Forfatter |
|
kasper24 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja tror jeg vil tage ud og lytte i morgen men hvordan er lyden i moon i forhold til nad???
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo voldsomt mange muligheder i prisklassen op til 20.000kr. Du må nok ud til nogle forskellige forhandlere og høre hvad de kan tilbyde. For 20k får man i øvrigt afsindig meget på brugtmarkedet
|
Til top |
|
|
kasper24 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
men jeg troede nad var et rigtig godt mærke??? og troede master serien var noget af det bedste man kan få??
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den prisklasse findes der jo ikke mange deciderede dårlige produkter, så det vil altid være et spørgsmål om smag og behag hvilken forstærker man synes lyder bedst på et givent sæt højtaler
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper24 skrev:
men jeg troede nad var et rigtig godt mærke??? og troede master serien var noget af det bedste man kan få?? |
|
|
Som sagt, verden uden for Hifiklubben er MEGET stor. NAD master serien er okay, selvom det er tydeligt at Hifiklubbens omfattende "hjernevaskning" virker, og folk vitterligt tror på at det er noget af det bedste. 
Det er okay til prisen, men det er laaaangt fra det bedste der findes. Der er jo forstærker grej i millionklassen som naturligvis gør det noget bedre.
Mht. Moon vs. NAD, så lyder det meget forskelligt. Moon er en anelse farvende i lyden, men lyder behageligt, er forward i lydfilosofien, det er homogent og transperant og fuld af detaljer. NAD Master lyder meget kraftfuldt, det er varmt og hældende til den mørke og tilbagelænede side men også lidt pumpet i bassen og lidt imponator agtigt hvis man kan sige det sådan. Men det er svært at sammenligne, jeg har aldrig hørt dem på samme grej eller i samme rum. 
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være en integreret forstærker, eller må det gerne være for+effekt? Den her Krell bandit ser vild ud (men mangler så lige en pre)!
|
Til top |
|
|
kasper24 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
 vil helst have det samlet intergreret!! men ja den ser ellers ret vild ud...  jamen det er sgu svært hvad man skal vælge har ovenikøbet gået og haft ide om at skulle have surround men er kommet væk fra det igen da jeg ikke tror jeg vil bruge det plus til den pris det ville koste kan man få meget mere stereo for pengene som ovenikøbet også lyder udemærket til film!!! men som sagt jeg skal ud og bruge min dag på at lytte i morgen
|
Til top |
|
|
kasper24 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom jeg en tur i Tape Connection og faldt simpelhen for Musical Fidelity A 5 AMP forstærkeren normal prisen var oppe på 18kg men var så heldig at score mig en demo til 12000kr  og hold op hvor lyder den bare behagelig og åben i forhold til NAD... billeder kommer lige straks
|
Til top |
|
|
kasper24 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|

min nye forstærker Musical Fidelity A5 AMP

så mangler jeg bare en bedre CD afspiller 
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke, det er en glimrende forstærker. Hvad fik dig til at vælge den?
|
Til top |
|
|
kasper24 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes det er en jungle at finde en forstærker der bare lige er den perfekte for en!! da jeg kom ind i Tape Connection var jeg lidt forvirret da jeg slet ikke kender deres produkter... jeg var jo blevet forslået at kigge på Moon men som sælger sagde havde Moon nok ikke et godt bud til mentor 6 i 20000kr klassen da de ikke har meget effekt til den pris!! hans bedste bud var derefter enten Atoll hvis det skulle være lidt billigere eller den som han helt klart selv ville have valgt Musical A5 og da den var sat 6000kr ned i pris fordi det var en demo tænkte jeg det nok ville være et af de bedste køb til 12000kr.. og det ved jeg jo selvfølgelig ikke om det er men for mig virker det som om jeg har fundet det perfekte!!  vil rigtig gerne have CD afspilleren der høre til men må komme senere
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest tror jeg at det spiller godt og det var ikke det værste valg du kunne have foretaget. MF og Dali har jeg hørt spille sammen og det er en udemærket kombi. Men jeg er lidt forbavset over det han fortalte dig. Moon er aldeles størmstærkt og skulle ikke have nogen som helst problemer med at trække et par letdrevne Dali, som Mentor nu engang er.
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Først og fremmest tror jeg at det spiller godt og det var ikke det værste valg du kunne have foretaget. MF og Dali har jeg hørt spille sammen og det er en udemærket kombi. Men jeg er lidt forbavset over det han fortalte dig. Moon er aldeles størmstærkt og skulle ikke have nogen som helst problemer med at trække et par letdrevne Dali, som Mentor nu engang er. |
|
|
Ja dali er generelt nogle af de letteste højtalere at trække, de har nærmest liniær fase og impedans over det meste af frekvensområdet. kasper24:
Tilykke med købet, det er også en super forstærker, en helt anden klasse end den nad, men ja.. den fortjener en bedre cdafspiller.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper24 skrev:
jeg syntes det er en jungle at finde en forstærker der bare lige er den perfekte for en!! da jeg kom ind i Tape Connection var jeg lidt forvirret da jeg slet ikke kender deres produkter... jeg var jo blevet forslået at kigge på Moon men som sælger sagde havde Moon nok ikke et godt bud til mentor 6 i 20000kr klassen da de ikke har meget effekt til den pris!! hans bedste bud var derefter enten Atoll hvis det skulle være lidt billigere eller den som han helt klart selv ville have valgt Musical A5 og da den var sat 6000kr ned i pris fordi det var en demo tænkte jeg det nok ville være et af de bedste køb til 12000kr.. og det ved jeg jo selvfølgelig ikke om det er men for mig virker det som om jeg har fundet det perfekte!! vil rigtig gerne have CD afspilleren der høre til men må komme senere |
|
|
Hej... Du er så meget i tvivl, at du bør tage dig rigtig god tid til at lytte på så meget forskelligt som muligt. Kort og godt! Markedet kan virke uoverskueligt (og det er det også!) så fald ikke ikke for fristelsen til at købe det første og det bedste du støder på. Lav research; læs tests på Nettet, spørg hifi4all, besøg nyhedsgrupper osv. osv. osv..... Nu har du jo fundet ud af, at der findes andre steder end hifiklubben...og så er det bare ud og lytte rundt omkring... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
kasper24 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener i der kunne have været gjort et bedre køb til de 12000kr som jeg har givet for den??
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper24 skrev:
mener i der kunne have været gjort et bedre køb til de 12000kr som jeg har givet for den??  |
|
|
Jeg gør ikke, synes det var et fint valg; og til prisen finder du nok ikke bedre. Men folk er jo forskellige, nogle elsker fx rør, andre hader dem, nogle vil have vinyl andre cd'er, jeg selv vil have flac. Tror ihvertfald det er der Nilau vil hen, ingen kan fortælle hvad der er rigtigt for dig, kun dig selv, ved at undersøge mulighederne.
|
Til top |
|
|
kasper24 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde også kigget lidt på Bladelius TYR den er jo så "kun" på 2x100w 8 ohm hvor MF A5 som jeg har med hjemme nu er på 2x250W 8ohm... men nogen der har en ide om hvilken af de 2 som spiller bedst eller har bud på det med mine dali mentor6??
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper24 skrev:
havde også kigget lidt på Bladelius TYR den er jo så "kun" på 2x100w 8 ohm hvor MF A5 som jeg har med hjemme nu er på 2x250W 8ohm... men nogen der har en ide om hvilken af de 2 som spiller bedst eller har bud på det med mine dali mentor6?? |
|
|
Hehe, troede du var tilfreds med MF'en? Tillykke med den - Behold den noget tid, og se om glæden varer ved -> Ellers må du i gang med at bruge KSB!
|
Til top |
|
|
kasper24 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er ksb? jeg er tilfreds med MF'en  ville bare høre om det ville være endnu bedre med B-Tyr da jeg ikke har sammenlignet med den selv!!
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper24 skrev:
hvad er ksb? jeg er tilfreds med MF'en ville bare høre om det ville være endnu bedre med B-Tyr da jeg ikke har sammenlignet med den selv!! |
|
|
KSB er "Køb Salg Bytte"-sektionen her på sitet.
|
Til top |
|
|