Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Fisher x100, Integreret rørforst. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 April 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Har også set noget negativ omtale af Al P på audiokarma.org (et udmærket forum i øvrigt) jeg tror nu mest det gik på hans (ikke altid lige hurtige)
leveringstider og at være lidt sløv til at svare på mails...

men heldigvis er der jo også andre derude der sælger kopier af de originale manualer: fandt bl.a. et par stykker på ebay, så hvis ikke jeg er heldig
på lørdag, så må jeg jo bløde hvad det koster at få fat i en kopi
det vigtige er diagrammet og det med servicen: hvad den skal måle hvor og den slags.
Til top Vis Chakaranda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chakaranda Besøg Chakaranda's Websted

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 April 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
Al Pugliese, den såkaldte "Fisher Doctor" har fået et rigtigt dårligt ry i Fisher kredse (jf. f.eks. "Fisher group" på yahoo.com), så ham bør man vist holde sig fra.

Han har meget travlt, så du kan roligt regne med at vente et stykke tid på det du køber. Jeg har da fået de dele og manualer jeg har bestilt ved ham - men det tog vidst et par måneder

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 April 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst i "Fisher Forum på Yahoo" , at han er meget ustabil og at der hersker meget stor utilfredshed med hans services i USA?

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 16 April 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeg har læst i "Fisher Forum på Yahoo" , at han er meget ustabil og at der hersker meget stor utilfredshed med hans services i USA?

Vh

Freddy

Ja, listen over folk, der har haft Fisher-ting til rep. hos Fisherdoctor i årevis uden at kunne komme i kontakt med ham er lang på yahoogruppen.  Det sikreste er vist at få lokket Fredmarantzs forskelligartede Fisher X-100 dokumentation forbi pdf-skanner!

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2010 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Ja hvis ikke jeg er så usandsynlig heldig på lørdag at der blandt den stak Fisher-manualer jeg får er noget X-100, så må vi se på hvad næste skridt
blir ;)

En service manual og et diagram skal jeg jo bruge, da jeg vil ha tjek på at servicere vidunderet selv, så ergo skaffer jeg det one way or another

og nogle messingkapper til de knapper der mangler skal den jo også ha .. (er fundet på ebay i øvrigt )
Til top Vis Chakaranda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chakaranda Besøg Chakaranda's Websted

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 16 April 2010 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Jeg scanner gerne om nødvendigt - sig til, hvis det bliver nødvendigt!Big smile

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Tusind tak Freddy, det vender jeg evt. tilbage til på lørdag

egentlig burde man gøre en indsats for at gøre alle disse manualer frit tilgængelige i god kvalitet på nettet: der er vel næppe nogen copyrights
der tilhører nogen længere: og det vil være et stort plus for all "The Fishers" ... både nuværende og kommende generationer.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 16 April 2010 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Chakaranda skrev:
egentlig burde man gøre en indsats for at gøre alle disse manualer frit tilgængelige i god kvalitet på nettet: der er vel næppe nogen copyrights der tilhører nogen længere:

Jo, Al Pugliese har sikkert copyright på manualerne. Han ejer jo firmaet...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2010 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Ja, jo.. men det er vel ikke ensbetydende med at han ejer rettighederne til manualerne...det kan han næppe gøre så mange kopier der er frit til salg
på ebay og alle mulige andre steder

Jeg har i øvrigt en mistanke om at det navn Al ejer ikke er det navn som såvidt jeg ved blev lukket da Avery Fisher solgte firmaet til Emerson
Electric Company i 1969 (derefter hed produkterne jo bare "Fisher")
m.a.o. det navn Al har registreret kan måske bare være fordi navnet var frit (eller fordi fisher familien manglede lidt håndører!) Al Pugliese lugter
ikke af en mand med særligt mange penge..han ligner nærmere en rør-entusiast der tilfældigvis har kastet sig over disse fisher ting fra tredserne og
har kunne registrere navnet for ca. det det koster hos myndighederne derovre. ..ok det er gætværk

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 16 April 2010 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Chakaranda skrev:
Ja, jo.. men det er vel ikke ensbetydende med at han ejer rettighederne til manualerne...det kan han næppe gøre så mange kopier der er frit til salg
på ebay og alle mulige andre steder

Der er masser af ulovlige manualer til salg - de fleste firmaer er jo ligeglade med manualer til ældgamle produkter.

Citér:
Jeg har i øvrigt en mistanke om at det navn Al ejer ikke er det navn som såvidt jeg ved blev lukket da Avery Fisher solgte firmaet til Emerson Electric Company i 1969 (derefter hed produkterne jo bare "Fisher") m.a.o. det navn Al har registreret kan måske bare være fordi navnet var frit (eller fordi fisher familien manglede lidt håndører!) Al Pugliese lugter
ikke af en mand med særligt mange penge..han ligner nærmere en rør-entusiast der tilfældigvis har kastet sig over disse fisher ting fra tredserne og har kunne registrere navnet for ca. det det koster hos myndighederne derovre. ..ok det er gætværk

Så vidt jeg har kunnet læse, købte han restlageret af gamle dele, plus arkivet med de gamle dokumenter. Så det er nok en Fisher-efterkommer han har handlet med...

Og copyright på sådan noget holder i mange år i USA. Det er ikke mange år siden Radiotron Designer's Handbook (fra '52) endelig blev frit tilgængelig...

Men hvis du bare placerer dine scanninger på en server der ikke er i USA, sker der nok ikke ret meget

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 April 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Dette er godt nok et sidespring.

Fisher Videotromle kunne i nogen VHS udskiftes lettere fordi samme var med stiftkontaker. Et  elektronikfirma i USA som købte et andet, samme desturere alt materialet herfra. Nu tænker jeg på manualer og den slags tekniske indhold.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes