| Forfatter |
|
benjaminnr1 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg skal ud at høre noget forskelligt. Det bør man naturligvis, når man skal bruge så mange penge på det.
Jeg er seriøst begyndt at overveje brugtkøb, men som sagt, det skal være helt i orden.
Her er en Primare-forstærker, brugt: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=83480
4200 kr, god pris?
Hvis jeg nu parer den med 2 stk. Focal Chorus 806 V og en Pioneer DV-600AV-K (går ud fra den er ligesom DV-600AV-S, bare i sort), er det så noget værd?
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner da en fin forstærker! Jeg kender ikke den omtalte model helt, men Primare laver generelt lækkert vellydende grej.
Er sikker på, at et sæt 806 V lyder rigtig godt  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
benjaminnr1 skrev:
Christian S skrev:
| Da du lyder som en yngre fyr vil jeg forslå du køber en Playstation 3, de er tit på tilbud til ca 2700-3000 kr. Så har du samtidig et fedt legetøj. Du har HDMI. Blueray og dvd i kanon kvalitet og man kan hente trailere gratis på nettet osv osv. Det er bare et forslag men jeg er superglad for min. |
|
|
God idé. Jeg har faktisk en Xbox 360, men den har ikke HDMI, kun det der HD-Tv, eller hvad det hedder, så lyden skal ud gennem analoge stik. Dog skal jeg da ikke afvise, at en PS3 godt kunne blive min, når prisen falder yderligere.
CosworthDriver, jeg skal arbejde på Roskilde Festival i fjorten dage, og så kanjeg nemt smutte til Kbh. en af dagene og høre dem. Det vil jeg gøre.
FreZh, jeg er faktisk tidligere blevet anbefalet den Pioneer-DVD, og det er et rigtig godt bud.
Hvilken forstærker til max 4000 kr kan så anbefales til dem? Jeg er måske villig til at købe brugt. Det skal bare være 100% i orden og uden ridser o.lign. Ellers skal der virkelig være penge at spare.
|
|
|
God ide med en PS3, den kan jeg også tilslutte mig. Der får du også det hele, CD, DVD og Blue-ray.
Mht. de Klipsch, så kan de sikkert også findes i Flensborg, hvis du kommer på de kanter. Måske Mediamarkt eller Saturn i Flensborg har dem?
Jeg kan ikke lige huske om Topsound på Østerbrogade har Klipsch F-serien. Men de har ihvertfald Klipsch RF35, som er opbygget på samme måde som F3 (horndiskant og 2 stk. 8 tommer basenheder). De kan ihvertfald give dig et indtryk af Klipsch's lydfilosofi (Klipsch er faktisk verdens største højttalerproducent, de er bare meget oversete i DK, da de aldrig er blevet rigtigt markedsført herhjemme). Jeg blev selv meget positivt overrasket første gang jeg hørte Klipsch og jeg har læst om flere herinde blive ligeså overrasket som mig (som også sidenhen har købt Klipsch, du kan bare søge på Klipsch her i forummet, så kan du læse andres indtryk af Klipsch). Så de er absolut et lyt værd, specielt når du primært hører rockmusik. Og så er deres højttalere generelt meget letdrevne, hvilket betyder, at de kan spille pænt højt, også med mindre forstærkere.
Link til Topsound: http://www.topsoundhifi.dk/?layout=1
Ellers har jeg også kun hørt positivt om Focal, som også nævnes. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
benjaminnr1 skrev:
|
Ja, jeg skal ud at høre noget forskelligt. Det bør man naturligvis, når man skal bruge så mange penge på det.
Jeg er seriøst begyndt at overveje brugtkøb, men som sagt, det skal være helt i orden.
Her er en Primare-forstærker, brugt: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=83480
4200 kr, god pris?
Hvis jeg nu parer den med 2 stk. Focal Chorus 806 V og en Pioneer DV-600AV-K (går ud fra den er ligesom DV-600AV-S, bare i sort), er det så noget værd?
|
|
|
Hvis den ellers er iorden, så giv et bud på 3500,- eller lign. og se hvad der sker.
En fordel ved at købe brugt er at du som regel kan sælge igen uden nævneværdigt tab, hvis du f.eks. om et par år bestemmer dig for at opgradere. Og Primare er et kvalitetsmærke som holder en ok brugtpris. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også bakke op om Klipsch højttalerne som CosworthDriver nævner. Dem skal du afgjort lytte til. Hvis du kan komme til Esbjerg, kan du lytte til dem hos hifi4you.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Jeg kan også bakke op om Klipsch højttalerne som CosworthDriver nævner. Dem skal du afgjort lytte til.
Hvis du kan komme til Esbjerg, kan du lytte til dem hos hifi4you.
|
|
|
Nå ja, havde helt glemt at hifi4you også har Klipsch.  __________________ Mvh
CosworthDriver
|
| Til top |
|
| |
benjaminnr1 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
CosworthDriver skrev:
Delaney skrev:
Jeg kan også bakke op om Klipsch højttalerne som CosworthDriver nævner. Dem skal du afgjort lytte til.
Hvis du kan komme til Esbjerg, kan du lytte til dem hos hifi4you.
|
|
|
Nå ja, havde helt glemt at hifi4you også har Klipsch. 
|
|
|
Har de Klipsch F3?
Jeg skal vist en tur til Esbjerg i Hififreaks og Hifi4you
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg tro, uden at vide det. Der er et billede af F1 på deres hjemmeside. Prøv at skrive til dem og spørge. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med dem der synes en PS3 er en god idé.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg ikke enig med jeg syntes så afgjort at DAB ikke lyder særligt godt, FM er meget bedre.
|
| Til top |
|
| |