samme), så orker jeg simpelthen ikke at deltage mere... Hvor for I dog profileret Jer selv godt i disse tråde! Held og lykke med de aldrene lyttere  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
|
Fred 
jeg har for en del år siden leget med en Marantz 1060
som drev et sæt Jealvox Sound Monitor ....,
max. spl. toppede ca. omkring 117dB peak 
Jah - hvis man spænder sådan et par kasser på en 1060'er, så kan det det forbudt for børn. Og hvis man spænder den på et par TL-kasser (transmissionsline), så kan man give den fuld gas uden at blive opdaget!!
Vh
Freddy
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HansRoskam Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj
Kan man overhovedet diskutere hvordan man oplever lyd, hvis en person synes at hans Sansui lyder bedre end alt andet, så er det vel ligeså rigtigt som det modsatte.
Jeg ville da også gerne have Krell eller Accuphase, men jeg vil bare ikke betale prisen, når jeg på brugtmarkedet kan finde to stk. Avance/Luxman Z-501 udgangstrin på 300 Watt. brokoblet eller 75 Watt ren klasse A og en Pre Z-502 i yderst velholdt stand for 2000 Kr. så er prisen på 60000 kr. for en Krell i mine øjne uforholdsmæssig høj, specielt når man tænker på hvor lille forskel der trods alt er på forstærkere med den samme effekt. Det var et interessant forsøg en gang for længe siden hvor adskellige gylde ører ikke kunne høre forskel i en blindtest imellem en ledning og en Quad 405, dybest set skal en forstærker nemlig slet ikke lyde af noget!!!
Hans
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Mercury skrev:
|
|
Jeg er stået af her... Når folk ikke engang kan kommentere sagligt på et velargumenteret indlæg (som ovenstående, der på fornemste vis blamerer sig med sin floskuløse retorik - eller mangel på samme), så orker jeg simpelthen ikke at deltage mere...
Hvor for I dog profileret Jer selv godt i disse tråde! Hel og lykke med de aldrene lyttere 
|
|
|
Jeg kan helt klart give dig ret i , at dit citerede indlæg er crap - men du har så vidt jeg kan se ikke selv givet udtryk for din egen mening...det gør din udtræden af tråden lidt uforståelig for mig.
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansRoskam skrev:
|
Halløj
Kan man overhovedet diskutere hvordan man oplever lyd, hvis en person synes at hans Sansui lyder bedre end alt andet, så er det vel ligeså rigtigt som det modsatte.
enig
Jeg ville da også gerne have Krell eller Accuphase, men jeg vil bare ikke betale prisen, når jeg på brugtmarkedet kan finde to stk. Avance/Luxman Z-501 udgangstrin på 300 Watt. brokoblet eller 75 Watt ren klasse A og en Pre Z-502 i yderst velholdt stand for 2000 Kr. så er prisen på 60000 kr. for en Krell i mine øjne uforholdsmæssig høj, specielt når man tænker på hvor lille forskel der trods alt er på forstærkere med den samme effekt. Det var et interessant forsøg en gang for længe siden hvor adskellige gylde ører ikke kunne høre forskel i en blindtest imellem en ledning og en Quad 405, dybest set skal en forstærker nemlig slet ikke lyde af noget!!!
delvist enig - men det giver ikke mening at sammenligne to forstærkere udelukkende ved at tælle watt!! - at en forstærker ikke skal lyde af noget er et filosofisk/vedtægtsprincipielt anliggende -
Hans
|
|
|
Venligst Freddy
|
| Til top |
|
| |
HansRoskam Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Freddy
Den er jeg med på, effektreserven er vigtigere end effekten, det er er ikke pointen, det er dermod om man er parat til at betale 30 gange prisen, jeg sammenligner jo ikke Krell med en 100 W forstærker fra Bilka.
Og ikke enig, filosofiske/vedtægtsprincipielle anliggender er yderst interessante idet de giver et pejlemærke for, hvor langt væk fra idealet vi er!! Elller sagt med andre ord, hvis en forstærker er dimensioneret fornuftigt og der er brugt gode stumper er forskellen mellem to 100 W forstærkere mindre end de fleste bryder sig om at høre.
Hans
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
floe skrev:
Mercury skrev:
|
|
Jeg er stået af her... Når folk ikke engang kan kommentere sagligt på et velargumenteret indlæg (som ovenstående, der på fornemste vis blamerer sig med sin floskuløse retorik - eller mangel på samme), så orker jeg simpelthen ikke at deltage mere...
Hvor for I dog profileret Jer selv godt i disse tråde! Hel og lykke med de aldrene lyttere 
|
|
|
Jeg kan helt klart give dig ret i , at dit citerede indlæg er crap - men du har så vidt jeg kan se ikke selv givet udtryk for din egen mening...det gør din udtræden af tråden lidt uforståelig for mig.
vh
Freddy |
|
|
Min egen holdning er såmen blot at der skal være plads til os alle, ligesom der skal være rum til kritik, såfremt dette fremføres på en saglig måde.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vintage hifi er for min del noget jeg forbinder med midten af 80érne, da jeg var en ung gut i lære som radiohandler. Det var tiden hvor JBL og Luxman bare var det som man måtte eje i min omgangskreds. Det var fed lyd og kostede en krig på den tid.
