| Forfatter |
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen vil du bruge den 189ES som bas i åben baffle ??
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøve .. men tror ikke den er go til det .. men så som byd bund da den kun komme ind i kabinet på bare 50-60 liter
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| prøve .. men tror ikke den er go til det .. men så som byd bund da den kun komme ind i kabinet på bare 50-60 liter |
|
|
Jeg har en kammerat det har 2 stk. 189ES (en pr side) i et 65 liter kabinet, bygget af 66 mm MDF - og de skal ha heftig hjælp i bunden, for at sige noget videre under 50 hz.
Så det kræver ihvertfald at de bliver korrigeret en del, hvis det skal blive til ægte hifi-dyb-bas 
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| 189 mente han vil ligge omkring 5500kr og 124er okring 2000kr .. ved ikke om de enheder gør det godt nok til den pris .. |
|
|
det er en ok pris idag....i 89mhvor jeg købte den sidste 189 gav jeg 3685,- jeg bruger i det ene system et 300litr 12 kantet kabinet...der går de til 14hz...-6db
det andet system også 12 kantet...er de på 120 litr....og tunet ind til ca 27 hz....men da de vender nedad der...får de et passende løft....
mvh
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki jeg vil slet ikke op i de størrelser i kabinet ... jeg vil ikke flyde min stue op med højtaler .. det var derfor jeg valgte at lave dipol for at slippe for de kasser
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| oki jeg vil slet ikke op i de størrelser i kabinet ... jeg vil ikke flyde min stue op med højtaler .. det var derfor jeg valgte at lave dipol for at slippe for de kasser |
|
|
Jæbber - også derfor jeg "oplyste" om min "erfaring" med dem 
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak og det er jeg meget glad for .. mange tak .. hvad kræver 124 er for at spiller optimail .. kan den køre i dipol ..???
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| tak og det er jeg meget glad for .. mange tak .. hvad kræver 124 er for at spiller optimail .. kan den køre i dipol ..??? |
|
|
Jeg tror nu den ville begå sig fint i åben baffle - som MELLEMTONE, men der er ikke meget slaglængde på den, så hvis du tænkte på at bruge den fra det dybeste og opefter, så er jeg sikker på den brækker sig.
Hvad der skal på den for at få den til at spille optimalt - hmm, jeg ved det faktisk ikke.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.. jeg vil have den til at spille fra ca 150-1500hz
http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?productid=5139&a mp;MenuItemID=233 denne vil jeg prøve til buns .. 2 pr side
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok, det burde være muligt.
Prøv til at starte med at nøjes med en spole og en kondensator og se/hør hvordan den ter sig........ Udfra det må du kunne få en ide om hvad der skal gøres.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
den var jeg ikke lige med på ..???? Ja ok, det burde være muligt.
Prøv til at starte med at nøjes med en spole og en kondensator og se/hør hvordan den ter sig........ Udfra det må du kunne få en ide om hvad der skal gøres. [/QUOTE] __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
DPSPro Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der inde på forum..
Jeg sidder her og læser Jeres "tråde" om Cerwin-Vega! og kan nogen gange ikke lade være med at "trække" lidt på smilebåndene.
Jeg vil ikke blande mig i jeres og andres tråde i detat omkring CV. Men sjovt ser det ud når man blander diciderede PA ting ind i Jeres HI-FI sammenhænge.
Jeg er Dansk slutbruger sælger (Detail handler) af PROFESSIONEL Cerwin-Vega! i Danmark. Og er nok en af de få, tilbageværende personer her i dk, som har haft CV længst og størst viden om PRO CV. Desuden har jeg været CV´s agent i en årrække i 90´erne. Lige nu er jeg så CV´s foretrukne, her i dk.
Jeg har selv haft CV Pro udstyr i over 25 år, som jeg stadig bruger når jeg er ude at spille.
Mit know-How til Cerwin-Vega! er meget stor - vel at mærke PRO, ikke Hi-Fi.
Og jeg deler gerne ud af erfaringerne, hvis nogen skulle have brug for det.
Jeg syntes det ser lækkert ud, når I konstellere Pro enheder med Hi-Fi, eller slet og ret bruger Pro serierne hjemme. 
Jeg kan se at, mange at de "know-How" ting som kommer frem herinde, kommer fra Hi-Fi Klubben. Men jeg må altså bedrøve Jer med, at HiFi klubben kun ligger inde med 3.mands viden om Pro Produkterne. Det er desværre et faktum. Det kan jeg jo se af de tråde der kommer frem på forum.
HiFi Klubben har forstand på Cerwin-Vega! HIFI - men IKKE på Pro. Det er laaaaaang tid siden, at HiFi Klubben beskæftigede sig 100% på pro siden, og de "unge mennesker" som ekspedere i dag, er der ikke mange tilbage af, fra "dengang". (Tror ikke jeg kan komme i tanke om en eneste ekspedient fra dengang).
Go´sommer til Jer alle 
Henrik __________________ Hyg´si Henrik
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPSPro skrev:
|
Hej der inde på forum..
Jeg sidder her og læser Jeres "tråde" om Cerwin-Vega! og kan nogen gange ikke lade være med at "trække" lidt på smilebåndene.
Jeg vil ikke blande mig i jeres og andres tråde i detat omkring CV. Men sjovt ser det ud når man blander diciderede PA ting ind i Jeres HI-FI sammenhænge.
