| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
hifi-fjols skrev:
Jeg købte for nogen tid siden et tv-bord til mit 32" tv. Flot søl, med glashylder - rigtigt hi-tech. Da jeg kom hjem og pakkede skidtet ud, stod der Dantax :/ Havde jeg vidst det, havde jeg ikke købt det, men nu var det pakket ud... og mindsanten ikke om min reciever ikke kan stå under bordet. Den er simpelthel ikke dyb nok...
Dantax, nej tax! |
|
|
Hmmm, meget kan man beskylde Dantax for, men vel ikke at du glemte at måle efter om dit grej kunne stå i et møbel inden du købte det..??  |
|
|
nej men han hedder jo også hifi-fjols  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis du havde købt Dantex reciever, så havde set passe
Ting skal passe sammen, Dantex høte til Dantex, hvis du hvad jeg mener
Gå ud og køb en Dantex reciever, Tv m.m., så skal du ikke skilder dig af med det flotte tv-bord
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Kan ikke lade være med at tænke på af mange billige serie fra Dantex, El-tex, Jamo og JBL, alle kommer fra den samme fabrik i østen, bare for at kunne sælge til Hr. og Fr. Jensen når de skal købe ind i Aldi eller andre supermarker´s kæder.
Tænk hvis JBL kun soldte deres billige serie her i DK, er den ingen der ville tro at de laver HIGH-END.
Og hvor mange bruger, har ikke start med et billig anlæg og derefter gået vider 
|
|
|
Hej Janwe.
Hvem siger JBL ikke sælger deres billig serie i DK. LX serien og ned efter er kvalitetsmæssigt ringere end det Dantax Aldi sælger. Er det selve det lille mærke der står "Dantax" på, så er det jo et kosmetisk problem. Hvad er det for noget hi-end JBL laver som retfædiggøre alt det tarvelig bras Harman koncernen spytter ud på samlebånd?`Selv deres nye Ti-260 lignede er noget plastic-halløj til mange penge. Det er vel vel deres "flagskib" idag`?
Hvem er mest til grin, den som køber JBL fordi der er et JBL-emblem på eller den, eller den som køber Dantax udefra en økonomisk og fornufts indstilling til man faktisk mener det er "godt nok til mit behov".
Sherwood blev blacklistet af min bog for mange år siden, men alligevel er erkendelsen af de vejer noget, spiller godt og holder til lidt af hvert, så har jeg måtte sande at det lille mærke som ligner en "woolex" mærke faktisk ikke er ringe.......ikke hvertfald ikke ringe end Harman eller JBL. Det er trods alt lavet på samme fabrik!
Det gør ikke noget man er snob, bare man indrømmer det, ellers kunne man få det indtyk nogen skilter med det fordomme og uvidenhed.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre har Dantex fået et dålig ry her i DK, og blivet kandt som
noget billig brass, nok for dig at det er noget man køber i Bilka, Aldi
eller sådan noget steder.
At Dantex også laver andre ting end de billiger serier, er vel de Dansk
inportør fejl, at de ikke bliver taget til landet, og bliver soldt i en
normal HI-FI butik, derved kunne man åbe øjen for at Dantex også laver
andre ting.
JBL er alså stue ren, selv og de også laver billige serier, ja der er forskel på folk.
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden
Dantax er et gammelt dansk firma - havde mine første S80 tilbage i 1978 dette var en rigtig god højttaler 3 vejs trykkammer med en 8" seas basenhed 2" mellemtone og 1" seas softdome.
Det var dengang Dantax lavede gode højttalere - men det er ikke det Dantax vi kender i DK i dag koncernen valgte at satse på billigere produkter og lancerede deres SX serie som stadig var en "nogenlunde" højttaler til prisen. Dette resulterede i at et par guttere fra fabrikken startede deres eget sideløbende og det er dem der står bag utopia - albatros og hvad de nu hedder, og som tidligere nævnt i tråden http://www.dantaxint.com/
Det gamle dantax er i dag en handelskoncern som er leveringsdygtig i stort set alt - undtagen vellyd http://www.dantaxradio.dk/
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Desværre har Dantex fået et dålig ry her i DK, og blivet kandt som noget billig brass, nok for dig at det er noget man køber i Bilka, Aldi eller sådan noget steder.
At Dantex også laver andre ting end de billiger serier, er vel de Dansk inportør fejl, at de ikke bliver taget til landet, og bliver soldt i en normal HI-FI butik, derved kunne man åbe øjen for at Dantex også laver andre ting.
JBL er alså stue ren, selv og de også laver billige serier, ja der er forskel på folk.
|
|
|
JBL kan altså lave billige plastic serier, men ingen kritik der kan jeg forstå. Dantax laver noget billigt...så er det straks noget l**t. Hvis du ikke kan se der går smagsdommeri i den, så er det ok.
En skovl er ikke længere en skovl. Se her: JBL hi-end til menneskepenge: træerne gror alligevel op i himlen. Satans også. Se link: Hvor meget "made in USA" tror de her babys har set!?
http://www.hifi4all.dk/Tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=2229
/PB
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv den gode HIFI Kubben, sælger HIGH-END til 3000,- kr, så hvor er vi
på vej hen og der bliver snyt med hvor maget at forstærkker yder.
Ja vil ville snyden og tro kan flytte bjerge
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Selv den gode HIFI Kubben, sælger HIGH-END til 3000,- kr, så hvor er vi på vej hen og der bliver snyt med hvor maget at forstærkker yder.
Ja vil ville snyden og tro kan flytte bjerge 
|
|
|
Ingen hævder, at de sælger high-end til 3000 kr., ikke engang HFK med deres mildest sagt alternative beskrivelser af udstyr. Meget kan man beskylde dem for, men ikke dette.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |