| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
500 på at du ikke kan høre forskel på et sæt mogami kabler til 100 kr. meteren og så det tara-labs-skovs-fis fra hifi klubben mathias |
|
|
Top Jeg kan skam høre tydelig forskel på mit Tara Labs Spectrum 1a og mine TMC White og Yellow Label signalkabler  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad er forskellen? Mere dynamisk, lige som mere levende lyd? Sprødere bund? Bare mere all-round herlighed? Ja, undskyld, men alle de anmeldelser jeg har set af kabler bruger nøjagtig samme beskrivelse.
Men nu har jeg også meget begrænset kabelerfaring __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
LasseHA Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey lækre ht'er... det skal du ha.... 
MEN.... Vil du så lige se at få den forstærker og dvd-afsp. skiftet ud !
Det kan da godt være Yamaha stadig er udemærket... Men med de ht'er, er den altså ikke ok!
Jeg troede da også min NAD T753 var, god nok..... men så fik jeg mig en NAD s100 + s200... wow, hvor var der bare en verden til forskel! Selv om alt det andet udstyr i setup'et på det tidspunkt ikke var noget særligt...
Så se at komme igang! Især, nu hvor du har fået dig sådan et fint ht sæt...  __________________ LG 50PG6000
AudioVector M3 Super mk II
NAD S100
NAD S200
NAD S500
NAD T533
Denon LA-2700
YouSee - Samsung
PS2
Sony ST-SDB900
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Og hvad er forskellen? Mere dynamisk, lige som mere levende lyd? Sprødere bund? Bare mere all-round herlighed? Ja, undskyld, men alle de anmeldelser jeg har set af kabler bruger nøjagtig samme beskrivelse. Men nu har jeg også meget begrænset kabelerfaring  |
|
|
Nej, sådanne forbedringer har jeg ikke lagt mærke til, men jeg har også kun lyttet meget kort til kablerne. Men jeg oplevede en KÆMPE forbedring mht. uønsket støj fra diskanten (måske øvre del af mellemtonen). Det er ikke noget jeg "bilder" mig ind. Jeg har haft store problemer med støj, og dette blev løst da jeg skiftede til TMC kablerne  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
LasseHA skrev:
|
Det kan da godt være Yamaha stadig er udemærket... Men med de ht'er, er den altså ikke ok!
Jeg troede da også min NAD T753 var, god nok..... men så fik jeg mig en NAD s100 + s200... wow, hvor var der bare en verden til forskel! Selv om alt det andet udstyr i setup'et på det tidspunkt ikke var noget særligt...
Så se at komme igang! Især, nu hvor du har fået dig sådan et fint ht sæt... 
|
|
|
Tak skal du have 
Som du kan læse i mine foregående indlæg, har jeg en Audio Note M-Zero samt 2 stk. P-Zero monoblokke på prøve Og jeps, det lyder rigtig godt  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Sveske skrev:
Og hvad er forskellen? Mere dynamisk, lige som mere levende lyd? Sprødere bund? Bare mere all-round herlighed? Ja, undskyld, men alle de anmeldelser jeg har set af kabler bruger nøjagtig samme beskrivelse. Men nu har jeg også meget begrænset kabelerfaring  |
|
|
Nej, sådanne forbedringer har jeg ikke lagt mærke til. Men jeg oplevede en KÆMPE forbedring mht. uønsket støj fra diskanten (måske øvre del af mellemtonen). Det er ikke noget jeg "bilder" mig ind. Jeg har haft store problemer med støj, og dette blev løst da jeg skiftede til TMC kablerne  |
|
|
Nå, men det var da fedt så
Så nogen kabler giver altså en forskel. Men jeg må indrømme, jeg stadig har svært ved at forstå retfærdiggørelsen af kabler til flere tusinde meteren __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
MathiasFB skrev:
Sveske skrev:
|
|
Nej, sådanne forbedringer har jeg ikke lagt mærke til. Men jeg oplevede en KÆMPE forbedring mht. uønsket støj fra diskanten (måske øvre del af mellemtonen). Det er ikke noget jeg "bilder" mig ind. Jeg har haft store problemer med støj, og dette blev løst da jeg skiftede til TMC kablerne 
|
|
|
Nå, men det var da fedt så Så nogen kabler giver altså en forskel. Men jeg må indrømme, jeg stadig har svært ved at forstå retfærdiggørelsen af kabler til flere tusinde meteren  |
|
|
Jeg mærkede helt klart forskel fra mine lakrids signalkabler til mit Tara Labs Spectrum 1a, men endnu større forskel da jeg igen skiftede det ud med TMC. Jeg tror dog ikke på, at der er meget mere at "hente" på mit anlæg mht. opgradering/udskiftning af signalkabler, da de nuværende er rigeligt gode.
Jeg forsøger som alle andre, selvfølgelig på at gøre en god handel. 1000,- pr. meter gav jeg nu ikke. Men det var bestemt det værd!  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
Tillykke med dine nye HT ... et godt valg
Har selv en lille forkærlighed for JM lab de laver nogle meget fine HT
har overvejet 1037BE på et tidspunkt
du skriver nedad gående port hvad er den ekstra port på forsiden så til ???
|
|
|
Har overset din besked, men tak for det
Som jeg fik skrevet længere nede, er begge porte basporte. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
LasseHA Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
LasseHA skrev:
|
|
|
|
Tak skal du have 
Som du kan læse i mine foregående indlæg, har jeg en Audio Note M-Zero samt 2 stk. P-Zero monoblokke på prøve Og jeps, det lyder rigtig godt 
|
|
|
Super! .... skønt at endnu en har fået øjene... ørene op for bedere hi-fi 
...og så overkom jeg ikke at læse hele tråden... så det var gået mig forbi.
__________________ LG 50PG6000
AudioVector M3 Super mk II
NAD S100
NAD S200
NAD S500
NAD T533
Denon LA-2700
YouSee - Samsung
PS2
Sony ST-SDB900
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
LasseHA skrev:
MathiasFB skrev:
LasseHA skrev:
|
|
|
|
Tak skal du have 
Som du kan læse i mine foregående indlæg, har jeg en Audio Note M-Zero samt 2 stk. P-Zero monoblokke på prøve Og jeps, det lyder rigtig godt 
|
|
|
Super! .... skønt at endnu en har fået øjene... ørene op for bedere hi-fi 
...og så overkom jeg ikke at læse hele tråden... så det var gået mig forbi.
|
|
|
Min DVD-afspiller går dog ingen vegne. Den gør det faktisk imponerende godt  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det der audionote blive stående eller hvad? :) For så fortjener det sgu en anden lydkilde imo.
/henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det skal det  Det bliver stående nu! __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist tid til en "hurtig" update. Hermed min udstyrsliste:
Udstyrsliste:
- Forforstærker:
Audio Note M-Zero
- Mono effektforstærker:
Audio Note P-Zero
- DVD:
Yamaha DVD-S661
- Højttalere:
Focal.JMlab Chorus 816 V
- TV:
Philips 32PFL3312
- Pladespiller:
Blaupunkt PLS905 / Lenco B55
Kabler:
- Signalkabel 1: TMC Yellow Label
- Signalkabel 2: TMC White Label
- Signalkabel 3: Tara Labs Spectrum 1a
- Højttalerkabel: Aurora 2 x 4 kvadrat m. Solo Audio bananstik
Billeder:
Glæder mig til at få lidt kommentarer  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
 det er ellers også lidt af et lækkert anlæg du har fået skrabet sammen Mathias - fra scratch til fedt setup på ? et halvt år ? Det tog sku noget længere tid den gang jeg var ung - men sikken et fedt setup - tillykke (navnlig pladespilleren er fed  )
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
det er ellers også lidt af et lækkert anlæg du har fået skrabet sammen Mathias - fra scratch til fedt setup på ? et halvt år ? Det tog sku noget længere tid den gang jeg var ung - men sikken et fedt setup - tillykke (navnlig pladespilleren er fed )
|
|
|
Mange tak r-l-b Jeg er rigtig glad for det! Ja det gik lidt hurtigere end forventet, men jeg gik og drømte om lidt andet grej, og da tilbuddet var der, slog jeg til 
Ja pladespilleren er rigtig god, og passer perfekt - rent udseendsmæssigt med resten Jeg kan desværre ikke bruge den lige pt. da jeg ingen RIAA har. Men når den atter spiller, gør den det sgu ret godt!
Jeg har dog allerede lidt andre ting i kiggerten.. Der er dog ikke tale om nogle udskiftninger. Grejet bliver her  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu ret fedt, det Audio Note der. Hvis det spiller lige så godt som det ser ud - så er der sgu ikke meget at komme efter. Tillykke med det.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wildstyle
Det synes jeg bestemt, at det gør. Det har ændret en del på det samlede indtryk/lydbillede, og det var rart at høre, at Focal højttalerne fulgte med eftersom at de blev spændt for noget (forhåbentligt) bedre grej.
Og mange tak   __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
| Hej wildstyle
Det synes jeg bestemt, at det gør. Det har ændret en del på det samlede indtryk/lydbillede, og det var rart at høre, at Focal højttalerne fulgte med eftersom at de blev spændt for noget (forhåbentligt) bedre grej.
Og mange tak   |
|
|
Det var så lidt.  Men du skal se at få skiftet den DVD ud med en rigtig CD-afspiller.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot anlæg!!  Og Dire Straits er altid godt! ;) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |