| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltaxog Dantax lave helt klart utroligt ringe højttalere. Men Eltax har faktisk et par guldfugle (Monitor-serien og Carmague-serien) i sortimentet, men ser dem bare ikke så tit.
Jeg kan dog ikke nævne en eneste vellydende Dantax.
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Eltaxog Dantax lave helt klart utroligt ringe højttalere. Men Eltax har faktisk et par guldfugle (Monitor-serien og Carmague-serien) i sortimentet, men ser dem bare ikke så tit.
Jeg kan dog ikke nævne en eneste vellydende Dantax. |
|
|
Eltax started vist også som seriøs producent. De fandt vist bare ud af at der er flere penge i at lave billigt bras.
Måske går det samme vej med Dali. Hifiklubbens standard er da blevet forringet væsentligt siden starten og Dali har betop lanceret deres ny Concept højtaler, som vist er lavet i Kina. Det ser ikke så godt ud, men ok Daki er også kun giver underskud de sidste mange år, så de bliver vel nødt til at gøre noget!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacob8926 skrev:
| altså jeg mener er jvc også på bunden ligesom dantax |
|
|
Overhovedet ikke - der er meget få ligheder mellem de to mærker selvom JVC, som alle andre også har meget billige ting på programmet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
JVC laver vist ikke seperate højtalere mere. De er jo en multi-virksomhed som både laver fjernsyn, mini-anlæg, kameraer, bio-systemer, bærbar lyd osv... __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt jeg ikke hedder Dan Tax Jensen  __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist som nævnt lidt blandet.. Jeg har en kammerat som har et par højttalere fra et søsterfirma som hedder Dantax International som var ret dyre men de spille også virkeligt godt.
Vil forresten lige gerne forsvare JVC her har selv et af deres tv og det er skam udmærket..
Men se sådan på det, hvis du har et klamt konfi-anlæg så kan et sæt eltax (eller noget lignende) højttalere til småpenge faktisk godt give et markant løft.. Men hvis man har noget som er lidt vildere end det så gør man klogt i at gå i en stor bue uden om billig højttalere
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 09 Februar 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjjaa Dantax er ikke de helt rigtige højtalere til stereo, men hvis man kun skal bruge det til surround og pynt, så tager man en sony forstærker trimmere equalizer, sætter en god sub (Ikke Dantax)til, så lyder deres flotte system som Bilka har til 3500 kr. faktisk ikke så ringen enda. Og havd jeg sammenligner med det er et jamo THXII system!!! Eller et par beolab penta, som jeg havde første, men de forsvandt en mørk aften... Det er ikke en opfordring til at du skal ræse ud at købe det, for det kræver en sub og en equalizer, det lyder ganske enkelt dødt, hvis men ikke opfylder de 2 krav... De har en noget bedre mellemtone og diskat end 2 stk. penta til den gang 25.000 kr... Og dantax er da egentlig lige så pæne.
__________________ Det er godt nok godt.
|
| Til top |
|
| |
CoZmatic Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammelt indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvinder og hi-fi...  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
CoZmatic Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammelt indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 10 Februar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også godt komme an på hvad man har til at trække dem.. Det hjælper heller ikke på sagen hvis han har en for svag forstærker.. Jeg havde engang en Harman Kardon 50watt surround receiver som trak et sæt Eltax som kunne klare 100watt RMS.. De raslede også pænt meget når de fik gas, Så fik jeg så en dejlig Marantz som kunne spytte en del ekstra strøm ud, den kunne jo også tage to sæt højttalere så Eltaxerne kunne jo ligegodt køre computertjans (slår de der skrivebords-plastik sataner).. Og hold dog kæft hvor spillede de mange gange bedre!
|
| Til top |
|
| |
Pokemon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor vi snakker om dårlig kvalitet vil jeg lige nævne mit første "anlæg" HINARI(det hed det sgu) Med grammofon, 2x 450 w pmpo, radio, kassette og CD!!!
Båndoptageren kørte selvfølgelig for langsomt, men det kunde man jo leve med. Grammofonen havde en nål der ødelagde pladerne, man kunde faktisk høre den skære! CD skuffen fes ind og ud når man trykkede på eject, så man skulle være hurtig når man skulle have cd i. Så en dag hvor jeg fik nok, tog jeg mit kære anlæg til vinduet(jeg havde værelse på 1. sal) og kylede l**tet ned på fliserne . Min far blev ikke glad, da han stod og vaskede bil da det skete! Siden den dag har jeg aldrig købt billigt l**t.
Husk på, at det er som regel dyrere at købe billigt!
Mvh KJO __________________ Køb 2, så har du 1 til stumper
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo..
Syns der er stor forskel på at købe billigt og være prisbevidst, og så købe dårlig kvalitet.
Ved sgu godt at mit sæt Eltax Mirage (til 3000,-) ikke er verdens bedste højttalere, men sat på en rimelig god Sony forstærker, plus en pioneer sub og en Yamaha center, ja den center der fulgte med i Eltax sættet var temmelig ringe, ja, så lyder det sgudda okay.
Der er også noget der hedder bil, baby og husleje... så det er ikke undertegnede der pt har råd til at fyre 5000-10000 af på nye højttalere.
Men en dag måske...
|
| Til top |
|
| |
Pokemon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev jo også billigt l**t. Jeg mener ikke at alle skal gå ud og investere i det tungeste HIFI. Men mange tror, at hifi og computerpriser følges ad og de forventer at et anlæg til 495, er kvalitet. Det er derfor, der så meget billigt skidt i forretningerne.
Så hvis man ser sig for, kan man da helt klart gøre nogle billige og gode køb!
Mvh KJO __________________ Køb 2, så har du 1 til stumper
|
| Til top |
|
| |
Dyne Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs.
Jeg har selv haft/har et par Dantax p2000 som jeg er ved at prøve at sælge. - du kan selv finde dem på www.dantax-radio.dk (du må meget, meget gerne købe dem, så jeg får penge til noget bedre og mindre - hehe)
Jeg vil mene at dantax lidt større serier ligger en anelse over de eltax serier der findes i bilka m.v. - ikke at de bliver den helt store, uforglemmelige oplevelse af den grund dog! - jeg har engang hørt et mini sorrund sæt, som skoddede alt for hårdt! - dog deres lidt større højttalere kan spille rimelig godt igennem... - og uanset hvad, giver de de fleste mini-anlæg et løft (måske pånær technis...)
- så er spørgsmålet om der er øretæver i luften til mig...?
Mvh Dyne
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Man kan jo godt købe Eltax andre steder end i Bilka. Har set dem i flere *useriøse* Hi-Fi forretninger.
Har dog også fundet dem i seriøse forretninger... I USA!!?
|
| Til top |
|
| |
Dyne Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoo - det er der jo self. noget om... - men herhjemme sys jeg nu oftest at man ser dem i Bilka ol.? - bare lige for at finde på en undskyldning
Nå, jeg glæder mig i hvert fald til at komme af med det skrammel til Dantax, men jeg skal nu have nogle penge ud af det 
Så nu står de hos en kammi, da de fyldte rimelig godt på mit værelse. Så nu sidder jeg med nogle små Jamo-sat300II og en hjemmefusket RaveMaster sub, som skal skiftes ud snarest muligt....
Hehe - glæder mig...
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Danmark har Eltax navnet fra gamle dage et dårligt ry. Det "nye" Eltax gider ikke gøre noget særligt, for at ændre det i det lilleputmarked, der hedder Danmark. I resten af verden er Eltax et velrenommeret navn, specielt i England og Tyskland. De scorer den ene supertest efter den anden på grund af et godt pris/kvalitet forhold. Den der ikke har hørt Carmargue eller monitor serien har virkelig snydt sig selv.= value for money Det kan vel heller ikke være så ringe endda, når man omsætter for mellem 500.000.000 og 750.000.000 kr. om året.
Jeg ved ikke om Dantax og Eltax har noget at gøre med hinanden. Dantax har vist ingen produktionsfaciliteter og er et rent handelsfirma.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Dyne Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... - der kan man bare se....
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig gæst..... Check evt deres hjemmeside www.eltax.com, der er faktisk mange fede højttalere.
En sælger fra min lokale radio-biks har fortalt at Dantax får produceret højttalere i Kina, på Fillipinerne og i korea. Når de kommer hjem, bliver de pakket og påsat deres lille mærke, om det så er godt eller skidt??
|
| Til top |
|
| |