Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Discohøjttalere til ungdomsværelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Af NAD ville jeg vælge : NAD 2200, 2600, 2600A, 2700 eller en 218

De nyere NAD er der ikke det power i som de gamle.

Crown er et godt bud, en Yamaha pc2002 er et godt bud, men er nok lidt dyrere.

Spænd du 2 stk brokoblede NAD 2200 eller NAD 3080 bag de højttalere, så skal du se løjer

hvad med nad 208 hehe

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Mr high end skrev:

Thule... det må være din spøg... , mage til underdimensioneret forstærker skal man lede længe efter. Prøv at lade den stå med 50% effektindhold og fuld volumen i en halv time, så vil du se hvad jeg mener. Krell er fuldstændig skudt ved siden af til et "umti umti" setup.

1. Men det er det ikke. En PA250 leverer lystigt +/- 70 A, er stabil i langt de fleste situationer, og lyder ganske glimrende. 2x500 VA transformatorer, rigeligt med lyt-kapacitet og fine effektbolcher gør den ganske velegnet til længere tids tæv. De tidligste modeller (og den efterfølgende PA350) led under svingende stabilitet med afbrændte boards til følge, men PA250 af 2. generation, ikke mk II, er ret godt skruet sammen.

Den er forresten opgivet til 400 w i 4 ohm, og er stabil i lave impedanser.

Ang. den nævnte Krell, kan jeg forstå du ikke lige fangede den ironiske undertone.

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

dvangz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Det endte sku med at jeg købte de Cerwin Vega VS-15 højttalere. De spiller ganske fortrinligt, og synes faktisk ikke bassen runger så meget som jeg frygtede. Er bare bange for at skrue højt op, når min forstærker ikke er bedre, skulle jo nødig springe en diskant eller andet. Så må vi se om der kan blive penge til en effektforstærker når jeg får arbejdet noget i sommerferien 
Til top Vis dvangz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dvangz

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

dvangz skrev:
Det endte sku med at jeg købte de Cerwin Vega VS-15 højttalere. De spiller ganske fortrinligt, og synes faktisk ikke bassen runger så meget som jeg frygtede. Er bare bange for at skrue højt op, når min forstærker ikke er bedre, skulle jo nødig springe en diskant eller andet. Så må vi se om der kan blive penge til en effektforstærker når jeg får arbejdet noget i sommerferien 

Tillykke med købet!

Ja, du skal bare ikke skrue højere op, end at lyden stadig er tydelig og ikke forvrænger, så skal det nok gå.

Skulle du finde på at finde en effektforstærker, så tjek lige om din Sony har pre-out først, ellers kan du ikke koble en effektforstærker til den (kun evt. via en subwoofer pre out, men så kræver det at VS-15'erne kan biwires, så du kan trække basserne med en effektforstærker og det mener jeg ikke at de kan).

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes