Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til AMP6-BASIC?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Puha...DC på udgangen . Højtaleren kan ikke lide det. Er bange for du har fået det der moderne blyfri loddetin og for en begynder vil det være et mareridt at komme igang med. Kræver en ret præcist justeret loddkolbe just. til 380 grader. Det hele skal gåes efter ellers tror jeg den brænder sammen.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
Er bange for du har fået det der moderne blyfri loddetin og for en begynder vil det være et mareridt at komme igang med. Kræver en ret præcist justeret loddkolbe just. til 380 grader. Det hele skal gåes efter ellers tror jeg den brænder sammen.

mvh

Så svært er det altså heller ikke med blyfri loddetin for en nybegynder. Det er det enste jeg har prøvet og jeg har ingen større problemer haft. Er det ikke nok med 350 grader?

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Nej det er bestemt ikke nok. Jeg reparerer elektronik på en... nå ja...elektronik-fabrik og der er har vi strenge ordrer om at bruge 380grader. Jeg er dog så heldig at arbejde med sikkerheds-certificeret udstyr (sattelit-kommunikation) så jeg bruger det "gammeldags". Der skal vi bruge 360-370grader. Desuden har vi fået at vide de blyfri komponenter skal bruges samme dag de er pakket ud ellers er de ikke til at lodde på ( svag oxidering) så ikke noget med reservedels-lager på arbejdsbordet. Print (blyfri) der er fremstillet i kina som skal modificeres skal færdigøres inden 3dage efter udpakning ellers er de ikke til at lodde på (oxidering). Rigtige lodninger der holder og holder får man kun med "gammeldags lodde-tin". Jeg er glad for mine 25kg

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

tobiazz skrev:
hey, når nu spiller den faktisk, selv med "skod" lodniger, og som bassøe så skal jeg jo have øvelse, og der for valgte jeg dette kit.

men nu hvor den virker er der stadig et problem: selv under meget lave niveauer så "skratter" den helt vildt? alt ser ellers ud til at fungere, har testet alt hvad man nu kunne i følge instukserne.
don undre der mig at der på udgangenes "+" til ground er +6v?

du skal måle på udgangen mellem + og - ,der er nemlig også +6V på '-' udgangen iforhold til ground, så forskellen mellem + udgangen og - udgangen er 0V.

skratten kunne være en dårlig lodning.

meget OT, lidt røg er fint, men det ville rart hvis selvbyggeri ikke fald til det niveau der ellers er på hifi4all. 

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes