| Forfatter |
|
Riddick Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Medlem skrev:
bjørn skrev:
ML_CLS skrev:
|
Okay ..., det var noget af en påstand du kommer med der ...,
for armen peaker helt tåbeligt og bredt ved arm-resosnansen (uden dæmpekar) når der benyttes pick up'er med lav compliance.
Det er korrekt at der også generes/fremprovokeres flexninger i armen ..,
men det er mere end svært at høre pga. resultatet af armresonansens unoder.
Jeg skal prøve at anskuelige det grafisk for dig ved at jeg lige kigger i mine gemmer og lokalisere en artikel/test, skanner/poster kurven som viser hvad der sker når der benyttes en SME Series III sammen med en MC pick-up som har 15 µm/mN 
Ps. Hvis du har en FR-64SS som du bare hader så meget, så kast den bare over til mig
|
|
|
Du er nok den der først og fremmest bør få fat i P.L.'s gamle artikler der iøvrigt er rigt garneret med målinger, noget han af gode grunde havde lettere ved at foretage end så mange andre.
|
|
|
Det er godt du præcis ved besked om hvad der er godt for andre, så vi alle kan blive lige så kloge som dig 
|
|
|
Nemlig, det kommer af at have læst på lektien
|
|
|
Hej Bjørn,
Jeg er imponeret over din viden, men endnu mere imponeret over din facon når det kommer til kommunikation med andre, man skulle næsten tro, at du var pensioneret politimand.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
bjørn: hvorfor er tunge arme noget fanden har skabt ? Hvis ikke lige trådstarteren har ladegaards artikel kan du så evt udybe det med nåletryksvariationer? Var SME III en let stiv arm eller bare en let arm?
|
|
|
Fordi de sjældent eller aldrig kan bringe den samlede resonans fri af "buleområdet" (4-10Hz)
Poul Ladegaard skrev for år tilbage en artikel baseret på nogle dokumenterede undersøgerser af de nåletryksvariationer der opstår under aftastningen (buler, skævt centrerede plader, kraftig modulation osv.) og de er i høj grad afhængige af armresonansens beliggenhed og dæmpning og for de fleste armes vedkommende er der ikke anden dæmpning end pick-up'ens egendæmpning
For dem der ikke ved det skrev P.L. i en årrække for High Fidelity, professionelt er han ingeniør hos Bruel & Kjær (hvis han da ikke er gået på pension)
SME III hører til i den lette ende af skalaen
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riddick skrev:
bjørn skrev:
Medlem skrev:
bjørn skrev:
ML_CLS skrev:
|
Okay ..., det var noget af en påstand du kommer med der ...,
for armen peaker helt tåbeligt og bredt ved arm-resosnansen (uden dæmpekar) når der benyttes pick up'er med lav compliance.
Det er korrekt at der også generes/fremprovokeres flexninger i armen ..,
men det er mere end svært at høre pga. resultatet af armresonansens unoder.
Jeg skal prøve at anskuelige det grafisk for dig ved at jeg lige kigger i mine gemmer og lokalisere en artikel/test, skanner/poster kurven som viser hvad der sker når der benyttes en SME Series III sammen med en MC pick-up som har 15 µm/mN 
Ps. Hvis du har en FR-64SS som du bare hader så meget, så kast den bare over til mig
|
|
|
Du er nok den der først og fremmest bør få fat i P.L.'s gamle artikler der iøvrigt er rigt garneret med målinger, noget han af gode grunde havde lettere ved at foretage end så mange andre.
|
|
|
Det er godt du præcis ved besked om hvad der er godt for andre, så vi alle kan blive lige så kloge som dig 
|
|
|
Nemlig, det kommer af at have læst på lektien
|
|
|
Hej Bjørn,
Jeg er imponeret over din viden, men endnu mere imponeret over din facon når det kommer til kommunikation med andre, man skulle næsten tro, at du var pensioneret politimand.
|
|
|
Hvad er problemet ? At man kan lære noget af Poul Ladegaards artikler eller at jeg skriver at man kan ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så så Piger - Husk nu at hver fugl synge med sit næb  Og glem ikke at vi har en ny bruger " benja1005"
som spørge os om noget - denne bruger fortjener ikke at vi knalder ud i hans tråd -uanset hvor ret vi har og uanset hvem der startede med at være gnaven
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Så så Piger - Husk nu at hver fugl synge med sit næb 
Og glem ikke at vi har en ny bruger "benja1005"
som spørge os om noget - denne bruger fortjener ikke at vi knalder ud i hans tråd -uanset hvor ret vi har og uanset hvem der startede med at være gnaven
|
|
|
Bjørn er ikke gnaven. Han har bare ikke mulighed for at indtage den reglementerede (og nødvendige) dosis be-bop for tiden. Man skal have en stor spiseskefuld be-bop hver dag. Man kan indtage artificielle substitutter, men det er ikke helt det samme som den ægte vare. Desværre. Men der er forskning i gang på området. Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Karsten Sømand Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, at det er påfaldende som der bliver "uro i geledderne" hver gang Poul Ladegaard nævnes. Fik den tanke, at nogle måske føler sig "nedværdiget" fordi de rent faktisk ikke aner hvem Poul Ladegaard er? Eller kan det måske være fordi Poul Ladegaard havde sin skrivende "storhedstid" ultimo 70´erne / primo 80´erne, og man derfor dømmer ham "outdated"???
Jeg har ikke svaret, men kan sige, at én ting er sikkert. Poul Ladegaard var (og er) én af de største danske kapaciteter indenfor HiFi. Det kan der ikke sås tvivl om! Til dem der ikke ved det, så konstruerede Poul Ladegaard en DIY luftbåren tangentialarm, og byggeartiklerne blev vist i High Fidelity dengang High Fidelity var seriøse. Byggeartiklerne var naturligvis ledsaget af diverse målinger mht. armresonanser osv., samtidig med at disse fænomener blev grundigt forklaret.
Uanset om man kan klare den måde Bjørn skriver på, eller ej, så bør man checke Bjørns tekniske forklaringer ud og lige vende skråen en ekstra gang. Så skal tingene nok falde på plads.
Alternativt, så ned på bibberen og se om de har de gamle High Fidelity med Poul Ladegaards mange artikler. Der er virkeligt noget at hente - også selv om de de over 25 år gamle.
Venlig hilsen
Karsten
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
r-l-b skrev:
|
|
|
Bjørn er ikke gnaven. Han har bare ikke mulighed for at indtage den reglementerede (og nødvendige) dosis be-bop for tiden. Man skal have en stor spiseskefuld be-bop hver dag. Man kan indtage artificielle substitutter, men det er ikke helt det samme som den ægte vare. Desværre. Men der er forskning i gang på området.
Mvh. Niels L.
|
|
|
Syntetiske erstatninger kan ganske rigtigt ikke holde abstinenserne nede i længden så jeg glæder mig usigeligt til juli måneds udskejelser, især mandag den syvende klokken nul nul dut
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har da ikke sagt at Bjørn er gnaven  Er det Jazz Festival'en vi glæder os til eller er der noget endnu større på vej?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Nilau skrev:
r-l-b skrev:
|
|
|
Bjørn er ikke gnaven. Han har bare ikke mulighed for at indtage den reglementerede (og nødvendige) dosis be-bop for tiden. Man skal have en stor spiseskefuld be-bop hver dag. Man kan indtage artificielle substitutter, men det er ikke helt det samme som den ægte vare. Desværre. Men der er forskning i gang på området.
Mvh. Niels L.
|
|
|
Syntetiske erstatninger kan ganske rigtigt ikke holde abstinenserne nede i længden så jeg glæder mig usigeligt til juli måneds udskejelser, især mandag den syvende klokken nul nul dut |
|
|
Er du i MNBB-underskud, måske?  Hilsen Niels L.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jeg har da ikke sagt at Bjørn er gnaven
Er det Jazz Festival'en vi glæder os til eller er der noget endnu større på vej?
|
|
|
Fastivalen kan næppe blive større og at forlænge den er nok ikke realistisk
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
bjørn skrev:
Nilau skrev:
r-l-b skrev:
|
|
|
Mvh. Niels L.
|
|
|
Syntetiske erstatninger kan ganske rigtigt ikke holde abstinenserne nede i længden så jeg glæder mig usigeligt til juli måneds udskejelser, især mandag den syvende klokken nul nul dut
|
|
|
Er du i MNBB-underskud, måske? 
Hilsen Niels L.
|
|
|
Blandt andet
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I gør ikke meget for at reklamere for Jazz med jeres indforståethed  Men er det det ovenstående setup der er værd at anbefale så sig til  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
|
I gør ikke meget for at reklamere for Jazz med jeres indforståethed Men er det det ovenstående setup der er værd at anbefale så sig til 
|
|
|
Sidste år blev Nilau lang om længe lokket med på holdet som det første og eneste "hifihoved" og det er jo ikke nogen hemmelighed at MNBB snart har 10 år på bagen hvilket formenligt er verdensrekord for at holde et "åben prøve" big band på skinnerne. Ikke sådan at forstå at det faste holds medlemmer ikke interesserer sig for Hifi, vi interesserer os blot mere for levende musik almindelighed og jazz i særdeleshed
Lige præcis mandagen under festivalen hvor MNBB ellers holder sommerferie (maj til sep) trækker så mange mennesker at det anbefales at møde op ved tyvetiden for at få en (god) plads men ventetiden er jo godt anbragt med Thomas Hass Quartet (21.00) eller oppe i Salon K med Anders T Andersens Sextet kl.20.30 (men så ryger pladserne nede i Cafe'en)
|
| Til top |
|
| |