Selv var jeg ejer at et par JBL L65 Jubal, en Luxman L530 og en Linn Sondek LP12, så jeg var kongen. Jeg har siden genkøbt noget af grejet fra den tid og jeg tror egentligt at det var mere fordi det var en "påmindelse" om tiden der var, og det var en god tid. Det er så igen blevet udskiftet til noget up to date udstyr.
Men der er noget specielt over de gamle modeller fra JBL, Luxman og alle de andre store mærker, som sagt tror jeg de er en påmindelse om en god tid i ens liv(hermed ikke sagt at nutiden er så ringe endda hehe.)
Det er nok lidt som når man høre et stykke musik fra 1970-1980, så er der minder fobundet med musikken og det er jo skønt.
Bare lige mine tanker om hvad vintage hifi er for mig.
__________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Per N skrev:
r-l-b skrev:
| Her er en debattråd om vintage kontra nyt - hvad lyder bedst, hvad ser bedst ud, hvad giver mest bang for the buck kort set alt mellem himmel og jord om vintage kontra nyt |
|
|
Super tråd
Jeg vil da lige smide et par ord om en oplevelse.
Oplevelsen hedder Sansui 555a, den er til dato den bedste amp jeg har hørt og haft,endda på trods af den er nogle årgange ældre end jeg, apperaturet stammer fra engang i starten af 70'erne, mit eksemplar er købt hjem fra usa i defekt stand og derefter total restaureret, sjældent har jeg fået så meget musik, så meget vellyd, detalje, perspektiv ja jeg kunne blive ved. På trods af dens relativt beskedne udgangs effekt, levere den en kontrol af bassen som sjældent er hørt og ikke engang i nærheden af mine største digitale amps formåen her. riaa er også blandt de helt klart bedre, jeg har haft/har meget nyt udstyr til relativt høje summer og har hørt en del, intet af det kan måle sig her med denne. Jeg kunne aldrig drømme om at skifte den ud eller bytte den til en anden forstærker.
Det er en masse ævl om et apperat, men bevidner at pris på ingen måde hænger sammen med ydelse i hifi verdenen, nyt vs. gammelt er heller ingen garanti for det er bedre til nogle af siderne.
Det er fint med mig kalleklat mener vintage er noget overpris sat halløj, så er der bare det mere til os andre, og vi kan så grine lidt af dem der løber rundt og køber alverdens nyt grej, og skifter det ud hver halve år med stort tab for ikke at ende med "sidste års farve"
|
|
|
Hej Per
Stor respekt for din glæde over din fine Sansui amp. Men jeg kan love dig, der findes bedre forstærkere, (jeg har selv haft en 555a), lad mig nævne Audia Flight alle modeller, Densen alle modeller, mange Onkyo modeller ( ikke de billigste) og selvfølgelig toppen af det hele Accuphase. Der er jo også de fine som Krell OA. Hvis din Sansui er den bedste amp. du har hørt, så kom ud til nogle demoaftener, eller til mig, du vil få et kæmpe chock.
vh. Tarup
|
|
|
Accuphase
krell -faktisk lidt skægt idet det kommer tættest på, der sidder så også de samme udgangsbolcher i visse af krell modellerne.
især densen 100, 110, 300, 305
Er desvære alle prøvet i direkte A-B sammenligning, ingen af dem var for mig bedre.
Den bedste konkurrent var egentlig den lille tarvelige trends 10.1
Demoer ude i landet giver jeg ikke så, meget for det skal testes i mit eget rum, enhver sammenligning af forstærkere i et ukendt rum med ukendte højttalere er i mit univers, meningsløst og i bedste fald gæt på hvordan tingene lyder udfra design og pris(praktiserede jeg selv dog en del da jeg var ung og uerfaren) Dog vil jeg da meget gerne kigge forbi med min sansui under armen og sammenligne en dag.
-bare kald mig stok døv , men jeg har svært ved at bedømme en amp på et ukendt setup, hørt en anden dag, der skal mindst A-B sammenligning til på ukendte setups.
Audia har jeg ikke prøvet i nu. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Debatten bliver lidt udvandet. Jeg synes der er forskel på aparater eller højttalere. Oftest til højttalerene holde samme lydkvalitet igennem mange år, hvor en forstærker bliver træt og til sidste vil der komme forskellige fejl, lamper som ikke duer, knas, løseforbindelser, komponenter som enten er træt eller løsnet sig fra printet (ofte set).
Jeg har landet på min "husmands" hiend Nakamichi PA5II og CA5II.....ikke fordi det er verdens bedste, men det holder år efter år og ingen lamper....kun dioder. Mine JVC højtalere fra 1981 spiller stadige og kan stadige noget mange nyere "dome" kontruktioner kun kan drømme sig til, nemlig spille diskant - en befrielse at høre musikken. Domer er noget satans noget.
Alt i alt, så er vintage nok mest morsomt for mig, når det er noget spændene på den blå eller på skrotpladsen. Men at ligefrem samle på det - nej.
Jeg mener nu ikke at vintage amps rykker, de er mere fede at se på, end at høre på. Der findes undtagelser som JVC AX9 (integreret amp) fra 81, hvor de endnu kan samlignes og tæske en ny Denon til 3000 kr. ude af kassen!
Cheers __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|