| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Lige et lille sidespring i min egen tråd, men kom til at tænke på. Nu vi snakker aktive ht. Er det så ikke muligt at implantere en lille forstærker i de højtalere som man har i forvejen... altså to identiske, en til hver side og derved beholde sin ht. hvis man er glad for den af en eller anden grund, eller bare gerne vil spare lidt penge... Måske dumt spørgsmål, men det kom lige til mig |
|
|
Du kunne da nemt lægge en lille klasse D forstærker ind i hver højtaler  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Du får langt mere for pengene med ADM9.
|
|
|
Ja men har du aktier i det firma eller er det drevet af din onkel? 
Det kan godt være AVI laver gode højttaler, men fordi man sætter en lille forstærker bagpå og så stadig kører via et passivt delefilter så bliver højttalerne jo ikke det som normalt opfattes som "aktiv".
Med en AKTIV højttaler køres der med seperate forstærkere på hver enhed og et AKTIVT elektronisk filter. Evt. kan der også være tale om AKTIV equalisering.
Der er himmelvid forskel på de to ting! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
rattanhuset skrev:
Lige et lille sidespring i min egen tråd, men kom til at tænke på. Nu vi snakker aktive ht. Er det så ikke muligt at implantere en lille forstærker i de højtalere som man har i forvejen... altså to identiske, en til hver side og derved beholde sin ht. hvis man er glad for den af en eller anden grund, eller bare gerne vil spare lidt penge... Måske dumt spørgsmål, men det kom lige til mig |
|
|
Du kunne da nemt lægge en lille klasse D forstærker ind i hver højtaler 
|
|
|
Det var faktisk noget i den retning jeg tænkte på om ikke ville være muligt*S*
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Det kan godt være AVI laver gode højttaler, men fordi man sætter en lille forstærker bagpå og så stadig kører via et passivt delefilter så bliver højttalerne jo ikke det som normalt opfattes som "aktiv".
Med en AKTIV højttaler køres der med seperate forstærkere på hver enhed og et AKTIVT elektronisk filter. Evt. kan der også være tale om AKTIV equalisering.
Der er himmelvid forskel på de to ting!
|
|
|
Det gør AVI så også. Derudover er der indbygget DAC og forforstærker, hvis jeg har forstået korrekt.
"Technical Specifications
Power amplifiers - High speed, linear, analogue bipolar, 75 wpc for the tweeters and 250 wpc for the bass drivers. Distortion typically better than 0.002% and dynamic range 120 dB.
Crossovers- High quality 4th order discrete analogue.
Preamplifier - High quality state of the art analogue preamplifier with two digital and one analogue input. Control is remote and volume settings are remembered for each separate input.
DAC- Up to the minute 24/192, completely jitter free design.
Bass driver - Very high power handling 6.5" paper cone drive unit with 1.5" voice coil and exceptionally broad bandwidth enabling phase perfect crossover at 3.4 kHz. Bass extension better than - 6dB @ 60Hz.
Tweeter - 1" Silk Dome tweeter with -3 dB point of 28 kHz.
System Amplitude response better than + or - 2 dB 100 Hz - 20 kHz.
Max continuous SPL (both driven 1 m 100 hr rating) 108dB with 8dB Threshold"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Pierre skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
Du kunne da nemt lægge en lille klasse D forstærker ind i hver højtaler 
|
|
|
Det var faktisk noget i den retning jeg tænkte på om ikke ville være muligt*S*
|
|
|
www.41hz.com hvis det skal være både godt og billigt og meget småt.
www.hypex.nl har decideret 2 kanals indbygningsforstærkere med delefilter
www.cadaudio.dk har nemme og billige kit hvor der blot skal strømforsyning til eller lidt dyrere moduler med indbygget strømforsyning. Har også billige elektroniske delefiltre og de dyrere designs har også mulighed for on-board processor med display.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Der er himmelvid forskel på de to ting! |
|
|
Flot indlæg, som helt klart fortjener én linie, eller et ord. Hvis du bare gad at sætte dig ind i produktet, så ville du slet ikke spilde din tid med at stille det spørgsmål, eller belære mig om noget jeg allerede ved. Pinligt. Og da du slet ikke selv har hørt denne højttaler, så fremstår du ret uheldig i denne situation... Så for at gøre det kort: Ja, det ER en aktiv højttaler. Var der andet? Nå ja, vi må jo ikke glemme min egentlige respons til dit indlæg: BÅÅÅÅT! __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 30 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Nå ja, vi må jo ikke glemme min egentlige respons til dit indlæg: BÅÅÅÅT!
|
|
|
Jeg vil ikke bevæge mig ned på det lave sproglige niveau, blot oplyse at det første link du henviste til førte mig til deres "Active Amp Pack".
Jeg er nu blevet klogere - så takker mange gange for oplysningen og undskylder at jeg misforstod din "reklame" for produktet. AVI højttalerne ser ud til at være lavet fornuftigt og faktisk ret innovativt. Personligt kunne jeg godt tænke mig nogle bedre enheder, man så bliver prisen også en helt anden. Det kan dog lyde OK, trods det.
Rart at se nogen tør være lidt anderledes. Findes der en dansk forhandler?
(PS .... er du i familie med KVK? ... han kommunikerer på samme måde.... BÅÅÅÅÅT!) __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
AM-E skrev:
Nå ja, vi må jo ikke glemme min egentlige respons til dit indlæg: BÅÅÅÅT!
|
|
|
Jeg vil ikke bevæge mig ned på det lave sproglige niveau, blot oplyse at det første link du henviste til førte mig til deres "Active Amp Pack".
Jeg er nu blevet klogere - så takker mange gange for oplysningen og undskylder at jeg misforstod din "reklame" for produktet. AVI højttalerne ser ud til at være lavet fornuftigt og faktisk ret innovativt. Personligt kunne jeg godt tænke mig nogle bedre enheder, man så bliver prisen også en helt anden. Det kan dog lyde OK, trods det.
Rart at se nogen tør være lidt anderledes. Findes der en dansk forhandler?
(PS .... er du i familie med KVK? ... han kommunikerer på samme måde.... BÅÅÅÅÅT!) |
|
|
Hvor har jeg postet links til deres Amp packs? Enhederne er lavet af manden, som i sin tid stod bag Scan Speak. Hvilke enheder vil du have? Jeg tror næppe du får keramik-enheder til den pris ADM9 endnu engang har. Og nej. det er ikke reklame. Jeg kan bare godt lide produkter som er innovative, og som ikke følger alle andres fodspor. Men så længe du har din Vienna stue, så er alt jo fint... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Og nej. det er ikke reklame. Jeg kan bare godt lide produkter som er innovative, og som ikke følger alle andres fodspor. Men så længe du har din Vienna stue, så er alt jo fint...
|
|
|
Der har aldrig været Vienna i min stue og det kommer der heller ikke! Jeg har bygget mine egne højttalere (aktive og passive) i mere end 30 år.
Venligst skru lidt ned for charmen - der skal være plads til os alle sammen! Det er nemt at sidde der bag din anonyme facade og komme med en masse postulater og reklame! Det er gået op for mig at du kan lide AVI ... men hvem er du? Det er også gået op for mig at jeg tog fejl. Men venligst spil med åbne kort og lad være med at træde på folk du ikke kender.  __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
OscarMK2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
såååå ro på tøser  gad godt gi dem et lyt! nogen der sælger dem i DK? og hvordan med sub, er mulighed for at tilslutte alm. aktiv sub?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
AM-E skrev:
Og nej. det er ikke reklame. Jeg kan bare godt lide produkter som er innovative, og som ikke følger alle andres fodspor. Men så længe du har din Vienna stue, så er alt jo fint...
|
|
|
Der har aldrig været Vienna i min stue og det kommer der heller ikke! Jeg har bygget mine egne højttalere (aktive og passive) i mere end 30 år.
Venligst skru lidt ned for charmen - der skal være plads til os alle sammen! Det er nemt at sidde der bag din anonyme facade og komme med en masse postulater og reklame! Det er gået op for mig at du kan lide AVI ... men hvem er du? Det er også gået op for mig at jeg tog fejl. Men venligst spil med åbne kort og lad være med at træde på folk du ikke kender.  |
|
|
Om du har bygget højttalere siden 1871 rager mig en papand. Jeg forholder mig til fakta, og hvad jeg har hørt. At du så ser det som reklame, er op til dig. Jeg skriver bare min mening. Hvem er jeg? Hvem er du? Hvorfor er det så vigtigt? Men hvis du pudser brillerne lidt, kan du se, at jeg her været her siden '05. Og du er velkommen til at bruge din tid på at kigge min indlæg-historik igennem. Der er skam ikke noget reklame for AVI - hverken i nutid eller i datid. Hvis du synes, at mine indlæg er ren reklame og fordummende, så hop da venligst over? Nemmere er det ikke... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg anmode "kamphanerne" indstille skydningen. Det er lidt belastende at trådene ender i personfnider. det er ikke derfor man opretter indlæg, men for at få hjælp eller lign, og ikke for at "høre på" folk skældes. Det er ok at have forskellige synspunkter, men derfor behøver man ikke skændes om ting og sager i ond tone.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
OscarMK2 skrev:
såååå ro på tøser gad godt gi dem et lyt! nogen der sælger dem i DK? og hvordan med sub, er mulighed for at tilslutte alm. aktiv sub? |
|
|
Der er desværre ikke nogen forhandler i DK mere. Rene Jensen havde AVI på programmet før i tiden, men AVI har skåret ned på forhandlere i EU for at spare penge begge veje. Der er nogle udlvalgte forhandlere i UK, men ikke i overflod. Da den første model blev introduceret kostede den ca. 22k i Norge. Stadig billigt ifølge de Norske kunder, men så kan du selv se, hvor meget et mellemled har indflydelse på slutprisen. Det gælder især Naim  Jeg vil gerne låne dem ud, eller sågar invitere personer på et lyt, så snart mine højttalere ankommer. Dog vil jeg gerne gøre opmærksom på, at mine holdninger og synspunkter mht produktet er MINE egne. Jeg synes, at disse højttalere absolut lyder fremragende...om du/I gør, ved jeg ikke, kan jeg ikke, og vil jeg ikke gøre noget ved. Men bedøm selv. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Må jeg anmode "kamphanerne" indstille skydningen. Det er lidt belastende at trådene ender i personfnider. det er ikke derfor man opretter indlæg, men for at få hjælp eller lign, og ikke for at "høre på" folk skældes. Det er ok at have forskellige synspunkter, men derfor behøver man ikke skændes om ting og sager i ond tone. |
|
|
Jeg beklager tonen  . Det er dog ret træls at blive stemplet som reklamemand for en virksomhed, jeg ingen tilknytning har. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
rattanhuset skrev:
|
Må jeg anmode "kamphanerne" indstille skydningen. Det er lidt belastende at trådene ender i personfnider. det er ikke derfor man opretter indlæg, men for at få hjælp eller lign, og ikke for at "høre på" folk skældes. Det er ok at have forskellige synspunkter, men derfor behøver man ikke skændes om ting og sager i ond tone.
|
|
|
Jeg beklager tonen . Det er dog ret træls at blive stemplet som reklamemand for en virksomhed, jeg ingen tilknytning har.
|
|
|
Bestemt, men det var heller ikke møntet på dig som person, men mere generelt mellem i to... *S*
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
|
Om du har bygget højttalere siden 1871 rager mig en papand. Jeg forholder mig til fakta, og hvad jeg har hørt. At du så ser det som reklame, er op til dig. Jeg skriver bare min mening.
|
|
|
Tja, fakta og fakta....det med Vienna og Jan er vist ikke fakta... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er Neutron IV. Neutron V (5) er også under produktion. Der er en brugeranmeldelse af den på Pink Fish Media. Den skulle levere masser af musikalsk ydelse i forhold til prisen, som er ca. 5k for et sæt. Der bliver udgivet en sub til den med indbygget forstærker og DAC a la ADM9/9.1, men ADM er, ifølge Ashley James selv, et bedre produkt. Men det er rart at se innovative produkter fra en lille producent. Spørgsmålet er bare hvornår de store producenter følger trop. Cyrus, Linn, McIntosh og Naim er så småt i gang, men har stadig kolde fødder med at gå helt ud...det er også klart, da de helt sikkert vil miste deres efterhånden skyhøje fortjeneste på deres produkter  . Der er dog ingen tvivl om, at streaming af musik er kommet for at blive. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Ja, det er Neutron IV. Neutron V (5) er også under produktion. Der er en brugeranmeldelse af den på Pink Fish Media. Den skulle levere masser af musikalsk ydelse i forhold til prisen, som er ca. 5k for et sæt. Der bliver udgivet en sub til den med indbygget forstærker og DAC a la ADM9/9.1, men ADM er, ifølge Ashley James selv, et bedre produkt.
Men det er rart at se innovative produkter fra en lille producent. Spørgsmålet er bare hvornår de store producenter følger trop. Cyrus, Linn, McIntosh og Naim er så småt i gang, men har stadig kolde fødder med at gå helt ud...det er også klart, da de helt sikkert vil miste deres efterhånden skyhøje fortjeneste på deres produkter . Der er dog ingen tvivl om, at streaming af musik er kommet for at blive.
|
|
|
Hvis der er digitalt inut i hver side, hvordan klarer man så opdeling i højre/venstre og niveauregulering....og kildeskift?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|