Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 12:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: ohm og anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1336
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Det er ganske simpelt........... INGEN forstærker fordobler effekten og meget få er bare TÆT på.

Kender flere der har NAD og er enormt glad for det........... Hvis man vel at mærke, holder sig til forforstærkere, effektforstærkere og surroundforstærkere.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
Feffe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

øhh ok???

Til top Vis Feffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feffe
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Heheh, som heltny skriver, selv om man skal læse mellem linierne for at fatte pointen, skal du holde dig fra NADs receivere. De hyler og suser, så man skulle tro det var løgn. Ved ikke om de har rettet det i de nye modeller, men prøv for Guds skyld at låne en med hjem før du køber. Man kan ikke høre hylen og susen i en HFK butik fyldt med larm.

Hvad angår de eksakte modeller, er du så villig til at købe i Tyskland? Hvis ja, kan du som skrevet købe sidste års topmodeller til under 6000 kr. Hvis ikke, er udvalget lidt begrænset, men jeg skal nok komme med nogle bud alligevel.

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
Feffe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Det med suseriet i nad, skulle være rettet..

Jeg har intet probem med at handle i tyskland, har købt tv tv og projektor der, uden problemer.

Til top Vis Feffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feffe
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

Feffe skrev:

Da_saint: ok jeg vidste ikke lige betydningen af det med følsomheden.

Kan jeg få dig til at skrive nogle konkrete model numre på de mærker, som jeg kan kigge på. Det er ikke fordi jeg ikke selv  vil lede, men jeg synes godt nok det er en jungle og som du selv har skrevet flere steder, så bliver onkyo ofte skamrost herinde..

Det har absolut ingen betydning for så lille en højttaler. Den følsomhed på 85 dB er helt almindelig for højttalere med 5" bas. Om du har 50 watt eller 150 watt, er ligegyldigt med den højttaler.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Man kan ikke høre hylen og susen i en HFK butik fyldt med larm.

ahh, havde en t763. Det er bare at skrue ca ½ op og stille sig i nærheden af en af højttalerne (uden signal på). Men må indrømme at når der først var signal på var det ikke noget jeg lagde mærke til



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Feffe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

sygdommen skulle eftersigende være fjernet, men jeg er nu stadig lidt lodden ved nad
Til top Vis Feffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feffe
 
Feffe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Hvad angår de eksakte modeller, er du så villig til at købe i Tyskland? Hvis ja, kan du som skrevet købe sidste års topmodeller til under 6000 kr. Hvis ikke, er udvalget lidt begrænset, men jeg skal nok komme med nogle bud alligevel.

Undskylder jeg skynder på dig, men har du fundet på nogle bud.

Lige pt løber jeg rundt imellem disse.

Onkyo 606, Onkyo 805, Onkyo 875, Nad T755, Denon 2308

det er sku svært valg :(

Til top Vis Feffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feffe
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Feffe skrev:

Da_Saint skrev:
Hvad angår de eksakte modeller, er du så villig til at købe i Tyskland? Hvis ja, kan du som skrevet købe sidste års topmodeller til under 6000 kr. Hvis ikke, er udvalget lidt begrænset, men jeg skal nok komme med nogle bud alligevel.

Undskylder jeg skynder på dig, men har du fundet på nogle bud.

Lige pt løber jeg rundt imellem disse.

Onkyo 606, Onkyo 805, Onkyo 875, Nad T755, Denon 2308

det er sku svært valg :(

du burde nok tage yamaha, marantz, pioneer og h/k med i overvejelserne



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har nævnt, ligesom brasch, andre mærker du bør kigge på. Hvad angår de bestemte modeller, må du selv søge lidt rundt. Google er jo lige ved hånden...

Og hvad angår dine egne valg, så må du bestemme dig for hvilket segment du vil koncentrere dig om. Der er stor forskel på en Onkyo 606 og Denon 2308, og så NAD T755 og Onkyo 875, både i ydelse og pris.

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

jeg synes personligt ikke der er så stor forskel på de forskellige mærker rent lydmæssigt, men du kan jo lytte dig frem. Jeg synes personligt de fleste er meget lyse/skarpe/kontante/attackede (kald det hvad du vil) i forhold til stereoforstærkere, hvilket er fint i surround, men ikke nødvendigvis ønskeligt i musik. Hvis du har haft surround før vil jeg klart anbefale dig at tage sådan noget som brugervenlighed og menuopbygning med i betragtningen, da det kan være en stor kilde til frustration (ikke at det er afgørende)



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes