Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler til rør amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hvis det gerne må være alternativt, så prøv franske Triangle:

http://www.triangle-fr.com/WD100AWP/WD100Awp.exe/CTX_12184-6 2-epthTCVOgQ/gamme_Esprit_EX/SYNC_827209444?M7

De skulle (hvad jeg har læst mig til!) være letdrevne i stil med "kollegerne" fra Cabasse.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:
Der står ikke nogle steder hvordan den er koblet når den ikke er triodekoblet, men man kan se kontakten på det her billede, men man kan kun lige ane de første bogstaver "UL" , så mon ikke der skal stå ULTRA på den.

Nej, der står kun UL - det står for Ultra Linear. Det er en mellemting mellem pentode og triode. Højere effekt end triode og lavere udgangsimpedans end pentode. Men hvis du finder nogle højttalere der kan klare sig med 10W, er du vel på den sikre side

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
ikeaboy skrev:
Der står ikke nogle steder hvordan den er koblet når den ikke er triodekoblet, men man kan se kontakten på det her billede, men man kan kun lige ane de første bogstaver "UL" , så mon ikke der skal stå ULTRA på den.

Nej, der står kun UL - det står for Ultra Linear. Det er en mellemting mellem pentode og triode. Højere effekt end triode og lavere udgangsimpedans end pentode. Men hvis du finder nogle højttalere der kan klare sig med 10W, er du vel på den sikre side

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

okay,  ja det skal vel bare være nogle højttalere der er lette at drive, og det gør skam ikke noget de ikke kan spille højt, bare de har en god og fyldig lyd.

Jeg læste i en anden tråd om nogle Dali 800 der var blevet moddet med nogle nye delefiltere, som virkelig var nemme at drive og bare lød kanon efter modningen. http://www.troelsgravesen.dk/Dali800.htm

Det synes virkelig lyder spændende, dels kan jeg godt li Dali og så var det også en rimligt billigt projekt. 

Så skulle der være en der har et par billige dali800 liggende og samle støv, så du være velkommen til at sende mig en PM

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Nåh jeg købte så et par Dali 800 til 800 kr. som jeg så vil restaurere med nye diskanter og delefilter, som i artiklen her http://www.troelsgravesen.dk/Dali800.htm 

Det er nogle mega store klodser på 35 kg stk så jeg vil prøve at sætte hvid film på som MeLVIS har gjort her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65793&P N=1 så de kan falde lidt mere ind i rummet, og jeg vil muligvis også prøve at købe noget hvidt frontstof som jeg kan betrække dem med.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes