Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 10:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SB DUET - Jeg giver op!!!!!!!!!!!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Haj
bhaagensen skrev:
Firmware kan hentes både lokalt såvel som fra nettet. Versionerne er bundet til SC-versionen, så hvis man opdaterer SC, vil man også få en anden firmware fra nettet.

Til op:Hvilken version software kører din Controller. (Indstillinger - Avanceret - Om). Hvis du bruger SC7.0.1 tror jeg den skal være r2448. Ellers kan du forsøge dig med en opdatering fra SD kort hvis du har mulighed for det?

Bruger r2448...

Men hvad er det for noget med et sd kort?

*BM*
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:
Haj
bhaagensen skrev:
Firmware kan hentes både lokalt såvel som fra nettet. Versionerne er bundet til SC-versionen, så hvis man opdaterer SC, vil man også få en anden firmware fra nettet.

Til op:Hvilken version software kører din Controller. (Indstillinger - Avanceret - Om). Hvis du bruger SC7.0.1 tror jeg den skal være r2448. Ellers kan du forsøge dig med en opdatering fra SD kort hvis du har mulighed for det?

Bruger r2448...

Men hvad er det for noget med et sd kort?

*BM*

http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezeOS_Upgrades

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Haj
bhaagensen skrev:
beeingmyself, for at isolere problemet kunne det måske være en ide at midlertidigt deaktivere kryptering på din router hvis du bruger det. 

Jeg skal kigge på problemet i weekenden sammen med en kammerat, der har med routere at gøre til daglig...

Er spændt på om det vil løse problemet.

Der er mulighed for at jeg kan forbinde SB'en med LAN, er dog ikke sikker på om det vil hjælpe på controlleren.....

Det der undrer mig er bare hvorfor controlleren mister forbindelse til den stationære og bare ligger i flere minutter og siger "Forbinder til stationær" og så¨sker der ikke videre førend at der melder om "problem med tilslutning"......

*BM*
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:

Det der undrer mig er bare hvorfor controlleren mister forbindelse til den stationære og bare ligger i flere minutter og siger "Forbinder til stationær" og så¨sker der ikke videre førend at der melder om "problem med tilslutning"......*BM*

Ja det er lidt underligt, men i den tråd jeg linkede til lyder det som om det er den type udfald nogle oplever. Og i et tilfælde hjælp det at deaktivere/ændre kryptering. Det er bare et gæt, men hvis jeg var jer ville jeg grave lidt mere i det med din zyxel. Måske kan din makker medbringe en anden router som i kan teste med.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Haj
bhaagensen skrev:
Ja det er lidt underligt, men i den tråd jeg linkede til lyder det som om det er den type udfald nogle oplever. Og i et tilfælde hjælp det at deaktivere/ændre kryptering. Det er bare et gæt, men hvis jeg var jer ville jeg grave lidt mere i det med din zyxel. Måske kan din makker medbringe en anden router som i kan teste med.

Tror lige jeg får ham til at læse de forskellige tråde igennem....
Min lokale Itpusher har en: Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router. på tilbud til en plov, er der mon andre der kender til diverse problemer med denne router eller nogen som ligefrem vil anbefale den....

*BM*

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:

Tror lige jeg får ham til at læse de forskellige tråde igennem....Min lokale Itpusher har en: <span id="adpepper6">Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router. på tilbud til en plov, er der mon andre der kender til diverse problemer med denne router eller nogen som ligefrem vil anbefale den....*BM*
</span>

Jeg har den model og vil godt anbefale den:) Har haft den i 4 år uden problemer.Men som sagt. Lav nogle af de nævnte tests så du er sikker på at det er der problemet ligger inden du lader det gå ud over dankortet .

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg synes absolut man skal støtte sine lokale pushere, dog vil jeg gøre opmærksom på at den kan fås noget billigere på nettet:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18516&sea rchArea=&Soegeord=

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Haj
bhaagensen skrev:
beeingmyself skrev:

Tror lige jeg får ham til at læse de forskellige tråde igennem....Min lokale Itpusher har en: <span id="adpepper6">Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router. på tilbud til en plov, er der mon andre der kender til diverse problemer med denne router eller nogen som ligefrem vil anbefale den....*BM*
</span>

Jeg har den model og vil godt anbefale den:) Har haft den i 4 år uden problemer.Men som sagt. Lav nogle af de nævnte tests så du er sikker på at det er der problemet ligger inden du lader det gå ud over dankortet .

Kunne du ikke beskrive din opsætning af routeren, altså hvilke kryptering, kanaler og evt portåbninger du har sat op for at den spiller perfekt, evt også din indstillinger på controlleren?
Har du forbundet selve boksen med Lan eller kører det problemfrit med trådløst.....
Evt bare i en privatbesked, hvis du ikke synes dine indstillinger rager alle og enhver
Min kamerat har en WRT54 stående, men den kan vi først få fat i i næste uge, så det må jeg vente på.
Han sviner generelt Zyxelroutere til og er nærmest ikke forbavset over mine problemer....

*BM*

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:
Haj
Kunne du ikke beskrive din opsætning af routeren, altså hvilke kryptering, kanaler og evt portåbninger du har sat op for at den spiller perfekt, evt også din indstillinger på controlleren?
Har du forbundet selve boksen med Lan eller kører det problemfrit med trådløst.....
Evt bare i en privatbesked, hvis du ikke synes dine indstillinger rager alle og enhver
Min kamerat har en WRT54 stående, men den kan vi først få fat i i næste uge, så det må jeg vente på.
Han sviner generelt Zyxelroutere til og er nærmest ikke forbavset over mine problemer....

I en forenklet version ser det således ud. Netværket:

PC  -> kabel -> router -> trådløs forbindelse til alt andet.

Alle router indstillinger er standardværdier med undtag af at jeg bruger WEP 128bit. Det trådløse netværk kører vist på kanal 6, igen standardværdi.

Jeg antager du bruger MS Windows på dine pc'er, så mht. til åbning af porte etc. er jeg blank. Jeg kender desværre ikke Windows, og i min opsætning med Linux er det ikke et problem. Men såvidt jeg husker giver online-manualen instruktioner for hvad der er nødvendigt på det område.

http://www.slimdevices.com/documentation/WEB_Duet_User_Guide _EN.pdf

Håber det besvarer dine spørgsmål, hvis ikke er det bare at råbe højt.

finnbrodersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

hifibo skrev:

ellers er jeg køber af et duet sæt til en god pris.

Jeg har selv en transporter, og det virker bare, den er dog på kablet net, jeg er netværksmand, og finder trådløst for useriøst til rigtig lyd.

mvh bo

Jeg er af præcis samme opfattelse, min Duet Receiver kører også trådet, virker 100% uden nogen form for problemer.

Eneste anke er opsætningens forkærlighed for trådløst, det er for svært én gang for alle, at få systemet overbevist om, at man faktisk helst vil kører RJ45.

Bortset fra dette så er langt de fleste problemer med at få Duet til at køre, netværks problemer. Så det kræver lidt kendskab til dette for at få en god oplevelse.

Til top Vis finnbrodersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnbrodersen

finnbrodersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:

Jeg synes absolut man skal støtte sine lokale pushere, dog vil jeg gøre opmærksom på at den kan fås noget billigere på nettet:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18516&sea rchArea=&Soegeord=

Er den lokale PC pusher ikke ved at være en uddød race efterhånden ?

Til top Vis finnbrodersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnbrodersen

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

finnbrodersen skrev:
Er den lokale PC pusher ikke ved at være en uddød race efterhånden ?

Der er i hvert fald ikke ret mange tilbage. Jeg var dog glad for at der stadig findes nogen da en af mine harddisk stod af i fredags og jeg hverken kan se fjernsyn eller høre mit musik uden...

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

finnbrodersen skrev:
Jeg er af præcis samme opfattelse, min Duet Receiver kører også trådet, virker 100% uden nogen form for problemer.

Bortset fra dette så er langt de fleste problemer med at få Duet til at køre, netværks problemer. Så det kræver lidt kendskab til dette for at få en god oplevelse.

Jeg har 4 slimdevices enheder, 2-3 computere og mobil, på trådløst net og streamer musik, video og fjernsyn (ikke hi-def) + almindelig data, og har aldrig oplevet problemer med det. Derudover er der på "gode" dage ~10 andre trådløse netværk indenfor rækkevidde. Så det kan altså godt virke, men det er da rigtigt at nogle trådløse setups ser ud til at være særdeles problematiske.

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

FYI. Har lige opdateret til 7.1

Receiver har med firmware 36 fået diverse nye features bl.a. en Network Test. Ser ud til at være en basal test med en 2 mbit stream i 20 sek.

Jeg måtte selv fortælle controller at den skulle lave en opdatering.

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes