Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en fuldstændig ubrugelig anmeldelse fra Mikkel Gige...
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
|
|
Nå ja, DU kunne jo BRUGE den til at være negativ __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
|
|
Konstruktiv kritik tak! Det du kommer med der kan ingen bruge til noget. Jeg vil anbefale dig at læse " Tænk før du taler" der giver en række gode tips til, hvordan du bedst kommunikerer her på siden, ja og på nettet generelt.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
|
|
Vi ser da gerne en test fra din side  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad menes der med, at diskanten har fundet vej fra topmodellen.Det kan betyde, at der forholdmæssigt sidder en ekstremt billigt enhed i en 100000krs højtaller,Eller der omvendt sidder en ekstremt dyr i en billig .Har hr. Gige en begrundet mening.
MVH
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
|
|
Enig.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
|
|
Fuldstændig! Alene konklusionen er jo fuldstændig ga-ga, igen!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have hørt disse mirakuløse højttalere må jeg nok også stille mig noget tvivlende overfor et statement som at de spiller op med højttalere til 3 til 4 gange prisen. Det har jeg noget svært ved at tage seriøst.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i ikke en kende hårde.Jeg syntes beskrivelsen af softdome kontra metal er fin. Og en højtaller der deles lavt vil lyde anderledes end snart sagt alle, hvor delefrekvensen ligger omkring 2500hz.Det er ikke umuligt, at ampion har fat i den lange ende.Jeg har ikke hørt dem for nyeligt, så om Gige her har ret, må dem der har jo kunne udtale sig om
MVH
|
Til top |
|
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er der en vis ole lund christensen(sirius,gamut) der arbejder med at udvikle højtalere hos amphion,så mon ikke der kommer noget godt ud af det
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
nu er der en vis ole lund christensen(sirius,gamut) der arbejder med at udvikle højtalere hos amphion,så mon ikke der kommer noget godt ud af det |
|
|
Tror ikke der er speciel kritik af selve højttalerne... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Uden at have hørt disse mirakuløse højttalere må jeg nok også stille mig noget tvivlende overfor et statement som at de spiller op med højttalere til 3 til 4 gange prisen. Det har jeg noget svært ved at tage seriøst. |
|
|
Det er sgu sjovt: Jeg har lige set at i ikke forhandler Amphion. Prøv at lytte først, så kan du jo komme med "kloge" kommentarer bagefter.? __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg syntes ikke man kan komme med en kritik af en anmeldelse, uden at fortælle hvad man syntes der er dårligt. Det virker som om man bare kritisere for at være negativ.
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ikke kan finde på bedre ting at skrive end visse "herrer" i denne tråd, skulle man ærlig talt hellere lade være. Jeg er sikker på Mikkel har brugt mange kræfter og timer på at lave sådan en test, og så kan man ikke være bekendt at skrive så nedladende. Fy, siger jeg bare. Hvis ikke man ønsker at høre eller købe de testede højttalere, kan man jo bare lade være.
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid været glad for Mikkel Gige' test. Og er det også denne gang.
Kan ikke se hvad problemet er. Og da jeg ikke selv har givet dem et seriøst lyt kan jeg kun tage det gige skriver for gode vare.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
David, Groove & Milu: Tak for de rosende ord, som jeg vil benytte til at blive endnu bedre i mit fremtidige virke på Hifi4all.dk I kan åbenbart ikke li' min måde at skrive en test på, så jeg vil opfordre jer til selv at gå i gang med et endnu bedre alternativ. 
Kasper TC: Nu har du jo ikke hørt de fine Amphion, som du selv skriver, men det har jeg! Og jeg har faktisk også hørt/testet Dynaudio C1, som I forhandler til 44k sættet (anmeldelsen er på vej), plus alt det andet jeg har hørt gennem tiden. Så jo, jeg udtaler mig på et ret sikkert grundlag!! .
Til jer andre: Tak fordi I sætter "brokkerne" med den konstruktive kritik på plads 
André Jensen: Jo, det skal forståes sådan, at der sidder en "dyr" og rigtig god diskant i begge modeller.
Mvh, Mikkel.
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul har ord med på vejen til dig, Gige. Som forhandler er jeg desværre tvunget til at afstå fra at kommentere andres produkter, så jeg er lidt heldig at Poul taler rent igennem her i dagens klumme:
"Idag bruger man faktisk ikke disse mirakuløse "waveguides" på 10 cm. professionelt. Der hænger man som nævnt fast i det teknisk uundgåelige løsning med monsterstore drivere og store horntragte. Det gør man selvfølgelig mest, fordi det andet snak naturligvis er den rene og skinbarlige nonsens. INGEN horntragt selv af mange meters længde giver en forstærkning på 20 dB og én på 10 cm. gør det naturligvis heller ikke. Vi taler ikke om nogen suveræn beherskelse af matematik hos disse mirakelmænd, vi taler om blå blink og spændetrøje. Helt så galt er det ikke i den nyeste anmeldelse på hifi4all af en anden lille pruthøjttaler fra Amphion. Anmelderen Mikkel Gige fjerner ganske vist allerede fra starten effektivt enhver potentiel læserinteresse ved aldeles hjernedødt at beskrive sin umådelige stolthed og begejstring ved at være den første til at anmelde dette åbenbare vidunder. Objektivitet er således fra starten en by i Rusland og det er tilsyneladende ikke faldet ham ind, at han sandsynligvis er den første, fordi ingen andre har gidet. Ligesom med hende den evige bænkevarmer til barndommens svedige sommerfester..
Derfor viser det sig selvfølgeligt ganske forventeligt, at Gige i Amphion-højttaleren med ganske almindelige SEAS-højttalerenheder finder sin nye super-duper referencehøjttaler (indrømmet:vi er sprunget over testen og er gået lige til konklusionen-den stod nu allerede i indledningen) Det slog os dog, at man til denne højttaler, også med brug af den ih-så-moderne "waveguide" har anvendt en delefrekvens på omkring 1200 hz. Det er ganske vist ikke så kontroversielt tåbeligt som Karstens citater ovenfor, men det er Giges ævl i samme forbindelse til gengæld.
Han refererer nemlig, sikkert fra producenten, at ørets følsomhed skulle være størst mellem 2000-5000 hz. Derfor skulle 1200 hz jo nærmest være genialt forstås. Herfra skal vi da lige i den anledning minde om, at ørets følsomhed er LANGT størst fra omkring 500 hz til godt 3000 hz og allermest følsomt i den lave ende. 1200 hz ligger således komtortabelt IKKE udenfor det kritiske område, men LIGE MIDT i det allermest kritiske. Ingen ved deres fulde fem vil normalt anvende en sådan delefrekvens. Producenten kan sagtens have sine grunde, for den altid karakteristiske lyd fra den her anvendte basenhed af metal matcher fint den lidt anstrenge lyd fra en diskant, som bruges lidt langt ned i frekvensområdet. Det gør det bare ikke mindre teknisk absurd. Gige, du er en gøj, læs dog på lektierne, mand!"
Citat slut.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul har ret i en stor del af det der skrives.Dog overser han fordelen ved at dele, hvor bølgelængden er dobbelt så lang.Han har også ret i, at ørets følsomhed falder drastisk under 500hz.Men ørets følsomhed, er størst lige midt i kvinders stemmer ved 3kilo.
MVH
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke altid været lige enig med Poul - men for pokker hvor kan han, nogle gange, ramme plet!
Mvh.
|
Til top |
|
|