Jeg er Dansk slutbruger sælger (Detail handler) af PROFESSIONEL Cerwin-Vega! i Danmark. Og er nok en af de få, tilbageværende personer her i dk, som har haft CV længst og størst viden om PRO CV. Desuden har jeg været CV´s agent i en årrække i 90´erne. Lige nu er jeg så CV´s foretrukne, her i dk.
Jeg har selv haft CV Pro udstyr i over 25 år, som jeg stadig bruger når jeg er ude at spille.
Mit know-How til Cerwin-Vega! er meget stor - vel at mærke PRO, ikke Hi-Fi.
Og jeg deler gerne ud af erfaringerne, hvis nogen skulle have brug for det.
Jeg syntes det ser lækkert ud, når I konstellere Pro enheder med Hi-Fi, eller slet og ret bruger Pro serierne hjemme. 
Jeg kan se at, mange at de "know-How" ting som kommer frem herinde, kommer fra Hi-Fi Klubben. Men jeg må altså bedrøve Jer med, at HiFi klubben kun ligger inde med 3.mands viden om Pro Produkterne. Det er desværre et faktum. Det kan jeg jo se af de tråde der kommer frem på forum.
HiFi Klubben har forstand på Cerwin-Vega! HIFI - men IKKE på Pro. Det er laaaaaang tid siden, at HiFi Klubben beskæftigede sig 100% på pro siden, og de "unge mennesker" som ekspedere i dag, er der ikke mange tilbage af, fra "dengang". (Tror ikke jeg kan komme i tanke om en eneste ekspedient fra dengang).
Go´sommer til Jer alle 
Henrik
|
|
|
Måske var det på sin plads at du så fortalte lille_smed om de enheder han nævner, frem for at fortælle hvad vi ikke ved og hvor meget kendskab du har til de produkter 
|
| Til top |
|
| |
DPSPro Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo - det vil jeg da gerne. Men så må han jo præcicere, HVAD det er han gerne vil vide 
Han spør jo! "hejsa ude efter at høre noget om nogle gamle cerwin vaga enheder nogen som kender dem ...
en 12" mellem tone som skulle være vildt go .. 124er
samt en 18" 189 es ...
jeg lytter meget gerne "
Og jeg har jo svaret, at jeg da ved noget. Men hvad vil han vide? "Noget" kan jo være hvad som helst, ikke!
Tænkte nok der var nogen som blev fornærmet eller følte sig negilegeret over mit indlæg. Det var ikke meningen. Sorry guys.
Jeg trækker snuden til mig selv igen - og de som så vil vide mere, må jo skrive på vores mail dps@dps-pro.dk
Over and out herfra
Go´sommer __________________ Hyg´si Henrik
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog et mærkeligt indlæg. Der står jo det skal bruge til dipol med 189 som bas og 124 som mellemtone. Det er da ret præcist selvom der lige går et par indlæg, før det hele kommer frem.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske lidt mærkeligt inlæg af DPSPRO.....men han har ret i at der ikke er ret mange der ved noget i klubben idag om cw pro...da jeg selv har en del af det gamle cw pro...og har fået at vide i klubben at alt dette er udgået, endda de to omtalte enheder her, men har fået bekræftet at der stadig laves en lille serie engang imellem af disse enheder fra DPSPRO, så er jeg da godt nok blevet glad...nu kan jeg da få fat på noget reserve...for disse enheder spiller som en drøm....også til hifi sammenhæng....og især disse to nævnte enheder.....den dag jeg går i min grav skal de bestemt spille " stairway to heaven " for mig......
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej .. så må jeg jo heller sprøge dig .. jeg ønsker at bruge 124er som dipol enhed .. skal spiller fra 150 til 1500 hz .. kan den det og spille bedre en så mange HIFI enhder man kan finde i dag ..??? den får sin helt ejen forstærker ..!!! Jo - det vil jeg da gerne. Men så må han jo præcicere, HVAD det er han gerne vil vide 
Han spør jo! "hejsa ude efter at høre noget om nogle gamle cerwin vaga enheder nogen som kender dem ...
samt en 18" 189 es ...
jeg lytter meget gerne "
Og jeg har jo svaret, at jeg da ved noget. Men hvad vil han vide? "Noget" kan jo være hvad som helst, ikke!
Tænkte nok der var nogen som blev fornærmet eller følte sig negilegeret over mit indlæg. Det var ikke meningen. Sorry guys.
Jeg trækker snuden til mig selv igen - og de som så vil vide mere, må jo skrive på vores mail dps@dps-pro.dk
Over and out herfra
Go´sommer [/QUOTE] __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
hej .. så må jeg jo heller sprøge dig .. jeg ønsker at bruge 124er som dipol enhed .. skal spiller fra 150 til 1500 hz .. kan den det og spille bedre en så mange HIFI enhder man kan finde i dag ..??? den får sin helt ejen forstærker ..!!!
Jo - det vil jeg da gerne. Men så må han jo præcicere, HVAD det er han gerne vil vide 
samt en 18" 189 es ...
jeg lytter meget gerne "
Over and out herfra
Go´sommer
|
|
|
[/QUOTE]
hej lille smed....tror du skal sende ham en mail med dit spørgsmål...jeg kan godt forstå han trækker sig ud når han er forhandler, evt branchemedlem...og han trækker sig af forummet.
det er klogt valgt...har set nogen der er kommet lidt galt afsted med udtalelser herinde...så i mine øjne har han valgt rigtigt ved at lægge et link til hans mail...
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |