Forfatter |
|
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
Så fik jeg endelig taget lidt billeder af mit Densen setup. Lidt info:
Forstærker: Densen B110
Cd/Dvd-afspiller: Panasonic DVD-S53
Kabler:
BSK Cressida Supreme 8 (højttaler)
TMC White Label (signalkabel)
- I løbet af efteråret, står bl.a. TMC kablet for udskiftning, samt skulle jeg gerne få økonomi til Densen cd-afspiller.
Jeg har forsøgt at holde det så enkelt og stilrent som muligt. BKS kablerne mgl. lige sort netstrømpe.
Billeder:

- Uden front

- Med front

- Bagside af højt.

- Bagside af B110

Det var det.. Ris og ros er velkommen!
|
|
|
Hold da op hvor ser det godt ud 
Bruger du spikes eller har du bare skruet dem helt op så højttaleren står på foden ?
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Lækkert setup.  Hvad kabler skal du have og er du utilfreds med TMC? har selv TMC og kan ikke lige se hvad jeg skulle udskifte med. Lyden er meget "hul igennem" og det er svært at finde andre steder i prisklassen...synes jeg.
|
|
|
*Opfølgning på spørgsmål* Jeg tror jeg vil prøve at låne nogle kabler fra csn-teknik, på et tidspunkt i løbet af foråret, bare for at prøve og holde dem op imod de nuværende!
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak mortenkbh
De står på de medflg. spikes, men de er ikke så store, så det kan godt være det ikke er muligt og se dem på billederne!
|
Til top |
|
|
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok et fint setup du har dig der. Og da jeg selv er i besidelse af en B110 vil jeg ikke stille spørgsmålstegn ved om den er kraftig nok, min spiller i hvertfald fint mine Concert 11 højttalere op. Hvilken CD-afspiller har du kig på? __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Storbjerg skrev:
Det er godt nok et fint setup du har dig der. Og da jeg selv er i besidelse af en B110 vil jeg ikke stille spørgsmålstegn ved om den er kraftig nok, min spiller i hvertfald fint mine Concert 11 højttalere op. Hvilken CD-afspiller har du kig på?
|
|
|
Jeg vil holde mig inden for Densen har jeg besluttet mig for, men jeg ved faktisk ikke helt hvilken model endnu Jeg tror jeg vil snakke med nogen forskellige herinde i forum'et og så tage de ting med over til densen og høre dem selv også, før jeg evt. beslutter mig! så forslag er velkomne (inden for Densen)!
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deres 410 er go men storebroderen er vildt go. Så dan er det jo tit at det som koster lidt mere også er bedre, sådan er det ihvertfald med Densen-ting, det er min erfaring. Har selv haft en B150 og den var jeg meget glad for. Men 30K er mange gryn, så måske eb B130 lige passer?
Mht strøm - er der ikke noget om at D laver en ekstern strømforsyning der skulle give noget bedre lyd?
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Deres 410 er go men storebroderen er vildt go. Så dan er det jo tit at det som koster lidt mere også er bedre, sådan er det ihvertfald med Densen-ting, det er min erfaring. Har selv haft en B150 og den var jeg meget glad for. Men 30K er mange gryn, så måske eb B130 lige passer?
Mht strøm - er der ikke noget om at D laver en ekstern strømforsyning der skulle give noget bedre lyd?
|
|
|
Jo den skulle komme i august. DNRG. Her. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
Raskolnikov skrev:
Lækkert setup.  Hvad kabler skal du have og er du utilfreds med TMC? har selv TMC og kan ikke lige se hvad jeg skulle udskifte med. Lyden er meget "hul igennem" og det er svært at finde andre steder i prisklassen...synes jeg.
|
|
|
*Opfølgning på spørgsmål* Jeg tror jeg vil prøve at låne nogle kabler fra csn-teknik, på et tidspunkt i løbet af foråret, bare for at prøve og holde dem op imod de nuværende! |
|
|
Er det så Nordost? MIT eller Supra?  jamen hov! Dit TMC sidder forkert. Pilene skal vende FRA kilden og op til din Densen. Prøv lige det  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
Tak mortenkbh
De står på de medflg. spikes, men de er ikke så store, så det kan godt være det ikke er muligt og se dem på billederne!
|
|
|
Hvad er det for nogle frække højttalerkabler du bruger - dyrt ? ser meget fancy ud.
Jeg er selv meget i tvivl mht højttalerkabler - prøver at genbruge mine Wirewizard Dreamcaster fra mit nuværende setup. Det er solid-core , men skal nok prøve mig lidt frem.
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Jo den skulle komme i august. DNRG. Her.
|
|
|
Den sad jeg faktisk netop igår aftes og kiggede på.. Er jo måske noget jeg kan prøve på et tidspunkt!
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
RVGiUIe8 skrev:
Tak mortenkbh
|
|
|
Hvad er det for nogle frække højttalerkabler du bruger - dyrt ? ser meget fancy ud.
Jeg er selv meget i tvivl mht højttalerkabler - prøver at genbruge mine Wirewizard Dreamcaster fra mit nuværende setup. Det er solid-core , men skal nok prøve mig lidt frem.
|
|
|
Det er nogle BKS Cressida 8 supreme, som jeg fik til en god pris herinde i forum'et.. jeg kender ikke den helt præcise pris, men jeg mener jeg fik oplyst en pris på 2700,- dengang jeg hentede priser ind, da jeg også var ved at finde ud af hvad jeg ville prøve!
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
RVGiUIe8 skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
*Opfølgning på spørgsmål* Jeg tror jeg vil prøve at låne nogle kabler fra csn-teknik, på et tidspunkt i løbet af foråret, bare for at prøve og holde dem op imod de nuværende!
|
|
|
Er det så Nordost? MIT eller Supra?  jamen hov! Dit TMC sidder forkert. Pilene skal vende FRA kilden og op til din Densen. Prøv lige det 
|
|
|
HVA?? godt set, tak! (flovt, hehe) men sådan kan det gå, når man blir så ivrig når man får noget nyt ind af døren blir rettet hurtigst muligt!!
Det er custom sølv kablerne fra CSN-teknik...
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Jo den skulle komme i august. DNRG. Her.
|
|
|
Nogen der ved noget om hvad den basse kommer til at koste? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt imellem 3 og 4 k. Ok. Kender ikke deres custom kabler.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud. Sikke mange der lige pludselig får Focal Chorus inden for døren .
Men jeg blev nu lige lidt nysgerrig efter hvad det er for et par hovedtelefoner du har liggende?
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Det ser rigtig godt ud. Sikke mange der lige pludselig får Focal Chorus inden for døren .
Men jeg blev nu lige lidt nysgerrig efter hvad det er for et par hovedtelefoner du har liggende?
|
|
|
Det er også nogle gode højtalere til prisen jo.. (synes jeg )
Det er ikke nogen sælig som sådan, det er bare nogle tøjmærket WESC lavede på et tidspunkt, jeg kan ik huske præcis hvad netop dén model hedder, men det er i serien til dj'er, mener jeg.. bruger dem kun til ipod nu, har ikke indgang til dem i Densen'en jo..
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
Det er ikke nogen sælig som sådan, det er bare nogle tøjmærket WESC lavede på et tidspunkt, jeg kan ik huske præcis hvad netop dén model hedder, men det er i serien til dj'er, mener jeg.. bruger dem kun til ipod nu, har ikke indgang til dem i Densen'en jo.. |
|
|
Ok. Jeg går lidt op i hovedtelefoner og jeg synes ikke rigtig jeg lige kunne se hvad det var for nogle, så skulle lige have det på plads.
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
RVGiUIe8 skrev:
Det er ikke nogen sælig som sådan, det er bare nogle tøjmærket WESC lavede på et tidspunkt, jeg kan ik huske præcis hvad netop dén model hedder, men det er i serien til dj'er, mener jeg.. bruger dem kun til ipod nu, har ikke indgang til dem i Densen'en jo.. |
|
|
Ok. Jeg går lidt op i hovedtelefoner og jeg synes ikke rigtig jeg lige kunne se hvad det var for nogle, så skulle lige have det på plads.
|
|
|
Helt iorden de spiller ikke tilfredsstillende synes jeg, de er fede, men det lyder ligesom der er et tæppe over hele mellemtonen og diskanten, der mgl. mange detaljer synes jeg, og der går jeg ihvertfald op i når jeg bruger høretlf. at man nogle gange kan høre nogle ting i en sang, som man måske ikke har lagt mærke til før, eller man hører en sang på en helt anden måde..
|
Til top |
|
|
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert anlæg du har dig jeg ville vente med at "hekse" i nye kabler til du får dig en ren cd afspiller, det er der du skal hente mere af det hele!
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
Kane skrev:
RVGiUIe8 skrev:
|
|
|
|
|
Helt iorden de spiller ikke tilfredsstillende synes jeg, de er fede, men det lyder ligesom der er et tæppe over hele mellemtonen og diskanten, der mgl. mange detaljer synes jeg, og der går jeg ihvertfald op i når jeg bruger høretlf. at man nogle gange kan høre nogle ting i en sang, som man måske ikke har lagt mærke til før, eller man hører en sang på en helt anden måde..
|
|
|
Hvis du en dag skulle have lyst til at skifte dem ud, så kig forbi Head-fi foraet er på siden - der er god inspiration at hente.
|
Til top |
|
|