Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rega Mira/Apollo: Hvilke gulvhøjttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Er nødt til at smutte hjem nu, men prøv at søge på Møller 08 så skulle du gerne finde den
Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Hej igen...

Var i sidste uge i København på udkig efter nye gulvhøjttalere...
Fik lyttet til Rega R5 hos Hifi-Forum som lød godt, men jeg oplevede dog lidt 'unoder' i den øvre mellemtone.
Hos Lydbutikken lyttede jeg på et sæt Epos M16i og Epos M22 -> M16i passede bedst til min smag, og jeg synes der var en god sammenhæng i denne højttaler!
Jeg lurer dog lidt på Epos M22i: Er der nogen der har erfaringer med denne højttaler, og om den bliver for stor til mine 15kvm?

Udover ovennævnte har jeg en aftale med Topsound om at lytte på nogle Elac 207.2, Jean-Marie Reynaud Euterpe og Audiovector's Mi-3 serie - Nogle erfaringer med disse?

*BUMP*

Er der nogen der har erfaringer nogle af ovennævnte højttalere? Gode/dårlige?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa, siden der er nogen der mener at densen og rega lyder megen ens, så springer et par muligheder frem i tankerne. Har ved flere lejligheder hørt densen og audiovector m3 sig. ,syntes de lyder rigtig godt men skal være mk2 eller nyer, så er der VA,ja der jo dejlige, spiller godt med densen sååå.sidst og ikke mindst er der pt. en linn ht på kbs som er rigtig fed, har en ven som har et sæt magen til,passer dog ikke i den profil som du har beskrevet,lyden er hurtig,ikke volsom dyb men meget fast,hælder til den lyse side,med regas egne signal og ht kabel tror jeg det kan blive et kanon sæt til små penge som er placerings venlige.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=85472

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=87399

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=87142

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

@dan a.: Tak for dine forslag 

Som nævnt tidligere skal jeg ind til Topsound og lytte på lidt forskelligt, så venter lige til jeg har været derinde -> Ville mest høre om der var noget man sku' lægge mærke til ved de omtalte højttalere?

Endnu en gang tak!

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Så er jeg tilbage fra Kbh., hvor jeg fik lyttet til flg.:

Hifi-Forum (Sonny): Rega R5
Lydbutikken (Anders): Epos M22, Epos M16i, Epos M22i
Topsound (Lars): Jean-Marie Reynaud Euterpe, Audiovector Mi3 Super, Elac FS 207 A

Den første uge jeg var afsted lyttede jeg på Rega R5, som jeg synes havde en tendens til at blive hidsig i den øvre mellemtone, samt Epos M22 og Epos M16i som for mig virkede meget sammenhængende og da jeg kom hjem var jeg overbevist om at det var en Epos jeg skulle have!

Jeg havde dog lavet en aftale hos Topsound, som jeg ville have klaret inden jeg besluttede mig, så der tog jeg ned anden gang.

Jeg lyttede til JMR, som for mig ikke rigtig nåede frem til mig (er det tilbagelænet?).
Derefter Audiovector der virkelig overraskede mig, da AV aldrig rigtig har fanget min opmærksomhed - God sammenhæng i det hele og god detaljering i bunden, men mellemtonen havde tendens til at forsvinde ift. bassens detaljer.
Til sidst hørte jeg Elac FS 207 A, og jeg blev virkelig overrasket hvor stor lyd der kom ud af den lille højttaler. Lyden hang rigtig godt sammen, og der var god detaljering i mellemtone og især diskanten (den Jet diskant er vild!)

Som det sidste havde jeg aftalt med Anders fra Lydbutikken at jeg skulle lytte på M22i for at høre hvad den kunne ift. M16i... Den fyldte selvfølgelig mere lydmæssigt og jeg synes den var federe end M16i, men Epos'erne lød kedeligt sammenlignet med Elac -> De kunne bare noget sammen med Rega!!

Konklusion: Efter min smag vandt Elac tæt forfulgt af Audiovector og Epos M22i/M16i.

Elac FS 207 A er bestilt og skulle blive leveret her på adressen i morgen -> Lytteindtryk fra min stue følger!

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 August 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Nå Anda8000

Får vi snart det lytteindtryk fra stuen, samt nogle billeder måske

Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes