Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit anlæg (nye billeder side 7) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Music reference rm200?

Lækker forstærker og ikke synderlig dyr. Meget musikalsk og kan sagtens styre dine højtalere

Sådan her ser den ud i dag (MKII). Bemærk at den har fået alu-dæksel i stedet for krom...

Desuden en knap mere, så udvalgte kredsløb og kondensatore kan holdes med spænding/varme. Forbrug i denne tilstand = 20 Watt. Når man skal høre musik, tænder man for knap 2 - "Play" - og så skal jeg garantere dig for at den spiller musik så du taber kæben...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke dine højtalere men en Mira3 m/Rega egne højtalere samt kabler passer fint til din P9.

En Naim XS er heller ikke værst, noget af det bedste og mest holdbare i prisklassen efter min mening, er dog uden riaa..

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Den røramp er jo en fræk sag, men ved stadig ikke lige om jeg hopper på rørfronten  Så er der endnu en ting man skal tage hensyn til - f.eks. når rørene bliver slidte - og sådan en varmer jo også mere. Jeg nok mere til noget tungt solidstate gear, om det så er klasse det ene eller det andet - bare det er godt og ikke koster en bondegård. Jeg vil tro at monoblokke er den rigtige vej at gå - så kan jeg evt. bruge min nuværende forstærker som forforstærker indtil jeg finder noget bedre. Stereoblokke er da også en mulighed - så kunne man lave bi-amping  Men der er jo så mange muligheder og dem i den rigtige klasse koster en formue er jeg bange for.

Nu kan det godt være at jeg spørger meget dumt, men findes der ikke noget stilrent "billigt" kineser grej som bare sparker mås, eller er det helt udelukket? Har da hørt om en eller anden cayin som hvis nok er anmeldt og fået editors choice her på siden. Så tænker jeg at der må være noget om snakken? Sådan en integreret amp er da måske til at leve med. Er der nogen der har hørt den - eller er jeg virkelig nødt til at begynde at overveje de tunge gutter? Det ender jo bare med at det bliver voldsomt meget dyrere som sædvanlig

Der er også nogle Classic monoblokke der skulle være ret gode - men jeg ved slet ikke om jeg tør prøve den slags, for det er jo noget billigt stads og min tanke siger mig at det slet ikke er så godt som man tror.

Nu har jeg i hvert fald bragt det på banen, det med kinesernes forstærkere - så lad os lige få bekræftet eller aflivet de myter

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Man skal måske holde sig fra kinesiske forstærkere?  Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle der har prøvet dem.

En anden ting er at jeg ved at gå fuldstændig ud af mig selv efter utallige eksperimenter med det irriterende RWB-ophæng fra Rega. Nogle gange kan det virke næsten perfekt, men når det bare sidder en smule løst er det noget af det værste man kan få fat i. Jeg tror ikke det er ophænget den er gal med - det må være den måde det bliver sat fast i væggen på.

Jeg har gasbeton og bruger derfor sådan en her fra Expandet (kan købes i XL-byg):

Den ser jo avanceret ud, og det er den vist også. Jeg bruger dem hvor man skal bore et 8mm hul og bruger en 6mm skrue... Problemet er, at jeg skal spænde stativet stort set hver dag for at få det til at sidde helt stramt. På et tidspunkt vil rawlplug'en ikke være med mere og så sidder hele l**tet løst. Det er ikke fordi det sidder så løst at man kan trække det ud af væggen - sådan er det slet ikke. Men løst nok til at man kan rykke lidt med stativet - stativet virker langt fra så hårdt og stift som når det sidder perfekt. Hvad f*nden skal man gøre?

Jeg har overvejet at mure ting og sager ind i væggen - f.eks. et gevind af en slags, og så bruge "maskinskruer" med fint gevind så man virkelig kan spænde til... samtidig giver det også mulighed for at afmontere stativet når der skal males eller lign, uden at man skal til at bore nye huller. Men jeg har ikke fundet ud af hvordan det skal laves.

Man kunne måske også bore et større hul og kile en mindre træklods ind som virkelig sidder fast - derefter skrue stativet i med almindelige skruer. Hvor holdbart det vil være, har jeg ingen ide om...

Den sidste ide er at bore hele vejen igennem væggen og sætte møtrikker på den anden side og i den dur... men det tror jeg er en rigtig dårlig ide - det vil se grimt ud på den anden side.

Så er jeg efterhånden løbet tør for ideer. Da jeg er ved at explodere af irritation ville det være helt fantastisk hvis nogen kunne komme med nogle ideer til at få det stativ sat så godt fast at det overhovdet ikke kan rykke sig en nanometer i nogen retning.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:

Den sidste ide er at bore hele vejen igennem væggen og sætte møtrikker på den anden side og i den dur... men det tror jeg er en rigtig dårlig ide - det vil se grimt ud på den anden side.

Det har jeg haft lavet i min tidligere bolig  

6 mm gevindstænger hele vejen igennem, endemøtrikker på den pæne ende og med store (ø 30) skiver på den anden side. Så spændes der bare forsigtigt til, så væggen ikke bliver tyndere

Men du kan da få bedre pluks end dem du viser der, spørg i Silvan efter gode pluks til netop gasbeton. Jeg tror jeg har nogen med maskinskruer faktisk, de er fremragende...

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:

Ja, du har ret i at P7 ligger tættere på P9. Jeg vil sige at den største forskel på P7 og P9 er hastigheden og renheden i lyden.

Vil det sige, at en Rega P7 har problemer med at holde hastigheden konstant...??

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Sådan her ser den ud i dag (MKII). Bemærk at den har fået alu-dæksel i stedet for krom...

[/QUOTE]

Lidt sjovt egentlig...
Hvorfor mon den pludselig har fået et aludæksel?
Bedre lyd eller bare profitmaksimering?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

pvh1987 skrev:
Ja, du har ret i at P7 ligger tættere på P9. Jeg vil sige at den største forskel på P7 og P9 er hastigheden og renheden i lyden.
Vil det sige, at en Rega P7 har problemer med at holde hastigheden konstant...??Mvh.Niels

Et gæt fra min side - jeg tolker det som at opleves "hurtigere" pga. fravær af "overhang" - altså mere præcis og stramt. Altså ikke decideret noget med den hastighed der kan måles med en stroboskop-skive.

Lidt ligesom en god MC i forhold til en god MM.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige opdaget noget på NKT Fasteners hjemmeside:

http://www.nkt-fasteners.dk/default.aspx/?ID=329

Så kan man simpelthen indmure en genvindstang nemt og enkelt - mon ikke det er en bedre og en pænere løsning end at smække en gevindstang hele vejen gennem væggen?

Her er en lille artikel:

http://www.building-supply.dk/article/view.html?id=23759

Det må da næsten være det, der er løsningen

Ang. P7, så er der ingen af Rega's pladespillere (i hvert fald ikke P5 med PSU og opefter) der har problemer med at holde hastigheden som sådan. Det er svært at forklare, men P5'eren lyder som en "normal" pladespiller, P7'eren lidt bedre og P9'eren er helt fantastisk til ikke at være sløv i lyden - den er ligeså stram og "hurtig" som en CD-afspiller. Forskellen er stor - slet ikke til at tage fejl af. Hvis du vil have den hyggelige småvarme halvsløve lyd som mange pladespillere kan give, så er det ikke en P9'er du skal have. Men da jeg er "perfektionist" til en vis grad, er P9'eren det perfekte for mig. Der findes jo sikkert andre pladespillere der også er "hurtige" i lyden, men om de kan fås til samme pris, ved jeg ikke. Måske kan en direct drive gøre det, men der følger jo mange ulemper med. Der er sikkert andre der er bedre til at forklare det end jeg er.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

pvh1987: Hvis du alligevel skal til at rode med ophænget af din P9: Har du mulighed for at få pladespilleren lidt væk fra hjørnet (bas-resonanser).

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Medlem skrev:

Lidt sjovt egentlig...

Mvh.
Niels

[/QUOTE]

Tjaae, spørgsmålet er vist om det ikke koster nogenlunde det samme, når det kommer til stykket.

Lydmæssigt kan der vist ikke være den store forskel

Jeg forestrækker det helt klart i alu, så passer det til toppladen  Selvom jeg ææælsker krom

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Basresonanser er vist ikke problemet... hvis stativet er stramt nok vibrerer det ikke i bassen - så er det højere frekvenser, hvor pladespilleren er meget god til at filtrere. Jeg har tænkt på det før i tiden. Men da det ikke er en super stabil væg som f.eks. mursten, så tror jeg det er bedst at montere l**tet i hjørnet, hvor væggen vibrerer mindst.

Det er mit indtryk - men hvad ved jeg - man lærer jo nyt hele tiden Jeg ved bare at det har lykkedes mig at montere stativet så stramt at der ikke er problemer med noget som helst. Det er bare aldrig holdt i længden pga. dårlig befæstigelse

Det ser ud til at hastigheden af lyden bevares, men bassen bliver tynd og slasket og hele lydbilledet falder sammen og bliver fladt, når l**tet ikke sidder stramt nok.

Tro mig, jeg har haft l**tet monteret så godt at lyden var bedre end min CD-afspiller på ALLE punkter... og jeg overdriver ikke. Simpelthen ufattelig stramhed, dynamik og slam i bassen at man slukker cd-afspilleren for at sikre sig at den ikke laver numre med en.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Nilau skrev:
Medlem skrev:

Lidt sjovt egentlig...

Mvh.
Niels

Tjaae, spørgsmålet er vist om det ikke koster nogenlunde det samme, når det kommer til stykket.

Lydmæssigt kan der vist ikke være den store forskel

Jeg forestrækker det helt klart i alu, så passer det til toppladen  Selvom jeg ææælsker krom

[/QUOTE]

Alu køler markant bedre end chrom. Måske derfor

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hej 1987

Der er ikke noget galt med RWB, men befæstigelsen i din væg, derfor vil jeg foreslå dig, at konsultere en håndværker, de kan en del tricks, der kan afhjælpe dit problem.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret, Bent. Det er min egen vurdering at RWB-hylden fungerer fint - den skal bare monteres ordentligt. Og det er da lykkedes mig - endda mange gange - bare ikke noget der holder i længden. Mon ikke løsningen med indmure nogle gevindstænger (6mm er vel passende) kan gøre underværker - de burde da ikke kunne løsne sig? Ellers har du ret i at jeg må gå til de profesionelle. Jeg tror dog at jeg vil gøre et sidste forsøg først - især efter jeg opdagede det forhåbentligt smarte produkt, som jeg linker til længere oppe på denne side.

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:
Man skal måske holde sig fra kinesiske forstærkere?  Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle der har prøvet dem.

En anden ting er at jeg ved at gå fuldstændig ud af mig selv efter utallige eksperimenter med det irriterende RWB-ophæng fra Rega. Nogle gange kan det virke næsten perfekt, men når det bare sidder en smule løst er det noget af det værste man kan få fat i. Jeg tror ikke det er ophænget den er gal med - det må være den måde det bliver sat fast i væggen på.

Jeg har gasbeton og bruger derfor sådan en her fra Expandet (kan købes i XL-byg):

Den ser jo avanceret ud, og det er den vist også. Jeg bruger dem hvor man skal bore et 8mm hul og bruger en 6mm skrue... Problemet er, at jeg skal spænde stativet stort set hver dag for at få det til at sidde helt stramt. På et tidspunkt vil rawlplug'en ikke være med mere og så sidder hele l**tet løst. Det er ikke fordi det sidder så løst at man kan trække det ud af væggen - sådan er det slet ikke. Men løst nok til at man kan rykke lidt med stativet - stativet virker langt fra så hårdt og stift som når det sidder perfekt. Hvad f*nden skal man gøre?

Jeg har overvejet at mure ting og sager ind i væggen - f.eks. et gevind af en slags, og så bruge "maskinskruer" med fint gevind så man virkelig kan spænde til... samtidig giver det også mulighed for at afmontere stativet når der skal males eller lign, uden at man skal til at bore nye huller. Men jeg har ikke fundet ud af hvordan det skal laves.

Man kunne måske også bore et større hul og kile en mindre træklods ind som virkelig sidder fast - derefter skrue stativet i med almindelige skruer. Hvor holdbart det vil være, har jeg ingen ide om...

Så er jeg efterhånden løbet tør for ideer. Da jeg er ved at explodere af irritation ville det være helt fantastisk hvis nogen kunne komme med nogle ideer til at få det stativ sat så godt fast at det overhovdet ikke kan rykke sig en nanometer i nogen retning.

Du skal bruge sådan en her, de virker!

http://www.fischerdanmark.dk/katalog/pdf/almindelig_web.pdf

Kig på side 130

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Sådan en P9 er godtnok smuk! Jeg har selv en p5 med en Exact, hvor meget vil du mene at PSU opgraderingen giver? Er det noget direkte hørbart eller er det småting?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

PSU-opgraderingen af P5'eren var ikke til at tage fejl af - sådan husker jeg det - opstramning af lydbilledet. Mere jævn hastighed, hvis man kan sige det sådan - dermed også strammere bas. Så det vil jeg da anbefale 

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:

Lige en lille detalje: Jeg ser at du har møtrikkerne forneden. Den "korrekte" måde er de 6-kantede møtrikker øverst. Deres sider passer lige til bredden i "rillerne".

Du har sikkert dine grunde til at gøre det omvendt?

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes