Forfatter |
|
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg Densen B-130 og B-410 på plads. Meget kan man sige - meen fåååck hvor er det flot 
Det var Thomas sillesen der personligt kom med de 2 kasser - ifølge ham er jeg den første i dk der får B-130.
På et senere tidspunkt skal jeg nok lege med lidt kabler ( er dog lidt mistroisk )
Kan desværre ikke oploade billeder max 35 kb , hvordan gør I ????
Morten
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
gør dem mindre. Når du har billederne på din comp. så gem som-jpg. Jammen hvordan spiller det?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
Så fik jeg Densen B-130 og B-410 på plads. Meget kan man sige - meen fåååck hvor er det flot 
Det var Thomas sillesen der personligt kom med de 2 kasser - ifølge ham er jeg den første i dk der får B-130.
På et senere tidspunkt skal jeg nok lege med lidt kabler ( er dog lidt mistroisk )
Kan desværre ikke oploade billeder max 35 kb , hvordan gør I ????
Morten |
|
|
Tillykke med den "lille" ny. Der har længe manglet een til at udfylde hullet mellem B-110 og B-150  Hvordan spiller kassen så?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes den spiller skønt - altså den er jo helt ny nu - måske den blir endnu bedre 
Er helt vild med designet - og det virker som om den har kræfter nok til mit behov.
Eneste anke er nok de klik-lyde der kommer når man ændre volumen. Men sådan skal det jo lyde. Som jeg tidligere har nævnt så er jeg mega skeptisk angående kabler. Jeg har et ældre Taralabs signalkabel på nu ( alternativ et QED i 600 kr klassen ) , Wirewizard Dreamcaster bi-wire højttalerkabel ( med 2 ledere til hver terminal - genbrug fra mine AV k3'er ) Er der nogen som kan lægge hånden på hjertet og sige de oplever stor forskel fra et produkt til et andet ???
Vil prøve at en butik her i kbh hvor man kan låne kablerne med hjem og test -
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@mortenkbh: Jeg synes Van den Hul laver nogle lækre kabler -> Måske det var en mulighed?
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
Er der nogen som kan lægge hånden på hjertet og sige de oplever stor forskel fra et produkt til et andet ???
|
|
|
Tillykke med forstærkeren.
Angående kabler. Jeg har lige lavet en lille test hjemme hos mig selv (interesserede kan læse mere her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58724&P N=2&TPN=2) og jeg vil sige at man kan godt høre forskel, men nogle gange er det minimalt.
Men det er helt rigtigt at få nogle kabler med hjem og lytte på sit eget setup. Et godt råd vil være at få lyttet en masse på dit nuværende setup, så du virkelig kender det godt - på den måde vil det være nemmere at høre om et andet signalkabel giver noget ekstra. Dette gælder naturligvis også for det musik du bruger når du skal teste nye kabler, det skal du også kende godt.
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket Kane , jeg vil prøve det kabel du finder bedst. Leder nemlig efter et kabel der ikke er for hidsigt i toppen.
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
Raskolnikov skrev:
RVGiUIe8 skrev:
Raskolnikov skrev:
Lækkert setup.  Hvad kabler skal du have og er du utilfreds med TMC? har selv TMC og kan ikke lige se hvad jeg skulle udskifte med. Lyden er meget "hul igennem" og det er svært at finde andre steder i prisklassen...synes jeg.
|
|
|
*Opfølgning på spørgsmål* Jeg tror jeg vil prøve at låne nogle kabler fra csn-teknik, på et tidspunkt i løbet af foråret, bare for at prøve og holde dem op imod de nuværende!
|
|
|
Er det så Nordost? MIT eller Supra?  jamen hov! Dit TMC sidder forkert. Pilene skal vende FRA kilden og op til din Densen. Prøv lige det 
|
|
|
HVA?? godt set, tak! (flovt, hehe) men sådan kan det gå, når man blir så ivrig når man får noget nyt ind af døren blir rettet hurtigst muligt!!
Det er custom sølv kablerne fra CSN-teknik...
|
|
|
Fik du nogensinde afprøvet CSN rca ???
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
RVGiUIe8 skrev:
Raskolnikov skrev:
RVGiUIe8 skrev:
Raskolnikov skrev:
Lækkert setup.  Hvad kabler skal du have og er du utilfreds med TMC? har selv TMC og kan ikke lige se hvad jeg skulle udskifte med. Lyden er meget "hul igennem" og det er svært at finde andre steder i prisklassen...synes jeg.
|
|
|
*Opfølgning på spørgsmål* Jeg tror jeg vil prøve at låne nogle kabler fra csn-teknik, på et tidspunkt i løbet af foråret, bare for at prøve og holde dem op imod de nuværende!
|
|
|
Er det så Nordost? MIT eller Supra?  jamen hov! Dit TMC sidder forkert. Pilene skal vende FRA kilden og op til din Densen. Prøv lige det 
|
|
|
HVA?? godt set, tak! (flovt, hehe) men sådan kan det gå, når man blir så ivrig når man får noget nyt ind af døren blir rettet hurtigst muligt!!
Det er custom sølv kablerne fra CSN-teknik...
|
|
|
Fik du nogensinde afprøvet CSN rca ???
|
|
|
Nej desværre.. Men det er min plan og få det gjort her sidst på sommeren/først efteråret.. Ud fra hvad folk skriver om dem (deres erfarringer), så er det det jeg mgl. Jeg mgl stadig og få en ordentlig cd-afspiller i hus, men går lidt og kigger efter en brugt.. så jeg venter med direkte og skifte kabler til jeg har fået dén hjem, tror jeg..
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen albino cdafspillere tilsalg på brugt-markedet ???
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
|
|
|
Jo, der er både en B-400xs og en B-400 plus, som jeg faktisk har siddet og kigget på idag.. så skal lige have kigget på økonomien til det.. men er faktisk lidt i tvivl omkring hvilken en af de to modeller er "bedst", kan ikke huske hvilken en jeg hørte da jeg købte forstærker nemlig.. så skal lige have gået lidt mere i dybden omkring dem!
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
XS'eren er den nyeste/bedste model af de 2. :)
Plus'eren kan vist også opgraderes til en XS'er.
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
mortenkbh skrev:
|
|
|
Jo, der er både en B-400xs og en B-400 plus, som jeg faktisk har siddet og kigget på idag.. så skal lige have kigget på økonomien til det.. men er faktisk lidt i tvivl omkring hvilken en af de to modeller er "bedst", kan ikke huske hvilken en jeg hørte da jeg købte forstærker nemlig.. så skal lige have gået lidt mere i dybden omkring dem!
|
|
|
Har du lagt ørene til diskanten når din forstærker er tændt ( dog uden lyd ) ???
Mine diskanter ZzzssssszzzZZZ en del - er det også tilfældet hos dig ? Har ALDRIG hørt noget på mine andre anlæg 
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det oplever jeg ikke ved mig.. skal den/de jo heller ikke.. prøv at tjekke dine tilslutninger igen, ellers må du jo kontakte Densen omkring problemet!
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
Nej det oplever jeg ikke ved mig.. skal den/de jo heller ikke.. prøv at tjekke dine tilslutninger igen, ellers må du jo kontakte Densen omkring problemet! |
|
|
Jeg har snakket med Dem og de har lovet at undersøge det nærmere. De mente det kunne være pga 826es høje følsomhed. Men hvis du ikke kan høre noget , kan det jo ikke være det.
Tilslutningerne er ok - dog skal jeg lige prøve en anden stikdåse.
Er du ellers glad for Focal og Densen ? 
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
RVGiUIe8 skrev:
Nej det oplever jeg ikke ved mig.. skal den/de jo heller ikke.. prøv at tjekke dine tilslutninger igen, ellers må du jo kontakte Densen omkring problemet! |
|
|
Jeg har snakket med Dem og de har lovet at undersøge det nærmere. De mente det kunne være pga 826es høje følsomhed. Men hvis du ikke kan høre noget , kan det jo ikke være det.
|
|
|
Ja, kig på hvordan dine strømkabler ligger op af dine signal kabler, eller prøv blot og vende strømstikket om i stikdåsen, så du bytter om på polerne, hvis du forstår?
Ja det er jeg bestemt, jeg skulle måske bare have gået efter B-130, for at få lidt mere overskud til 826'erne.. men i det rum som de spiller nu, spiller B-110 dem fint op.. Og 826'erne er jeg rigtig glad for, de giver mig lige det jeg vil ha' synes jeg.. Eneste jeg mgl. er som sagt og få skrabet økonomi til cd-afspiller, inden jeg begynder og rode mere med kabler.. men skifter nok over til custom sølvkablerne fra csn-teknik kunne jeg forestille mig mht signalkabel..
Hvordan med dig? Hvilket setup har du til dine 826'er??
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
mortenkbh skrev:
RVGiUIe8 skrev:
|
|
|
|
|
Ja, kig på hvordan dine strømkabler ligger op af dine signal kabler, eller prøv blot og vende strømstikket om i stikdåsen, så du bytter om på polerne, hvis du forstår?
Ja det er jeg bestemt, jeg skulle måske bare have gået efter B-130, for at få lidt mere overskud til 826'erne.. men i det rum som de spiller nu, spiller B-110 dem fint op.. Og 826'erne er jeg rigtig glad for, de giver mig lige det jeg vil ha' synes jeg.. Eneste jeg mgl. er som sagt og få skrabet økonomi til cd-afspiller, inden jeg begynder og rode mere med kabler.. men skifter nok over til custom sølvkablerne fra csn-teknik kunne jeg forestille mig mht signalkabel..
Hvordan med dig? Hvilket setup har du til dine 826'er??
|
|
|
Jeg har B-130 og B-410 til mine Focal
Sjovt nok har jeg også talt med CSN ang. sølv RCA , og måske ht-kabel. Han skal da have en chance for at overbevise mig om hans kabler er bedre 
Desuden skal vi afprøve noget Ceraballs på højttalerne , jeg synes de har lidt tendens til brum i min stue og på mit trægulv.
|
Til top |
|
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. kabler er det selvfølgelig svært når jeg ikke har en ordentlig cd-afspiller endnu.. men ud fra det setup jeg har nu, der er jeg ihvertfald blevet glad for mine store bks højt.kabler som virkelig giver mig den dybe bas jeg godt kan li'.. men de mgl lidt på toppen, kan godt li at toppen er lidt skarpere end den dæmpede fra bks kablerne, og det er dét som jeg håber på csn kabler kan tilføje lidt.. men havde også tænkt mig, at jeg ville prøve hans højt.kabler bare for at holde dem op imod!
Er du glad for B-130'eren? føler du at du har massere af kraft/overskud?
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en pæn forstærker. lidt ærgerligt med klik/relæ lyde når man skruer op og ned - men det er helt sikkert til at leve med 
Synes kræfterne er rigeligt til mine højttalere , nu ved jeg ikke hvor meget din skala viser når du fyrer op. Men når jeg nærmer mig 145-150 er det nærmest ulideligt at befinde sig i stuen ( alt efter hvad der er smidt i cd-skuffen )
Der sker et eller andet hokus pokus når når B-130 kommer over 100 på skalaen - der kommer det rigtige hug i bassen osv. Det skal siges at jeg synes den spiller super lækkert ved lave lydniveauer - jeg er godt tilfreds.
|
Til top |
|
|