Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Standere til 30.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
imac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

DPetersen skrev:

Hvis der bliver en shootout så vil jeg gerne deltage, så jeg selv kan bedømme disse AVI ADM9 i forhold til mine L3.

Jeg har læst gæst's tråd, og han er meget begejstret for han's højtalere. Så  kunne jeg måske få lov til at kigge forbi århus engang hr. AM-E?

Mine højttalere er klar om en lille måneds tid, da de stadig er under produktion. Det er den nye ADM9.1Desuden har de et par nye
Neutrons (V/5) på programmet, som giver særklasse lyd til en latterlig lav pris. Især er mellemtonen i referenceklasse...Og vi taler om et sæt
højttalere til omkring 5k.

Hej

Jeg har også bestilt et sæt ADM9.1 hos AVI (Ashley). Jeg regner også med at modtaget dem indenfor et par uger. Jeg bor i københavn og stiller
gerne op til en sammenligning. Det kan dog ikke blive før i august.

Mine er bestilt med optisk indgang og skal fødes fra en Mac eller Squeezebox.

MVH

Tommy

Til top Vis imac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af imac

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

imac skrev:
AM-E skrev:

DPetersen skrev:

Hvis der bliver en shootout så vil jeg gerne deltage, så jeg selv kan bedømme disse AVI ADM9 i forhold til mine L3.

Jeg har læst gæst's tråd, og han er meget begejstret for han's højtalere. Så  kunne jeg måske få lov til at kigge forbi århus engang hr. AM-E?

Mine højttalere er klar om en lille måneds tid, da de stadig er under produktion. Det er den nye ADM9.1Desuden har de et par nye
Neutrons (V/5) på programmet, som giver særklasse lyd til en latterlig lav pris. Især er mellemtonen i referenceklasse...Og vi taler om et sæt

Hej

Jeg har også bestilt et sæt ADM9.1 hos AVI (Ashley). Jeg regner også med at modtaget dem indenfor et par uger. Jeg bor i københavn og stiller

MVH

Tommy

Hej Tommy

Hvor hørte du om ADM9? De er virkelig ikke ret udbredte herhjemme, selvom AVI er ret anerkendt i DK. Selv Rene Jensen havde jo agenturet på AVI herhjemme i sin tid.

Du må lige melde tilbage om, hvad du synes om dem, når du får hænderne i et sæt. Tager du desuden subben med?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Det er virkelig interessant læsning...

"floe" efterspørger højttalere med en klar upfront spillestil. Hvis alle de forskellige mærker og modeller, der nævnes i denne sammenhæng, har en sådan spillestil - kan tråden også tjene til advarsel for mange brugere. Meget nyttigt.

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

"floe" efterspørger højttalere med en klar upfront spillestil. Hvis alle de forskellige mærker og modeller, der nævnes i denne sammenhæng, har en sådan spillestil - kan tråden også tjene til advarsel for mange brugere. Meget nyttigt.

Mvh.
Niels L.

sådan noget pladder

hvad kan vi bruge det til.......

mon ikke manden selv kan sortere efter et lyt

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

AM-E

lidt ot, og undskyld for tråd hijack

Jeg ligger gerne hus til et evt shootout, så er vi også sikre på at de passive har forhold der gør dysten ligeværdig. (jeg går ud fra at sådan en aktiv fætter har fået dig til at smide alt effektgrejet ud )

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Ja jeg undskylder også , men det kunne være rigtig godt med en lyttesession på "neutral grund" Det er fint med mig, også selv om vi skal vente lidt.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Dette her er sakset fra PFM, hvor flere Naim tilhængere hænger ud.

"From what I've been told recently, it seems that some of the dealer chains have certain manufacturers over a barrel, screwing them for more and more profit to counter dwindling sales (or quantity of product sold).

ten years ago, 43% margin was regarded as really good for speakers and 35-37% on electronics. Cables were around 50 - 60%, although one manufacturer offered 70% if you stocked the whole range which one chain did in fact. Now, it seems this latter margin is being sought from speaker manufacturers/distributors apparently.

More fuel to the rant elsewhere. If AVI can maintain their prices, sell direct and offer modest margins to their few dealers to make it worth their while, then good for them. I suspect this is how it's going to be from now on anyway..."

Så folkens, bare fordi produktet ikke koster 20-50k+, så kan det sagtens spille musik. Og husk nu lige på at AVI ikke bare er hvem-som-helst. De har trods alt eksisteret og lavet (dyre) produkter i lang tid.

Desuden har jeg en intern personale-mail fra Cyrus liggende på min computer, som viser hvor korrupt denne branche egentlig er. Jeg har fået den gennem en tidligere ansat.

imac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

imac skrev:
AM-E skrev:

DPetersen skrev:

Hej

MVH

Tommy

Hej TommyHvor hørte du om ADM9? De er virkelig ikke ret udbredte herhjemme, selvom AVI er ret anerkendt i DK. Selv Rene Jensen
havde jo agenturet på AVI herhjemme i sin tid.Du må lige melde tilbage om, hvad du synes om dem, når du får hænderne i et sæt. Tager du
desuden subben med?

Hej AM-E,

Hmm, faktisk ledte jeg efter en løsning som bedre kunne integreres med den digitalisering (læs ripning og indlæggelse på computer) af min
musiksamling som har fundet sted over de senere år. Jeg fik en Squeezeboks for snart 2 år siden og har været glad for den, men savner den
tilgang til min musiksamling som f.eks. min mac med iTunes giver. Derfor overvejede jeg at købe en USB dac til min macbook (som står i vores
stue/alrum) for at opnå den bedre betjening. Dette ville i så fald give det problem at der ville blive over 5 meter til mit stereoanlæg. Jeg stødte så
på ADM9 under en surftur på nettet efter en løsning. Efter at have læst alle de gode anmeldelser kontaktede jeg Ashley (grundlægger af AVI) som
virkede meget reel. Jeg besluttede derfor at tage chancen og bestilte et sæt. Jeg valgte udgaven med optisk indgang, da jeg har optisk udgang i
macbooken. Ydermere har jeg faktisk også en Airport express (trådløs streaming), som også har optisk udgang. Hvis lyden gennem Airport
Express´en er af samme kvalitet som lyden direkte macbooken, så har jeg pludselig meget større fleksibilitet omkring placeringen af højtalerne.
Jeg skal betale 1125 pund for den hvide udgave af ADM9.1 inkl. forsendelse. Det er selvfølgelig mange penge, men set i lyset at man får højtaler,
forstærker og dac(endda en meget god dac) for de penge synes jeg faktisk at prisen er rimelig.
Mht. subben, så har jeg ikke bestilt den, da økonomien ikke lige er til den pt. og desuden tror jeg at ADM9.1 spiller lige så dybt som mine
nuværende Jamo concert 8, så tiden må vise om jeg køber subwooferen også.

MVH

Tommy
Til top Vis imac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af imac

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

hvad et sæt response audio baby grand

bedste stander jeg nogenside har hørt,kan høres hos jumon audio

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale: Sonus Faber Guarneri Homage- de er ...... VILDT gode
Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Nilau skrev:

Mvh.
Niels L.

sådan noget pladder

Jo-jo...selvfølgelig kan "manden" selv sortere...
Men der er sandelig også mange der prøver at undgå højttalere der er decideret "upfront" i deres spillestil. Jeg mener personligt, at en evt. "upfront" lyd udelukkende skal dikteres af den indspilning man lytter til. Og ikke af hverken højttalere eller den dertil hørende elektronik.

Men selvfølgelig....smag og behag er jo forskellig. Nogle foretrækker et ekstra boost på 12 dB mellem 60 og 100 Hz, så der kommer noget power i bassen. Men så er det bare ikke hifi længere...  

Mvh.
Niels

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Jakobsen skrev:

Nilau skrev:

Mvh.
Niels L.

sådan noget pladder

Men der er sandelig også mange der prøver at undgå højttalere der er decideret "upfront" i deres spillestil. Jeg mener personligt, at en evt. "upfront" lyd udelukkende skal dikteres af den indspilning man lytter til. Og ikke af hverken højttalere eller den dertil hørende elektronik.

Men selvfølgelig....smag og behag er jo forskellig. Nogle foretrækker et ekstra boost på 12 dB mellem 60 og 100 Hz, så der kommer noget power i bassen. Men så er det bare ikke hifi længere...  

Mvh.
Niels

hvis jeg forstår dig ret er vi ret enige ...

det er musikken/lyden på pladen der skal fange ens opmærksomhed og ikke HT'ernes egenlyd/farvning

dog har man jo en slags "lyd" man søger ... og "upfront" er ik lige den jeg søger

da det i min verden er = lyst, analytisk og øretrættende

hvor jeg så bedre kan leve med noget der trækker den anden vej

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

sonus faber guarneri homage

og jeg skriver det ikke for at være irriterende

køb dem før din nabo

de er transparente som elektrostater

laver et super forsvindingsnummer , og en mellemtone og top der er i verdensklasse

luft luft luft

smukke som bare( min kone syntes dog standerne er grimme)Dog nævnte hun at de lød bedre end mine 802 nautilus

ekstremt lyttevenlige, med en tand til den varme side

kort sagt en ret så god stander, der dog har sin naturlige begrænsning i bunden

jeg spillede på mark levinson no 334, men de er også gode på rør

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Jammen fantastisk med sonus faber, de kan få dynamiske enheder lige så transparente som elektrostater.Hvilke elektrostater har du fortaget sammenligningen med.

mvh

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

quad, magnepan , marin logan( puha)

og det er ikke sonus faber generelt jeg taler om . har også haft Extremaen... den gør det ikke på samme måde...men den guarneri er ret så hurtig

egentlig syntes jeg lyden lænede sig lidt op ad quad 63... og så er de lidt nemmere at placere

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

AM-E skrev:
  Hvis du først har hørt en velkonstrueret aktiv højttaler, er der ingen vej tilbage. En passiv (hvilken som helst) vil virke sløv og fuld af forvrængning til sammenligning.

Fornemmer jeg en udfordring til en shootout? Jeg tager dig på ordet

Det kunne være spændende....jeg har dog ikke bil

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Køb et sæt Tandberg StudioMonitors, floe.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

og det er ikke sonus faber generelt jeg taler om . har også haft Extremaen... den gør det ikke på samme måde...men den guarneri er ret så hurtig

egentlig syntes jeg lyden lænede sig lidt op ad quad 63... og så er de lidt nemmere at placere

Magnepan er ikke elektrostater .... 

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Nilau skrev:
Jakobsen skrev:

Nilau skrev:

Mvh.
Niels L.

sådan noget pladder

Mvh.
Niels

hvis jeg forstår dig ret er vi ret enige ...

det er musikken/lyden på pladen der skal fange ens opmærksomhed og ikke HT'ernes egenlyd/farvning

dog har man jo en slags "lyd" man søger ... og "upfront" er ik lige den jeg søger

da det i min verden er = lyst, analytisk og øretrættende

hvor jeg så bedre kan leve med noget der trækker den anden vej

Vi er helt enige hér, Jakobsen! 

Mvh.
Niels

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

Bortset fra at Magnepan ikke er elektrostater, er det utroligt at du har været så uheldig at lytte til to forskellige sæt elektrostater der åbenbart begge har været defekte... 

Mvh.
Niels

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum