Forfatter |
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Poul er lidt som KVK de skrive hvad det passer dem, nogle kan tag det, andre kan ikke og lover blå og brænd fordi de har ramt et ømt punkt.
|
|
|
Tror ikke det er så meget de ømme punkter, det er mere når det slet ikke er rigtigt - det er set nogle gange efterhånden, mht Poul
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Den her tråd har ikke topic Hurtig. Så tilbage til Poul tak.
Mht. løst gætteri Spencer, ja så har du jo rigtig godt gang i det. Prøv nu at komme videre, og i kan jo bare snakke med Hurtig der hvor Spencer linker til. Så verden går nok ikke under af den grund.
|
|
|
Mig bekendt har denne hersens "Poul" ikke anmeldt noget som helst på HIFI4ALL, så hvorfor der skal oprettes en tråd under " Kommentarer til anmeldelser" er mig ubegribeligt ? Hygge  __________________
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jamen forklar hvordan han kan genbruge en IP, som I har banned?
|
|
|
Man kan vel skifte IP, men jeg har aldrig helt forstået dem der allerede har fået at vide de er uønskede vender tilbage????
PS: Poul er sej! __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Spencer skrev:
Jamen forklar hvordan han kan genbruge en IP, som I har banned?
|
|
|
Man kan vel skifte IP, men jeg har aldrig helt forstået dem der allerede har fået at vide de er uønskede vender tilbage????
PS: Poul er sej! |
|
|
Poul kommer vidt omkring i sin klumme.  Måske er han også herovre, hvem ved...  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er Poul og Hurtig, en og samme person?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Måske er Poul og Hurtig, en og samme person?  |
|
|
Hmm... prøv at gå billederne fra Pouls lejlighed igennem, og se om du kan se nogen hånddukker på billederne. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Zorglub skrev:
Mht. løst gætteri Spencer, ja så har du jo rigtig godt gang i det. Prøv nu at komme videre, og i kan jo bare snakke med Hurtig der hvor Spencer linker til. Så verden går nok ikke under af den grund.
|
|
|
Mig bekendt har denne hersens "Poul" ikke anmeldt noget som helst på HIFI4ALL, så hvorfor der skal oprettes en tråd under "Kommentarer til anmeldelser" er mig ubegribeligt ?
Hygge 
|
|
|
Den øverste emnerubrik er "kommentarer til anmeldelser" og emnet er vel ret beset en "åben anmeldelse" af Poul Hats klumme, en klumme der næsten dagligt kommenterer indlæg skrevet her på H4A.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Kalle_dk skrev:
Zorglub skrev:
|
|
|
Mig bekendt har denne hersens "Poul" ikke anmeldt noget som helst på HIFI4ALL, så hvorfor der skal oprettes en tråd under "Kommentarer til anmeldelser" er mig ubegribeligt ?
Hygge 
|
|
|
Den øverste emnerubrik er "kommentarer til anmeldelser" og emnet er vel ret beset en "åben anmeldelse" af Poul Hats klumme, en klumme der næsten dagligt kommenterer indlæg skrevet her på H4A.
|
|
|
Den er nu lidt søgt bjørn, for anmeldelsen der efterfølgende kan skrives om/debatteres, må nødvendigvis være lavet af HIFI4ALL og ikke een eller anden hjemmeside "derude", hvis ikke jeg tager meget fejl. Men Poul er sikkert vældig glad for al den omtale. Ingen tvivl om det. Og det er gratis ! __________________
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
bjørn skrev:
Kalle_dk skrev:
Zorglub skrev:
|
|
|
Hygge 
|
|
|
|
|
|
Den er nu lidt søgt bjørn, for anmeldelsen der efterfølgende kan skrives om/debatteres, må nødvendigvis være lavet af HIFI4ALL og ikke een eller anden hjemmeside "derude", hvis ikke jeg tager meget fejl. Men Poul er sikkert vældig glad for al den omtale. Ingen tvivl om det. Og det er gratis !
|
|
|
Ja han er sikkert glad for den gratis reklame.
Så kan det jo være at der kommer gang i salget af ridestøvler.
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul er jo en sjov størrelse - og jeg hører til dem der nyder at læse hans udgydelser ... mest pga. sproget og noget mindre pga. indholdet.
Jeg synes derfor det er fedt, at han bruger sit eget medie, når han svinger pisken. Han virker jo som benzin på et bål - åbenbart, og hvis han var til stede her på sitet ville tingene jo eksplodere - i endnu højere grad end de gør idag.
Dette leder mig så til det andet punkt, som udspringer direkte af Pouls stil og tone. Det er en ufatteligt ringe debatkultur, der er her i landet og i særdeleshed på hifi4all og for den sags skyld også på hifi-musik. Hvor man på andre fora i f.eks. Sverige prøver at lægge dæmper på debatten, når den er ved at løbe af sporet - ja så spurter de fleste medlemmer herinde ned til tanken efter benzin, hvis der bare er lidt røg fra en debat. Derfor skal der meget lidt til før en tråd kører helt i hegnet.
Jeg synes at moderatorerne prøver at gøre et hæderligt stykke arbejde med at holde trådene rene, men tilsyneladende har det ikke den store opdragende effekt. Advarsel på advarsel - udelukkelser mm. og alligevel så bliver tonen så vidt jeg kan se værre og værre og det "faglige" indhold mindre og mindre.
Det er nemt at sidde på sidelinien og kritisere og eller give gode råd ... og jeg burde nok ikke. Anyhow så finder jeg det bemærkelsesværdigt/ærgeligt, at der er så mange af de folk der virkelig ved noget, der enten har fået mange advarsler eller er blevet udelukket.
Naturligvis giver viden ikke ret til at opføre sig dårligt herinde ... men jeg synes at der er for mange rene provokatører, der ødelægger debatten uden at bibringe noget til forummet. Måske skulle man i højere grad tage dette med i vurderingerne når man giver advarsler.
Det andet jeg vil foreslå er at man lemper lidt på den meget puritanske holdning til kommercielle indslag fra branchemedlemmer. Helt ærligt synes jeg det er fedt de gider være med (fatter undertiden ikke hvorfor), men så længe man ved hvad de handler med, så kan man jo selv trække fra og lægge til, når man tolker det de skriver. Som jeg fornemmer det er der jo en del, der trækker advarsler på denne konto også - særligt blandt dem der ved noget.
Godt så ... jeg burde nok ikke ... men jeg gjorde det alligevel!
PS kan man ikke få en advarsel ... føler mig sat lidt udenfor!
God sommer
Bundy
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundy:
Som etnisk nordmand og derfor også bruger af norske fora er det en observation som jeg også har haft lyst til at dele i lang tid 
Med nogle få undtag er de trådene der har mest for aktivitet her på H4A de der domineres af personfnidder. Det er nesten så man skulle tro at der gemmer sig kvinder bagom de fleste brugernavnene her på siden  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Anyhow så finder jeg det bemærkelsesværdigt/ærgeligt, at der er så mange af de folk der virkelig ved noget, der enten har fået mange advarsler eller er blevet udelukket.
Naturligvis giver viden ikke ret til at opføre sig dårligt herinde ... men jeg synes at der er for mange rene provokatører, der ødelægger debatten uden at bibringe noget til forummet. Måske skulle man i højere grad tage dette med i vurderingerne når man giver advarsler. |
|
|
Som du selv skriver, giver viden ikke ret til at opføre sig dårligt herinde. Så det kan undre mig hvilke "vidende" personer det er der stadig burde være her, når den simple viden omkring brug af dette forum ikke har bidt sig fast.
Men man kan måske blive så intelligent at man hæver sig over sådanne regler?
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne,
Jeg vil ikke blande mig i personsager, idet jeg ikke kender disse i detaljer. Jeg konstaterer bare, at mange gode folk har mange advarsler - også folk som jeg vil betegne som rimeligt besindige.
Når debatten bliver ophedet så ryger der hurtigt dumme ting over tastaturet, og det betyder at folk som faktisk bidrager med noget viden/faglighed bliver hevet ind i advarsler mm. De er ikke uskyldige - men nogen gange har man på fornemmelsen at der nærmest bliver spillet på at trække de mest temperamentsfulde folk ud i advarsler og udelukkelse.
I virkeligheden er det jo ikke så kompliceret ... jeg er her fordi jeg gerne vil vide mere. Hvis dem der ved noget ikke længere er her - så! Man bør derfor værne om den viden der er herinde - hvilket man bl.a. kunne gøre ved at slå hårdere ned på rene provkatører og give videre rammer for branche medlemmer.
Bundy
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Poul er jo en sjov størrelse - og jeg hører til dem der nyder at læse hans udgydelser ... mest pga. sproget og noget mindre pga. indholdet.
Jeg synes derfor det er fedt, at han bruger sit eget medie, når han svinger pisken. Han virker jo som benzin på et bål - åbenbart, og hvis han var til stede her på sitet ville tingene jo eksplodere - i endnu højere grad end de gør idag.
Dette leder mig så til det andet punkt, som udspringer direkte af Pouls stil og tone. Det er en ufatteligt ringe debatkultur, der er her i landet og i særdeleshed på hifi4all og for den sags skyld også på hifi-musik. Hvor man på andre fora i f.eks. Sverige prøver at lægge dæmper på debatten, når den er ved at løbe af sporet - ja så spurter de fleste medlemmer herinde ned til tanken efter benzin, hvis der bare er lidt røg fra en debat. Derfor skal der meget lidt til før en tråd kører helt i hegnet.
Jeg synes at moderatorerne prøver at gøre et hæderligt stykke arbejde med at holde trådene rene, men tilsyneladende har det ikke den store opdragende effekt. Advarsel på advarsel - udelukkelser mm. og alligevel så bliver tonen så vidt jeg kan se værre og værre og det "faglige" indhold mindre og mindre.
Det er nemt at sidde på sidelinien og kritisere og eller give gode råd ... og jeg burde nok ikke. Anyhow så finder jeg det bemærkelsesværdigt/ærgeligt, at der er så mange af de folk der virkelig ved noget, der enten har fået mange advarsler eller er blevet udelukket.
Naturligvis giver viden ikke ret til at opføre sig dårligt herinde ... men jeg synes at der er for mange rene provokatører, der ødelægger debatten uden at bibringe noget til forummet. Måske skulle man i højere grad tage dette med i vurderingerne når man giver advarsler.
Det andet jeg vil foreslå er at man lemper lidt på den meget puritanske holdning til kommercielle indslag fra branchemedlemmer. Helt ærligt synes jeg det er fedt de gider være med (fatter undertiden ikke hvorfor), men så længe man ved hvad de handler med, så kan man jo selv trække fra og lægge til, når man tolker det de skriver. Som jeg fornemmer det er der jo en del, der trækker advarsler på denne konto også - særligt blandt dem der ved noget.
Godt så ... jeg burde nok ikke ... men jeg gjorde det alligevel!
PS kan man ikke få en advarsel ... føler mig sat lidt udenfor!
God sommer
Bundy
|
|
|
Din hang til "svenske forhold" er jo netop det låg der lægges på branchemedlemmernes udfoldelser, også fra branchemedlemmernes egen side, debatten skal for alt i verden kvæles, skeletterne må for guds skyld ikke komme ud i dagslyset, men heldigvis ryger døren op og låget af i tide og utide, ellers var der jo ingen debat, kun skumlende nikkedukkeri.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
I virkeligheden er det jo ikke så kompliceret ... jeg er her fordi jeg gerne vil vide mere. Hvis dem der ved noget ikke længere er her - så! Man bør derfor værne om den viden der er herinde - hvilket man bl.a. kunne gøre ved at slå hårdere ned på rene provkatører og give videre rammer for branche medlemmer.
Bundy |
|
|
For at værne om den viden der er herinde, bør man for det første opfordre til en saglig debat. De der får advarsler eller bliver udelukket, har desværre ikke de sociale evner der skal til for at formidle den viden videre - og det er da ærgeligt.
Men giver man disse profiler frit spil, blot for at værne om deres påståede viden, så kunne man meget vel ende op med en flok personer der prædiker "sandheden!" - Det er set flere gange her.. f.eks. niklasthedoplhi's analog-korstog eller Kurt Kubik's Diva+2xClearwater+3020i osv. De blev stoppet(ikke pga af deres viden, men deres uacceptable opførsel) da det var helt oppe at ringe, efter flere advarsler, og stadig kunne de ikke håndtere at man kan "tale pænt" til andre brugere. Man skal nogen gange knibe sig selv i armen, og minde sig om at det er voksne mennesker der diskuterer, ikke små børn.
Så min pointe igen: Man kan være nok så vidende, men så længe man ikke kan følge simple(!) spilleregler kan man altså ikke diskutere med os andre.
Husk på at det blot er et debatforum, hvor ligesindede kan diskutere hifi.
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn, jeg ved ikke hvilke svenske fora du bruger, men de har netop meget stærk deltagelse fra branchen, ligesom der er mange tråde om arrangementer i forskellige butikker.
Jeg har stor respekt for at man skal afdække brådne kar i branchen, det hører bare mere til hos forbrugerrådet og ikke i enhver tråd, der omhandler tekniske emner eller andet spændende.
Jeg kaster håndklædet her ...
God sommer
Bundy
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da megen brugbar info fra forhandlere, om hvad de forskellige produkter kan, og ikke kan. Det er først et problem når en forhandler slutter et ellers informativt indlæg af med "og vi kører desuden for tiden tilbud på bla. bla. bla..."
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Bjørn, jeg ved ikke hvilke svenske fora du bruger, men de har netop meget stærk deltagelse fra branchen, ligesom der er mange tråde om arrangementer i forskellige butikker.
Jeg har stor respekt for at man skal afdække brådne kar i branchen, det hører bare mere til hos forbrugerrådet og ikke i enhver tråd, der omhandler tekniske emner eller andet spændende.
Jeg kaster håndklædet her ...
God sommer
Bundy
|
|
|
Jeg tænker såmænd på svensk debatkultur generelt. Selvfølgeligt skal skeletterne luftes når som helst og hvor som helst, alt andet er jo at gå skeletternes ærinde.
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Jeg tænker såmænd på svensk debatkultur generelt. Selvfølgeligt skal skeletterne luftes når som helst og hvor som helst, alt andet er jo at gå skeletternes ærinde.
|
|
|
Helt fair holdning at have. Det er så bare ikke den type forum jeg ønsker at bruge min tid på. Det er spørgsmålet om man vil fokusere på det faglige og det positive i hobbyen, eller om man pine død skal hænge skeletter ud i tide og utide.
Tit er de påståede skeletter jo ikke helt så slemme som det fremstilles i ofte meget ensidige tråde.
Men jeg vil da ønske held og lykke med forbrugerforummet.
Bundy
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
Helt fair holdning at have. Det er så bare ikke den type forum jeg ønsker at bruge min tid på. Det er spørgsmålet om man vil fokusere på det faglige og det positive i hobbyen, eller om man pine død skal hænge skeletter ud i tide og utide.
Tit er de påståede skeletter jo ikke helt så slemme som det fremstilles i ofte meget ensidige tråde.
Men jeg vil da ønske held og lykke med forbrugerforummet.
Bundy
|
|
|
Hovedparten af skeletterne er jo af teknisk/akustisk observans når vi bevæger os i hifiuniverset og det er præcis de skeletter de erhvervsdrivende ønsker opbevaret i det skjulte, men det gør du måske også
|
Til top |
|
|