| Forfatter |
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
banz skrev:
|
Tak for budet, men umiddelbart tror jeg at en pa blok ville være mere passende til mit behov. 
|
|
|
Jamen velbekomme da... Nu kender jeg jo ikke dit behov... Du skrev vist bare passiv subwoofer...
Jeg er selv imponeret over de 100 W klasse A/300 W klasse A/B som SP-991 yder i 8 Ohm... Mine højtalere er forholdsvis tunge at trække (91 dB), med 2 10" basser i serie, og jeg kan sgu spille rimeligt højt (ca. 115dB)... Og de har stadig godt styr på bassen...
Men det kommer jo an på hvad du skal bruge den til jo...
Har du en Sub, den skal bruges til eller har du kig på nogle mulige??? Ser da gerne et billede osv..
Og ellers go jagt!!! |
|
|
Lige nu står kabinettet til tørring. Det er en ordentlig satan, der med enhed og kabinet vejer en 75kg. Der sidder en 15" enhed i den. Den skal være sort, men har indtil videre kun fået grunder. Jeg havde tænkt mig at lave den lidt shiny, med nogle lag lak, men, hvis jeg alligevel lakkerer den, betyder glans faktoren i den sorte maling så noget? Og blokken lyder da meget god, men jeg har ikke lige pengene til den, tror jeg ender ud med noget pa udstyr, der får man strømmen noget billigere. :) Og, 91db følsomhed er da meget godt?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
|
Jeg har også fået tilbudt en monacor pa 8000 til 2300, har ikke kunnet finde stats på den, er der nogen af jer, der kender den? Sælger siger, at den vejer 36 kg..
|
|
|
Jeg kender den ikke, men den kan sagtens være fin. Men, når du kan få de anerkendte mærker som Crown, Yamaha, Dynacord og Ecler hvorfor så ikke købe en af dem?
Ecler er måske lidt mere ukendt, men den gør det godt. Jeg tror ikke du vil lægge mærke til blæseren hvis du spiller blot lidt højt.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
banz skrev:
|
Jeg har også fået tilbudt en monacor pa 8000 til 2300, har ikke kunnet finde stats på den, er der nogen af jer, der kender den? Sælger siger, at den vejer 36 kg..
|
|
|
Jeg kender den ikke, men den kan sagtens være fin. Men, når du kan få de anerkendte mærker som Crown, Yamaha, Dynacord og Ecler hvorfor så ikke købe en af dem?
Ecler er måske lidt mere ukendt, men den gør det godt. Jeg tror ikke du vil lægge mærke til blæseren hvis du spiller blot lidt højt.
|
|
|
Ja okay, det lyder meget fint, så vil jeg prøve at finde mig en god, billig crown.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
Lige nu står kabinettet til tørring. Det er en ordentlig satan, der med enhed og kabinet vejer en 75kg. Der sidder en 15" enhed i den. Den skal være sort, men har indtil videre kun fået grunder. Jeg havde tænkt mig at lave den lidt shiny, med nogle lag lak, men, hvis jeg alligevel lakkerer den, betyder glans faktoren i den sorte maling så noget? Og blokken lyder da meget god, men jeg har ikke lige pengene til den, tror jeg ender ud med noget pa udstyr, der får man strømmen noget billigere. :) Og, 91db følsomhed er da meget godt? 
|
|
|
Det lyder sgu spændende... 75 kg... Det er rimeligt seriøst 
Mht. glansfaktoren vil jeg ikke mene, det gør nogen forskel... Har lige hørt to sæt ens hjemmebyg HT'ere. Et i mat sort og et i finer med højglans skibslak... Der var umiddelbart ingen forskel... Så giv du den bare nogle lag... Det vil helt sikkert se godt ud!
En Vincent-blok vil nok koste omkring 5000 brugt, men bliver nok svær at finde en enkelt af... Og ja, PA wattene er klart billigere... Men klasse D moduler er såmænd også ved at være kommet godt ned i pris. Især hvis man kan finde noget brugt... Tror det burde være muligt at finde et 1000 W modul for omkring et par tusind... Og så fylder de ikke så meget. Du kan måske skjule den i sub'en.
Ang. følsomheden, har jeg skrevet forkert.... Den er på 89 dB... Og det er heller ikke sååå slemt endda, men med 2 stk 10" basser kommer impedansen ned mellem 2 og 3 Ohm i bastunge sekvenser... Men det klarer de "billige" vincent sgu meget godt...
Men tilbage til din sub.... Hvad er det for en 15" enhed? Og skal den køre som horn, basrefleks eller måske endda transmissionslinie? Går ud fra den skal bruges til hjemmebio... __________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange watt rigtig billig - så skal du finde en gammel NAD 2200. Jeg købte en for en plovmand og den fodrer to stk 12" sls uden at få sved på ribberne!
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Eriksen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for buddene, jeg har nu, hvad jeg skal have.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
| Tak for buddene, jeg har nu, hvad jeg skal have.
|
|
|
Tak for buddet, men som jeg lige har skrevet er jagten ovre.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 26 Juli 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad endte du så med?  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |