| Forfatter |
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ganske simpelt........... INGEN forstærker fordobler effekten og meget få er bare TÆT på.
Kender flere der har NAD og er enormt glad for det........... Hvis man vel at mærke, holder sig til forforstærkere, effektforstærkere og surroundforstærkere. 
|
| Til top |
|
| |
Feffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heheh, som heltny skriver, selv om man skal læse mellem linierne for at fatte pointen, skal du holde dig fra NADs receivere. De hyler og suser, så man skulle tro det var løgn. Ved ikke om de har rettet det i de nye modeller, men prøv for Guds skyld at låne en med hjem før du køber. Man kan ikke høre hylen og susen i en HFK butik fyldt med larm. Hvad angår de eksakte modeller, er du så villig til at købe i Tyskland? Hvis ja, kan du som skrevet købe sidste års topmodeller til under 6000 kr. Hvis ikke, er udvalget lidt begrænset, men jeg skal nok komme med nogle bud alligevel.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Feffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med suseriet i nad, skulle være rettet..
Jeg har intet probem med at handle i tyskland, har købt tv tv og projektor der, uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feffe skrev:
|
Da_saint: ok jeg vidste ikke lige betydningen af det med følsomheden.
Kan jeg få dig til at skrive nogle konkrete model numre på de mærker, som jeg kan kigge på. Det er ikke fordi jeg ikke selv vil lede, men jeg synes godt nok det er en jungle og som du selv har skrevet flere steder, så bliver onkyo ofte skamrost herinde..
|
|
|
Det har absolut ingen betydning for så lille en højttaler. Den følsomhed på 85 dB er helt almindelig for højttalere med 5" bas. Om du har 50 watt eller 150 watt, er ligegyldigt med den højttaler.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Man kan ikke høre hylen og susen i en HFK butik fyldt med larm.
|
|
|
ahh, havde en t763. Det er bare at skrue ca ½ op og stille sig i nærheden af en af højttalerne (uden signal på). Men må indrømme at når der først var signal på var det ikke noget jeg lagde mærke til __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Feffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sygdommen skulle eftersigende være fjernet, men jeg er nu stadig lidt lodden ved nad
|
| Til top |
|
| |
Feffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Hvad angår de eksakte modeller, er du så villig til at købe i Tyskland? Hvis ja, kan du som skrevet købe sidste års topmodeller til under 6000 kr. Hvis ikke, er udvalget lidt begrænset, men jeg skal nok komme med nogle bud alligevel.  |
|
|
Undskylder jeg skynder på dig, men har du fundet på nogle bud.
Lige pt løber jeg rundt imellem disse.
Onkyo 606, Onkyo 805, Onkyo 875, Nad T755, Denon 2308
det er sku svært valg :(
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feffe skrev:
Da_Saint skrev:
Hvad angår de eksakte modeller, er du så villig til at købe i Tyskland? Hvis ja, kan du som skrevet købe sidste års topmodeller til under 6000 kr. Hvis ikke, er udvalget lidt begrænset, men jeg skal nok komme med nogle bud alligevel.  |
|
|
Undskylder jeg skynder på dig, men har du fundet på nogle bud.
Lige pt løber jeg rundt imellem disse.
Onkyo 606, Onkyo 805, Onkyo 875, Nad T755, Denon 2308
det er sku svært valg :(
|
|
|
du burde nok tage yamaha, marantz, pioneer og h/k med i overvejelserne __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nævnt, ligesom brasch, andre mærker du bør kigge på. Hvad angår de bestemte modeller, må du selv søge lidt rundt. Google er jo lige ved hånden...  Og hvad angår dine egne valg, så må du bestemme dig for hvilket segment du vil koncentrere dig om. Der er stor forskel på en Onkyo 606 og Denon 2308, og så NAD T755 og Onkyo 875, både i ydelse og pris. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes personligt ikke der er så stor forskel på de forskellige mærker rent lydmæssigt, men du kan jo lytte dig frem. Jeg synes personligt de fleste er meget lyse/skarpe/kontante/attackede (kald det hvad du vil) i forhold til stereoforstærkere, hvilket er fint i surround, men ikke nødvendigvis ønskeligt i musik. Hvis du har haft surround før vil jeg klart anbefale dig at tage sådan noget som brugervenlighed og menuopbygning med i betragtningen, da det kan være en stor kilde til frustration (ikke at det er afgørende) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |