Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mine første højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Spindrift skrev:
Breaker skrev:

Slet ingen der har nævnt Tape Connection, her synes jeg man får en god service og de har ligeledes nogen HT'ere til fornuftige priser, som f. eks DLS R55

Nu er de oplevelser de forskellige mennesker har med de forskellige butikker typisk præget af hvilken sælger man får fat på, selve forretningens måde at føre forretning på og selvfølgelig en selv.

I forhold til Tape Connection kan jeg ikke sige andet end at min sidste handel derinde blev min første og sidste, mage til snyde-tampe og låsby-svendsen salgsmetoder. Jeg stod i kø derinde i godt en halv time og det vrøvl nogle af de her sælgere fik fyret af til kunderne før mig var hovedrystende. Tape Connection kan i hvert fald ikke anbefales fra min side...

Det er efterhånden også min opfattelse, TC og HIFIklubben kan næsten være det samme..
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Spindrift skrev:
Breaker skrev:

Slet ingen der har nævnt Tape Connection, her synes jeg man får en god service og de har ligeledes nogen HT'ere til fornuftige priser, som f. eks DLS R55

Nu er de oplevelser de forskellige mennesker har med de forskellige butikker typisk præget af hvilken sælger man får fat på, selve forretningens måde at føre forretning på og selvfølgelig en selv.

I forhold til Tape Connection kan jeg ikke sige andet end at min sidste handel derinde blev min første og sidste, mage til snyde-tampe og låsby-svendsen salgsmetoder. Jeg stod i kø derinde i godt en halv time og det vrøvl nogle af de her sælgere fik fyret af til kunderne før mig var hovedrystende. Tape Connection kan i hvert fald ikke anbefales fra min side...

Det er efterhånden også min opfattelse, TC og HIFIklubben kan næsten være det samme..

Jeg vil gerne tillade mig at sige jeg er dybt uenig.. Jeg synes TC er ganske professionelle, tror det som mange folk gør forkert, er at tage ind i butikkerne, når de har aller flest kunder, sidst på dagen og lørdag formiddag.. Det er her de er aller mest stressede, og har aller mindst tid til at betjene en.. Derudover så tror jeg man skal være varsom med at klandre sælgerne for vrøvl, seføli vil der altid være nogen karlsmart-typer, som oversælger, men tror også vi skal huske at mange der går f.eks. i TC intet aner om produkterne, og derfor skal have tingene forklaret på en lidt anden måde end vi med lidt mere erfaring.. Tror den almene kunde er rimelig ligeglad med imp-dans, følsomhed, højtalerens opbygning etc. det skal bare lyde godt..

Derudover har jeg haft utallige gode oplevelser i TC på Vesterbrogade hvor vi flere gange har siddet til efter lukketid og lyttet på grej, nogen gange har vi endda ikke skulle købe noget (og har informeret sælger om det).. Det viser for mig at hvis man kommer når de har tid, så kryper hifi-entusiasterne op i dem, og så får man al den betjening og kundeservice man kan forlange..

Hvis vi skal tilbage on-topic, så vil jeg anbefale trådstarter at kige på Monitor Audio RS6 fra TC, hvis du godt kan lide Ikon6, vil du blive begejstret over denne højtaler.. Evt. kan du kombinere med Harman Kardon 970-serien, noget Densen B110/B400, Rega Mira3/Apollo eller Rotel..

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Spindrift skrev:

Det er efterhånden også min opfattelse, TC og HIFIklubben kan næsten være det samme...

Nå, jeg er ikke alene!? Det får man ellers let indtrykket af... En, to og så mangler lige en til før vi er vi mange med den oplevelse.

vibe skrev:
mit bedste råd til dig er at lytte til de mere erfarne gutter herinde fra. der findes andre og mere seriøse hifi-butikker end hifi-klubben. jeg vil anbefale dig at besøge audio consult på frederiksberg og topsound hifi inde på østerbrogade. det er seriøse butikker, hvor sælgerne ikke bare prakker dig noget på, men prøver at sælge dig det bedste system ud fra dine egne behov.

Helt enig vibe!

Og ligeledes på Frederiksberg kan nævnes Lydbutikken, hvor man også lytter og vejleder frem for bevidstløst snakkeri og prakken på.

M.v.h
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Jeg var i hifi4you i Esbjerg og lytte til Klipsch mindste gulvmodel, sammen med en Rega forstærker, og en Rega Apollo cd-afspiller, og mage til dynamik skal man lede længe efter, især til de penge. Det lød genialt, min næste højttaler kan meget vel gå hen og blive en Klipsch, det er klart det bedste jeg har lyttet til, til prisen.

Husk på, at et godt anlæg koster altid en del penge. Og derfor er det billigste at finde det rigtige fra starten. Så det er langt fra spild at tage rundt i 3-4 forskellige butikker og få præcis dét, man søger. I stedet for at smide den samme mængde penge efter noget som man bagefter sidder og mener har nogle mangler.

Hvis du rigtigt vil finde det bedste indenfor pengepungens rækkevidde er et brugt køb mange gange noget nær et røverkøb. Især når vi snakker forstærkere og højttalere. Her kan du evt. se om der er noget der falder i den smag, for hvis du kigger på en brugt forstærker til 5k kan du roligt regne med at du bevæger dig omkring 10k kr. klassen, og der er lidt mere at hente

Jeg håber du finder hvad du søger i hvertfald, for der er intet som at tage en chiller med en piller og lytte til godt musik
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

nu vi snakker om at finde det rigtige udstyr første gang, så husk at tage dine yndlings cd'er med ind i butikken og giv dig god tid ved de forskellige anlæg. cd'er som du ved hvordan skal lyde og hvor du kender de forskellige detaljer og lyde, som gør, at det netop er dem der er dine yndlingsskiver.

hvis visse butikker (evt hfk og tc) kører med underbemanding, er det deres egen fejl. hvorimod du i f.eks. topsound, audio consult og musikbutikken på forhånd kan bestille en demonstration og så afsætter de deres tid og evne til dig som kunde.

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Tusind tak for alle jeres gode råd. Desværre kom jeg til at gå ind i HiFi klubben i Herning igår, og da hørte jeg de nye Ikon 8... Jeg må sige at jeg var solgt på stedet. Fuldstændig. Det endte med, at jeg forlod butikken med 2x Ikon 8, en NAD C372 forstærker, NAD C542 CD-afspiller og en masse kabler (eller - det gjorde jeg så ikke. Højtalerne og forstærkerne får jeg først på fredag. Men det lød da godt, ikke? ).

Nu sidder jeg så lidt i det problem at jeg ikke har en anelse om hvordan hulen man terminerer (eller hvad det hedder?) de kabler jeg har. Jeg har 6 meter VdH Clearwater kabler, dvs. 3 meter til hver højtaler... hvordan klipper man bedst sådan noget over? Er det nødvendigt at terminere dem? Hvis ja, hvordan hulen gør jeg så det? Og hvordan får man mest ud af det hele?

Jeg er så forvirret at jeg ikke engang aner, hvad der er positiv og negativ på kablerne. Jeg kan forstå, at der er noget tekst, og at den ene side af kablet er sekskantet og den anden er rund og det er alt sammen fint nok - men hvad er hvad???

Igen tusind tak for alle jeres råd, jeg er ked af at jeg aldrig nåede så langt at jeg kunne følge dem!
Til top Vis henZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henZ

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Okay! Undskyld for mine dumme spørgsmål - jeg har fundet ud af det nu!

Sådan cirka da. Sidder og er igang med at forbinde mine VdH kabler med bananstik.

Kablerne er for tykke til at kunne gå i hvis der stadig er plastic omkring dem, så det har jeg taget af. Det betyder dog, at ledningen bliver mast når jeg spænder skruerne for at holde den fast. Gør det noget?

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

henZ skrev:
Okay! Undskyld for mine dumme spørgsmål - jeg har fundet ud af det nu!

Sådan cirka da. Sidder og er igang med at forbinde mine VdH kabler med bananstik.

Kablerne er for tykke til at kunne gå i hvis der stadig er plastic omkring dem, så det har jeg taget af. Det betyder dog, at ledningen bliver mast når jeg spænder skruerne for at holde den fast. Gør det noget?

Du er nødt til at tage plastikken af højttalkablerne før du terminerer - ellers kommer der ikke meget strøm igennem. Så det er helt rigtigt. Det er fint at de bliver "mast flade". Så er det fordi du har spændt dem nogenlunde ordentligt. Det vigtigste er nemlig at der er en ordentlig forbindelse mellem bananen og metaller i ledningen.

Jeg synes det lyder som et glimrende anlæg du har fået købt. Der er masser af strøm i den NAD forstærker og med IKON 8 får du i hvert fald heller ikke mangel på bas.

Held og lykke med det!  

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

henZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Tak!! Det er rart at vide at det man sidder og har brugt snart en time på ikke er helt hen i vejret 

Ja jeg glæder mig mægtigt til at få det... Det kommer nu på fredag. Så skal der fandme hygges! Jeg havde jo lyttet på Dali 6'eren før men syntes ligesom der manglede noget... så satte han 8'eren til og så var jeg fandme blæst omkuld. Tak skal du ha'!

Hele min familie og min kæreste synes så jeg er komplet åndssvag... men jeg regner med at det holder sådan cirka til på fredag når de får det hørt

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Så bare vent, til du virkelig får smag for hifi og er nødt til liiiiige at opgradere lidt hist og pist og skal have nye netkabler og et nyt liret signalkabel ...

Så skal familien nok korse sig Jeg er stadig ikke helt blevet tilgivet for at smide 15.000 efter min Pathos Logos, og det var endda HALV PRIS! Men det er nok mest, fordi hun synes, den er grim som arvesynden selv

Men tillykke og held og lykke med det nye anlæg!

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Man behøver ikke engang at bruge penge for at få familien til at korse sig. Bare vent til du begynder at bruge flere timer/dage på at flytte højttalerne 2 cm og dreje dem 1 mm for at få det optimale ud af anlægget.

Men til lykke med anlægget. Og velkommen til den mørke side!

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Tja... Min tilgang til tingene er lidt mere anderledes. For jeg ved udemærket godt at jeg ikke har købt det bedste indenfor HiFi, og derfor mener jeg heller ikke at lyden skal være den bedste. Mit anlæg skal bare få mig til, hver dag, at ville tænde det og høre musik på det. Jeg ved at jeg fint kan gå op og købe højttalere en klasse eller 2 bedre, men hvad bliver det næste mon så 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes