| Forfatter |
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet af mig.
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et dumt spg. men hvordan vil du styre volumen?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis Frie skrev:
| Måske et dumt spg. men hvordan vil du styre volumen? |
|
|
Jeg kan styre volumen i mediaplayer på mit tastatur. Og jeg kan skippe/pause/stop og mute.
Derudover kan jeg jo skrue op og ned på tv'et (analog minijack)
og jeg kan skrue op og ned på forstærkeren (digitalt coaxial => DAC => forstærker)
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh, vidste ikke at du havde en integreret forstærker sidst i kæden - så skulle der jo ikke være noget problem! Hvis du smed signalet fra DAC'en direkte ind i en effektforstærker skulle du nok overveje at have noget imellem - da 100 % lydstyrke fra pc'en ville have lidt konsekvenser
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis Frie skrev:
Arh, vidste ikke at du havde en integreret forstærker sidst i kæden - så skulle der jo ikke være noget problem!
Hvis du smed signalet fra DAC'en direkte ind i en effektforstærker skulle du nok overveje at have noget imellem - da 100 % lydstyrke fra pc'en ville have lidt konsekvenser 
|
|
|
Godt nok elsker jeg højt musik, men der er grænser.. 
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Trends til transport mellem HTPC og DAC, og det virker glimrende. Jeg syntes der er lidt flere detaljer når jeg afspiller fra harddisk i forhold til direkte fra CD'en på min HTPC. Mht. DAC er der jo mange muligheder. Jeg anvender selv en Audio Alchemy. Hvis jeg skulle købe en ny DAC ville jeg vælge en PS Audio Digital Link 3, men den er lidt dyrere end det du har nævnt som prisramme. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
UD10.1 er ganske fin, men kræver som du har fundet ud af en ekstern DAC.
Når du nu er i den verden, og har gang i Studiosound, så kig lige på en Carat HD1V. Den indeholder en ganske fremragende DAC, og ligner ellers UD10'eren.
Carat HD1V
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
|
Jeg bruger en Trends til transport mellem HTPC og DAC, og det virker glimrende. Jeg syntes der er lidt flere detaljer når jeg afspiller fra harddisk i forhold til direkte fra CD'en på min HTPC. Mht. DAC er der jo mange muligheder. Jeg anvender selv en Audio Alchemy. Hvis jeg skulle købe en ny DAC ville jeg vælge en PS Audio Digital Link 3, men den er lidt dyrere end det du har nævnt som prisramme.
|
|
|
Jeg takker for meldingen... Tjekker lige PS Audio---
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
|
UD10.1 er ganske fin, men kræver som du har fundet ud af en ekstern DAC.
Når du nu er i den verden, og har gang i Studiosound, så kig lige på en Carat HD1V. Den indeholder en ganske fremragende DAC, og ligner ellers UD10'eren.
Carat HD1V
/vilmann |
|
|
Tak for forslaget, men Carat'en er nok ikke god nok... Den sampler kun ved 16 bit/48kHz og jeg havde forestillet mig at den skulle køre mindst 24 bit/192 kHz
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
vilmann skrev:
UD10.1 er ganske fin, men kræver som du har fundet ud af en ekstern DAC. Når du nu er i den verden, og har gang i Studiosound, så kig lige på en Carat HD1V. Den indeholder en ganske fremragende DAC, og ligner ellers UD10'eren. Carat HD1V /vilmann |
|
|
Tak for forslaget, men Carat'en er nok ikke god nok... Den sampler kun ved 16 bit/48kHz og jeg havde forestillet mig at den skulle køre mindst 24 bit/192 kHz |
|
|
Nu er Nok ikke.... den værste metode man overhovedet kan benytte når der skal vælges HIFI-grej. Prøv lige at lægge øre til den. Giv Karsten hos Studiosound et kald, og hør om ikke du kan få lov at teste den mod hvad du nu end ellers har i tankerne.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
|
Nu er Nok ikke.... den værste metode man overhovedet kan benytte når der skal vælges HIFI-grej. Prøv lige at lægge øre til den. Giv Karsten hos Studiosound et kald, og hør om ikke du kan få lov at teste den mod hvad du nu end ellers har i tankerne.
/vilmann |
|
|
Jo men han vil sælge mig den og så skal jeg benytte mig af 14 dages returretten... Det er sgu for bøvlet... Hvis han kan lokkes til at komme til jydeland og demonstrere den er det da iorden... Men ellers tror jeg sgu valget falder på en brugt highend DAC
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
vilmann skrev:
Nu er Nok ikke.... den værste metode man overhovedet kan benytte når der skal vælges HIFI-grej. Prøv lige at lægge øre til den. Giv Karsten hos Studiosound et kald, og hør om ikke du kan få lov at teste den mod hvad du nu end ellers har i tankerne. /vilmann |
|
|
Jo men han vil sælge mig den og så skal jeg benytte mig af 14 dages returretten... Det er sgu for bøvlet... Hvis han kan lokkes til at komme til jydeland og demonstrere den er det da iorden... Men ellers tror jeg sgu valget falder på en brugt highend DAC |
|
|
Tage til Jylland for at demonstrere en dims til 1400 kr...... Det gad jeg heller ikke. Det lyder da som den sikre underskudsforretning.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Det er meningen at den skal kombineres med en DAC i 2-5.000 kr. klassen... Nogle gode idéer til en god DAC??? |
|
|
Total namedropping her, men Apogee Digital Mini-DAC med enten USB eller Firewire (ca. 5-6k). Smag og behag! men jeg kan bedre lide den end Benchmark DAC1, og så koster den jo heldigvis en pæn pose penge mindre  .
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
finlytteren skrev:
|
Det er meningen at den skal kombineres med en DAC i 2-5.000 kr. klassen... Nogle gode idéer til en god DAC???
|
|
|
Total namedropping her, men Apogee Digital Mini-DAC med enten USB eller Firewire (ca. 5-6k). Smag og behag! men jeg kan bedre lide den end Benchmark DAC1, og så koster den jo heldigvis en pæn pose penge mindre .
|
|
|
Hvad er det, du bedre kan lide ved Apogee? Jeg er en mand, der netop afsøger markedet for at købe en DAC til kr. 5-10.000, og Benchmark'en er den model, jeg har mest kig på. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor Behchmark'en er ekstra analytisk og måske anelse kølig i sin fremtræden, så er apogee'en mere varm og fyldig i lyden - især mellemtonen syntes jeg er mere bedre på Apogee'en. Den har måske knap så mange detaljer med helt i toppen, som Benchmarken. Desuden ligner den noget bæ ved siden af den flotte Benchmark, men det er jeg personligt ligeglad med. Helt på bundlinien syntes jeg de er meget forskellige, og skulle jeg ud og bruge lad os sige en 5-10k på ny DAC så ville jeg under alle omstændigheder høre dem først i vante omgivelser. Nu er trådstarter nede i en 3-5k, så Benchmarken er nok for dyr at kigge på under alle omstændigheder. Så prøv prøv prøv og hør hvad du syntes er bedst
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Zorglub skrev:
finlytteren skrev:
|
Det er meningen at den skal kombineres med en DAC i 2-5.000 kr. klassen... Nogle gode idéer til en god DAC???
|
|
|
Total namedropping her, men Apogee Digital Mini-DAC med enten USB eller Firewire (ca. 5-6k). Smag og behag! men jeg kan bedre lide den end Benchmark DAC1, og så koster den jo heldigvis en pæn pose penge mindre .
|
|
|
Hvad er det, du bedre kan lide ved Apogee? Jeg er en mand, der netop afsøger markedet for at købe en DAC til kr. 5-10.000, og Benchmark'en er den model, jeg har mest kig på.
|
|
|
Hvorfor har du 'kig på' Benchmarken. Har du hørt den?
Til den pris du nævner, kan du få en brugt Audio Note DAC der fejer stort set alt andet af banen.
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Til den pris du nævner, kan du få en brugt Audio Note DAC der fejer stort set alt andet af banen.
|
|
|
Hvad koster sådan en Audio Note DAC, og hvad har du hørt den op imod? Bliver jo helt nysgerrig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Hvorfor har du 'kig på' Benchmarken. Har du hørt den?
Mvh.
Niels
|
|
|
Hvoror? Først og fremmest fordi jeg så en brugt til salg... Læste så efterfølgende en positiv test af den.... Og flot er den jo også!
Audio Note... Den ER skrevet bag øret! Jeg takker for indslaget.
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det var mig der skule lave et sådanne system så vill jeg bruge hele budgettet på et ordentligt lydkort ( og her springe Lynx TwoB i øjnene ).
Man skal ikke undervurdere effekten af produkter der bliver masseproduceret ( og studielydkort bliver altså lavet i noget støre mængder end div DAC's)
Usb er noget rod hvis du spør mig, alt for meget jitter (selv om den nye dac1-usb sku ha løst det)
Firewire er langt at foretrække. Med et brugt M-audio et eller andet kommer du også langt for en billig penge( og får ekstern vol. kontrol med i købet, en rar ting syntes jeg).
Men lydkort er der godt nok skrevet meget om både herinde og ude på det store næt. Så beslut dig for setup'et først og gå så igang med google *gg*
|
| Til top |
|
| |
spaleur Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette indlæg kan virke en anelse off topic, men siden jeg har nogenlunde samme udgangspunkt som "original poster", så stiller jeg det her, i stedet for at oprette en ny tråd.
Min situation: Mac mini, forbundet igennem analog (mini jack / hovedtelefon udgang) til integreret forstærker (sony ta-f550es).
Mit "problem" Jeg har en fornemmelse af at brugen af "hovedtelefon udgangen" er en alvorlig flaskehals i mit, omend beskedne, system.
Ide til løsning en DAC, der enten accepterer det digitale signal som minien vil aflevere, eller virker via usb/firewire. Som jeg ser det, behøver DAC'en ikke have volumen kontrol/forstærker indbygget, idet den sender signalet til min forstærker, hvor jeg kontrollerer lyden.
alternativt: investere i en pre-amp der accepterer digitalt signal, og benytte min nuværende som power-amp.
Mit første spørgsmål: Jeg har endnu ikke set DAC'er uden volumen kontrol. Er det fordi de ikke findes/giver mening, eller er det fordi jeg ikke søger rigtigt?
Og hvis de findes, er der så ikke en venlig sjæl der kan give mig er par mærker og et par søge-termer, så jeg kan få fokuseret min søgning?
|
| Til top |
|
| |