| Forfatter |
|
imac Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
DPetersen skrev:
Hvis der bliver en shootout så vil jeg gerne deltage, så jeg selv kan bedømme disse AVI ADM9 i forhold til mine L3.
Jeg har læst gæst's tråd, og han er meget begejstret for han's højtalere. Så kunne jeg måske få lov til at kigge forbi århus engang hr. AM-E?
|
|
|
Mine højttalere er klar om en lille måneds tid, da de stadig er under produktion. Det er den nye ADM9.1Desuden har de et par nye
Neutrons (V/5) på programmet, som giver særklasse lyd til en latterlig lav pris. Især er mellemtonen i referenceklasse...Og vi taler om et sæt
højttalere til omkring 5k. |
|
|
Hej
Jeg har også bestilt et sæt ADM9.1 hos AVI (Ashley). Jeg regner også med at modtaget dem indenfor et par uger. Jeg bor i københavn og stiller
gerne op til en sammenligning. Det kan dog ikke blive før i august.
Mine er bestilt med optisk indgang og skal fødes fra en Mac eller Squeezebox.
MVH
Tommy
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
imac skrev:
AM-E skrev:
DPetersen skrev:
Hvis der bliver en shootout så vil jeg gerne deltage, så jeg selv kan bedømme disse AVI ADM9 i forhold til mine L3.
Jeg har læst gæst's tråd, og han er meget begejstret for han's højtalere. Så kunne jeg måske få lov til at kigge forbi århus engang hr. AM-E?
|
|
|
Mine højttalere er klar om en lille måneds tid, da de stadig er under produktion. Det er den nye ADM9.1Desuden har de et par nye
Neutrons (V/5) på programmet, som giver særklasse lyd til en latterlig lav pris. Især er mellemtonen i referenceklasse...Og vi taler om et sæt
|
|
Hej
Jeg har også bestilt et sæt ADM9.1 hos AVI (Ashley). Jeg regner også med at modtaget dem indenfor et par uger. Jeg bor i københavn og stiller
MVH
Tommy
|
|
|
Hej Tommy Hvor hørte du om ADM9? De er virkelig ikke ret udbredte herhjemme, selvom AVI er ret anerkendt i DK. Selv Rene Jensen havde jo agenturet på AVI herhjemme i sin tid. Du må lige melde tilbage om, hvad du synes om dem, når du får hænderne i et sæt. Tager du desuden subben med? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er virkelig interessant læsning...
"floe" efterspørger højttalere med en klar upfront spillestil. Hvis alle de forskellige mærker og modeller, der nævnes i denne sammenhæng, har en sådan spillestil - kan tråden også tjene til advarsel for mange brugere. Meget nyttigt.
Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
"floe" efterspørger højttalere med en klar upfront spillestil. Hvis alle de forskellige mærker og modeller, der nævnes i denne sammenhæng, har en sådan spillestil - kan tråden også tjene til advarsel for mange brugere. Meget nyttigt.
Mvh. Niels L.
|
|
|
sådan noget pladder
hvad kan vi bruge det til.......
mon ikke manden selv kan sortere efter et lyt
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E
lidt ot, og undskyld for tråd hijack
Jeg ligger gerne hus til et evt shootout, så er vi også sikre på at de passive har forhold der gør dysten ligeværdig. (jeg går ud fra at sådan en aktiv fætter har fået dig til at smide alt effektgrejet ud ) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg undskylder også  , men det kunne være rigtig godt med en lyttesession på "neutral grund"  Det er fint med mig, også selv om vi skal vente lidt. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette her er sakset fra PFM, hvor flere Naim tilhængere hænger ud.
"From what I've been told recently, it seems that some of the dealer
chains have certain manufacturers over a barrel, screwing them for more
and more profit to counter dwindling sales (or quantity of product
sold).
ten years ago, 43% margin was regarded as really good for speakers and
35-37% on electronics. Cables were around 50 - 60%, although one
manufacturer offered 70% if you stocked the whole range which one chain
did in fact. Now, it seems this latter margin is being sought from
speaker manufacturers/distributors apparently.
More fuel to the rant elsewhere. If AVI can maintain their prices, sell
direct and offer modest margins to their few dealers to make it worth
their while, then good for them. I suspect this is how it's going to be
from now on anyway..."
Så folkens, bare fordi produktet ikke koster 20-50k+, så kan det sagtens spille musik. Og husk nu lige på at AVI ikke bare er hvem-som-helst. De har trods alt eksisteret og lavet (dyre) produkter i lang tid.
Desuden har jeg en intern personale-mail fra Cyrus liggende på min computer, som viser hvor korrupt denne branche egentlig er. Jeg har fået den gennem en tidligere ansat.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
imac Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
imac skrev:
AM-E skrev:
DPetersen skrev:
|
|
|
|
|
Hej
MVH
Tommy
|
|
|
Hej TommyHvor hørte du om ADM9? De er virkelig ikke ret udbredte herhjemme, selvom AVI er ret anerkendt i DK. Selv Rene Jensen
havde jo agenturet på AVI herhjemme i sin tid.Du må lige melde tilbage om, hvad du synes om dem, når du får hænderne i et sæt. Tager du
desuden subben med? |
|
|
Hej AM-E,
Hmm, faktisk ledte jeg efter en løsning som bedre kunne integreres med den digitalisering (læs ripning og indlæggelse på computer) af min
musiksamling som har fundet sted over de senere år. Jeg fik en Squeezeboks for snart 2 år siden og har været glad for den, men savner den
tilgang til min musiksamling som f.eks. min mac med iTunes giver. Derfor overvejede jeg at købe en USB dac til min macbook (som står i vores
stue/alrum) for at opnå den bedre betjening. Dette ville i så fald give det problem at der ville blive over 5 meter til mit stereoanlæg. Jeg stødte så
på ADM9 under en surftur på nettet efter en løsning. Efter at have læst alle de gode anmeldelser kontaktede jeg Ashley (grundlægger af AVI) som
virkede meget reel. Jeg besluttede derfor at tage chancen og bestilte et sæt. Jeg valgte udgaven med optisk indgang, da jeg har optisk udgang i
macbooken. Ydermere har jeg faktisk også en Airport express (trådløs streaming), som også har optisk udgang. Hvis lyden gennem Airport
Express´en er af samme kvalitet som lyden direkte macbooken, så har jeg pludselig meget større fleksibilitet omkring placeringen af højtalerne.
Jeg skal betale 1125 pund for den hvide udgave af ADM9.1 inkl. forsendelse. Det er selvfølgelig mange penge, men set i lyset at man får højtaler,
forstærker og dac(endda en meget god dac) for de penge synes jeg faktisk at prisen er rimelig.
Mht. subben, så har jeg ikke bestilt den, da økonomien ikke lige er til den pt. og desuden tror jeg at ADM9.1 spiller lige så dybt som mine
nuværende Jamo concert 8, så tiden må vise om jeg køber subwooferen også.
MVH
Tommy
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad et sæt response audio baby grand
bedste stander jeg nogenside har hørt,kan høres hos jumon audio
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale: Sonus Faber Guarneri Homage- de er ...... VILDT gode
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Nilau skrev:
Mvh. Niels L.
|
|
|
sådan noget pladder
mon ikke manden selv kan sortere efter et lyt |
|
|
Jo-jo...selvfølgelig kan "manden" selv sortere... Men der er sandelig også mange der prøver at undgå højttalere der er decideret "upfront" i deres spillestil. Jeg mener personligt, at en evt. "upfront" lyd udelukkende skal dikteres af den indspilning man lytter til. Og ikke af hverken højttalere eller den dertil hørende elektronik. Men selvfølgelig....smag og behag er jo forskellig. Nogle foretrækker et ekstra boost på 12 dB mellem 60 og 100 Hz, så der kommer noget power i bassen. Men så er det bare ikke hifi længere...  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Jakobsen skrev:
Nilau skrev:
Mvh. Niels L.
|
|
|
sådan noget pladder
|
|
|
Jo-jo...selvfølgelig kan "manden" selv sortere... Men der er sandelig også mange der prøver at undgå højttalere der er decideret "upfront" i deres spillestil. Jeg mener personligt, at en evt. "upfront" lyd udelukkende skal dikteres af den indspilning man lytter til. Og ikke af hverken højttalere eller den dertil hørende elektronik.
Men selvfølgelig....smag og behag er jo forskellig. Nogle foretrækker et ekstra boost på 12 dB mellem 60 og 100 Hz, så der kommer noget power i bassen. Men så er det bare ikke hifi længere... 
Mvh. Niels
|
|
|
hvis jeg forstår dig ret er vi ret enige ...
det er musikken/lyden på pladen der skal fange ens opmærksomhed og ikke HT'ernes egenlyd/farvning
dog har man jo en slags "lyd" man søger ... og "upfront" er ik lige den jeg søger
da det i min verden er = lyst, analytisk og øretrættende
hvor jeg så bedre kan leve med noget der trækker den anden vej
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonus faber guarneri homage
og jeg skriver det ikke for at være irriterende
køb dem før din nabo
de er transparente som elektrostater
laver et super forsvindingsnummer , og en mellemtone og top der er i verdensklasse
luft luft luft
smukke som bare( min kone syntes dog standerne er grimme)Dog nævnte hun at de lød bedre end mine 802 nautilus
ekstremt lyttevenlige, med en tand til den varme side
kort sagt en ret så god stander, der dog har sin naturlige begrænsning i bunden
jeg spillede på mark levinson no 334, men de er også gode på rør
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen fantastisk med sonus faber, de kan få dynamiske enheder lige så transparente som elektrostater.Hvilke elektrostater har du fortaget sammenligningen med.
mvh
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad, magnepan , marin logan( puha)
og det er ikke sonus faber generelt jeg taler om . har også haft Extremaen... den gør det ikke på samme måde...men den guarneri er ret så hurtig
egentlig syntes jeg lyden lænede sig lidt op ad quad 63... og så er de lidt nemmere at placere
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
AM-E skrev:
| Hvis du først har hørt en velkonstrueret aktiv højttaler, er der ingen vej tilbage. En passiv (hvilken som helst) vil virke sløv og fuld af forvrængning til sammenligning. |
|
|
Fornemmer jeg en udfordring til en shootout? Jeg tager dig på ordet 
|
|
|
Det kunne være spændende....jeg har dog ikke bil  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et sæt Tandberg StudioMonitors, floe.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
og det er ikke sonus faber generelt jeg taler om . har også haft Extremaen... den gør det ikke på samme måde...men den guarneri er ret så hurtig
egentlig syntes jeg lyden lænede sig lidt op ad quad 63... og så er de lidt nemmere at placere
|
|
|
Magnepan er ikke elektrostater ....
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Nilau skrev:
Jakobsen skrev:
Nilau skrev:
Mvh. Niels L.
|
|
|
sådan noget pladder
|
|
|
Jo-jo...selvfølgelig kan "manden" selv sortere... Men der er sandelig også mange der prøver at undgå højttalere der er decideret "upfront" i deres spillestil. Jeg mener personligt, at en evt. "upfront" lyd udelukkende skal dikteres af den indspilning man lytter til. Og ikke af hverken højttalere eller den dertil hørende elektronik.
Men selvfølgelig....smag og behag er jo forskellig. Nogle foretrækker et ekstra boost på 12 dB mellem 60 og 100 Hz, så der kommer noget power i bassen. Men så er det bare ikke hifi længere... 
Mvh. Niels
|
|
|
hvis jeg forstår dig ret er vi ret enige ...
det er musikken/lyden på pladen der skal fange ens opmærksomhed og ikke HT'ernes egenlyd/farvning
dog har man jo en slags "lyd" man søger ... og "upfront" er ik lige den jeg søger
da det i min verden er = lyst, analytisk og øretrættende
hvor jeg så bedre kan leve med noget der trækker den anden vej
|
|
|
Vi er helt enige hér, Jakobsen!  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
egentlig syntes jeg lyden lænede sig lidt op ad quad 63... og så er de lidt nemmere at placere |
|
|
Bortset fra at Magnepan ikke er elektrostater, er det utroligt at du har været så uheldig at lytte til to forskellige sæt elektrostater der åbenbart begge har været defekte...  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |