Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: ProAc Res. 1sc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
bjørn skrev:
Den Blå Fisk skrev:

Ingen? Det er måske forklaringen på, at jeg ikke kan finde ret meget om dem på nettet.

http://www.stereophile.com/standloudspeakers/386/index4.html

Den proactiske hængekøje er der stadig, ellers var det jo ikke en proac, så intet nyt under solen.

Takker, men den, og en anden test, havde jeg fundet. Begge en anelse overstrømmende, så det var i første omgang derfor jeg godt kunne bruge lidt input fra folk, der kender mærket.

Går ud fra, at du med "hængekøje" mener hævningen i bas og øvre diskant?

Eller undertrykkelsen af hele grundtoneområdet. Mit personlige kendskab til mærket ligger tilbage i tiden men for så vidt metode og valg af enheder er alt tilsyneladende ved det gamle (20 år) Om det er noget for dig må du nok selv finde ud af.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Den Blå Fisk skrev:
bjørn skrev:
Den Blå Fisk skrev:

Ingen? Det er måske forklaringen på, at jeg ikke kan finde ret meget om dem på nettet.

http://www.stereophile.com/standloudspeakers/386/index4.html

Den proactiske hængekøje er der stadig, ellers var det jo ikke en proac, så intet nyt under solen.

Takker, men den, og en anden test, havde jeg fundet. Begge en anelse overstrømmende, så det var i første omgang derfor jeg godt kunne bruge lidt input fra folk, der kender mærket.

Går ud fra, at du med "hængekøje" mener hævningen i bas og øvre diskant?

Eller undertrykkelsen af hele grundtoneområdet. Mit personlige kendskab til mærket ligger tilbage i tiden men for så vidt metode og valg af enheder er alt tilsyneladende ved det gamle (20 år) Om det er noget for dig må du nok selv finde ud af.

"undertrykkelsen af hele grundtoneområdet"  Det var ellers noget af en udmelding!

Bliver mere og mere opsat på, om ikke ligefrem at købe dem, så i hvert fald give dem et seriøst lyt, når jeg får tid. (forbandede pædagogstrejke på Frederiksberg!)

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
ProAcer'ne er efter min mening en mere "musikalsk" højttaler end Dalierne som er meget afslørende, og det kan til tider godt være lidt for meget af det gode ved dårligere indspilninger, det er Proacerne bedre til at håndtere, og så har Dalierne naturligvis noget mere bund med to ekstra basenheder som vist nok også er ½ tomme større, og er noget sværere at trække og mere kræsne overfor hvilket grej du spænder for, men Proacerne kan du heller ikke tilbyde hvad som helst hvis det er noget grej som ikke har muskler nok, lyder bassen meget buldrende.

Coupe er mere varm og fyldig end Diva, lyder faktisk som en større højttaler...men for begge gælder at man i høj grad lytter til det tilsluttede udstyr. Derfor kan man få mange sjove resultater indtil man erkender dette....

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Nå! Så fik jeg tid til at få lyttet til dem.

Hold da op for et perspektiv! Har meget sjældent oplevet noget lignende. Diskanten er bestemt ikke en "blød brite". Den kan sagtens formidle når Getz overstyrer sin sax. Kæmpe lydbillede hvor højttalernes position forsvinder fuldstændig!

Men: Til 12000 ville jeg have forventet lidt flere detaljer i toppen. Den er ikke mudret på nogen måde, men det er som om, den lige mangler det sidste. I forhold til størrelsen går den dybt, men jeg er bange for, at kom den hjem i min stue (= tættere på bagvæggen), vil det nemt kunne kamme over.

Design: Tjae? Med frontstof på, er det en højttaler, der ikke gør meget væsen af sig. Kedelig og selvudslettende, vil nogen nok mene, men jeg kan godt lide den. Tager man frontstoffet af, går det galt. Kobberdingenoten i midten af den gennemsigtige bas/mellemtone ligner altså noget, der ville passe glimrende i et afsnit af Star Trek

Konklusion: Den er jeg ikke nået til endnu. Skal lige have hørt et par alternativer mere.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 September 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Har haft Proac Response 2,5.... det er en ret så god højttaler... skulle være gode sammen med rør forstærkere såsom Cary og lignende. Jeg havde glimrende resultater med mark Levinson grej og MIT kabler

Så har jeg lyttet til reference 8 tror jeg den hedder. Umiddelbart stor lyd fra lille højttaler, men du skal tage med om du har hørt dem på ML 33H el hvad du hører det på. Der kan være STOR  forskel

Jeg syntes at Proac har en af deres forcer i stemmer / vokal, men de har en lille tendens til egenlyd ... 2,5 eren lidt til den varme side og meget behagelige

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 September 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Mit første "rigtige" sæt højttalere var et sæt Respons 1.5 fra Audio Art, og dem bruger jeg stadig som fronter i min hjemmebio (indtil videre). Jeg har altid syntes, at formidlede musikken utroligt behageligt og "rent" og kan varmt anbefale dem (dog uden at have hørt andre af producentens højttalere).

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter

Tak for feed back. Jeg er ikke sprunget på dem endnu. Har ikke helt besluttet mig, har lidt for travlt for tiden og de gamle er ikke blevet solgt endnu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes