Forfatter |
|
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes du skulle smutte et smut ind i Hifiklubben eller anden butik hvor de handler projektorer og se dem lidt ad før du springer på sådan en fætter, du kunne evt. være følsom over for regnbuer? (DLP teknik) eller måske farverne eller sort ikke er godt nok? eller ikke nok lys til dit rum, har du også tænkt på lys afdæmpning?
Husk efter de 8500,- for projektor skal der lærred, kabler, evt. ophæg og porto. 10000 kr, naa tro ikke chef. 14000 kr kunne måske gøre det samlagt, i den billig enden af 1080p projektor marked. Det vil være det samme som at vælger imellem to LCD skærme en billigere til 10k og en dyere til 15k f.eks. __________________ Min Bio
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok ikea du mener altså der er en synlig fokus fejl på alle Z2000 under opstart, det tror jeg overhoved ikke, mit indtryk er at det er et problem på 1 udaf 1000 ellers vil der være meget mere skriveri end jeg umiddelbart har set
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh, har lige opdaget, at jeg ikke har så meget plads til rådighed, som forventet..
- nogle, der kender et billigt, midlertidigt 70" lærred?
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
ok ikea du mener altså der er en synlig fokus fejl på alle Z2000 under opstart, det tror jeg overhoved ikke, mit indtryk er at det er et problem på 1 udaf 1000 ellers vil der være meget mere skriveri end jeg umiddelbart har set |
|
|
Ja du har muligvis ret, jeg turde bare ikke selv at løbe riskoen, derfor valgte jeg en Z5ér som nok skal holde mig glad i de næste par år. Som sagt synes jeg også 1080p er en smule overvuderet så længe man er under 100" . Man skal udelukkende kører bluray før der er lidt at hente, bluray er hammerdyre, der findes ingen tv stationer der sender i 1080p kun 720p, så der er heller ikke noget at hente.
Nej vent et par år med at købe 1080p projektorer hvis man ikke vil offre 30.000- 50.000,- på noget ordenlig kvalitet, og hvis man bare har tænkt sig at se sd-dvd er det helt godnat at købe 1080p, efter min mening.
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|

Dare_Devil skrev:
Argh, har lige opdaget, at jeg ikke har så meget plads til rådighed, som forventet..
- nogle, der kender et billigt, midlertidigt 70" lærred?
|
|
|
Ja da http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70049526
Nej det er virkelig kun en nødløsning, hvis du har hvide vægge vil de nok være ligeså velegnet 
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan det vel godt, jeg har selv et quality screen lærred jeg er rigtig glad for. Den du linker til fra Techhaus er vist et af quality screens mest skrabet lærred så jeg ved ikke hvor godt det er. Det andet kender jeg ikke.
Hvis du ikke har købt en projektor endnu kunne du overveje at handle i sverige http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se112909 HUSK det er priser i svenske kroner, så det er faktisk rimlig billigt ifht Danmark. De har også mange billige lærred i den butik og også flere pakker hvor du både får projektor og lærred. Klik på "Hemmabiopaket" og derefter på "Paket projektorer"
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja men tror du godt du kan holde ud at høre på 30db når du ser film, for det er altså temlig meget. Det er sådan lidt som at gå tilbage i tiden at købe en projektor der larmer så meget. Jeg vil råde dig kraftigt til at ser og høre den inden du køber den. Jeg ved ikke om købe lovgivingen om 14 dags returret ved net køb, gælder når man køber projektorer ?
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
Tja men tror du godt du kan holde ud at høre på 30db når du ser film, for det er altså temlig meget. Det er sådan lidt som at gå tilbage i tiden at købe en projektor der larmer så meget. Jeg vil råde dig kraftigt til at ser og høre den inden du køber den. Jeg ved ikke om købe lovgivingen om 14 dags returret ved net køb, gælder når man køber projektorer ?
|
|
|
Det gør den, såfremt vi snakker DK, men da det er UK, går det ikke nej ;)..
.. tjaa, det lyder godt nok af meget larm - men jeg ser ikke rigtig, at han klager over det i anmeldelsen, og har ikke hørt om støjproblemer fra nogen, der rent faktisk har haft X10 :\.. - men det betyder selvfølgelig ikke, at de ikke findes ;)
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dare_Devil skrev:
ikeaboy skrev:
|
|
|
Det gør den, såfremt vi snakker DK, men da det er UK, går det ikke nej ;)..
.. tjaa, det lyder godt nok af meget larm - men jeg ser ikke rigtig, at han klager over det i anmeldelsen, og har ikke hørt om støjproblemer fra nogen, der rent faktisk har haft X10 :\.. - men det betyder selvfølgelig ikke, at de ikke findes ;)
|
|
|
Ja jeg synes bare 30 db lyder af meget, men det kan da godt være det ikke er så slemt igen, ellers kan man vel også altid prøve at bygge en hushbox omkring hvis det skulle blive for slemt.
Men ja det er det evige dilemma når man skal købe projektor, at det er rimlig begrænset hvor man kan se dem i funktion.
Grunden til jeg ikke er/var sikker på det med returret, er jo på grund af lampen som man jo godt kan nå at kører en hel del timer på i løbet af 14 dage, det tror jeg ikke de fleste forhandlere vil være så glade for. Jeg ved at det ikke er alle ting der er omfattet af denne lov, fx. film og spil kan man ikke retunere hvis embalagen er brudt. Så jeg kunne godt forstille mig at projektorer heller ikke var indbefattet i returretloven pga det med lampen.
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
ok ikea du mener altså der er en synlig fokus fejl på alle Z2000 under opstart, det tror jeg overhoved ikke, mit indtryk er at det er et problem på 1 udaf 1000 ellers vil der være meget mere skriveri end jeg umiddelbart har set |
|
|
Det er mit indtryk at det ER en generel fejl i designet af Z2000 - noget mekanisk i linseoptikken er påvirket af varmeudviklingen - og du kan så vælge at indstille fokus når den er varm, og acceptere at den er lidt ude af fokus i starten - eller altid justere 2 gange når du ser film.
Det er samtidigt også mit indtryk, at det er MINIMALT den ændrer fokus - ser du bare film, lægger du ikke mærke til det - men dem som har bemærket det, har tæsket alt muligt test-materiale med diverse 1-pixel stribe mønstre igennem, og stået tæt på lærredet.
----------------
Mht. støj fra en projektor - så kan db angivelsen godt være misvisende. Selvom to blæsere måles til samme db, kan lyden/klangen/frekvensområdet fra den ene være langt mere pågående og irriterende end den anden. Men når det så er sagt, så er 30db meget højt.
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 06 August 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man sige at Z2000 er markant bedre end Z5 hvis man ønsker at afspille blue-ray? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 09 August 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Kan man sige at Z2000 er markant bedre end Z5 hvis man ønsker at afspille blue-ray?
|
|
|
Hvis billedet er stort nok til at du kan drage fordel af 1080P opløsningen, så vil jeg sige ja.
|
Til top |
|
|