Jeg har slet ikke billeder af alt det jeg har haft gennem tiderne, men Google Images hjælper lidt

Det første anlæg jeg havde (midt i 80'erne), var en Beomaster 900 med tilhørende højttalere (Beovox 1000?). Jeg havde vidst også en Beogram 1000 fra starten. Et par år senere fik jeg også en Tandberg 15 spolebåndoptager, som jeg senere ombyggede til stereo. Jeg fik også en Beocord 900 på et tidspunkt.
Og her et billede af Beomasteren:

Den første store forandring kom da jeg efter min konfirmation var på indkøb i Hifi Klubben (ca. '90). Da købte jeg en NAD tuner og pladespiller (4225 og 5120) og en Denon DCD-1460. Jeg havde inden da fået en forstærker. Det var en Teleton SAQ-307 - en japaner i tysk forklædning. Den ombyggede jeg med bedre lytter og højttalerbøsninger. Jeg fik også et sæt store Sanyo højttalere fra en gang i 70'erne af min far. Min mor bidrog med en Marantz båndoptager.
Her er et lille billede af forstærkeren:

Et par år senere fik jeg en rørforstærker af min onkel. Det var en Philips AG9015. Det er egentlig en forstærker der er beregnet til at drive Philips 800 ohm højttalere uden udgangstrafo, men 9015 modellen har udgang til 8- og 16 ohm højttalere også (i modsætning til 9014 typen). Forstærkeren yder ca. 2*12W med et sæt EL86 pr. kanal. Den brugte jeg så i en del år, men den gik desværre i stykker på et tidspunkt. Jeg måtte så gå tilbage til Teleton'en

Philips AG9015:

Men nu ville jeg have en rørforstærker igen. Så jeg gik selv i gang... Et par af projekterne var en EL84 PP forstærker og en 2A3 SE. Bemærk den flotte finish!

Jeg byggede også en rør-RIAA:

Jeg købte et par år senere en død (og derfor billig) Sansui 500 på eBay. Den spillede glimrende efter jeg havde skiftet div. kondensatorer. Den har min mor nu overtaget - hendes Marantz receiver døde (den min båndoptager havde hørt sammen med).

Toppen af Denon'en kan også lige anes på det billede...
Denon CD-spilleren var det næste der blev skiftet. Efter ca. 11-12 år ville den ikke læse CD'er mere. Det kom bare fra den ene dag til den anden. Jeg havde ingen penge til at købe noget jeg kunne holde ud at høre på, men min fætter havde heldigvis en NAD 502 jeg kunne få.
Marantz'en begyndte også at gøre knuder (eller rettere lave båndsalat) på et tidspunkt, så jeg købte en D100 fra Stern Radio Berlin i stedet for. Den kostede under 10 euro, så den var i den rigtige prisklasse

Den spiller bedre en Marantz'en nogensinde har gjort...
D100:

Og så er vi ved at nærme os noget der ligner nutiden. Her er et billede fra 2006:

Forforstærkeren er hjemmebygget. Effektforstærkeren var under ombygning på det tidspunkt, jeg brugte den lille runde dims øverst til højre som effektforstærker...
Jeg har så også købt en RX81 receiver som kan bruges når det andet udstyr (forforstærker, effektforstærker(e) og tuner) er under ombygning - hvilket sker ret tit

RX81:

Den nuværende CD spiller er hjemmelavet med et Philips CD-Pro2 drev - men den er også under ombygning

Mit anlæg er ikke i helt samme prisklasse som meget af det andet her, men jeg har aldrig haft så mange penge at bruge på hifi (eller andet)...
Den nyeste tilføjelse til anlægget er dog i den lidt dyrere ende. Et sæt højttalere fra Aalestrup - men de er også kun til låns

Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen