Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 13:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: VINTAGE KONTRA NYT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
pqrannes skrev:
Jeg kan altså ikke lade være!Nogle gange lyder vintage bare bedre: http://pqr.dk/billeder/vintage-mood1.jpgIsær hvis man (det er mig til venstre) kan danse til det. Og udendørs!http://pqr.dk/billeder/vintage-mood2.jpgPhilips AG-9119 (4 x 1,5 V batterier), en stak Sidney Bechet på Storyville-plader og en kølig flaske hvidvin!PQR

Nååhhh
Vintage musik, vintage kærlighed

Forresten så er indlæg som ovenstående det, der gør vintage delen af forummet så fed. Her er sgu (ja, jeg tør sige det!) hyggeligt!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Sveske skrev:
pqrannes skrev:
Jeg kan altså ikke lade være!Nogle gange lyder vintage bare bedre: http://pqr.dk/billeder/vintage-mood1.jpgIsær hvis man (det er mig til venstre) kan danse til det. Og udendørs!http://pqr.dk/billeder/vintage-mood2.jpgPhilips AG-9119 (4 x 1,5 V batterier), en stak Sidney Bechet på Storyville-plader og en kølig flaske hvidvin!PQR

Nååhhh

Forresten så er indlæg som ovenstående det, der gør vintage delen af forummet så fed. Her er sgu (ja, jeg tør sige det!) hyggeligt!

Ja det er jo så lidt vemodigt at jeg må fortælle at en enig redaktion har besluttet at vi ikke længere vil have et vintage forum pga. hyggen. Vi føler der er en risiko for at det muligvis kan sprede sig til nogle af de andre forum kategorier, og så ville vi jo ikke have noget at modererer. Det går altså ikke. I må mødes på genbrugspladsen fremover.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Sveske skrev:
Sveske skrev:
pqrannes skrev:

Nååhhh

Ja det er jo så lidt vemodigt at jeg må fortælle at en enig redaktion har besluttet at vi ikke længere vil have et vintage forum pga. hyggen. Vi føler der er en risiko for at det muligvis kan sprede sig til nogle af de andre forum kategorier, og så ville vi jo ikke have noget at modererer. Det går altså ikke. I må mødes på genbrugspladsen fremover.

Ja, hyggen stikker sit grimme fjæs frem alle steder! Det må holdes nede.

Så må vi på udkig efter et nyt sted at mødes. Domænenavnet "vintagehifi4all.dk" skulle vel være til at få hold i?

For resten overraskede det mig umiddelbart lidt at mine vintagebilleder lokkede de mange ytringer om kærlighed frem hos andre gode vintage folk.

Ved nærmere eftertanke kan jeg godt se at det lå i kortene. Og så handler glæden ved vintage -grej jo i høj grad også om kærlighed til de gamle sager.

Og kærlighed kan man ikke få for meget af nu om dage!

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Min kære viv

Du skulle vel ikke tilfældigvis for et øjeblik siden, have bemærket noget interference af en noget temporær karakter paa denne direkte europæriske FM! udsendelse af Rachmaninov's tredie med Giseking som solist ? 

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Alt. tekst

Skat! Jeg tillader mig altsaa at skrue lidt højere op for styrkekontrollen, hvis du ikke har noget imod det ? ..., som du kan hører tydeligt saa er vores naboerne lidt støjende i dag, og om ikke de tillader sig at være det midt under Rachmaninov's tredie

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hvor er det herligt! Jeg sidder her og er nærmest ved at trille bagover i sofaen.

Maa jeg tilføje, at jeg rent faktisk har saadant et anlæg? I fungerende tilstand! Og tro mig: Det lyder faktisk virkelig fantastisk.

Hvor er det bare smukt.

Til top Vis Analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analog

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

P.S. Den virkeligt skarpe iagttagervil bemærke, at billedet er spejlvendt. Det er lidt pudsigt, for det er faktisk sådan, man altid ser det billede. Både i gamle annoncer, Ken Kesslers bog osv.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Lav da lige en tråd om det, hva'?
Med billeder, tak

Guide til billedupload

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Analog skrev:

P.S. Den virkeligt skarpe iagttagervil bemærke, at billedet er spejlvendt. Det er lidt pudsigt, for det er faktisk sådan, man altid ser det billede. Både i gamle annoncer, Ken Kesslers bog osv.

Englænderne har mange særheder

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Øj!!!   Tak for at gøre opmærksom på det..., fejlen er rettet

jeg har også altid haft det lidt underligt med det fede billed ..., bare ikke kunne komme på hvad der var galt!

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Kompositionsmæssigt fungerer det altså også bedst spejlvendt. Det tænkte de nok ikke lige over før i mørkekammeret

Guide til billedupload

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Den nutidige generation forstår det bare ikke .......

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Kompositionsmæssigt fungerer det altså også bedst spejlvendt. Det tænkte de nok ikke lige over før i mørkekammeret

Sveske har ret. Det er elektrostaten, og ikke damen, der skal være i højre side, hvor blikket søger hen.

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Lav da lige en tråd om det, hva'?
Med billeder, tak

Ja, det burde jeg nok, men det tager jo tid, og så skal jeg fedte med billed-upload og bla bla bla

Tuneren købte jeg på Tonbrigde Audio Jumble. Jeg har ikke gjort noget ved den, og den fungerer som den skal, men man kan da se i den, at der er lavet en del service i den.

Forstærkerne købte jeg på e-bay. De er næsten originale, men jeg måtte ofre et sæt nye udgangsrør. Det er i hvert fald også en enkelt elektrolyt, som er lige på vippen, men jeg vil gerne have det så originalt som muligt, så længe det kan lade sig gøre.

Højttaleren købte jeg også på e-bay. Jeg måtte bygge en ny højspændingsforsyning. Den gamle var af den helt gamle type indstøbt i epoxy. Så den kunne jeg tage ud og lægge i en skuffe - ingen mulighed for service, og der var ikke mere krudt i den. Jeg lavede printet fra Sheldon Stokes hjemmeside og puttede i. Panelerne fejlede ikke noget. Støvfolien var ganske vist rimpet sammen med tape et sted, men jeg synes ikke, jeg kan høre det rasle. Baspanelerne vurderer jeg til at være originale, diskantpanelet vil jeg bestemt også mene er fra Huntingdon, men det ser en del nyere ud end baspanelerne, så det må have været skiftet på et tidspunkt. Da jeg alligevel måtte skille højttaleren ad i atomer, sendte jeg alt træet til ny lakering hos snedkeren, det var ret skrammet.

Nu står det i så original og så brugbar stand som jeg lige synes muligt. Selvom jeg hører rigtigt meget P2, er det meget sjældent jeg bruger tuneren - det hele er jo mono. Jeg kan ellers forsikre, at lyden ikke fejler noget. På de punkter, hvor sættet har sine stærke sider, kan man undre sig meget dybt over, hvor udviklingen egentlig er sket siden starten af 50'erne? (Nå, det er vel egentlig også det, denne tråd er til?)

Til gengæld bruger jeg sættet til centerkanalen til film. Jeg tager signalet gennem et 6-kanals Alps potmeter fra DVD'en og sender til indgangen på forforstærkeren. Og så har jeg noget af den mest suværene nærværende varme fyldíge sprøde og superdetaljerede præcise lyd til stemmerne på filmene, jeg umiddelbart kan forestille mig.

Så jeg er en glad mand.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

er det mosaik-flise-måtte til badeværrelse som de har lagt ud som "gulvtæppe"  - det må da give en hæftige refleksion

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
er det mosaik-flise-måtte til badeværrelse som de har lagt ud som "gulvtæppe"  - det må da give en hæftige refleksion

Det er skam et specielt hifi-tæppe, hvor de sorte tern absorberer lidt anderledes end de hvide.
Du skulle bare vide hvor dyrt det er. (kræver lån i huset)

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Det er sikkert vævet af hår fra det højlandske Polyamidfår, men som jeg skrev tidligere så er englænderne mærkelige, bl.a. har de en mani med at bylte for lange gardiner op i vindueskarmen, det kommer sig af for mange Bangers og varmt øl med nullermænd

Har du lagt mærke til at kvinden på billedet har langt pænere ben end højttaleren.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Analog skrev:

Sveske skrev:
Lav da lige en tråd om det, hva'? Med billeder, tak

Ja, det burde jeg nok, men det tager jo tid, og så skal jeg fedte med billed-upload og bla bla bla

Guiden i min signatur gør let og bekvemt

Guide til billedupload

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes