| Forfatter |
|
jumbo Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja kan kun sige godt for det har xindak største mono blokke ved godt mange kloge åger er i mod mærket men har sku lyttet på mange ting efter hånden...og hva mine øre kan lide tja ved godt her hjemme prøver sælger næsten alt..kan godt være han syntes jeg ska lytte hans setup til 50 70 tusind men bare ik sikker jeg synes det lyder fedt......prisen er ik af gørende for hvor øre luk øjn og lyt hvem ved måske eltax
|
| Til top |
|
| |
Schoeller Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 23 Juni 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Schoeller Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har også lade mig hoppe med på Kina bølgen og har bestilt sådan en fætter her http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Bewitch%20-%20EL34.html jeg har dog købt den over ebay så slut prisen leveret i DK uden told og moms ender på ca. 2500,-
Jeg har ikke rigtig kunne finde så meget info omkring den, så det er lidt af et long shot. Men af hvad jeg lige umildbart har kunne finde frem til er at det er en OME version af en engelsk amp http://www.puresound.info/
Jeg har læst om mange ( branchemedlemmer) der har mange fordomme overfor ting der er lavet i Kina, og uden at man rigtigt kender produktet kalder man den for en "billig kineser", ok den er billig og den er lavet i Kina, men umildbart tror jeg også der ligger en del fordomme i det når man kalder den for en "billig kineser", men det kan jo ligeså godt bare være de andre der er alt for dyre ! Det virker som om at bare fordi det er en kineser der har samlet den, er det noget være møj. Ja det er da måske heller ikke altid på højde med vestlige standarter, men så igen, det meste alm. eletronik ting er jo produceret i Taiwan og fjernøsten og jeg kan ikke se hvorfor Taiwan fx. skulle være så meget bedre end Kina, det kan nok komme ud på et. Det er rigtig at før i tiden var der en del bras, men de har vidst oppet sig en del og er begyndt at bruge nogle mere fornuftige del. Den amp jeg har købt har vidst fx Russiske rør og en Engelsk strømforsyning, og det er så en kineser der har samlet den, hvilket bla. kan holde prisen helt i bund.
Men måske er det bare det for nogle, at hvis det ikke har kostet spidsen af en jetjager, så må det være noget billigt møj. Jeg kan godt blive en smule irreteret over den form for snobberi, det er jo ikke os alle der gider at bruge 10.000-20.000 kr på en amp.
Ok ja jeg kender ikke selv så meget til kina amps, men har da efterhånden læst mange tråde om hvor glade folk er for dem. Så hvorfor nedgøre det, når folk er glade for dem, og jeg tror godt de flest ved at det naturligvis er en chance at ta når man bestiller en vare fra den anden side af jorden der kun koster 20 % af hvad det koster i europa.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva med at gå efter amerikanske "ting",de burde være
billige pgr. af lav dollar..eller har alle forhandlere ikke
opdaget det??....nyder min nyindkøbte rogue audio cronus,
så bliver go lyd ik billigere......
|
| Til top |
|
| |
Schoeller Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
schoeller,det har jeg osse hørt om,men forstærkere
i den dyre ende må dog kunne sælges billigere,så meget
kan ikke lægges på i fragt,men alt hænger jo sammen,olien
er dyr osv osv......
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg kan for min egen del bare anbefale de billige og svært vellydende Music Angel, med KT88-modellen som kanskje den mest vellykkede.
Se: http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/64721-music-an gel-god-kinesisk-ror-forsterker.html
Den grunnleggende konstruksjonen er meget solid og driftssikker. Den er kjøpt i stort antall i Norge, også ut fra kommentarer fra det norske tollvesen og speditørfirmaer, som melder om sterkt økt trafikk fra HongKong. Og kundene er nesten 100 % tilfredse.
Dette er jo en unik sjanse for de mennesker som ellers ikke har råd til å betale de sedvanlige high-end priser og likevel kan få den samme lyd der hjemme.
At så bransje-medlemmer ønsker å si noe negativt er høyst forståelig, men uten interesse for de mange hifi-venner.

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ikeaboy,
Tillykke med din Bewitch. Om du kan lide lyden i den, er jo svært at sige (lyder ikke så meget "rør" som nogle kunne ønske sig), men du får ihvertfald komponent og samlekvalitet for alle pengene. Nyeste ALPS pot, japanske lytter, Solen kondensatorer, Dale/Vishay modstande, osv.
Faktisk er den engelske Puresound (som tidligere også hed Bewitch), en OEM af Bewitch, og englænderne vil gerne fortælle os, at deres er anderledes (og bedre). Jeg tror dog at det er samme forstærker.
Den har fået supertest i England, og er blevet skamrost på udstillinger, i samspil med meget dyrt grej.
Indgangsrørene er kinesiske NOS militærrør. De er meget bedre end de billige typer. De lyder faktisk godt. Jeg har prøvet at udskifte med nogle der skulle være "bedre", men syntes det går ud over helheden.
Ensretterne er ok, men hvis de begynder at lyne når du tænder, bør du nok udskifte dem. Sovtek eller Svetlana 5U4G (ikke 5U4GB) vil gøre tricket.
Håber du bliver tilfreds med den.
Jeg syntes ihvertfald, at jeg har gjort et super godt køb 
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være sjovt at høre noget af det kinesiske grej mod noget købt i dk i samme prisklasse i en blindtest og se, hvem der vinder.
Jeg har nu set mig noget lun på dussun v8, der er bare, så vidt jeg ved, ingen steder i dk at høre den. Ken I et sted? Undskyld for ot topicstarter, men du må bare sige til, hvis jeg skal trække mig.
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tweaker
Tak for din info.
Jeg frygtet da lidt at det hele bare var billige komponenter mm, jeg vidst kun lige at udgangsrørene var rusisske, og at det muligvis var en engelsk strømforsyning.
Jeg glæder mig virkelig til at få den, om da endnu mere nu, efter din info 
|
| Til top |
|
| |
Schoeller Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|