Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: hvorfor?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

"Anmelderen" går endda så vidt og skriver "Lyd -og billedekvalitet er det bedste i klassen". Seriøst?!

Jeg vil dog til anmelderens forsvar sige, at han benytter B&W M1 satellit højttalere. Forhåbentligt uden at træde nogen over tæerne, så kan man til pengene godt finde væsentligt mere vellydende højttalere, som i øvrigt også ville kunne afsløre receiverens lydmæssige egenskaber.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_m- 1_hoejttaler_soelv.htm

Men satelitter er selvfølgeligt populære i dagens Danmark, og derfor lægger systemets sammensætning sikkert tæt op af, hvad mange "almindelige" danskere sammensætter.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Og ang. den test på recordere: jeg kan med det samme nævne 1 ting, der er dårligt ved 606'eren, uden at have hørt den, eller rørt den (har dog prøvet 605'eren). Man har fjernet den optiske indgang på fronten, som 605'eren havde. Det vil sige, at man har skåret ned på features/tilslutninger, men sælger den til samme pris som forgængeren.

Der er også kommet 2 HDMI indgange mere, så den har 4 ligesom de store 875 / 905 modeller. Så ud fra den filosofi burde den være dyrere

Da_Saint skrev:
Og hvad er det for noget, at en person som ejer receiveren, også står for testen? Objektiviteten ryger da lige ud af vinduet!

Hvorfor det?  Anmelder skifter grej flere gange om året for tiden, og når dermed at prøve mere end de fleste.

Han havde en 4 måneder gammel Onkyo 605. Så fik han tilbudt en 606 istedet, og anmeldte den da den kom ind af døren. Så nu har han erfaring med både 605 og 606 - hvilket jo faktisk er mere end de fleste "kritikere" her 

/Lars

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
Der er også kommet 2 HDMI indgange mere, så den har 4 ligesom de store 875 / 905 modeller. Så ud fra den filosofi burde den være dyrere

Er der ikke også blevet tilføjet noget opskalerings feature? Eller havde 605 allerede det?

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Nu snakken går på effektmålinger og hvor "ringe" Onkyo er her så læs følgende:

Bladet Audio har f.eks. testet følgende receivere med følgende resultater:

Onkyo 905: 2x167 sinus-watt i 8 Ohm, 5x138 sinus-watt i 8 Ohm, opgivet af Onkyo til 2x140 FTC-watt i 8 Ohm

Yamaha 3800: 2x151 sinus-watt i 8 Ohm, 5x48 sinus-watt i 8 Ohm, opgivet af Yamaha til 7x140 RMS-watt i 8 Ohm!!

Hvad sker der så lige for Yamaha her!!?? Opgivet til 7x140 RMS-watt men leverer kun ynkelige 5x48 sinus-watt!! Så kan man da tale om at tage røven på forbrugeren!

Tests og måleresultater kan læses her:

http://www.audio.de/Produktdaten/Onkyo-TX-NR-905-Details_645 020.html

http://www.audio.de/Produktdaten/Yamaha-RX-V-3800-Details_64 5034.html

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Da_Saint skrev:
Og ang. den test på recordere: jeg kan med det samme nævne 1 ting, der er dårligt ved 606'eren, uden at have hørt den, eller rørt den (har dog prøvet 605'eren). Man har fjernet den optiske indgang på fronten, som 605'eren havde. Det vil sige, at man har skåret ned på features/tilslutninger, men sælger den til samme pris som forgængeren.

Da_Saint skrev:
Og hvad er det for noget, at en person som ejer receiveren, også står for testen? Objektiviteten ryger da lige ud af vinduet!

Hvorfor det?  Anmelder skifter grej flere gange om året for tiden, og når dermed at prøve mere end de fleste.

Han havde en 4 måneder gammel Onkyo 605. Så fik han tilbudt en 606 istedet, og anmeldte den da den kom ind af døren. Så nu har han erfaring med både 605 og 606 - hvilket jo faktisk er mere end de fleste "kritikere" her 

/Lars

Fair nok, jeg tog fejl ifb. med features. Den har også fået mulighed for opskalering.

MEEEEN, at have erfaring med en 605 + 606 er ikke meget erfaring, og SLET IKKE nok til at udråbe 605'eren til det bedste køb i prisklassen. Sådan noget kan man simpelthen ikke skrive, uden at have prøvet mindst 2 andre producenters modeller. Det er uhyre utroværdigt...

Den anden ting er, at 605 + 606 ligner MEGET hinanden, bortset fra nogle få ekstra features på 606'eren. I en engelsk test skriver man også, at lydmæssigt er de to apparater éns. Ergo kan man konkludere, at anmelderen reelt set har haft den samme receiver til test i 2 omgange. Det er jo ikke meget erfaring, slet ikke ift. hvor mange surround receivere der findes derude.

At have 1,5 receivere til test, og udråbe sig selv til herre over hvad der er bedst i prisklassen op til 5500 kr. er langt ude i hampen... Men hey, mange faldt for hypen over 605'eren. Sådan ender det sikkert også med 606'eren. Sådan ender det når den blinde leder den døve, eller var det omvendt?

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:

Nu snakken går på effektmålinger og hvor "ringe" Onkyo er her så læs følgende:

Bladet Audio har f.eks. testet følgende receivere med følgende resultater:

Onkyo 905: 2x167 sinus-watt i 8 Ohm, 5x138 sinus-watt i 8 Ohm, opgivet af Onkyo til 2x140 FTC-watt i 8 Ohm

Yamaha 3800: 2x151 sinus-watt i 8 Ohm, 5x48 sinus-watt i 8 Ohm, opgivet af Yamaha til 7x140 RMS-watt i 8 Ohm!!

Hvad sker der så lige for Yamaha her!!?? Opgivet til 7x140 RMS-watt men leverer kun ynkelige 5x48 sinus-watt!! Så kan man da tale om at tage røven på forbrugeren!

Tests og måleresultater kan læses her:

http://www.audio.de/Produktdaten/Onkyo-TX-NR-905-Details_645 020.html

http://www.audio.de/Produktdaten/Yamaha-RX-V-3800-Details_64 5034.html

Ved ikke hvad der skete med den RX-V3800, det må have været en smutter enten i det testede eksemplar, eller i laboratoriet. Det kan også være en skrivefejl, hvor der i stedet burde stå 5x148.

Men tjek lige Yamahas RX-V1800: den er TESTSIEGER i en anden anmeldelse, i samme blad, foran Onkyo TX-SR805, Denon AVR-2808, Pioneer VSX-LX50. Og der er ingen problemer med effekten: 5x106 watt sinus-8 Ohm! Stadig under den opgivne effekt på papiret, men meget bedre end 605'erens 5x33 wat, mod opgivne 7x140 watt.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Som Da-saint siger så er det ikke om Onkyo er godt eller dårligt jeg talte om, jeg taler om at det er for dårligt opgivelserne af watt.

Jeg giver igen (synes det er ved at være tit hehe) Da-saint i at det da er alt for dårligt at anmelderen på Recordere kalder recieveren for bedste i prisklassen, med den forudsætning at have hørt 605 og 606. SÅ kan han skrive han synes den er god af det udstyr han har hørt, ikke det andet der.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Da_Saint skrev:

"Anmelderen" går endda så vidt og skriver "Lyd -og billedekvalitet er det bedste i klassen". Seriøst?!

Jeg vil dog til anmelderens forsvar sige, at han benytter B&W M1 satellit højttalere. Forhåbentligt uden at træde nogen over tæerne, så kan man til pengene godt finde væsentligt mere vellydende højttalere, som i øvrigt også ville kunne afsløre receiverens lydmæssige egenskaber.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_m- 1_hoejttaler_soelv.htm

Men satelitter er selvfølgeligt populære i dagens Danmark, og derfor lægger systemets sammensætning sikkert tæt op af, hvad mange "almindelige" danskere sammensætter.

Det er rigtigt at mange danskere vælger kompakt højttalere, men for at blive bedst i sin prisklasse så bør den også være testet med nogle større og mere strømstærke højttalere og kunne klare disse overbevisende.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Som Da-saint siger så er det ikke om Onkyo er godt eller dårligt jeg talte om, jeg taler om at det er for dårligt opgivelserne af watt.

Jeg giver igen (synes det er ved at være tit hehe) Da-saint i at det da er alt for dårligt at anmelderen på Recordere kalder recieveren for bedste i prisklassen, med den forudsætning at have hørt 605 og 606. SÅ kan han skrive han synes den er god af det udstyr han har hørt, ikke det andet der.

Heheh ja, vi er tit enige. Er nemlig enig med dig i, at "anmelderen" burde havde skrevet noget i stil med "den bedste receiver JEG nogensinde har testet/hørt", eller lignende...

Dermed har han sit på det rene, og virker ikke som en uprofessionel reklamemand for Onkyo.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
nemligja skrev:

Heheh ja, vi er tit enige. Er nemlig enig med dig i, at "anmelderen" burde havde skrevet noget i stil med "den bedste receiver JEG nogensinde har testet/hørt", eller lignende...

Dermed har han sit på det rene, og virker ikke som en uprofessionel reklamemand for Onkyo.

Tja nu er lyd jo individuel, og derfor er hans mening jo lige så subjektiv som alle andres. Jeg læser alle de fine anmeldelser og anbefalinger om lyd og udstyr som alle subjektive. Men tjaa...
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes