| Forfatter |
|
envi Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak :)
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen på de Monitor er jo også til at fordøje, og når de nye er der garanti og du er sikker på de ikke er blevet behandlet dårligt. Sådan er min logik bare.. er lidt en snop med det, for vil gerne have det fabriksnyt. Men jeg ved der er mange der sparer fantastisk mange penge på at købe brugt.
Som du selv siger, tror jeg sådan et par Monitor er en god starterhøjttaler. 
Jeg vil dog ATTER en gang påpege at jeg ikke personligt har hørt de der Monitor, men udelukkende læst godt om den. Til gengæld har jeg hørt et par Dantax der lignede rigtig meget, og de spillede såmænd rigtig godt! De var dog et nummer billigere (og givet vis også et nummer dårligere).
Opbygningen og specifikationerne ligner rigtigt meget minipods, og hvis de lyder bare nogenlunde som ditto, så bliver du helt sikkert tilfreds.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 05:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til prisen har Eltax monitor III ingen konkurenter, den er rigtig god til den pris, dem der mener den er noget bras, har de hørt den.
I forhold til en computer højtaler er de suverene.
De sælges for omkring 400,- på QXL, du kunne jo prøve at købe et sæt, det er jo ikke den store udgift hvis du fortryder.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
envi skrev:
Måske lige gammelt nok:). Men kunne godt bruge nogle forslag, kigger lidt engang imellem på noget af det der er inde på hifiklubben. Det ser rimelig billigt ud, og de giver okay anmeldelser til det. Men det synes jeg nærmest de gir til alt derinde:S
|
|
|
Nu lever de jo også af at sælge deres produkter, så hvis de mente de var dårlige ville de nok få svært ved at sælge dem
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, men hvorfor skulle det være bedre end at købe en forstærker og sætte til højttalerne? Det du viser er jo en noget dyr løsning i forhold til de omtalte Eltax Monitor højttalere. - Også selvom der skal en forstærker til. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens få fin lyd for 6000 kr, se evt. mit system i min profil.
Gav 1500 for min forstærker 3 år gammel brugt, ikke haft problemer
Var tilbud på mine højttalere så fik 2 for 2600kr
Købte min Sub for 2000kr
Har senere købt kabler for 800kr ca også second hand.
Det lyder jo nok ikke nær så godt som nogle af de dyere løsninger, men synes jeg har fået god valuta for pengen og det opfylder mine krav 100%.
I øvrigt er subben ikke et must.
hvis du vil spille musik fra computeren så gør dig selv en tjeneste og invister i et ok lydkort :)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
|
Undskyld, men hvorfor skulle det være bedre end at købe en forstærker og sætte til højttalerne? Det du viser er jo en noget dyr løsning i forhold til de omtalte Eltax Monitor højttalere. - Også selvom der skal en forstærker til.
|
|
|
Bl.a. for at spare plads. Du får også mere for pengene, da der ikke skal bruges penge på kabinet til forstærkeren.
Mht. prisen var budgettet 6000 kr. at andre så nævner en meget billig løsning er en anden sag.
Jeg kender udemærket Eltax højttaleren, og den gør det fremragende til prisen. Den er dog mere charmerende end korrekt, og 5" bassen har sine begrænsninger.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden har et budget på 6k og i vil have ham til at købe ht til 400kr?
Siden han har sagt at budgettet er 6k må vi da formode at det er det, han vil bruge! hvorfor skulle han så købe de Eltax-kasser fremfor noget der er LAANGT bedre - som naturligvis også er dyrere!
Og nej, har ikke hørt den Eltax ht, men mon ikke den er ligesom alle de andre Eltax??!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Siden han har sagt at budgettet er 6k må vi da formode at det er det, han vil bruge! hvorfor skulle han så købe de Eltax-kasser fremfor noget der er LAANGT bedre - som naturligvis også er dyrere!
Og nej, har ikke hørt den Eltax ht, men mon ikke den er ligesom alle de andre Eltax??!
Mvh.
|
|
|
Nej, absolut ikke. Mange Eltax højttaler lyder som fejlkonstruktioner, men lige netop Monitor III er faldet enddog meget heldigt ud. Men så er den heller ikke bedre. Da den kom frem kunne jeg bl.a. sammenligne med KEF Koda og Q serien og her falder den igennem, selvom den faktisk ikke er så meget ringere end den mindste KEF koda (dengang).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
virious skrev:
Mvh.
|
|
|
Nej, absolut ikke. Mange Eltax højttaler lyder som fejlkonstruktioner, men lige netop Monitor III er faldet enddog meget heldigt ud. Men så er den heller ikke bedre. Da den kom frem kunne jeg bl.a. sammenligne med KEF Koda og Q serien og her falder den igennem, selvom den faktisk ikke er så meget ringere end den mindste KEF koda (dengang). |
|
|
Nemlig. Til 400kr vokser de alt ikke ind i himlen. Han har 6000 til rådighed, der er i hvert fald mulighed for et fint setup IMO! Jeg vil stadig mene at et par Haydn er en fornuftig ht til ham!
|
| Til top |
|
| |
envi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hør nu her. Jeg har 12kvm, det altså ikke meget. Mit budget ligger på aller max 6000kr, det kun i nødstilfælde:P.. Jeg synes de Eltax ser helt fine ud, og har fået nogle som jeg kender til at kigge på dens specs og de siger at de er fine. Men jeg vil bare gerne have noget der er lidt bedre end et par gamle computere højtalere. Har aldrig sagt de skal koste præcis 4000kr, og desuden prøver de ikke at få mig til at købe de eltax, det har været min egen beslutning at kigge på de højtalere.
|
| Til top |
|
| |
envi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden vil jeg helst have nye højtalere, da jeg har haft nogle rimelig dårlige oplevelser med at købe brugte ting af folk som jeg ikke kender. Men sig endelig hvis i har andre forslag, og link til dem tak. Sætter stor pris på hjælpen. tak på forhånd.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
envi skrev:
Hør nu her. Jeg har 12kvm, det altså ikke meget. Mit budget ligger på aller max 6000kr, det kun i nødstilfælde:P.. Jeg synes de Eltax ser helt fine ud, og har fået nogle som jeg kender til at kigge på dens specs og de siger at de er fine. Men jeg vil bare gerne have noget der er lidt bedre end et par gamle computere højtalere. Har aldrig sagt de skal koste præcis 4000kr, og desuden prøver de ikke at få mig til at købe de eltax, det har været min egen beslutning at kigge på de højtalere.
|
|
|
Tjaa... jeg har 9-10 kvm og har ret store gulvhøjttalere! Specs =  Hvis du virkelig vil have bedre lyd, så er de Eltax ikek vejen frem IMO!! Mvh
|
| Til top |
|
| |
envi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare fordi at de ikke er store gulvhøjtalere kan de godt lige godt. Men havde kigget på nogle andre: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55633414 Tjek lige om det ser okay ud. EDIT: fandt også lige dem her - http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55625993 tak på forhånd
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
envi skrev:
Bare fordi at de ikke er store gulvhøjtalere kan de godt lige godt. Men havde kigget på nogle andre: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55633414 Tjek lige om det ser okay ud. EDIT: fandt også lige dem her - http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55625993 tak på forhånd
|
|
|
hvis der ska være knald på og det gælder om lydstyrken så go forr that - men hvad har du af forstærker til at trække dem??
|
| Til top |
|
| |
envi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har intet af sån noget, det var derfor jeg overvejde lidt de eltax fordi der fulgte både forstærker og cd-afspiller med
|
| Til top |
|
| |
envi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kunne man også overveje sån nogle her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55640402
EDIT: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55451379 - måske en mulig forstærker, ved ikke?:S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig lige slå fast...
Standerht kan være lige så gode som gulvhøjtallere. Du pointerede selv, at du kun har 12 m^2 og derfor ikke vil have noget stort!
Hvis du bare det mindste går op i lyd, så bliver du lynhurtigt træt af de Eltax.
Desuden er Haydn på størrelse med de Eltax'er, dog i en heeelt anden klasse!
Mvh.
Ps. beklager hvis det her lyder som sure opstød - det er ikke intentionen, ville bare være surt at købe noget man bliver træt af...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|