Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 23:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Amphion Argon 2 Anniversary (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Amphion har 10 års jubilæum i år, og det fejrer de ved at opgradere deres første model Argon/Argon 2 til en Anniversary version. Og som det allerførste hi-fi magasin, har HIFI4ALL.DK fået dem ind til test.

Læs hele anmeldelsen her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1886&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Endnu en fuldstændig ubrugelig anmeldelse fra Mikkel Gige...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Nå ja, DU kunne jo BRUGE den til at være negativ

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Konstruktiv kritik tak! Det du kommer med der kan ingen bruge til noget.

Jeg vil anbefale dig at læse "Tænk før du taler" der giver en række gode tips til, hvordan du bedst kommunikerer her på siden, ja og på nettet generelt.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Vi ser da gerne en test fra din side

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hvad menes der med, at diskanten har fundet vej fra topmodellen.Det kan betyde, at der forholdmæssigt sidder en ekstremt billigt enhed i en 100000krs højtaller,Eller der omvendt sidder en ekstremt dyr i en billig .Har hr. Gige en begrundet mening.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Enig....

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Fuldstændig!
Alene konklusionen er jo fuldstændig ga-ga, igen!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Uden at have hørt disse mirakuløse højttalere må jeg nok også stille mig noget tvivlende overfor et statement som at de spiller op med højttalere til 3 til 4 gange prisen. Det har jeg noget svært ved at tage seriøst.
Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Er i ikke en kende hårde.Jeg syntes beskrivelsen af softdome kontra metal er fin. Og en højtaller der deles lavt vil lyde anderledes end snart sagt alle, hvor delefrekvensen ligger omkring 2500hz.Det er ikke umuligt, at ampion har fat i den lange ende.Jeg har ikke hørt dem for nyeligt, så om Gige her har ret, må dem der har jo kunne udtale sig om

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

nu er der en vis ole lund christensen(sirius,gamut) der arbejder med at udvikle højtalere hos amphion,så mon ikke der kommer noget godt ud af det
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:
nu er der en vis ole lund christensen(sirius,gamut) der arbejder med at udvikle højtalere hos amphion,så mon ikke der kommer noget godt ud af det

Tror ikke der er speciel kritik af selve højttalerne...

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
Uden at have hørt disse mirakuløse højttalere må jeg nok også stille mig noget tvivlende overfor et statement som at de spiller op med højttalere til 3 til 4 gange prisen. Det har jeg noget svært ved at tage seriøst.

Det er sgu sjovt: Jeg har lige set at i ikke forhandler Amphion. Prøv at lytte først, så kan du jo komme med "kloge" kommentarer bagefter.?

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg syntes ikke man kan komme med en kritik af en anmeldelse, uden at fortælle hvad man syntes der er dårligt. Det virker som om man bare kritisere for at være negativ.

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke kan finde på bedre ting at skrive end visse "herrer" i denne tråd, skulle man ærlig talt hellere lade være. Jeg er sikker på Mikkel har brugt mange kræfter og timer på at lave sådan en test, og så kan man ikke være bekendt at skrive så nedladende. Fy, siger jeg bare.

Hvis ikke man ønsker at høre eller købe de testede højttalere, kan man jo bare lade være.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid været glad for Mikkel Gige' test. Og er det også denne gang.

Kan ikke se hvad problemet er. Og da jeg ikke selv har givet dem et seriøst lyt kan jeg kun tage det gige skriver for gode vare.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

David, Groove & Milu: Tak for de rosende ord, som jeg vil benytte til at blive endnu bedre i mit fremtidige virke på Hifi4all.dk  I kan åbenbart ikke li' min måde at skrive en test på, så jeg vil opfordre jer til selv at gå i gang med et endnu bedre alternativ.

Kasper TC: Nu har du jo ikke hørt de fine Amphion, som du selv skriver, men det har jeg! Og jeg har faktisk også hørt/testet Dynaudio C1, som I forhandler til 44k sættet (anmeldelsen er på vej), plus alt det andet jeg har hørt gennem tiden. Så jo, jeg udtaler mig på et ret sikkert grundlag!! .

Til jer andre: Tak fordi I sætter "brokkerne" med den konstruktive kritik på plads

André Jensen: Jo, det skal forståes sådan, at der sidder en "dyr" og rigtig god diskant i begge modeller.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Poul har ord med på vejen til dig, Gige. Som forhandler er jeg desværre tvunget til at afstå fra at kommentere andres produkter, så jeg er lidt heldig at Poul taler rent igennem her i dagens klumme:

"Idag bruger man faktisk ikke disse mirakuløse "waveguides" på 10 cm. professionelt. Der hænger man som nævnt fast i det teknisk uundgåelige løsning med monsterstore drivere og store horntragte. Det gør man selvfølgelig mest, fordi det andet snak naturligvis er den rene og skinbarlige nonsens. INGEN horntragt selv af mange meters længde giver en forstærkning på 20 dB og én på 10 cm. gør det naturligvis heller ikke. Vi taler ikke om nogen suveræn beherskelse af matematik hos disse mirakelmænd, vi taler om blå blink og spændetrøje. Helt så galt er det ikke i den nyeste anmeldelse på hifi4all af en anden lille pruthøjttaler fra Amphion. Anmelderen Mikkel Gige fjerner ganske vist allerede fra starten effektivt enhver potentiel læserinteresse ved aldeles hjernedødt at beskrive sin umådelige stolthed og begejstring ved at være den første til at anmelde dette åbenbare vidunder. Objektivitet er således fra starten en by i Rusland og det er tilsyneladende ikke faldet ham ind, at han sandsynligvis er den første, fordi ingen andre har gidet. Ligesom med hende den evige bænkevarmer til barndommens svedige sommerfester..

Derfor viser det sig selvfølgeligt ganske forventeligt, at Gige i Amphion-højttaleren med ganske almindelige SEAS-højttalerenheder finder sin nye super-duper referencehøjttaler (indrømmet:vi er sprunget over testen og er gået lige til konklusionen-den stod nu allerede i indledningen) Det slog os dog, at man til denne højttaler, også med brug af den ih-så-moderne "waveguide" har anvendt en delefrekvens på omkring 1200 hz. Det er ganske vist ikke så kontroversielt tåbeligt som Karstens citater ovenfor, men det er Giges ævl i samme forbindelse til gengæld.

Han refererer nemlig, sikkert fra producenten, at ørets følsomhed skulle være størst mellem 2000-5000 hz. Derfor skulle 1200 hz jo nærmest være genialt forstås. Herfra skal vi da lige i den anledning minde om, at ørets følsomhed er LANGT størst fra omkring 500 hz til godt 3000 hz og allermest følsomt i den lave ende. 1200 hz ligger således komtortabelt IKKE udenfor det kritiske område, men LIGE MIDT i det allermest kritiske. Ingen ved deres fulde fem vil normalt anvende en sådan delefrekvens. Producenten kan sagtens have sine grunde, for den altid karakteristiske lyd fra den her anvendte basenhed af metal matcher fint den lidt anstrenge lyd fra en diskant, som bruges lidt langt ned i frekvensområdet. Det gør det bare ikke mindre teknisk absurd. Gige, du er en gøj, læs dog på lektierne, mand!"

Citat slut.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 26 Juni 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Poul har ret i en stor del af det der skrives.Dog overser han fordelen ved at dele, hvor bølgelængden er dobbelt så lang.Han har også ret i, at ørets følsomhed falder drastisk under 500hz.Men ørets følsomhed, er størst lige midt i kvinders stemmer ved 3kilo.

MVH

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke altid været lige enig med Poul - men for pokker hvor kan han, nogle gange, ramme plet!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum