Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 07:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Flotteste hjemmebio i har set? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

IronMan: Den ser godt nok lækker ud den bio! Men tror du at B&W'erne performer ligeså godt som f.eks. GKF-højttalere når vi snakker film-lyd?

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:
IronMan: Den ser godt nok lækker ud den bio! Men tror du at B&W'erne performer ligeså godt som f.eks. GKF-højttalere når vi snakker film-lyd?

Hvad er det som adskiller filmlyd fra alt muligt andet lyd  Du tænker vel noget i retning af, at filmlyden skal gengives høj, ren og dynamisk.

Personligt synes jeg, at filmlyd skal gengives lige så flot som alt andet lyd, men hvad der er flot lyd det må jo så være op til den enkelte. For mig er filmlyd ikke bare, at det skal være og højt dynamisk, musikken må gerne blive gengivet så hårerne rejser sig på armene.

Nu er B&W'erne i dette system jo ret store. Blandt andet med en centerhøjttaler på 93kg med 3* 8" enheder. Så udover lydkvaliteten, så skulle der også være rigeligt med dB og dynamiske egenskaber til at formidle filmlyd. 

For mig bliver spørgsmålet mere interessant, hvis vi bevæger os ned i de mindre dyre højttalere.

Selv med dyrere højttalere får man selvfølgelig ikke alt for pengene, men har man begrænsede midler, og skal man udelukkende bruge systemet til filmlyd, så synes jeg, at der kan være god logik i, at vælge nogle højttalere, hvor man har lagt vægt på en høj, ren og dynamisk gengivelse, fremfor at fokusere på om lydbilledet nu lige er åbent, defineret etc., eller om violinen nu også lige lyder som virkeligheden. Du kan jo sagtens konstruere en højttaler som koster langt mindre en 800-serien højttaler fra B&W, men som lever op til nogle af de krav. Derudover skal kabinetterne også bare fungere rent teknisk, og man behøver ikke betale i dyre domme for flotte afrundinger og finér.

Det skal så siges, at G-K-F's de er ikke udelukkende lavet til, at spille højt. Om de performer bedre er vel en subjektiv vurdering for hver enkelt kunde. B&W laver jo i øvrigt også nogle modificerede 800 / 700-serie højttalere som er lavet til hjemmebio brug. Til Custom 800 theatre kan der tilsluttes op til 28 15" subwoofere til, så skulle der være knald nok på

http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=3577

Fremfor at vælge B&W's traditionelle 700 serie, så vil jeg (i øvrigt uden at have lyttet til disse modeller) vove, at påstå at de performer væsentlig bedre til filmbrug. Bare det at få en stor og kraftig center på, det betyder sgu sikkert en verden til forskel.

http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=3579& terid=3586

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

B&W er jo bare for lækkert 

Aaaaaaaaaaaaaaarh, hvaaaaaaaaaaad..... Me gotta have......  Det er lige præcis mit drømme setup, det der! f**k, jeg ville SLÅ IHJEL for den hjemmebio!!!

Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Kunne vi evt. få nogle flere billeder af den bio?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

jeg har M&K højtaler.i mine øjne er der stor forskel på om de er optimeret til film eller musik.da jeg førhen udelukkende har haft musik HT bla med bånd er min følgene vurdering at bio HT er væsentlig mere dynamisk og åben.mindre volume i det øvre basområde.Mere spids og pågående generelt set.de har lidt den samme karakter som monitor HT.Jeg syntes at det er nemmere at leve med hifi HT ,da de spiller musik rigtig godt og film godt.Bio ht er suveræn til film bla fordi man i større grad bruger meget "krudt på at få sammenhængen mellem de forskellige HT til at hænge sammen.De er til gengæld ikke særlig gode til musik.Alt for steril og pågående
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Uha..... jeg synes der findes mange flotte hjemmebiografer. Her er en med et flot finish i loftet:

Eller denne her amerikanske "lidt for mange penge" bio

Eller denne her, som er bygget i en lade i Holland, hvor der ikke mangler plads:

Og til sidst, en af mine absolute favoritter:

Og der findes mange mange flere.....

Mvh Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

Her er lidt:

Billeder rettet til jf. retningslinier for brug af forum hvor max. bredden er 800 pixel.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Vil ha vil ha. Den er sgu lækker, jeg er sikker på den kan lave imponerende lydtryk.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Tror også der skal noget effekt til at drive alt det dejlige grej i den bio. vil også mene at rummet kunne være lidt større end det er, synes det virker lidt overkill, med 2 subs, 7 bas-enheder, 3 mellemtoner og 3 diskanter, der peger op mod tilskueren (EDIT: og så er bagkanalerne ikke engang talt med)........ Ja misundelse er en grim ting.....

Men tror nu altså ejeren af den bio, godt gad og have et større rum til udstyret.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Tror også der skal noget effekt til at drive alt det dejlige grej i den bio. vil også mene at rummet kunne være lidt større end det er, synes det virker lidt overkill, med 2 subs, 7 bas-enheder, 3 mellemtoner og 3 diskanter, der peger op mod tilskueren........ Ja misundelse er en grim ting.....

Men tror nu altså ejeren af den bio, godt gad og have et større rum til udstyret.

Med det grej han har, burde man ellers gå ud fra, at han ville have penge til et bedre/større rum.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

han skal bare skrue lidt ekstra op - så får han helt automatisk mere rum ... hehe...
Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

haspalm skrev:
han skal bare skrue lidt ekstra op - så får han helt automatisk mere rum ... hehe...

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Der er også denne side her: http://www.modernhometheater.com/virtualtours/ehome/slidesho w/

http://www.modernhometheater.com/virtualtours/

Jeg kan desvære ikke få billederne frem her på siden,men måske der er en af jer, der kan.

Mange hjemmebioer fra staterne bliver opsat af specialfirmaer som har instalesion af elektronik som speciale, disse bioer er meget imponerene, men er jo kun for dem med tejnebogen iorden. Og for et fåtal af de 300000000 indbygger.

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

McNiklas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Henning 

Til top Vis McNiklas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McNiklas

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok nogle flotte biografer det der, sidder bare og savler i det stille  

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

kasperholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Den er altså ret lækker, den med "vand" i loftet :p
Til top Vis kasperholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperholm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes