Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mine første højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Min kæreste og jeg flytter til København om en måneds tid i vores egen lejlighed, og i den sammenhæng kommer vi til at have en stue på omkring 20-30 kvm som jeg gerne vil have nogle ordentlige stereo-højtalere til. Lejlighedskomplekset er forholdsvist nyt, så væggene er godt isoleret. Det gør derfor ikke så meget, hvis højtalerne kan spille godt op!

Jeg har kigget på et par Dali Ikon 6 med en Denon PMA-700AE forstærker og DVD-700AE CD-afspiller til, men da jeg hørte det i HiFi-klubben syntes jeg ligesom, at musikken manglede lidt "oomph" - jeg fik fx. spillet Madonnas nye, "4 Minutes", som har bas i overflod, og ja... der manglede lidt. Så ekspedienten foreslog at jeg også skulle købe en subwoofer, men er det ikke lige i overkanten til stereohøjtalere? Er det i den sammenhæng mere fornuftigt at opgradere til Dali Ikon 7 eller 8?

Af musik hører jeg mest pop, R&B, lidt rock og en del elektronika.. Dvs. alt fra sukkersød pop som Mariah Carey og lign. over Annie Lennox, George Michael og sådan. Det vildeste jeg hører er nok Marilyn Manson, Rammstein og Korn... den slags!

Kom endelig med forslag o.a., da jeg ærlig talt er rimelig lost! Jeg har et budget på omkring 10-15-20.000 til et ordentlig sæt.

Edit: hvis det kan presses med i budgettet vil jeg MEGET gerne have en pladespiller også!!
Til top Vis henZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henZ

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Denons (billige) forstærkere er både lyse i lyden og ikke for strømstærke, så du evt. kigge efter en anden forstærker?
Er Hifiklubben eneste forretning du har mulighed for at tjekke ud?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

nu du skriver KBH må jeg anbefalde Audio Note

fra Audio consult på frb....findes i alle prislag...

men du må nok ud og lytte,designet spiller måske

osse en rolle....og husk der er andre end "klubben"

der sælger højt.....go jagt

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil egentlig helst holde mig til HiFi-klubben. Ekspedienten satte godt nok en anden forstærker til som var stærkere og havde mere kontrol over højtalerne, men det syntes jeg egentlig lød dårligere??? Det er nok bare mig 

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

henZ skrev:
Jeg vil egentlig helst holde mig til HiFi-klubben. Ekspedienten satte godt nok en anden forstærker til som var stærkere og havde mere kontrol over højtalerne, men det syntes jeg egentlig lød dårligere??? Det er nok bare mig 

Var det en NAD han satte til? Du skal selvfølgelig kunne lide lyden, ellers kan det være ligegyldigt!

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

skal du have andre grunde til at tjekke andre end

hifi-kl. ud??.......lidt benarb. og en hel verden af lyd åbner,

vassagohifi åbner om en måned i KBH....!!!!!

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Designet spiller en rolle, ja! De skal helst ikke være alt for tvivlsomme - var lige inde og kigge på Audio Consults hjemmeside og må sige at designet er lidt... manglende. 

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
henZ skrev:

Var det en NAD han satte til? Du skal selvfølgelig kunne lide lyden, ellers kan det være ligegyldigt!

Det lyder meget rigtigt ja. Jeg syntes bare lyden blev lidt for øh... tilbageholdt. Lidt for kontrolleret. Ikke at bassen skal være ud over det hele for at jeg kan lide det. Det må bare gerne være en lille smule rabalder når bassen rigtigt sætter ind :D

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Du kunne evt. prøve B&W DM683? I Dali Ikon's prisleje synes jeg det er en lækker højttaler...
Mht. forstærker ved jeg ikke helt!

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Dem må jeg lige få hørt på et tidspunkt, det er i hvert fald en flot højtaler!
Forstærker er faktisk også det punkt jeg er mest lost. Specielt fordi jeg blev lidt forvirret da jeg inde i butikken syntes den dyre forstærker lød dårligere... den er helt gal!

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål: Nogen der kender Cambridge's produkter?
Her tænker jeg evt. 740A og 740C?

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

henZ skrev:

Specielt fordi jeg blev lidt forvirret da jeg inde i butikken syntes den dyre forstærker lød dårligere... den er helt gal!

Hvis forstærker og højttalere ikke lydmæssigt matcher, så kan der næsten stå hvad som helst på prismærket...

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ah okay. Kan godt være Denon-forstærkeren passede bedre så. I hvert fald til det lydbillede jeg gerne vil have.

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

mit bedste råd til dig er at lytte til de mere erfarne gutter herinde fra. der findes andre og mere seriøse hifi-butikker end hifi-klubben. jeg vil anbefale dig at besøge audio consult på frederiksberg og topsound hifi inde på østerbrogade. det er seriøse butikker, hvor sælgerne ikke bare prakker dig noget på, men prøver at sælge dig det bedste system ud fra dine egne behov.

det lyder som om du skal bruge en strømstærk forstærker. jeg har selv gode erfaringer med rotel, amc, nad og harman kardon.

de dali højttalere jeg har hørt, har virket ret indelukkede. det lyder som om du generelt bare skal satse på nogle gode højttalere. en god højttaler spiller al slags musik lige godt.

jeg ville ikke vælge en subwoofer, hvis en højttaler manglede noget. så ville jeg gå efter en anden. synes det er en tendens jeg hører fra flere og flere der har været i hifiklubben. hvis det ikke lyder godt skal man bare købe lidt ekstra eller noget dyrere, istedet for at finde et andet mærke der matcher køberens behov bedre.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

henZ skrev:
Hej folkens!

Min kæreste og jeg flytter til København om en måneds tid i vores egen lejlighed, og i den sammenhæng kommer vi til at have en stue på omkring 20-30 kvm som jeg gerne vil have nogle ordentlige stereo-højtalere til. Lejlighedskomplekset er forholdsvist nyt, så væggene er godt isoleret. Det gør derfor ikke så meget, hvis højtalerne kan spille godt op!

Jeg har kigget på et par Dali Ikon 6 med en Denon PMA-700AE forstærker og DVD-700AE CD-afspiller til, men da jeg hørte det i HiFi-klubben syntes jeg ligesom, at musikken manglede lidt "oomph" - jeg fik fx. spillet Madonnas nye, "4 Minutes", som har bas i overflod, og ja... der manglede lidt. Så ekspedienten foreslog at jeg også skulle købe en subwoofer, men er det ikke lige i overkanten til stereohøjtalere? Er det i den sammenhæng mere fornuftigt at opgradere til Dali Ikon 7 eller 8?

Af musik hører jeg mest pop, R&B, lidt rock og en del elektronika.. Dvs. alt fra sukkersød pop som Mariah Carey og lign. over Annie Lennox, George Michael og sådan. Det vildeste jeg hører er nok Marilyn Manson, Rammstein og Korn... den slags!

Kom endelig med forslag o.a., da jeg ærlig talt er rimelig lost! Jeg har et budget på omkring 10-15-20.000 til et ordentlig sæt.

Edit: hvis det kan presses med i budgettet vil jeg MEGET gerne have en pladespiller også!!

jeg er ik i tvivl.......

http://www.klipsch.com/world/eu/en/products/details/rf-63.as px

kig evt i denne tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65096&P N=1

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

vibe skrev:

mit bedste råd til dig er at lytte til de mere erfarne gutter herinde fra. der findes andre og mere seriøse hifi-butikker end hifi-klubben. jeg vil anbefale dig at besøge audio consult på frederiksberg og topsound hifi inde på østerbrogade. det er seriøse butikker, hvor sælgerne ikke bare prakker dig noget på, men prøver at sælge dig det bedste system ud fra dine egne behov.

det lyder som om du skal bruge en strømstærk forstærker. jeg har selv gode erfaringer med rotel, amc, nad og harman kardon.

de dali højttalere jeg har hørt, har virket ret indelukkede. det lyder som om du generelt bare skal satse på nogle gode højttalere. en god højttaler spiller al slags musik lige godt.

jeg ville ikke vælge en subwoofer, hvis en højttaler manglede noget. så ville jeg gå efter en anden. synes det er en tendens jeg hører fra flere og flere der har været i hifiklubben. hvis det ikke lyder godt skal man bare købe lidt ekstra eller noget dyrere, istedet for at finde et andet mærke der matcher køberens behov bedre.

mvh

Hej!

Tak for rådet. Du har sgu nok ret. Men når man sådan står og skal kaste sig ud i sine allerførste højtalere og ved cirka ingenting om det hele, så er det sgu lidt en jungle at rode sig ud i alle mulige forretninger, selvom det da nok klart er det, der er smartest... Puha. Bliver helt forpustet bare af at tænke på det!

Ja, det var netop det med subwooferen jeg tænkte. Må indrømme at de der RF-63'ere ser rigtig gode ud. Den måde han beskrev dem på: "Der er super meget punch og indlevenhed. Lyden er meget mere vedkommende i forhold til de (åbenbart) lidt tilbagelænede Dali'er. Den skingerhed som hornladningen skulle give kan jeg overhovedet ikke fange. De spiller mere balanceret og nuaceret over et større (læs: dybere) spektrum end Dali'erne." - Jamen det lyder jo næsten perfekt!! Designmæssigt er de måske liiige i overkanten, er jeg bange for...

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

vibe skrev:

Jep, og når du nu skal til Kbh skal du næsten væbne dig med tålmodighed, og udnytte udvalget af hi-fi i hovedstaden! God jagt!

Breaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har nævnt Tape Connection, her synes jeg man får en god service og de har ligeledes nogen HT'ere til fornuftige priser, som f. eks DLS R55

Mit Setup

Til top Vis Breaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Breaker

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

henZ skrev:
Hej folkens!

jeg er ik i tvivl.......

http://www.klipsch.com/world/eu/en/products/details/rf-63.as px

kig evt i denne tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65096&P N=1

Helt enig! Klipsch RF63 eller RF82, alt efter hvilken der passer dig bedst størrelsesmæssigt. Men prøv at lytte på RF35 hos Topsound på Østerbrogade, det er forgængeren for RF82. Så er jeg næsten sikker på at du vil blive overbevist over Klipsch'ernes evne til at gengive den musik du nævner med en fantastisk indlevelsesevne og dynamik.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Spindrift
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Breaker skrev:

Slet ingen der har nævnt Tape Connection, her synes jeg man får en god service og de har ligeledes nogen HT'ere til fornuftige priser, som f. eks DLS R55

Nu er de oplevelser de forskellige mennesker har med de forskellige butikker typisk præget af hvilken sælger man får fat på, selve forretningens måde at føre forretning på og selvfølgelig en selv.

I forhold til Tape Connection kan jeg ikke sige andet end at min sidste handel derinde blev min første og sidste, mage til snyde-tampe og låsby-svendsen salgsmetoder. Jeg stod i kø derinde i godt en halv time og det vrøvl nogle af de her sælgere fik fyret af til kunderne før mig var hovedrystende. Tape Connection kan i hvert fald ikke anbefales fra min side...

EDIT: Og for lige at give mit besyv med mht. forstærkervalg: prøv engang at bede om at høre en NAD forstærker, den skulle gerne give lyden lidt mere "OOOMPPH" som du skriver :-) Jeg har haft NAD i 10 år efterhånden og spiller ligesom dig også meget forskelligt musik - jeg må sige at være yderst tilfreds den lyd min 319'er leverer...

Jeg synes selv at Dali IKON serien er et ganske udemærket valg hvis man som du har behov for en alsidig højtaler - og så koster de ikke spidsen af en jetjager :-)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes