| Forfatter |
|
doxa300 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig med r-l-b Ortofon OM30, og specielt OM40 er fine "stifter". Hvis du køber en OM40 stylus til dit OM30 hus er du virkelig godt kørende. OM40 skulle være lidt mere detaljeret i diskanten end OM30. Jeg har dog ikke prøvet en A B test, så der er helt subjektivt. Ellers ville jeg lede efter Shure V15VxMR
Hvis lysten til at prøve MC stadidvæk er tilstede mener jeg stadidgvæk at Audio Technica OC9 til 334$ inc. forsendelse er et super tilbudog et virkelif godt match til SME armen. Så lige på ebay.co.uk at den sælges der for 225£, hvis man evt. vil slippe for bøvlet med told og moms.
Og også enig med diamondduck, QUAD ESL 63 er en dejlig højtaler. Du behøver dog ikke ofre 10 12K, de kan fås for mindre, men de er ikke basstærke med mindre de sættes ammen med f.eks. Gradint subber. Det set-up har jeg selv, og er yderst tilfreds. Det er koblet med QUAD 606 til elektrosterne og QUAD 520 til subberne
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr esl 63,de kan også blive så billige at de skal renoveres og det koster også lidt knaster.jeg mener at nye paneler koster 6-7000 stk. eller sættet
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
doxa300 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal vi jo passe på ikke at flytte tråden over på QUAD ESL 63  , men et panel koster 1700,- kr (der er 4 i hver højtaler) stykket i Tyskland hos QUAD musikwiedergabe (eller noget i den stil) De købte i sin tid de gamle værktøjer. Man kan godt selv skifte panelerne, men man skal passe på livsfarlig højspænding  . Men hvis man kan selv, så vil jeg fortrække at købe et sæt billigt. f.eks. 6000,- og så skifte panelerne hvis de går i stykker. Jeg har selv skifte 3 i mine egne.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved af erfaring at de tre bløde Denon'er DL-304, DL-1000 og DL-S1 arbejder fremragende i en SME III arm. Disse modeller fra Denon er jo netop helt usædvanlige for low-output MC'er, idet de har bløde nåleophæng, sporer fremragende ved lavt nåletryk og har meget lette nålearme. Desuden er de kompakte og lette konstruktioner i det hele taget. DL-1000 havde i sin tid den letteste nålearm, der nogensinde var blevet anvendt, i hvert fald ifølge Denons reklamer.
De skal netop have en let arm som en Mørch, en SME III el. lign. Dog er DL-1000 gammel og kan ikke fås mere. Måske som brugt, men så skal man jo være forsigtig. Den kostede vist 5000,- i sin tid. Jeg kender en, som har DL-1000 i en SMEIII på en Oracle Delphi III pladespiller. Det er ren high-end, med dynamik, autoritet i bassen og opløsning på meget højt niveau. Resten af systemet er i absolut topklasse, og det kan den leve op til.
DL-S1 er på Denons program, men er ret dyr. DL-304 er nok mere realistisk rent prismæssigt. Den er stram, meget klar og finttegnende, men er måske ikke så kødfuld eller underholdende. Måske kan du få en lytteprøve i din egen afspiller med returret, i hvert fald hvis pick-uppen er brugt.
Nogle vil så måske påstå at SMEIII sagtens kan bære nogle af de mere stive MC-typer. Det har jeg ikke prøvet, men mon ikke en tung og stiv MC har det bedre i en mere massiv arm?
God jagt med med det. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu da man bla. har foreslået OM40, som stadig er en fin fin PU, hvad med en Ortofon M2 Bronze MM PU. Den lyder sq ikke så ringe igen. Eller en M2 Black, nu det skal være!!!! Bronze har jeg hørt. Den lammetæver OM30. Mht. Black, Det må stå hen i det uvisse. men kan ikke forestille mig at den er så ringe igen __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
en OM 30 kan an med lidt overtagelsesevner få for 800, jeg ved ikke med OM40, men jeg mener at en 2M black liger tæt ved 4000 så den skulle udfra det meget gerne være bedre. I opløbet under 1000 kr er denons high out puttere 110 og 160, ortofon OM30 og 2Mred, (hvad koster blue?) rega ?? bias, AT + en del andre - jeg tror jeg ville ende med at købe en brugt 103 - ups det har jeg allerede gjort - 700 dask og den er jeg svært tilfreds med
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som inkaneret ortofonmand/støtter så må jeg sige at den nye serie skuffer.(eller jeg er blevet kræsen med årene).Jeg har sammenlignet den blå og sorte i 2M serie.
Den sorte er meeeeget glat ,ikke særlig engagerende,måske velegnet til en stryger quartet.I øvrigt overgår Audo Note's Qi3 den på alle punkter,og den er i samme prisklasse.
Den blå er der mere knald på,dog virker den alt for hård/kølig i lyden til min smag.
Men sporer -det ka' de __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Som inkaneret ortofonmand/støtter så må jeg sige at den nye serie skuffer.(eller jeg er blevet kræsen med årene).Jeg har sammenlignet den blå og sorte i 2M serie.
Den sorte er meeeeget glat ,ikke særlig engagerende,måske velegnet til en stryger quartet.I øvrigt overgår Audo Note's Qi3 den på alle punkter,og den er i samme prisklasse.
Den blå er der mere knald på,dog virker den alt for hård/kølig i lyden til min smag.
Men sporer -det ka' de |
|
|
det lyder som om de har lavet en serie "lyd som en CD" pickupper  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
noget kunne tyde på det-og jeg lyttede på dem på en thorens 2030 med rega arm og en audio valve rørforstærker +en større Magepan højtaler
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 10 Juni 2008 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige sat en shure v15III med micro ridge nål på mit værk for et par dage siden, og den gør det sgu fremragende - kan klart anbefales. Og så har jeg lagt billet ind på en denon dl 304, og den glæder jeg mig til at høre i min lette mørch-arm.
|
| Til top |
|
| |